Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon lis 28, 2022 3:02 pm


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Roger » úte led 21, 2014 4:48 am

fugas píše:
Fugas :yes: nezávislost na systému je vždy dražší než systém :arrow: ale stojí to zato :D

Naprosto souhlasím.Vše,co vědomostně a manuálně zvládnu sám,je obrovský přínos :yes:


Obrovsky prinos pro stat, zaplatis jim clo a dph v presnem pomeru o kolik vice te stoji 1/kwh vic, jak z DS...

------ Fugas, s teplym motorem jsem schopen na okresce jet za < 4.0 nebo jeste mene (ja to nejak neresim), kdyz jedu okolo 80-90 (jedu na spotrebu) a soucasne mam pod plynovym pedalem hodne pres 500Nm (zmereno na brzde), samozrejme to neni plochac jako u elektromobilu nebo zaskrceneho turba, nic moc nenajedu to auto bylo na hrani... 1,9tdi pd s vyrazne upravenymi mapami, bez pd verze ma spotrebu jeste nizsi. A z temi filtry to neni tak horke jak pises a long life neni 15000 ale 30000 km... Jasne, vymenou po 10000 nic nezkazis, kdysi jsem to delal, ale je to zbytecne...

Samozrejme za 4.0 nejezdim, ale dlouhodoby prumer je tak nejak okolo 6-7 (prece kdyz mam takovy krouatk, nebudu jezdit na spotrebu, ale ten traktor behem 2 vterin predjedu a chci si to uzit).

Jinak kdyz jedu na spotrebu a pak natankuju plnou, tk mi to ukazuje dojezd (vypocitava se z poslednich 50 km spotreby) hodne pres 1200 km na 1 nadrz :-)

Jsem fanda elektromobilu, ale viz vyse, v dph a cle statu za tu srandu vypalne odvadet neodlam, kdyz to nema ani tech 500Nm :-)

atom píše:- posilovač brzd a řízení bude jistě na elektromobilu složitější a možný problém navíc


Jak to myslis? Posilovac
- rizeni (servo) mela uz v roce 1999 Skoda fabia elektricke, pravda, melo to pomerne vysoky prikon, vyhoda ale je, ze lze elektronicky nastavit silu (komfort, sport, normal). Jak to maji dnesni benzinova auta nevim...
- brzd ted nevim, ale ESP myslim pracuje take na bazi elektriky standardne a zbytek musi fungovat na mechanicke bazi stejne jako rizeni, ze zakona, takze take nevidim nic slozitejsiho, naopak by se mohlo vyuzivat rekuperace, coz uz slozitejsi je...
?
Roger
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 7:25 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » úte led 21, 2014 8:01 am

Zdravím ,

Roger píše:
fugas píše:
abrams píše:
Fugas :yes: nezávislost na systému je vždy dražší než systém :arrow: ale stojí to zato :D


Naprosto souhlasím.Vše,co vědomostně a manuálně zvládnu sám,je obrovský přínos :yes:


Obrovsky prinos pro stat, zaplatis jim clo a dph v presnem pomeru o kolik vice te stoji 1/kwh vic, jak z DS...

::facepalm:: bez komentáře :roll: .

Roger píše:Samozrejme za 4.0 nejezdim, ale dlouhodoby prumer je tak nejak okolo 6-7 (prece kdyz mam takovy krouatk, nebudu jezdit na spotrebu, ale ten traktor behem 2 vterin predjedu a chci si to uzit).

Toto už vypadá jako čísla z našeho světa :lol: .

Roger píše:Jsem fanda elektromobilu, ale viz vyse, v dph a cle statu za tu srandu vypalne odvadet neodlam, kdyz to nema ani tech 500Nm :-)

Už je mi to jasný , dokud ti to nenaservírují na stříbrným tácu rovnou pod nos ... :D .

atom píše:- posilovač brzd a řízení bude jistě na elektromobilu složitější a možný problém navíc

Posilovač brzd je mnohem jednoduší ... v čmoudovy je jím celý spalovací motor , kdežto v Eutu elektrická vývěva s podtlakovým spínačem :yes: .

Roger píše:Jak to myslis? Posilovac
- rizeni (servo) mela uz v roce 1999 Skoda fabia elektricke, pravda, melo to pomerne vysoky prikon, vyhoda ale je, ze lze elektronicky nastavit silu (komfort, sport, normal). Jak to maji dnesni benzinova auta nevim...
- brzd ted nevim, ale ESP myslim pracuje take na bazi elektriky standardne a zbytek musi fungovat na mechanicke bazi stejne jako rizeni, ze zakona, takze take nevidim nic slozitejsiho, naopak by se mohlo vyuzivat rekuperace, coz uz slozitejsi je...

Aspoň něco kloudného ;) .

Elektronům zdar *cloud*

Edit : :hell: 666-tý příspěvek ::rolleyes::
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2765
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » stř led 22, 2014 9:45 pm

abrams píše:Při nejbližší příležitosti změřím chování altíku ve svém autě ;) . Díval sem se že je to BOSCH 63 až 90A :D že dají takový dělo do 1.4 :shock: moc nechápu , změřím a uvidíme :write:
dulezite je - nastartovat a zapojit trvalou zátěž 63A(90A), a potom měřit proud z alternátoru (klešťový ampérmetr). No a zvyšovat otáčky ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Roger » pát led 24, 2014 12:52 am

Nejaky odporovy drat? To musi ale dpojit autobaterii, co se stane s autem? :-) nechcipne?

----

FUGAS

Ja psal: Obrovsky prinos pro stat, zaplatis jim clo a dph v presnem pomeru o kolik vice te stoji 1/kwh vic, jak z DS...[/quote]
fugas: ::facepalm:: bez komentáře :roll: .

Doplneni ::: - rofl jo? :-)) A jelikoz naklady na FVE jsou porizovaci, tak jim to DPH a Clo vysolis na 10 let dopredu to DPH (na rozdil od DS), co vic by si stat mohl prat? Protoze je vysoka sance, ze po zarice se FE zacne rozpadat, zaplatis mu to mnohdy jeste jednou (menice, baterie :-)

A ze s lehkou nohou pri Dodrzovani 80-90km/h jedu za 4? A na dalnici 120 na rychlobezku pri 2000 otackach? Kolik RPM ma tvoje auto pri 120 km/h :-)

Ps: Ja jsem si poridil Meter Reader pro iOS, tak az jej zaplnim daty, budu referovat.
?
Roger
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 7:25 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Veles » pát led 24, 2014 8:29 am

Roger:

Tak jsme se dozvěděli, že neuznáváš auta co nejedou na dalnico 120+. A co jako? No tak jsi jeden s těch co si měří hodnotu své existence obsahem auta v kterém jedou a rychlostí co sním mohou jet. A co stím máme dělat my ostatní? Tleskat? Modlit se k tobě? Nebo tesat tvá slova do kamena pro příští generace jako novou kapitolu Bible?

Chápeš, že debata je o elektromobilu a ne o tom co jsi vše v životě dokázal a hodnoty které pouze a jenom ty vyznáváš(tj. auto které nejede 250 není auto apod.) a přesvětčuješ o jejich pravdivosti ostatní i když je tím s...š?
?
Veles
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte čer 05, 2012 2:52 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát led 24, 2014 9:35 am

Roger píše:Nejaky odporovy drat? To musi ale dpojit autobaterii, co se stane s autem? :-) nechcipne?

----

FUGAS

Ja psal: Obrovsky prinos pro stat, zaplatis jim clo a dph v presnem pomeru o kolik vice te stoji 1/kwh vic, jak z DS...

fugas: ::facepalm:: bez komentáře :roll: .

Doplneni ::: - rofl jo? :-)) A jelikoz naklady na FVE jsou porizovaci, tak jim to DPH a Clo vysolis na 10 let dopredu to DPH (na rozdil od DS), co vic by si stat mohl prat? Protoze je vysoka sance, ze po zarice se FE zacne rozpadat, zaplatis mu to mnohdy jeste jednou (menice, baterie :-)

A ze s lehkou nohou pri Dodrzovani 80-90km/h jedu za 4? A na dalnici 120 na rychlobezku pri 2000 otackach? Kolik RPM ma tvoje auto pri 120 km/h :-)

Ps: Ja jsem si poridil Meter Reader pro iOS, tak az jej zaplnim daty, budu referovat.[/quote]



Dostal jsem odpověď a ani jsem se neptal :D Došlo patrně k záměně autorů,nevadí,stane se :handshake2:
Diskuse je založena na základě žebříčku hodnot.Pokud znám své auto do detailu,je to pro mě obrovské plus.To samé platí o všem ostatním,co denně využívám.
Nebavme se tu o daních a podobných nesmyslech.Pokud musíš řekněme dávat auto do servisu,protože si s tím sám neporadíš,nebo nemáš doma prostředky,pak si ty baterky během životnosti auta koupíš taky.Nehledě na to,že já bych svoje auto kdejakému patlovi z autorizovaného servisu do ruky nedal,viděl jsem co umějí...
Tak máš přemapovanou dýmovnici.To není nic jiného,než kompromis chci aby to jelo/ať mě to nesežere i s botama.Ta spotřeba není zrovna hitparáda,pokud to není Superb v kombíku.Při 120 km/h mám nějakých 1900-2000ot. ,nikdy jsem to moc neřešil ::popcorn:: Je to C5II Break 2.0Hdi 100Kw základ a 7l/100 to sežere s nacpaným kufrem na vzdálenosti do 50 km.Když budu chtít něco,co odhrabuje,koupím si nějakou motokáru s dvoulitrem a nebudu počítat spotřebu.Najezdím tak 25 000km ročně.Do práce bych Euto bral,proč ne?On je totiž ten ropák po 20 ujetých km reálně ještě studenej a na to se jak známo stejně nešlape.Nesrovnávejme spalováky a Euto.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1908
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod mypower.cz » pát led 24, 2014 9:39 am

Roger píše:Protoze je vysoka sance, ze po zarice se FE zacne rozpadat, zaplatis mu to mnohdy jeste jednou (menice, baterie :-)


No a u ceho je jako situace jina? Co se nerozpada kdyz se o to clovek nebude starat? Kable ve zdi od DS?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
 
Příspěvky: 4935
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod LIX » pát led 24, 2014 10:21 am

Do pozornosti dávam dokument o TESLA elektromobiloch, odporúčam pozrieť. Tí ludia to myslia s elektromobilmi smrtelne vážne. Viem si predstaviť ich auto že by malo dojazd aj 750km naložením väčieho množstva batérií..

http://www.mojevideo.sk/video/1db6a/meg ... sla_s.html
?
LIX
 
Příspěvky: 821
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát led 24, 2014 11:39 am

fugas píše:
Roger píše:Nejaky odporovy drat? To musi ale dpojit autobaterii, co se stane s autem? :-) nechcipne?

----

FUGAS

Ja psal: Obrovsky prinos pro stat, zaplatis jim clo a dph v presnem pomeru o kolik vice te stoji 1/kwh vic, jak z DS...

fugas: ::facepalm:: bez komentáře :roll: .

Doplneni ::: - rofl jo? :-)) A jelikoz naklady na FVE jsou porizovaci, tak jim to DPH a Clo vysolis na 10 let dopredu to DPH (na rozdil od DS), co vic by si stat mohl prat? Protoze je vysoka sance, ze po zarice se FE zacne rozpadat, zaplatis mu to mnohdy jeste jednou (menice, baterie :-)

A ze s lehkou nohou pri Dodrzovani 80-90km/h jedu za 4? A na dalnici 120 na rychlobezku pri 2000 otackach? Kolik RPM ma tvoje auto pri 120 km/h :-)

Ps: Ja jsem si poridil Meter Reader pro iOS, tak az jej zaplnim daty, budu referovat.




Dostal jsem odpověď a ani jsem se neptal :D Došlo patrně k záměně autorů,nevadí,stane se :handshake2:
Diskuse je založena na základě žebříčku hodnot.Pokud znám své auto do detailu,je to pro mě obrovské plus.To samé platí o všem ostatním,co denně využívám.
Nebavme se tu o daních a podobných nesmyslech.Pokud musíš řekněme dávat auto do servisu,protože si s tím sám neporadíš,nebo nemáš doma prostředky,pak si ty baterky během životnosti auta koupíš taky.Nehledě na to,že já bych svoje auto kdejakému patlovi z autorizovaného servisu do ruky nedal,viděl jsem co umějí...
Tak máš přemapovanou dýmovnici.To není nic jiného,než kompromis chci aby to jelo/ať mě to nesežere i s botama.Ta spotřeba není zrovna hitparáda,pokud to není Superb v kombíku.Při 120 km/h mám nějakých 1900-2000ot. ,nikdy jsem to moc neřešil ::popcorn:: Je to C5II Break 2.0Hdi 100Kw základ a 7l/100 to sežere s nacpaným kufrem na vzdálenosti do 50 km.Když budu chtít něco,co odhrabuje,koupím si nějakou motokáru s dvoulitrem a nebudu počítat spotřebu.Najezdím tak 25 000km ročně.Do práce bych Euto bral,proč ne?On je totiž ten ropák po 20 ujetých km reálně ještě studenej a na to se jak známo stejně nešlape.Nesrovnávejme spalováky a Euto.[/quote]
Pro mě je jádrem tématu,dozvědět se víc o jízdě na elektřinu.Tedy zkušenosti a názory lidí,kteří takový povoz mají,nebo se zajímají natolik,že mohou poskytnout reálné informace o provozu Euta.
Diskuse o překoňovaném pédéčku patří na úplně jiné forum.Ovšem pozor,dají ti tam čočku,že jde o amaterismus a že ostatní součásti auta nejsou na takové úpravy dimenzovány :D A budou mít pravdu...Nevadí to toliko,pokud to máš na víkendové ježdění.Až na tebe vykoukne ojnice,je to rázem čtvrtka baterek,pokud to umíš opravit sám,půlka pokud to musíš zadat.Tuto formu nezávislosti jsem už zmínil výše.Pokud jde o odpojování baterky auta behem volnoběhu,tak nechcípne.Odpojovat ovšem nic nemusíš,kleště pro změření proudu se dávají na stávající vodič,
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1908
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát led 24, 2014 11:41 am

Omlouvám se všem za duplicitu příspěvku,nestihl jsem to napsat najednou :roll:
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1908
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pát led 24, 2014 12:40 pm

Odpojovat baterku za chodu motoru značně nedoporučuji. Motor sice nechcípne, ale v síti nastává přepětí způsobené alternátorem, které ho značně poškozuje a může odpálit část elektroinstalace. Pokud už to jinak nejde, tak provést výměnu co nejrychleji. U moderních aut bych si to nelajznul. Naposled sem to dělal u favorita.
?
brin
 
Příspěvky: 920
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pát led 24, 2014 12:44 pm

A abych se vrátil k tématu, pojedu si do Švýcar pro jedno mini euto, nazývá se konkrétně Mini-el je cca 20 let staré a je to tříkolka. Nicméně lze ho přihlásit, má homologaci EU a když prší, tak vám nebude kapat na maják. Výkon cca 4 kW, dojezd s novýma baterkama cca 150 km (záleží na verzi) a rychlost cca 50 km/h. Jelikož jsou ty vozítka malý, mohl bych vzít ještě jedno navíc, prodejce má 3 (jedno za 1000 Euro, druhý za 1200 a třetí za 2000 Euro, dle stavu a baterií). Kdyžtak se ozvěte.
?
brin
 
Příspěvky: 920
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » pát led 24, 2014 1:08 pm

Zdravím ,

dnes se k tomu už snad dostanu ... v mezičase sem vymlátil starou auto-aku kterou hodlám při testu připojit pořádnáma start. káblama jako zátěž ke stávající . Odpojit aku při běžícím motoru by byla pěkná volovina :hell: :uh: .
K měření použiji PowerLog - proud měří na plus pólu , kdežto vesměs ostatní měřáky na mínusu což je v tomto případě měření k prdu :sm1: . Povede-li se mi to tak jak doufám , budou mít radost hlavně grafomani :yes: .

Rogere , DPH a CLO dnes zaplatíš ve všem co vidíš . Koupí FV panelů to DPH a CLO státu sice zaplatím na X let dopředu , ale mnohem déle pak nic NIC to je to :celebrate2: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2765
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát led 24, 2014 2:18 pm

brin píše:Odpojovat baterku za chodu motoru značně nedoporučuji. Motor sice nechcípne, ale v síti nastává přepětí způsobené alternátorem, které ho značně poškozuje a může odpálit část elektroinstalace. Pokud už to jinak nejde, tak provést výměnu co nejrychleji. U moderních aut bych si to nelajznul. Naposled sem to dělal u favorita.


Zdravím.
To nelze popřít.Otázka zněla,jestli auto chcípne.Tedy jsem odpověděl,že ne :) U moderních aut není vůbec dobré baterku ani vybít,natož odpojovat za běhu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1908
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pát led 24, 2014 2:57 pm

Jistě, já to tu dávám jenom jako varování, aby to někdo nezkoušel a pak nesplakal nad výdělkem.
?
brin
 
Příspěvky: 920
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod atom » pát led 24, 2014 3:21 pm

abrams píše:
atom píše:- posilovač brzd a řízení bude jistě na elektromobilu složitější a možný problém navíc

Posilovač brzd je mnohem jednoduší ... v čmoudovy je jím celý spalovací motor , kdežto v Eutu elektrická vývěva s podtlakovým spínačem :yes: .

Ano to jsem myslel, v klasickém autě je využit podtlak z motoru, bezproblémová věc. Ty spínače a elektrická vývěva jsou bohužel kurvítka navíc s plánovanou životností.

Roger píše:Posilovac - rizeni (servo) mela uz v roce 1999 Skoda fabia elektricke.....

Hyraulické servro má zase o řád vyšší spolehlivost narozdíl od elektrického. Ale chápu, že elektrické je velká úspora energie a to je u elektrovozítek a často i fábií třeba jak sůl :lol:
Ještě jedna věc u klasického serva je řízení mnohem komunikativnější a čitelnější pro řidiče. U elektrického jde sice nastavit tuhost, strmost, ale zatím to pořád ještě není ono ani u těch nejlepších výrobců. Ale tohle né každý řidič ocení, hlavně že jde točit volantem jedním prstem...
Tristar / 11kWh v lithiu / 3,4kWp / Matrix 5000VA / arduino / >25MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
pro rok 2022 bude upgrade na XTH + asi další tristar s panely a nějaká baterka k tomu
?
atom
 
Příspěvky: 425
Registrován: sob čer 02, 2012 7:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pát led 24, 2014 3:55 pm

S tím posilovačem řízení, neslyšel jsem o jediné fábii, u které by odešel. To mi přijde jako solidní spolehlivost.
?
brin
 
Příspěvky: 920
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » pát led 24, 2014 3:59 pm

k tomu servu. Jedina nevyhoda hydroserva je moznost netesnosti. Zatim u kazdeho meho auta lehce prolinalo ale nic hroznyho.
S elektro servem jde vic carovat to je pravda. Mel jsem po dobu opravy zapujcen fungl novej hyundai ix35 ma elektro servo.
Pokud stojite nebo jedete velmi pomalu jde tocit jednim prstem. Proste nadhera. Pokud zrychlite tak tuhne a to tak ze hodne takze bocni vitr na dalnici? Velmi neprijemne clovek to musi drzet pomerne velkou silou.
Proc proboha to ti vyrobci takto kazi? Ja chci i ve 130ti mit to servo takto krasne mekky a nebo aspon aby to bylo uzivatelsky nastavitelny. Na tom aute se me nelibily tri veci a vsechno to byly veci softwarove ovladany a zadna moznost nastaveni uzivatelem - vecna skoda uzitna hodnota jde dolu.... prej ani pres diagnosatiku to nende.

Jak jsou na tom ostatni auta nevim nemam zkusenost.

PS fabiu 1,2HTP servo dokaze pri volnobehu a studenym motoru udusit :-D
?
PavelR
 
Příspěvky: 2735
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod goodbie » pát led 24, 2014 4:14 pm

PavelR píše:

PS fabiu 1,2HTP servo dokaze pri volnobehu a studenym motoru udusit :-D
to je dobrej nesmysl tu fabii mám a ani jednou se mi to co popisujete nestalo
?
goodbie
 
Příspěvky: 1436
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » pát led 24, 2014 4:26 pm

ja netvrdim ze to delaji vsechny. kamos ji ma a stalo se mu to parkrat ja to videl jednou. treba tam ma neco spatne co ja vim.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2735
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'