Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv bře 30, 2023 3:42 am
gwl-tech píše:Na Hybridu je nová statistika, že v ČR je 790 elektroaut - http://www.hybrid.cz/v-ceske-republice- ... ktromobilu ---- v počtech vede Nissan Leaf. Celkem by mně zajímalo, jak to ti lidé v praxi využívají, něco jako dobrovolný výpis nájezdu kilometrů.
kyocera píše:V tomto článku se uvádí cena za 85 haléřů na ujetý jeden km při provozu auta na CNG.
Není to náhodou menší částka za 1km jako u nového elektromobilu ?
kyocera píše:Ale při kalkulaci nejde uvažovat , že to někde nabiji zadarmo nebo použiji FV, tu každý také nemá.
Do nákladů 1km by se u elektromobilu měl také započítat náhradní aku pro nějaký počet km.Což pro výpočty toho kdo propaguje elektromobil není výhodné to takhle prezentovat.
Pokud počítáte nějaký tarif doma, je potřeba do 1kWh započítat také DPH, všechny druhy poplatků a 1kWh Vám vyjde dražší. A jak správně uvádíte na zpoplatněných nabiječkách je to 1,4Kč / km a i kdyby to bylo v průměru na elektromobil
jen polovina ze 1,4Kč / km, tak je to 70hal./ km , úspora oproti CNG není velká. Možná by jste namítnul, že se elektromobil třeba po 1 milionu km vyplatí více a tak někomu kdo nenajede mnoho km za rok by se to i tak za 30 roků vyplatilo .
hurvayz píše:Jinak sam jsem prosel autama s najezdem okolo pul milionu. Stale funkcni. Sam mam auto ktere bude brzo zacinat 6kou na zacatku. Doposud bez investice krom svicek, rozvodů, filtrů a oleje. Jo svícky vydrzely neuveritelnych 270000 a byly meneny z duvodu prevence.
Matess píše:rekl bych ze srovnani CNG a elektromobilu neni uplne spatne.
Oboje bude v palivu na cca stejnych nakladech. Kamarad ma Ford S-max na CNG a jezdi v kombinaci s benzinem kolem 1,2kc / km (auto jeden a mix benzin + cng - v nizkych otackach vicemene cng, ve vysokych u omezovace vicemene benzin) Realna spotreba je tak 85:15 (cng:benzin)
Vyhody CNG:
rychlost tankovani
nizka porizovaci cena bazaroveho auta proti elektru
Nevyhody CNG:
stale se jedna o spalovaci motor, ktery ma stale stejne vysoke nakaldy na udrzbu.
Vyhody byterek:
rekuperace
cisty provoz
minimalni udrzba
Nevyhody baterek:
dlouhe nabijeni
v pripade poskozeni baterie pri nehode velmi draha oprava
vysoke porizovaci naklady
Spolecne aspekty:
maly dojezd (u baterek existuje extendery, u cng provoz na benzin - oboji je potom drahe)
malo cng cerpacich stanic, jeste mene nabijecek. Nekdo muze nabijet doma, nekdo ne, nekdo si muze postavit plnici stanici doma, nekdo ne.
Pokud chci levne auto a jezdit levne - tak jedina moznost je zatim LPG
LPG je o neco drazsi nez CNG, ale zase dojezd neni spatny, plnicich stanic je spousta.
Proslo mi rukama uz par aut na LPG a nestezuji si...
Mel jsem
seat toledo 1,6l 8V s rizenym vstrikem - 8l LPG/100
seat toledo 1.6l 8V s podtlakem - 9l LPG/100 - obcas strelilo do sani a roztrhalo vzduchovy filtr
daewoo lanos 1.3 s podtlakem 11l LPG/100 - totalni kram tady ten motor
2x citroen berlingo 1.8i - rizeny vstrik 9l LPG/100
ford mondeo 2,55l V6 24V - podtlak 11l LPG/100 (po namontovani 9l, po prvnim zpetnem zaslehu vaha vzduchu KO - od te doby 11l)
Jak je videt dobre udelane LPG s rizenym vstrikem je v pohode. Co se tyka spotreby, tak bych rad rekl ze to jsou auta, ktera jezdila v praci a nikdo nejezdil ekonomicky. Kazdy tomu dava co muze - takze proti spotrebe domaciho auta je to jiste vyssi. Na V6 mondeo vzpominam nejlepe - nebyl to sice trhac asfaltu, ale jelo to a ten zvuk byl super. Ted mam passat v nafte - neni to spatne, ale moje pristi auto bude asi opet na LPG. Bral bych treba golf GTE, ale dat za auto vice nez za byt.... Jsme chudy kraj...
kyocera píše:Proč je
Pokud někdo má elektromobil jako druhé auto, dá se zkousnout i delší doba nabijení. Mě zatím vadí jen ta drobnost, že
pokud bych srovnal cenu běžného levného auta a běžného elektromobilu do 1 mil, tak je cena 3 x nebo 4x vyšší.
Pokud bych srovnal cenu obyčejného auta a neobyčejného elektromobilu za 2,4 mil. je pořizovací cena i 10x vyšší.
Ale jsem optimista a i tohle se do budoucnosti změní a s Hurvayzem souhlasím, že to bude někdy výhodnější.
rob.brno píše:hurvayz píše:Jinak sam jsem prosel autama s najezdem okolo pul milionu. Stale funkcni. Sam mam auto ktere bude brzo zacinat 6kou na zacatku. Doposud bez investice krom svicek, rozvodů, filtrů a oleje. Jo svícky vydrzely neuveritelnych 270000 a byly meneny z duvodu prevence.
OK, to byly auta ježděná pracovně nebo soukromě? A asi to nebyly benzínáky s obsahem nad 1,6, které už něco vydrží a neobsahují kurvítka.
Zatím jsem měl auta:
Favorit: šroták po 16letech se 170t km
Corsa: má ted po 15letech 175t a bude nahraženo během tohoto roku nějakým EV
Zafa: zatím 4roky s 22t km na tach.
marko250 píše:To je z roku 2011,nabíječky už celkem jsou pro to málo co skutečně jezdí,problém zůstává v celkové ceně nového auta a dojezdu a pak pastičky výrobců těchto aut.Poddymenzované nabíječky v autě,paušály za baterky,servisní zázemí,chcete e-auto no víte zajeďte si tam a tam,možná Vám ho budou schopni dodat,webasto bufíky na jiné paliva,atd...atd.Na Slovensku první tesla charger
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků