kodl69 píše:LG je tím vyhlášený. Ta rozborka a sbrka byla super, co? To je další naschvál.
A mosfet tranzistory stárnou, to spínání a rozpínání je ničí. Někde jsem o tom četl celkem rozsáhlej článek. Ostatně není to nic překvapujícího.
3 krát . První bych zjistil vocogo , nejistotu z poškození zahnala skutečnost že pude do . Podruhé výměna LEDek a potřetí pro nápravu né moc povedených výměn .
To slyším prvně že FETy maj omezený počet sepnutí . Kolik to bývá ?
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Určitě to nejsou čísla menší než 10 na15 , ale jde o to, že struktura přechodu není přesně rovnoměrná, a někde je namáhána víc, někde míň, a z toho plyne všechno další, rozdíly teplot, pnutí, a čím víc tím víc až to "křupne" ostatně nic nevydrží věčně, krom blbosti, ta je věčná. Ostatně už to, že jsou tranzistory při spínání velkejch proudů slyšet, znamená, že se tam děje i něco mechanicky, a každej materiál podléhá při namáhání mechanickému opotřebení.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mne by teda tie zvuky nevadili, trocha sa to podobá zvuku od turba, na ktoré si človek rýchlo zvykne.
Vadí mi plýtvanie elektrikou v režime, keď je motor zjavne podtočený. Všimnite si, niekedy v režime okolo 6 000 otáčok pri nízkom zaťažení zaberá elektrika naplno, hoci by sa mala rezervovať pre akceleráciu ako doplnok k výkonu spaľovacieho motora. Chcelo by to vziať do ruky skrutkovač a preštelovať
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV 5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Mne by stačila Dacia logan kombi s 50kw batériou s primeraným množstvom výbavy ako tepelné čerpadlo a thermo manažment batérie, cena 15 000 € a pôjde na dracku
Jirka81 píše:Citigo jebka,ale až prodají těch 2.500 ks co plánují vyrobit a rozjedou větší sérii,
Nerozjedou větší sérii. Vyrábí a budou muset prodat přesný počet kusů pouze z důvodu snížení flotilových emisí aby se vyhnuli pokutě za jejich nedodržení
Jirka81 píše:mohlo by to jít i po 400k.
Nemohlo by to jít pod 400 protože by to lidi začali chtít. Opravdu mají přesné průzkumy chování lidí a mají přesně nasimulováno kdo a co si bude kupovat. Nepodceňuj brejn fošink. Vše ostatní jsou pouze PR tanečky.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Za mne vím jedno, pokud nevyhraju v nějaké loterii, tak se určitě do konce života budu vozit v nějakém ropáku.
Ne že bych chtěl, ale že by moji úchylku směrem k elektromobilitě měli splácelt ještě moje děti, to opravdu nechci.
Hoodně se mi líbí když ElektroDad říká, že by jsme měli zvážit Renault Zoe za 700k jako druhé auto do rodiny.
Tak to můžu prodat chýšku a bydlet v Zoe. Jsem chudý a klidně si to přiznám, a takových je nás bohužel většina.
Naštěstí si myslím že v životě opravdu nejde jen o peníze. Můj kamará říkával " peníze nemít není hanba, jen je to takový nepříjemný".
Mne stači že nemám dlhy a že mám el.bike a nad hlavou hviezdnatú oblohu. Čo viac mi treba?
Možno nejaký politik urobí zákon za váš starý ropák,nový elektrák.
e-bike dobrý, ale leckdo na to prostě fyzicky nemá, musela by to pro něj třeba být tříkolka nebo tak něco, a v zimě ti to teda nezávidím, ostatně už za deště je to hnus, a to mám celkem bohatě dimenzovaný blatníky... Navíc dost často potřebuju převážet víc věcí, než co mi vleze i do 45l kufru na motorce, a nemůžu to nechat jenom tak stát na ulici...
Za mě fuck off mobilita, když vidím na silnici 43 každej den souvislou řadu aut směr Brno a pak zas z Brna, tak tohle za režimu, kdy stálo všechno za hovno, zvládlo pár autobusů a vlaků, a možná těch lidí do práce do brna jezdilo i víc, autem nejezdil skoro nikdo, protože to bylo drahý, ne že by ty auta nebyly.
Mít práci do 10km od domu, stejně tak mít možnost rozumně nakoupit v blízkosti bydlení, a budou ty silnice prázdný, ne jako teď, všichni do supermarketu nakoupit, všichni do práce a z práce autem, rozvážet děcka 500m do kroužku, všichni do chorvatska autem a.t.d. Ostatně elektrokola už jsou častěj převážený autem, než by sloužily k dopravě, stejně jako koně...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
OPRAVA: Ten ZOE je cena bez baterie a cena pronájmu ještě nebyla stanovena. Za auto bez baterky je cena nezajímavá.
Tak já taky nejsem nějak bohatý. Ale spočítal jsem si, že se mi elektromobil prostě vyplatí a časem se jeho pořízení zaplatí. Kromě vyšší pořizovací ceny už pak jsou ostatní náklady zanedbatelné.
Ale smysl to má jen pro lidi co jezdí každý den např. do práce kratší úseky. Pokud má člověk auto jen na delší pojižďky, tak elektromobil je pro něj bez smyslu.
kdyby nekdo chtel mam elektrickou trikolku. Stavel jsem ji pred lety pro mamu a ta na tom ma strach jezdit. Ja sam jsem na tom najel asi 200km jen tak pro radost. Jako baterky z duvodu uspory jsem volil 3x 12V/45Ah olovo, ale ty budou na sracku. Nájezd na jedno nabití byl 100km realnych. Je to vlastni stavba, jako zaklad poslouzilo stare komunisticke kolo a ostatni veci byly dovarene z poradnych silnostenych trubek tigem, vsechno potom bylo opiskovano a nastrikano praskovou stribrnou barvou, ktera byla vypalena v peci. Stoji to uz 2 roky a nemam pro to vyuziti. Stala me to sranda 15000 bez baterek. Pokud by to nekdo chtel napiste a asi se nejak dohodneme... dal jsem do toho kus sebe a trochu prace to jeste potrebuje. Budu rad kdyz bude jezdit. Ma to i odpruzenou predni vidlici a motor vepredu vyborne rekuperuje.