Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř kvě 12, 2021 7:14 am


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod joseff » úte čer 25, 2013 1:26 pm

Kolik ta trikolka (Meta) stoji?
joseff
 
Příspěvky: 800
Registrován: pon srp 08, 2011 8:55 am

Re: E-kolo

Příspěvekod gupa » úte čer 25, 2013 2:04 pm

Balík peněz to byl. Meta to na vyžádání určitě ráda sdělí přesně.
Jestli Vám pomáhají informace z mypower.cz jako mně podpořte ho třeba dobrovolnou rychlou QR platbou. Pro 50,-, 200,-, 500,- a 1000,- podporu stačí kliknout na částku. Já za poslední rok 1x 200,-, 1x 50,-
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1737
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod drama » úte čer 25, 2013 2:07 pm

drama
 
Příspěvky: 976
Registrován: čtv črc 28, 2011 11:01 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » úte čer 25, 2013 5:23 pm

Ta trojkolka ma asi stetinkovy motor takze asi nic moc..

Edit, ospravedlňujem sa, nevidel som druhú foto. Ináč myslím že 250W je málo na každý kopček, motor určite velmi trpí. Na trojkolku by to chcelo aspon 500W určite.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » stř čer 26, 2013 9:19 am

Já chtěl původně eskutr, ale ten je zatím ekonomicky nesmyslný(po schválení 125cm3 pro řidiče s "B"). Takže chci jít do ekola s motorem 1-1,5kw(maximálka 50km-h po rovině s 50km dojezdem bez příšlapu), s lifepo 60V-15ah(15ah články jsem nikde ale neviděl,takže bude spíš 48V-20ah). Zatím nevím jaké kolo pro přestavbu použít,mělo by mít robusní rám a široká kola.

LIX:kolik bude stát to 17ah olovo?
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » stř čer 26, 2013 4:09 pm

Presne, tiez somchcel najprv skuter, ale ma nespocetne nevyhody. Hlavne sa mi nepaci ze muzi zakona by vedeli ze je to motorove vozidlo. O bicykli to nebudu ani len tusit. :D
Baterie ma budu stat dufam do 80€, (pánboh zaplať za známeho), aj tak je to dost za nieco co vydrzi max. dva roky, plus este by som chcel 4x 12V aspon 4A nabijacku. To nedam viac ako 40€, chcelo by to nieco z lidla. Kolegovi som jednu takú raz opravoval, stála ho tuším 6€ a nabíjala prúdom 3A, bola malá, v nútri zabudovaný integrovaný obvod, dokonca sa mi ju aj podarilo opraviť.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » ned črc 14, 2013 7:52 pm

Tak od piatku som hrdým majitelom setu magic pie 1kw. Kúpil som 4 ks 12V batérií 18Ah. Dnes som bol testovať dojazd, prevýšenie som mal vyše 130 metrov a prešiel som približne 37km. Pravdaže som aj šlapal, ale to iba do kopca čo bola jediná chvíla kedy moje prevody stíhali motor. Skoro stále som išiel na plný plyn, po rovine som išiel max. 32 km/h. Dole kopcom bola moja rýchlosť 59,7 km/h. Skúsenosti mám zatial iba pozitívne až na to že moje možno aj 40kg batérie mi pomali začali trhať cyklistickú tašku ktorá je v zadu nad kolesom vysaca dole. Včera som s tým dobehol v dedine auto, dotyčnému sa to nepáčilo tak pridal plyn.. Dnes som obehol závodného cyklistu hore kopcom. Každopádne musím spraviť nad zadné koleso vlastný hliníkový držiak z hliníkového plechu aspon 2,5mm pretože originál držiak sa kýve do strán keď zabáčam a potrebujem spevniť tú cyklo tašku ktorá to nezvláda už po dvoch dňoch. Kedže v návode nebolo napísané že nemožem do tej tašky dať 40kg náklad tak ju pôjdem asi reklamovať. :D Ešte jedna vec ktorá ma v sete prekvapila a hlavne vytočila, výrobca si s kludom dovolil dať prívod na 1kw motor iba 3x1,5 lanko. Asi budem tento napájací kábel motoru skracovať na minimálnu dĺžku kôli stratám, pretože bol kábel niekedy aj teplý.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod vata » ned črc 14, 2013 8:30 pm

Gratuluju :) Já šla sice do hotového, protože sama bych to určitě nesmontovala, a zatím úplná spokojenost. Kolegy cyklisty předjíždím běžně :) Horší je někdy situace na křižovatce, kdy řidiči nepočítají s tím, že by kolo mohlo jet tak rychle a občas mi vjedou do dráhy...
Na e-kole mi chybí rekuperace, minimálně bych ušetřila na brzdových špalcích, které po pár stech km úplně sjeté...
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1408
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pon črc 15, 2013 10:25 am

LIX píše:Tak od piatku som hrdým majitelom setu magic pie 1kw. Kúpil som 4 ks 12V batérií 18Ah. Dnes som bol testovať dojazd, prevýšenie som mal vyše 130 metrov a prešiel som približne 37km. Pravdaže som aj šlapal, ale to iba do kopca čo bola jediná chvíla kedy moje prevody stíhali motor. Skoro stále som išiel na plný plyn, po rovine som išiel max. 32 km/h. Dole kopcom bola moja rýchlosť 59,7 km/h. Skúsenosti mám zatial iba pozitívne až na to že moje možno aj 40kg batérie mi pomali začali trhať cyklistickú tašku ktorá je v zadu nad kolesom vysaca dole. Včera som s tým dobehol v dedine auto, dotyčnému sa to nepáčilo tak pridal plyn.. Dnes som obehol závodného cyklistu hore kopcom. Každopádne musím spraviť nad zadné koleso vlastný hliníkový držiak z hliníkového plechu aspon 2,5mm pretože originál držiak sa kýve do strán keď zabáčam a potrebujem spevniť tú cyklo tašku ktorá to nezvláda už po dvoch dňoch. Kedže v návode nebolo napísané že nemožem do tej tašky dať 40kg náklad tak ju pôjdem asi reklamovať. :D Ešte jedna vec ktorá ma v sete prekvapila a hlavne vytočila, výrobca si s kludom dovolil dať prívod na 1kw motor iba 3x1,5 lanko. Asi budem tento napájací kábel motoru skracovať na minimálnu dĺžku kôli stratám, pretože bol kábel niekedy aj teplý.


Zajímal by mě max. dojezd. Čekal bych při 1kw výkonu po rovině trošku větší rychlost než 32km-h, asi by se muselo zvýšit napětí (k 60V?) co? Možná tu rychlost snižuje ta váha aku, lifepo by mohlo vážit jen kolem 10kg, škoda že na lifepo nebyly finance.

Jinak by mě zajímaly zkušenosti a postup přestavby.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » pon črc 15, 2013 10:45 am

Ano tá rychlost je spôsobená váhou batérií ale hlavne silnným nárazovým vetrom do tváre. Nemeral som rychlost tachometrom ale aplikaciou v mobile sport tracker ci tak nejak. Po rovine motor pravdaze toho vyriahne aj viac. Ak chcete prislapavat aj pri vysokej rychlosti odporucam do predu velky pilu. Neviem co by som vam povedal o prestavbe bicykla, bolo to jednoduche, lento zabralo vela casu pretoze som menil prehadzovac cely, brdy som opravoval, predne koleso som mal v tahu. Proste som sa viac narobil na oprave ako prestavbe. Prestavba spociva iba v nahodeni kolesa do ramu. Ak vie niekto robit defekt urcite by dokazal vymenit aj normalne koleao za koleso s motorm. Clovek sa tu nema coho bat. Len si treba na koleso kupit a nahodit, alebo dat nahodit volnobezku s viacerimi ozubenymi kolesami. Nakrucuje sa to na zavit, treba k tomu iba specialny kluc.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » pát říj 25, 2013 5:41 pm

LIX píše: Skúsenosti mám zatial iba pozitívne až na to že moje možno aj 40kg batérie mi pomali začali trhať cyklistickú tašku ktorá je v zadu nad kolesom vysaca dole.


Uf uf... 40 kg aku :o , já mám na svém e-kole LiFePO4 taky 48V/12 Ah a akumulátor má jen 5,2 kg (http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1 ... 4-48V-12Ah). I tak mi přijde e-kolo dosti težké. Neumím si představit jak bych řešil situci, kdy je třeba kolo potřeba poponést a mělo by váhu přes 50 kg :shock: právě proto jsem šel do lithia, ketré má pro napájení elektrokola jasné výhody. Olovo je fakt na tyto aplikace totálně nevhodné. A věřte že ta cena navíc se vám určitě vyplatí, lepší dojezd, cyklovatelnost i bezpečnost.
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » pát říj 25, 2013 6:00 pm

Tak jsem v létě udělal výkonnostní test svého e.kola pro třech sezónách provozu:

nastavení pokusu:

Testování kapacity baterie - podmínky reálného provozu - 4.8.2013

zatížení kola:
jezdec 83kg
batoh s pitím, jídlem a servis vecmi 4 kg
jezdec slapal dle mozností, nic extrémního
pohon má najeto asi 3700 km a cca 300 dobíjecích cyklů při DOD 30 proc

celková délka trasy 67.5 km
průměrná rychlost 29 km/h
čas jízdy 2:20 hod
teplota vzduchu při testu kolem 30 °C


napětí na akumulátoru v průběh cesty

vzdálenost(km) napětí (V)
0.0 57.6
10.3 56.3
15.0 54.0
25.4 53.5
34.5 52.9
43.9 52.7
52.0 52.0
61.4 51.1
67.5 50.7

po zakončení trasy kolo pořád ještě jelo a zbytková kapacita byla tak cca 10 proc

Dobití po dojetí (kolo nebylo zcela vybito)

El. stav před dobíjením 8114.98
El. stav po dobíjení 8115.69
Ze sítě odebráno 0.71 kWh
Do akumulátoru dodáno 0.64 kWh Při účinnosti 90%

tomu tedy odpovídá energetická náročnost:

Energetická náročnost (čistá energie z aku) 9.5 Wh/km
Energetická náročnost (energie ze sítě) 10.5 Wh/km
Průměrný výkon motoru 275 W

kdo chce podrobnosti i s dokumentačními odbrázky viz XLS příloha

závěr:

kolo po třetí sezóně jezdí jak drak a zdá se mi, že kapacita aku snad i roste nebo co..:-))) prostě pro e-kola jedině lithium.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Harry dne pát říj 25, 2013 7:58 pm, celkově upraveno 1
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » pát říj 25, 2013 6:48 pm

Pomýlil som sa, celý bicykel má 40kg aj s batériami. Plánujem cez zimu prerobiť na 72V 15Ah, to bude ešte len mašina, už sa neviem dočkať. Momentálne mám už provizorne batérie hodené na ráme, kde síce trochu zavadzajú, ale je to lepšie ako ich nosiť na chrbte. Na tie batérie sa dá zvyknúť, ináč neveril som že to bude na tom ráme také super ale ten bicykel teraz sedí bohovsky na ceste, teda hlvne v teréne, už som si na ňom dával aj menší väčší zjazd po lese. bál som sa len toho aby sa neotrhli batérie. :D 40 kg nieje až tak vela, v rýchlosti som s tým bicyklom dokázal preskočiť na rovine konár. Ale dalo to zabrať hlavne rukám. Neviem na čo by som ten bicykel nosil, všade som sa s ním zatial dostal, kde to nezvládal tak som zosadol, pridal a prešiel všetko.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » pát říj 25, 2013 7:49 pm

LIX píše: Neviem na čo by som ten bicykel nosil, všade som sa s ním zatial dostal, kde to nezvládal tak som zosadol, pridal a prešiel všetko.


No já mám e-kolo na dojíždění do práce a na cestování ve městě Brně a jeho okolí. A věřte mi, že při intenzivním využití je potřeba ho občas někde přenés přes schody nebo tak. No a jak tak koukám na to vaše umístění aku tak mi přijde, že se na tom nemůže dát šlapat...nebo ano? Já měl taky jednu dobu aku v brašně v rámu a bylo to na šířku cca jak jedna vaše řada a místama mi o to clekem "brnkala" kolena...:-)))

na těch 72V aku použijete co? a kam ty aku dáte?

ale jen tak dále to elektro-bastlení je super..:-))) mám stejný set Magic

ještě otázka....jaké máte plášťě?

já měl dost problém s tím, že mi přenos výkonu na zadním kole způsoboval skřípnutí a defekt duše. Zdá se, že to snad konečně vyřešilo kvalitní obutí (pláště, duše a velovložka) od Schwalbe....plášť je sice dost drahý, ale je speciálně pro e-kola, má pořádně pevnou patku, reflexní pruh, snížený valivý odpor a vložku proti proražení....viz http://www.velohanak.cz/183-plaste-28qu ... n=0&fev=45
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pát říj 25, 2013 8:13 pm

Pánové a co takhle Lipol?
Je oproti lifepo ještě lehčí a ještě menší - dá se dobře vyskládat do rámu.
Bohužel má méně cyklů a náročnější na zacházení(zkrat).

Malé srovnání aku:
http://www.nakole.cz/blogy/robikl/595-s ... okolo.html
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » pát říj 25, 2013 8:26 pm

Aku budem mat lifepo 3,6 v clanky, maju sirku iba 22 mm jeden takze so vsetkym to nebude mat viac ako 10 cm. Som zvyknuty mat na siroko kolena a je to len tak tak, nietiekedy to suchnem ale je to v pohode. Plast mam maxis neaky za 24 €, niesom na pc tak poslem odkaz neskor. Baterie budu zasa na rame.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » pát říj 25, 2013 8:49 pm

rob.brno píše:Pánové a co takhle Lipol?
Je oproti lifepo ještě lehčí a ještě menší - dá se dobře vyskládat do rámu.
Bohužel má méně cyklů a náročnější na zacházení(zkrat).

Malé srovnání aku:
http://www.nakole.cz/blogy/robikl/595-s ... okolo.html


no to by možná šlo, ale já koupil hotové řešení s BMS, dobíječkou atd. Jsem jen namotoval a jedu...:-))) To mi vyhovuje. Na skládání aku nemám ani zkušenosti ani čas. Ono když vám e-kolo chcípne kvůli nějaké závadě a jste třeba 15 km od "základy" tak je to fakt dost problém. Elektronika od Magicu ani aku zatím žádný problém nezpůsobyly.
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » pát říj 25, 2013 11:21 pm

Kôli tomu aby sa nič nestalo si spravím vlastne aj celú batériu sám, páči sa mi že si na mieru dám 20 článkov práve tam kde mi to bude najviac vyhovovať. lipol nemienim riešiť. 10 Ah kapacita je drahšia ako 15Ah life.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » sob říj 26, 2013 7:33 am

LIX píše:Kôli tomu aby sa nič nestalo si spravím vlastne aj celú batériu sám, páči sa mi že si na mieru dám 20 článkov práve tam kde mi to bude najviac vyhovovať. lipol nemienim riešiť. 10 Ah kapacita je drahšia ako 15Ah life.


Se začátkem souhlasím, co si udělám sám si udělám lépe než někdo jinný a vyskládám tak jak chci.

Pořízení vychází Lipol(hobbyking.com 8,5-10kč na wh) a lifepo(i4wifi přes 10kč) podobně nebo dokonce spíš levněji. Dík nižšímu počtu cyklů bude provozování lipol asi mírně dražší(asi se bude muset častěji měnit aku - po 3-4 letech??), je to dan za lehkost a neobjemnost. Určitou kapacitu do určitého objemu v lifepo prostě nejde vyskládat.

Jakou budeš používat BMS?
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » sob říj 26, 2013 9:02 am

LIX píše:Kôli tomu aby sa nič nestalo si spravím vlastne aj celú batériu sám, páči sa mi že si na mieru dám 20 článkov práve tam kde mi to bude najviac vyhovovať. lipol nemienim riešiť. 10 Ah kapacita je drahšia ako 15Ah life.


No je pravda, že mě po přestavbě trápila hlavně mechanika kola. Těch defektů bylo snad 6. Pak po výměně velovložky to bylo lepší, ale letos v létě se to opět opakovalo (viz toto vlákno výše). Tak jsem se naštval a koupil ty věci od Schwalbe dle hesla "nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci" no a asi se to fakt vyplatilo.

Ono je fakt, že ty běžné pláště jsou dělány tak na záběr co dá běžný člověk (cca 300 W) a ne na záběr člověka a motoru což může být s Magic Pie i přes 1000 W.

Dále je taky problém, že na zadním kole je hodně neodpružené váhy = motor 6kg, ocelový ráfek, akumulátor. Takže když pak člověk vlétne do nějaké díry tak to může duši prorazit. Jezdec má sice více, ale ten je na sedátku a zadnice je celkem dobré odpružení. :lol:

Jo ještě musí napsat, že já mám track/cross kolo Author Stratos na 28 palc. kolech. Na horském možná takový problém nebude, protože tam jsou kola o dost robusnější. Ale zase mi to po rovince lítá bez šlapání cca 42 km/h… :hell:
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'