No, tak čekal jsem víc. Věc má ale mnoho ale: dvoudobý motor má už z principu horší účinnost, než čtyřdobý. Dále je to vojenské zařízení, kde se na spotřebu zase tak moc nehledí, hlavní je VOJÁKUVZDORNOST (což je třetí stupeň odolnosti- 1.odolné- 2. blbuvzdorné- 3. vojákuvzdorné).
Do karburátoru moc nesahat. Pokud u dvoutaktu ochudíme směs, snížíme sic spotřebu, ale je nutno si uvědomit, že směs paliva s olejem maže i částečně chladí většinu pohyblivých částí motoru. Takže bychom mohli zadřít, přehřívat se to bude určitě. Další věc-každé zařízení, spalující cokoliv-kamna, kotel i spalovací motor má největší účinnost při PLNÉM VÝKONU. Takže centrála, šmrdlající se někde na 30% výkonu sežere řekněme 75-80% procent paliva, co by si vzala na plný výkon. Troufám si tvrdit, že pokud by se z centrály tahal plný výkon oněch 1000VA, tak by to těch 7kW na 10l udělalo. Prostě je třeba vymyslet, jak ten plný výkon využít.
Ještě by mě zajímalo, kolik hodin ta centrála jela. To by byl údaj nadmíru užitečný.
Poznámečka: Tážu se veleváženého publika: Lze přeplňovat dvoudobý motor? Myslíte-li, že ano, uveďte příklad...
