Stránka 1 z 1

200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: úte bře 07, 2023 6:28 pm
od kuli
Natrafil som na zaujímavé video na yotube.

https://www.youtube.com/watch?v=Zq5FWLhlzDQ

Aký mate názor ? Je to až veľmi dobre ?!

Sú tam aj iné technológie, treba to pozrieť celé.

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: úte bře 07, 2023 7:32 pm
od glottis
nechces nam to shrnout? Nemam chut koukat 30 minut na neco co bude pravdepodobne jedna zdalsich zarucenych zlomech v bateriich

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: úte bře 07, 2023 8:13 pm
od kuli
Však preto sa pýtam odborníkov a preto sú tam tie otázniky a výkričníky, lebo som realista.
Viem, že to je trošku reklama - veď - TeslaCarWorld.

Ale Boh vie, pred pár rokmi bolo iba "volovo", teraz mnohý frčíme na inom.

Nedá sa to zhrnúť v skratke, je tam veľa informácii.

V podstate sa jedná o to, že by sa používali lacné, dostupné a že vraj aj bezpečné a ekologické prvky - chémia.
Ta síra mi s tou ekologiou moc nehrá.

Batérie by mali byť ľahšie, trvácnejšie a hlavne lacnejšie.

Kvôli Vám chlapy to pozriem ešte raz a urobím obsah.
( Tiež som to nedopozeral do konca )

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: úte bře 07, 2023 8:42 pm
od rottenkiwi
To je kompilat z roznych stoviek videi, bez odkazu na nejaku vedecku studiu,
a len spominanim mien, co nieco pre baterky urobili ako Jeff Dahn.

Tieto carbon-litiove baterky su tu, tiez su tu sulfur baterky ako aj sodikove baterky,
ale ze by boli ovela lepsie v hustote energie, cene, pocte cyklov ako aj odolnosti
na nizke a vysoke teploty + rychle nabijanie s vysokou kulombickou efficienciou,
to je ako chciet mat lacne aj rychle aj bezpecne auto.

Vsetko ma svoje pre a proti, ale ak chcem nieco tym co sleduju video dat,
tak by som mal prezentovat nejake grafy z labaku a potom nejake skusky
v beznej realite, v akej sa auto v Norsku ci Kalifornii nachadza.

Baterky co daju 13000 c., 30 % - 75 % SOC tu mame dlho, len akosi sa zabuda,
ze to je robene pri optimalnej teplote, ale ak chcete aby sa baterka
dobijala od -30 do + 45 *C, a este rychlo, tak z tych 13000 je naraz 800 cyklov
pri beznom uzivani.

https://drexel.edu/news/archive/2022/fe ... lectrolyte

https://news.mit.edu/2022/aluminum-sulfur-battery-0824

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: stř bře 08, 2023 3:06 pm
od kuli
Kiwi ma zachránil. Vďaka.

Vyzeralo to všetko zaujmavo, ja si budem zatiaľ tie moje láskať.

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: stř bře 08, 2023 4:31 pm
od kodl69
Co ti vadí síra? bez síry by nevyrostla cibule, a když se podívýš do reaktoru bioplynky, tak shora visí cáry síry, tj emise z bioplynky jsou podobný jako z uhelné elektrárny. Je těžko si to přiznat, ale síra je celkem hojně obsažena v biologických materiálech, ostatně kde jinde by se vzal sirovodík ve zkažených vejcích :) tady to máš podrobně https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADra

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: stř bře 08, 2023 4:42 pm
od rottenkiwi
Tam u tych S bateriek nie je problem sira, problem je elektrolyt, ktory ma teplotu
varu 42 *C, asi nechcete mat doma baterku a v nej eter, a zacne to cez nejaky
ventil unikat.

To kym budu u nas doma S, Al ci Na baterky, to si este pockame,
ani baterky z r. 1992 sme nemali doma za rok - dva.

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Napsal: čtv bře 09, 2023 1:21 pm
od rottenkiwi
Tu je video od Jeffa Dahna, ako vznikla fama, ze taxiky maju 1 600 000 km dojazd
a ake su v skutocnosti baterky v Tesle a za akych podmienok dosiahnu 3 500 000 km.

Keynote Speake Jeff Dahn

https://www.youtube.com/watch?v=w5gq7scB0hE

.
dahn_I.png
.
dahn_II.png