Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
vla
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vla »

Nemám rád tenhle stát.
Matess
Příspěvky: 1497
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Matess »

marko250 píše:No jo,typická vlastnost každého auta :-) .Pěkně je tam vidět napojení od rezervy na baterky. Co ten oboustranný DC/DC měnič existuje to vůbec z principu?
podle me jedina sance by byla 2 menice a nejakou logikou jeden, nebo druhy zapinat. Problem je v tom obrovskem problemu co je tam potreba dostat za jizdy.

Drive jsem taky chtel koupit hybrid a premyslel jsem o tom ze nejlepsi zpusob by byl pripojit tam k tomu paralelne napetove podobnou baterii a pri vybiti ji proste odpojit od te hlavni. Problem ale je ze potrebujete baterii ktera v pohode zvladne proud 100A. To je u LiFePO4 200Ah coz je nejakych plus minus 108 clanku. Na to si ale myslim ze cely kufr nestaci, takze tudy cesta nevede... takze jedine pres liion. Coz je nejakych 91 clanku.... Daji se koupit clanky s proudem cca 20A pro vybijeni (ale ne nabijeni). Takze dejme tomu ze by to slo slozit v pohode z takovych cca 10 clanku paralelne = 910 clanku. Takova baterka by mela kapacitu kolem 20Ah realne (nepocitam s DOD 100%, ale jen 80%). Vykonove odpojovani bych delal asi pres mosfety na minus polu (pokud se najdou mosfety na takoveto napeti) ridit by to melo jit i pres arduino a udelal bych to tak ze by tam byla nabijecka na ze site na liion a v momente kdy by se liion dostalo na nastavene minimum, tak by se odpojilo a pripojilo by se az po pripojeni k siti.

Cena:

4 dolary za clanek (vcetne pojistky)
20 dolaru za balancer na clanek
400 dolaru nabijecka
30 dolaru logika + odpinani baterky
(910*4)+(20*91)+400+30=5890 * 23 = 135tkc

s timto jsem si nakup hybridu rozmyslel...
kodl69
podporuje fórum
Příspěvky: 7060
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Obousměrný DC DC zvyšující /snižující samozřejmě existuje a dokonce se i používá http://www.ti.com/lit/an/spra589a/spra589a.pdf
Když to popíšu hloupě, jsou to dva polomosty, mezi nimi cívka. A podle toho, jak se fety spínají, je to buď snižující/zvyšující z A do B, nebo naopak, jediná věda je uřídít spprávně to spínání. Výkonový prvky a tlumivky nejsou problém, ani třeba spolupráce několika těchto měničů do jedné zátěže. Ta UPS není úplně přesnej příklad toho co potřebuješ, ale v zásadě tam máš jeden zdroj, jeden spotřebič, a jeden zdroj/spotřebič, to všechno vázaný stejnosměrným meziobvodem. Jestli se někdo ujme té SW části návrhu podobnýho měniče, klidně pomůžu s HW částí, pro moje potřeby by stačil tak do 1kW (spojení různých aku v jednom systému).
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

chlazení u EV *batt* je podstatné kvůli patřičnému temperování během používání :arrow: v systému s FVE je naprosto k prdu ... teda pokud nebude veňku pod plachou :roll: . 22kWh je už slušý úložný prostor , jen to napětí je trochu nepraktický :? .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1936
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

On tím oboustranným měničem nejspíš nemyslel měnič typu step up/down, ale takovej měnič, kterej by byl schopnej do baterky dávat, ale i z ní odebírat.
Co vím, tak existuje. Mám doma DC/DC nabíječku, která umí nabíjet a má i režim regenerativního vybíjení. Tj, náboj z baterie kterou vybíjí davá do zdroje z kterého se sama napájí (funguje přesně naopak než v režimu nabíjení).
Díval sem se dovnitř a nic extra světobornýho tam není. Prostě jen cívka, kondík a kolem toho nějakej balast
kodl69
podporuje fórum
Příspěvky: 7060
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

A co jsem asi popsal? Obousměrný step up/step down, je to jenom o tom, jak se spínají ty čtyři spínače kolem. Pokud aspoň tušíš jak vypadá step down a step up, tak si to zkus dosadit do dvou polomostů spojených cívkou, a vyjdou ti všechny varianty na obě strany. Potažmo známá "nectnost" step down s fetem místo diody (synchronní) dokáže při odpojení napájení vybít baterii tím, že posílá proud do vstupu jako zvyšující měnič.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 1963
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Chci prodávat energii a využít dotace: NE
Systémové napětí: 24V
Souhlasím s podmínkami fóra: ANO

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Měl bych zájem zprovoznit jednu baterii ZEBRA. Majitel ji rozkuchal a nalezl nějaké články se zkorodovaným obalem a podle vidu i s poškozeným solid elektrolytem. Poradil bych si z kovem, poradil bych si i s jakousi opravou článku po suchý elektrolyt. Ale pokud někdo nebo někomu leží tato věc někde a byla by dostupná pro náhradní díly - články do počtu, tak bych byl rád za odezvu do SZ.
Díky.

Pro ilustraci:
solidcellforcar.png
solidcellforcar02.png
solidcellforcar03.png
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5369
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

No niekdy si človek kúpi BMW a aby sa s ním v zime dostal domov, tak si 15 km
od domu, ešte musí nabiť baterky z bateriek cez meniče, ktoré vezie v kufri :)
https://www.victronenergy.com/blog/2015 ... ry-system/
Ako hovoríme my: "I tak še da, i takše da".
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kyocera
Příspěvky: 1061
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

Je elektromobil horší pro životní prostředí jako spalovací motor ?

http://www.auto.cz/tesla-model-s-produk ... -internetu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6900Wp panel , reg. Madagaskar 60A ,aku 50ks LTO 40Ah,to je 4kWh v LTO nap. 57,5V, BMS Sokol 400E ,řídící relé Leonardo 48V,
LF Victron E.P.1200VA a HF měnič 3kW Gepard 48V a LF Modrá trojka 3000VA
Příprava nová instalace panel 8kWp,reg.Harmonie12kW/360V,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW, BMS Sokol 400E , řídící relé Leonardo 360V, modul HIS, modul AFDD, modul chytré řízení ,Aku 360V
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

srovnávat tříválcovou dvanáctistovku (58 kW točivý moment 100 N.m) s Teslou (např. P85D výkon 515kW a točivý moment 930 N.m) to také o něčem svědčí kyocero. Rozhodně ne o tom, že je srovnáváno srovnatelné i když přiznávám, že jsem také šáhnul po prvním údaji co jsem našel a zmíněnou studii raději ani nečetl.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
kyocera
Příspěvky: 1061
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
to jsou informace k zamyšlení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6900Wp panel , reg. Madagaskar 60A ,aku 50ks LTO 40Ah,to je 4kWh v LTO nap. 57,5V, BMS Sokol 400E ,řídící relé Leonardo 48V,
LF Victron E.P.1200VA a HF měnič 3kW Gepard 48V a LF Modrá trojka 3000VA
Příprava nová instalace panel 8kWp,reg.Harmonie12kW/360V,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW, BMS Sokol 400E , řídící relé Leonardo 360V, modul HIS, modul AFDD, modul chytré řízení ,Aku 360V
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Jistě, ale k zamyšlení je hlavně kdo byl zadavatelem studie a zda má v dnešním dynamickém nástupu OZE v době vydání jekoukoli CO2 relevanci.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2526
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: Třinec

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od tomas »

Emise a imise nejsou jen o CO2, ale jsou tam i horší emise jako prach (saze), NO2, SO2, atd... A nabíjet Teslu energií ze škodlivých, emisních a nebezpečných zdrojů není povinné, můžete i nabíjet vlastním zdrojem bez emisí, nebo od obchodníků kteří nakupují energii z bezemisních zdrojů. Navíc i v distribuční síti stále klesá podíl škodlivých, emisních a nebezpečných zdrojů, ale nejde to ze dne na den, jak si zřejmě představují takoví autoři článků a studí (i když jejich záměr je ve skutečnosti úplně jiný, než větší podíl bezemisních zdrojů pro nabíjení elektromobilů).
Ono se stačí zamyslet už nad tím, jakou má fosilní auto mizernou účinnost, kolik tepla bez užitku produkuje a že ani rekuperace není možná, Když se to srovná s kogenerační jednotkou (stejné vstupy) která bude nabíjet Teslu, tak to fosilní palivo využije daleko účelněji a i rekuperace bude možná.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
kyocera
Příspěvky: 1061
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
to je kvalifikované vysvětlení. Dávám kladný bod.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6900Wp panel , reg. Madagaskar 60A ,aku 50ks LTO 40Ah,to je 4kWh v LTO nap. 57,5V, BMS Sokol 400E ,řídící relé Leonardo 48V,
LF Victron E.P.1200VA a HF měnič 3kW Gepard 48V a LF Modrá trojka 3000VA
Příprava nová instalace panel 8kWp,reg.Harmonie12kW/360V,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW, BMS Sokol 400E , řídící relé Leonardo 360V, modul HIS, modul AFDD, modul chytré řízení ,Aku 360V
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

Tomas to napsal přesně - kdo chce psa bít , hůl si vždy najde :( . Je jasný že ropáci budou ještě dlouho kopat , dobrý je , až přestanou kopat , bude po nich :mrgreen: . Vývoj nezastaví . A to je dobře ::rolleyes:: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5369
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5369
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5369
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Utopená baterka v utopenej Tesle:
https://www.youtube.com/watch?v=fw-8ANjaWaQ
alebo keď vám unikne chladiaca kvapalina z baterky:
https://www.youtube.com/watch?v=UVVUVvRXhbk
https://www.youtube.com/watch?v=W0yi3Qu2U8w
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5369
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Souhlasím s podmínkami fóra: NE
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Kde sa dá u nás alebo v Čechách nataknkovať vodík ?
https://youtu.be/3DAH4BUoqPA?t=9m41s
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
pezizka
Příspěvky: 722
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od pezizka »

Pochybuji, že je nějaká "čerpačka". H je problematický už jen pro velikost molekuly. Toto vidím jako hlavní překážku.

Zpět na