Stránka 2 z 6

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 2:37 pm
od abrams
mypower.cz píše:Furt topim. Vcera mi ulitlo trosku vice polinek do kamen nez by bylo zahodno a bylo tu tak pretopeno, ze v tom okamziku kdyby jel nejaky parni strojek, natocil by tu jednu kwh asi taky .. :idea: :?:



Zdravím ,

dělám na tom :idea: :arrow: :repair: :arrow: *cloud* :twisted: :arrow: :home: :arrow: *batt* :yes: :yes: :yes: .
Každou volnou chvíli špekuluju a simuluju různé sestavy dostupných komponent .
Jen co dám do kupy něco kloudného tak se to tu dovíte první :-) .

Elektronům zdar

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 2:51 pm
od Martin
Poštelovat karburátor je samozřejmě dobrý nápad, ale upozorňuju, že lepší účinnosti, než při správném nastavení dosáhnout nelze - stechiometrický poměr pro spalování benzínu je dán: 14,7 : 1 a pokud bude směs bohatší nebo chudší, bude spotřeba vždy stoupat. Bohatost lze významně ovlivnit pouze průměrem hlavní trysky, výškou hladiny v plovákové komoře - tedy nastavením plováku a v případě motocyklového karburátoru i nastavením jehly šoupátka. Šroubky na karburátoru se seřizuje pouze bohatost při volnoběhu a volnoběžné otáčky, při spotřebě na plný výkon nemá jejich nastavení na spotřebu valný vliv.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 5:30 pm
od JiříK
No, tak čekal jsem víc. Věc má ale mnoho ale: dvoudobý motor má už z principu horší účinnost, než čtyřdobý. Dále je to vojenské zařízení, kde se na spotřebu zase tak moc nehledí, hlavní je VOJÁKUVZDORNOST (což je třetí stupeň odolnosti- 1.odolné- 2. blbuvzdorné- 3. vojákuvzdorné).
Do karburátoru moc nesahat. Pokud u dvoutaktu ochudíme směs, snížíme sic spotřebu, ale je nutno si uvědomit, že směs paliva s olejem maže i částečně chladí většinu pohyblivých částí motoru. Takže bychom mohli zadřít, přehřívat se to bude určitě. Další věc-každé zařízení, spalující cokoliv-kamna, kotel i spalovací motor má největší účinnost při PLNÉM VÝKONU. Takže centrála, šmrdlající se někde na 30% výkonu sežere řekněme 75-80% procent paliva, co by si vzala na plný výkon. Troufám si tvrdit, že pokud by se z centrály tahal plný výkon oněch 1000VA, tak by to těch 7kW na 10l udělalo. Prostě je třeba vymyslet, jak ten plný výkon využít.
Ještě by mě zajímalo, kolik hodin ta centrála jela. To by byl údaj nadmíru užitečný.

Poznámečka: Tážu se veleváženého publika: Lze přeplňovat dvoudobý motor? Myslíte-li, že ano, uveďte příklad... :?:

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 8:17 pm
od mypower.cz
JiříK píše:Ještě by mě zajímalo, kolik hodin ta centrála jela. To by byl údaj nadmíru užitečný.


Da se do jiste miry dohledat podle grafů. Ale mam tu dalsich 10L tak zmerim znovu a zkusim se zamerit i na cas. Ohledne plneho vykonu .. no slo by to, ale chtelo by to odpovidajici pocet dobijecu a odpovidajici pocet baterek (kapacitu) tak aby jim ten kilowatt dobijeni neublizil.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 10:43 pm
od mypower.cz
Druhe mereni .. tentokrat vcetne casu s novyma 10L benzinu.
0.6kwh, 21:20 - 22:30 = 70 minut

Ted je taky otazka jak presny je ten wattmetr za par kacek z baumaxu ..

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2011 9:37 am
od Martin
JiříK píše:Poznámečka: Tážu se veleváženého publika: Lze přeplňovat dvoudobý motor? Myslíte-li, že ano, uveďte příklad... :?:

Samozřejmě, jedná se ale vlastně o dvoudobý diesel s jedním sacím ventilem a výfukovými kanály ve stěně válce. Takže turbodmychadlo nažene v dolní úvrati do válce čistý vzduch, pak se zavře sací ventil a vzduch se stlačí, před horní úvratí se do spalovacího prostoru vstříkne palivo, které se samo vznítí a vzniklá expanze tlačí na píst, který koná práci. Ten v dolní úvrati odkryje výfukové kanály, kterými odejdou spálené plyny a sacím ventilem se zase do vnitř dostane vzduch z turbodmychadla.
Myslím, že se tento druh motoru používal v dieselelektrické lokomotivě T679 zvané Sergej. Ale určitě to nevím. Jinak se tento systém moc nepoužívá, účinnost je nízká.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2011 11:24 am
od abrams
Zdravím ,

mypowere ,
4,6kWh / 10L benálu :uh: ......................................................... :!:
Psal Jsi že máš starej křoviňák v kůlně harampádím sasypanej , je-li motor provozu schopnej tak ho flákni na fošnu
spolu s aternátorem a vualá je z toho málá centrála , né ? Malá spotřeba , dostačující výkon .............. :yes: :yes: .
Řekl bych že za (další) pokus by to stálo :repair: :repair: :arrow: *batt* *batt* *cloud* .

Elektronům zdar

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2011 12:10 pm
od JiříK
Martin píše:
JiříK píše:Poznámečka: Tážu se veleváženého publika: Lze přeplňovat dvoudobý motor? Myslíte-li, že ano, uveďte příklad... :?:

Samozřejmě, jedná se ale vlastně o dvoudobý diesel s jedním sacím ventilem a výfukovými kanály ve stěně válce. Takže turbodmychadlo nažene v dolní úvrati do válce čistý vzduch, pak se zavře sací ventil a vzduch se stlačí, před horní úvratí se do spalovacího prostoru vstříkne palivo, které se samo vznítí a vzniklá expanze tlačí na píst, který koná práci. Ten v dolní úvrati odkryje výfukové kanály, kterými odejdou spálené plyny a sacím ventilem se zase do vnitř dostane vzduch z turbodmychadla.
Myslím, že se tento druh motoru používal v dieselelektrické lokomotivě T679 zvané Sergej. Ale určitě to nevím. Jinak se tento systém moc nepoužívá, účinnost je nízká.


No juchůů, našel se věci znalý! Jen s těma ventilama je to opačně se mi zdá. Výfukový ventil a turbo tlačí do kartru, pak přepouštěcí kanály. Mazání tlakové, jednou za čas bylo nutno ze skříně vypustit olej, ve skříni se hromadící. Což se běžně dělo na širé trati. Ekologie... A opravdu to byl Sergej, přesné označení T679.1. Motor vidlicový, dvanáctiválec,s označením 14D40, pocházel z ponorky, samozřejmě nikoliv ruské :-). Ta účinnost zas tak bídná nebyla, americké lokomotivy to používaly také.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2011 7:36 pm
od mypower.cz
1. 0.6kwh, 21:20 - 22:30 = 70 minut
2. 0.7kwh, 18:10 - 19:30 = 80 minut (vč. dopousteni vody)

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: ned pro 25, 2011 8:55 am
od Martin
JiříK píše:A opravdu to byl Sergej, přesné označení T679.1. Motor vidlicový, dvanáctiválec,s označením 14D40, pocházel z ponorky, samozřejmě nikoliv ruské :-). Ta účinnost zas tak bídná nebyla, americké lokomotivy to používaly také.

Právě že jsem kdysi slyšel, že v Sergeji je motor s ponorky - Anglické, a jsem rád, že jste mi to potvrdil. A zvuk toho motoru byl ohromný, když mi bylo kolem 12. let, bydleli jsme u kolejí a s klukama jsme už z dálky slyšeli, že jede Sergej a počítali vagóny, protože jich většinou bylo přes 50.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: ned pro 25, 2011 9:42 am
od JiříK
Martin píše:
JiříK píše:A opravdu to byl Sergej, přesné označení T679.1. Motor vidlicový, dvanáctiválec,s označením 14D40, pocházel z ponorky, samozřejmě nikoliv ruské :-). Ta účinnost zas tak bídná nebyla, americké lokomotivy to používaly také.

Právě že jsem kdysi slyšel, že v Sergeji je motor s ponorky - Anglické, a jsem rád, že jste mi to potvrdil. A zvuk toho motoru byl ohromný, když mi bylo kolem 12. let, bydleli jsme u kolejí a s klukama jsme už z dálky slyšeli, že jede Sergej a počítali vagóny, protože jich většinou bylo přes 50.

Ne nadarmo se tomu říkalo ,,Řev tajgy" :mrgreen:

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: ned pro 25, 2011 10:45 am
od vanous
JiříK píše:Ne nadarmo se tomu říkalo ,,Řev tajgy" :mrgreen:

:D :D :D :D :D

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pon pro 26, 2011 3:58 pm
od mypower.cz
1. 0.6kwh, 21:20 - 22:30 = 70 minut
2. 0.7kwh, 18:10 - 19:30 = 80 minut (vč. dopousteni vody)
3. 0.8kwh, 14:10 - 15:50 = 100 minut

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: úte pro 27, 2011 7:55 pm
od drama
tomas píše:Osobně bych volil raději předimenzovat výkon v panelech a menší, ale kvalitnější (LiFePo4) akumulátor se zálohou tak 2-4 dny úsporného provozu. A případnými přebytky ohřívat vodu a topit. Když svítí slunce tak prát, vařit elektřinou a když nesvítí tak vařit propan-butanem (dřevem) a s praním počkat na sluníčko.

Ovšem to předimenzování musí být tak řádově desetinásobné, má-li to být spolehlivé. Protože někdy se to prostě sejde a nesvítí hodně dlouho. Já také narážím na to, že mi pořád na panely sněží. Což je další nepříjemná komplikace, se kterou statistiky průměrného slunečního svitu nepočítají. Takže si myslím, že kogenerace je správná cesta. Vedle TEGů a parního stroje přichází v úvahu i vyhřívat bioplynový vývojník.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: úte pro 27, 2011 9:20 pm
od mypower.cz
1. 0.6kwh, 21:20 - 22:30 = 70 minut
2. 0.7kwh, 18:10 - 19:30 = 80 minut (vč. dopousteni vody)
3. 0.8kwh, 14:10 - 15:50 = 100 minut
4. 0.9kwh, 19:20 - 21:10 = 110 minut

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 11:44 am
od mypower.cz
1. 0.6kwh, 21:20 - 22:30 = 70 minut
2. 0.7kwh, 18:10 - 19:30 = 80 minut (vč. dopousteni vody)
3. 0.8kwh, 14:10 - 15:50 = 100 minut
4. 0.9kwh, 19:20 - 21:10 = 110 minut
5. 0.8kwh, 9:50 - 11:20 = 90 minut (vč. dopousteni vody)

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 6:35 pm
od mypower.cz
1. 0.6kwh, 21:20 - 22:30 = 70 minut
2. 0.7kwh, 18:10 - 19:30 = 80 minut (vč. dopousteni vody)
3. 0.8kwh, 14:10 - 15:50 = 100 minut
4. 0.9kwh, 19:20 - 21:10 = 110 minut
5. 0.8kwh, 9:50 - 11:20 = 90 minut (vč. dopousteni vody)
6. 0.3kwh, 17:40 - 18:15 = 35 minut ... centrala prestala davat proud :eek2: na voltmetru ktery je na centrale se ale ukazuje 220, nicmene z kabelu ven proud nikde a jistic je ok, nahozeny .. jsem z toho celkem nervozni .. :( Zitra zkusim asi rozebrat skrinku ze ktere vede kabel, podivat se jestli tam neni nejaky studenak.. Proud tam je .. pac merak na voltmetru ukazuje 220.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 7:41 pm
od mypower.cz
tak do rozvadecove krabice se nedostanu :( achjo :( Docela hodne velky problem...

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 8:35 pm
od tomas
mypower.cz píše:tak do rozvadecove krabice se nedostanu

Proč se tam nedostaneš?

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 8:51 pm
od mypower.cz
sroubky, ktere jsou na prednim panelu, tak kdyz je otacim tak se nevysrubovavaji. To ma asi jen hlavicky venku ale na druhe strane to neco drzi a protaci se tam matka .. podle me.. Zkratka nevim jak do toho :(