Elektrifikace zadni napravy auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

Už potřetí opakuju, že vím že to nesplňuje kdeco, jakákoliv oficiální cesta je zcela mimo hru kvůli rozpočtu, proto to chci spíš jako experiment. Právní důsledky jsou mi jasné,vůbec se o tom nechci hádat. Beru to vše na svojí odpovědnost a nikdo zatím netvrdí že to budu realizovat. Zvažuju prostě alternativy ke zlevnění provozu, toť vše. Pokud budu mít na střeše 1 kWp a v práci nabíješku pro elektromobily, úplně se to nabízí. jedu 60 tisíc km za rok a věř že úspora 20 procent nákladů je pro mě hodně výrazná. en nápad s pomocným elmotorem není tak špatný, ale smysl by to mělo, kdyby se to namontovalo nikoliv na motor 19 TDI pohánějící tunové auto, ale na nějaký minimotor. Nezdá se to, ale opravdu si to zkus spočítat. ustálená rychlost 80kmh bere 10-15 kW výkonu, pokud ten přídavný motor dá 3 kW tak jsi na úspoře oněch 20 procent. Samozřejmě že to nesplní podmínky pro získání způsobilosti, ani když to bude na motoru. Nicméně, pokud takto upravím stávající alternátor, dostáváš se do pásma kde už tě za to nemůže nikdo popohánět, už jen proto, že nikoho nenapadne existence takové úpravy.
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

Tohle je ten motor http://eskutr.cz/cs/motory/506-trakcni- ... azeny.html
Ten by šlo naspojkovat přímo na kliku (řemenici)
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

Puvodni debata tady byla ohledne schvalovani individualnich prestaveb a problemy, ktere tady psal Kyocera. Mimochodem, spravni poplatky zde, http://business.center.cz/business/prav ... ast-2.aspx
Ja myslim, ze to unosne je.

S tim pomocnym elektromotorem na klikove remenici, no, je to spis takove priblizeni se hybridu. Je to otazka, jestli to ma vubec cenu.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

jasně ale přidání elektromotoru na hřídel je podle toho který řádek? ty poplatky jsou spíš pro přihlášení něčeho couž homologované jaksi bylo třeba v německu....

Vydání rozhodnutí o schválení technické způsobilosti
- typu vozidla nebo samostatného technického celku 2 000 Kč
- systému vozidla, konstrukční části vozidla nebo výbavy vozidla 1 000 Kč
- při hromadné přestavbě vozidel 500 Kč
b) Vydání rozhodnutí o schválení technické způsobilosti typu vyráběného v malé sérii
- vozidla nebo samostatného technického celku 2 000 Kč
- systému vozidla, konstrukční části vozidla nebo výbavy vozidla 1 000 Kč
- při hromadné přestavbě vozidel 500 Kč
c) Schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného nebo jednotlivě dovezeného vozidla 2 000 Kč
d) Schválení technické způsobilosti jednotlivě dovozeného vozidla, jemuž bylo uděleno osvědčení o homologaci ES 1 500 Kč
e) Schválení technické způsobilosti vozidla po přestavbě nebo schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného nebo dovezeného samostatného technického celku anebo za schválení užití vozidla k výcviku v autoškole 1 000 Kč
f) Schválení technické způsobilosti vozidla po přestavbě spočívající v úpravě na alternativní palivo benzín - zkapalněný plyn nebo propan-butan
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dracekvo »

Pokud chcete zlevnit dopravu, jezděte na LPG.
Pokud chcete jezdit na baterky, kupte si toyotu prius a dejte do ní větší baterie. Obávám se, že levnější a legální cesty neexistujou. Ještě tak stojí za zvážení elektromobil jako P106 atd.
Jakékoly domácí úpravy se nevyplatí. Už jen jak dodělat do normálního auta vazbu mezi brzdama a rekuperací. Jedině jezdit jak s náklaďákem a na brždění rekuperací používat další páku (motorová brzda). A to není jediný problém co by se musel vyřešit.
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

dracekvo: Jelikoz jsi zrejme asi nikdy neridil elektromobil, tak prave nevis, ze rekuperace a brzdy jsou naprosto rozdilne systemy i a tudiz mezi nini neexistuje zadna vazba ani zavislost. A jake jeste jine problemy by se musely vyresit?

jeste to Marx (kdyz uz tu pisu): k tomu sazebniku, to budou tak 2 - 3 polozky, urcite to je min. konstrukcni zmena a zmena paliva, k tomu se, ale museji pripocitat nejake ty ukony na STK, "naroubovat" se to da vsechno stejne jako napr. zastavba LPG.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

dako píše:jeste to Marx (kdyz uz tu pisu): k tomu sazebniku, to budou tak 2 - 3 polozky, urcite to je min. konstrukcni zmena a zmena paliva, k tomu se, ale museji pripocitat nejake ty ukony na STK, "naroubovat" se to da vsechno stejne jako napr. zastavba LPG.
tomu moc nevěřím, to by znamenalo že papírově přeststavba na hybrida vyjde kolem 10 tisíc což je v dnešních relacích zadarmo. Do toho by se vyplatilo jít.
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

Uz jsem to tu jednou psal, zajit na magistrat kde maji na starosti ridicaky, evidenci aut atd. cili nejake ty dopravne-spravni cinnosti, zajit si na odbor, kde maji na starosti prestavby vozidel a zeptat se.
Ale hlavne...spis sondovat obecne...ne tam na nich vyhrknout, ze si chces prestavet auto na trakcni pohon...to se vetsinou urednicek hned ze startu priposere. Spis bych se ptal, treba ve smyslu zmeny pohonu na CNG, a ze tam jsou tezke vysokotlake lahve (hlavne nerikej ze mas diesel, to by pak hned cul nejakou kulisarnu, pokud by nebyl uplne blby, bo ropaci se na LPG/CNG nedaji predelat), za tam muze nastat zmena hmotnosti atd. atd. a jak vznikne kolem toho nejaka debata, tak pak jen, mezireci, se zminit o elektrickem pohonu. Hlavne vydindat informace ohledne schvalovani na STK. To same pokud bys pak sel na STK...vzdy na nich pomalu, jinak se poserou a pak jen uslysis "to nejde" nebo "to je vylouceno".
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2193
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od gupa »

Já myslím, že to je pořád stejné, pokud výrobce auta pro daný typ, sérii, kus, nedal souhlas k přestavbě, tak se přestavba nekoná, protože není možná podle výrobce. Jo pokud výrobce takovou úpravu v nějakém dokumentu umožňuje, není problém pro úředníka takovou změnu zahájit a ukončit po prověření přestavby - projetí linkou STK.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

No nevim, mozna mas takovou zkusenost, ale tyhle "schvaleni" vyrobce mozna (a to jen mozna) jsou vyzadovene pokud se meni podstatne konstrucni casti, vzhled atd. Zmena pohonu urcite neni "postatna konstrukcni cast".
Mimochodem EVCGroup prestavuji auta bezne, delaji to na zakazku, takze to proste musi jit.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2193
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od gupa »

No jde oto, jestli je náprava hnaná a nebo není hnaná a to je konstrukčně velký zásah do stávajícího stavu věci. Já jsem přestavbu dělal kdysi na š120 klasicky výměna karoserie stím, že se auto prakticky vyměnilo za jiné a domontovalo se jen stávající tažné. Protokoly a fotky o přeražení, zániku VIN, vyražení nového VIN, přeražení VIN křížky, atd. byla celá ceremonie v hodnotě 50Kč za úřední razítko schváleno a asi 300Kč servis který takovou práci se změnou VIN může provádět.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Matess
Příspěvky: 1524
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Matess »

co se tyka prestavby tak je to opravdu hodne komplikovane a vsude vam budou hazet klacky pod nohy. Jakakoliv prestavba musi projit kompletnim testem zpusobilosti.

Jeden z testu je napriklad brzdna draha a to by jste neverili kolik casu zabere ukecat prislusneho technika aby to s vami zmeril a ikdyz to zmeri, tak se vam bude bat schvaleni brzd dat, protoze to obvykle nedela a bude mit strach ze tam bude neco spatne -> postih na nej.

Je to nechutne slozite - pokud elektricke auto chcete a chcete si ho postavit, tak potrebujete starsi elektromobil, nebo jeho vrak vcetne dokladu. Potom uz jen penize na baterky - 1km dojezdu vychazi na cca 1000kc. Navratnost tam je, ale hrozne daleko. Navratnost neni v cene za ujety km v palivu - na stejnou cenu se dostanete s uspornym lpg / cng vozem. Uspora je v cene za elektrinu doma (tarif elektromobil je docela vyhodny) a uspora je v udrzbe vozu - moc se toho u elektriky nekazi (oleje, svicky, rozvody, brzdy (diky rekuperaci), vstrikovace atd... jen naprava se bude kazit porad stejne)

ja mam elektricke dopravni prostredky rad - ale jejich cas jeste nenastal. Podle me je optimalni dojezd elektromobilu na denni jezdeni 200km - melo by stacit na 99% cest.
Cena baterky 200 000kc + auto je ale hodne. Za to mate v pohode krasne auto na cng s cenou na km stejnou a jeste vam zbyde na tak 5 let oprav. (v zavislosti na najezdu)

Na druhou stranu u hybrida by mi stacil dojezd okolo 40km - melo by to stacit na 80% cest s cenou za baterky 5x nizsi - tohle vypada rozhodne zajimaveji nez cisty elektromobil, ale bohuzel jen v teorii, nez clovek zacne mezi hybridy nejaky vuz hledat. klasicky hybrid, ktery nabiji baterii z rekuperace je totiz uplne nanic. Co usetri zase prodrbe na vyssi hmotnosti. Udrzba stejna nebo drazsi nez na obyc. spalovaku. A plugin hybrid je zase uplne jina cenova kategorie.

Tesim se na svuj prvni elektricky vuz (pocitam ze to bude hybrid), ale necekam ze to bude driv jak za 10 let.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2193
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od gupa »

Já bych raději zasel a vylisoval olej a vyrobil si naftu než předělával nafťáka na elektro. Hodně na spotřebě dělají správné gumy a jejich nahuštění podle ročního období a zatížení. Potom aerodynamika a váha a také váha nohy na plynu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dracekvo »

dako píše:dracekvo: Jelikoz jsi zrejme asi nikdy neridil elektromobil, tak prave nevis, ze rekuperace a brzdy jsou naprosto rozdilne systemy i a tudiz mezi nini neexistuje zadna vazba ani zavislost. A jake jeste jine problemy by se musely vyresit?
Vážně? Možná sem tím nikdy nejel, ale princip mám trošku nastudovanej. Pokud vím, tak u hybridu a i elektromobilu se využívá rekuperace při brždění. Tudíž není pravda, že mezi nima neexistuje vazba ani závislost. Proč by se jinak vyrábělo toto http://press.bosch.cz/detail.asp?f_id=985
Jsou systémy (třeba VW golf) kde je ovladač rekuperace, ale to je spíš doplňkové pro hračičky (obdoba motorové brzdy u autobusu atd..) ale rekuperace se automaticky zapojuje i při brždění a její účinnost se musí odvíjet od sešlápnutí pedálu a to nejlépe pokud to jde brzdit jen rekuperací a pokud už na to nemá sílu tak nastoupí normální mechanické brzdy.

Pokud nemám pravdu, tak mi prosím vysvětli, jak funguje rekuperace podle tebe?
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

Pokud to chces takto srovnavat, tak rekuperace je neco jako tzv. brzdeni motorem, ovsem u elektromobilu je toto brzdeni motorem ucinnejsi, je tam tedy vyzadovana "lepsi prace s plynem", brzdovy pedal je jiz pak jen ciste akcni prvek pro klasicke okruhove brzdy. Jedine co se muze povazovat za komplikaci, je posilovac brzd, to ale resitelne je. Horsi uz to bude s posilovacem rizeni.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od hurvayz »

Fabia ma elektrický posilovač řízení. By nešlo?
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

Pokud je elektricky tak asi jo, ale detaily jsem se jeste nezabyval, tak to nemuzu s uplnou jistotou tvrdit. Mam taky fabii, ma ale nadrzku s kapalinou pro posilovac, takze asi hydraulika.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od hurvayz »

Jj ale tlak.hydraul.čerpadlo je elektrické, to dělá "kapalinovy převod"
Proto při motání volantem obvykle pohasinají žárovky. .
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
sabo
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 29, 2012 7:22 am

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od sabo »

Marx: ty bys potřeboval něco podobného jako je tady http://www.proteanelectric.com/en/subsystems/
dako
Příspěvky: 37
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dako »

hurvayz píše:Jj ale tlak.hydraul.čerpadlo je elektrické, to dělá "kapalinovy převod"
Proto při motání volantem obvykle pohasinají žárovky. .
Me nic nepohasina, pokud neni nakoply motor tak s volantem jde velice tezko tocit. Mam fabii na CNG a volnobeh je velmi citlivy na zatizeni motoru, takze se mi stava, ze tocenim s volantem ve volnobehu me chcipne motor.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek