Elektrifikace zadni napravy auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od mypower.cz »

Zdravim. Muze mi nekdo vysvetlit proc by nemelo byt mozne pouzit neco jako toto po provedni patricnych uprav tak aby to pasovalo na auto misto na skutr a dat to misto zadnich kol nehnane napravy treba forda escorta combi? Dneska jsem mel sundane kola. Nevidim duvod proc by neco takoveho nemohlo fungovat a existovat a pasovat na libovolne auto a jeho nehnanou napravu a vest k tomu dva tluste kably na kazde kolo z regulatoru pro elektromobily.

Co si o tom myslite? :repair:
Uživatelský avatar
lwq
Příspěvky: 465
Registrován: úte dub 10, 2012 10:42 pm
Lokalita: Mělník
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8550
Kapacita baterie [kWh]: 32
Bydliště: MistyMountain

Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od lwq »

Pripada mi, ze 6kw asi nebude stacit. A pri tom napeti tam potece i pres 80A...

Podle me super napad, ale asi narazu na nase "svobodne" zakony (otrokarstvi) :-(
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Antonio »

Elektromotor do nábojov jednotlivých kolies automobilu je možné dať. Aj sa to v hobby segmente robí.... Existujú aj sety na prestavbu. Problémom je ale navýšenie hmotnosti tej časti nápravy, ktorá je za pružením/ tlmič,pružina/.
Uživatelský avatar
lwq
Příspěvky: 465
Registrován: úte dub 10, 2012 10:42 pm
Lokalita: Mělník
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8550
Kapacita baterie [kWh]: 32
Bydliště: MistyMountain

Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od lwq »

U nekterych aut by zatizeni zadku mohlo i pomoci s jizdnimi vlastnostmi, treba nedotacivosti.

A tlumicu i pruzin je na trhu mrte ;-)
Petr-II
Příspěvky: 57
Registrován: pát úno 08, 2013 12:14 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Petr-II »

Tohle dela Mitsubishi (prvni byl Colt) jiz hodne dlouho, predni nahon, zadni nahon ci ctyrkolka. Je tam ale problem mrtve hmoty na naprave. Napr. clanek z roku 2005 o M-Lancer http://www.autoblog.com/2005/08/24/mits ... ic-motors/ v clanku je i zminka o starem Coltu ale ten clanek uz nejde dohledat toto je jiz novy Colt http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... /miev.html
luban1
Příspěvky: 17
Registrován: ned led 08, 2012 10:17 am

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od luban1 »

SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od SJM »

S ohledem na neodpružené hmoty by to asi bylo dobré uložit blízko podélné osy auta, možná namísto diferenciálu. Pokud by se udělalo u vhodné čtyřkolky, vznikl by hybrid.
bert
Příspěvky: 365
Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od bert »

Pri nejakej elektro - "motokáre", kde nie je nič odpružené, by "neodpružená" hmotnosť asi moc nehrala. S dobrými batériami - žihadielko priam ideálne. :twisted:
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od LIX »

Páni aha čo som našiel, nevedel som kam to dať, sem mi to príde byť najvhodnešie. Saidka ktorá jazdí na drevo. :D

http://automix.atlas.sk/revue/818415/ta ... ign=subjah
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Roger »

Dobry posunovadlo, ale co me hned napadlo: nebylo by to lepsi na 4 kolech? Tady abych se bal ze mi bouchne kotel za zadkem a ja se vybouram :-) v praxi asi nebude vykon kdovijaky a take z cerstve porazeneho stromu bude dost plynu? Neni vhodne trochu siche drevo? Bulvar asi.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od dracekvo »

Dřevo musí být co nejvíce suché. Jinak se to celé zadechtuje.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Roger »

No proto jsem se divil v clanku informaci, cituji:

Táto technológia má jednu gigantickú výhodu - pokiaľ nemáte palivo, jednoducho zastanete, zotnete si nejaký strom a pokračujete ďalej.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

mypower.cz píše:Zdravim. Muze mi nekdo vysvetlit proc by nemelo byt mozne pouzit neco jako toto po provedni patricnych uprav tak aby to pasovalo na auto misto na skutr a dat to misto zadnich kol nehnane napravy treba forda escorta combi? Dneska jsem mel sundane kola. Nevidim duvod proc by neco takoveho nemohlo fungovat a existovat a pasovat na libovolne auto a jeho nehnanou napravu a vest k tomu dva tluste kably na kazde kolo z regulatoru pro elektromobily.

Co si o tom myslite? :repair:
myslím že je to výborný nápad, mám k dispozici vozítko se spotřebou 3 litry nafty na 100 km, v extrému umím jet za 2,5. Příkon na kola je tedy jen pár kW, což by se byť jenom použitím 2 ks 1-2 KW elektromotorů ještě zlepšilo, a hlavně by se dalo rekuperovat. (napadlo mě použít ty motory co se dávají do nábojů byciklů). Mechanicky to znamená upravit zadní náboje tak,aby tam ty motory vešly (rozšíření rozchodu kol o 10cm nebo zůžení nápravy - obojí je snadnější než se na první pohled zdá).
Nevíte někdo kde sehnat co nejvýkonnější byciklové motory s možností rekuperace (bez té to nemá význam...)
nevidím ani problém v regulaci - motory by se použily jen při jízddě ustálenou rychlostí nebo při akceleraci a při rekuperaci. čili jeden "přepínač" .-) - plný výkon - nic - rekuperace. Klíčovější by byly baterie - musí mít okamžitou schopnost pobrat velký výkon. při větším zájmu se rozepíšu víc... marek
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
rob.brno
Příspěvky: 970
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od rob.brno »

Marx píše:Nevíte někdo kde sehnat co nejvýkonnější byciklové motory s možností rekuperace (bez té to nemá význam...)
nevidím ani problém v regulaci - motory by se použily jen při jízddě ustálenou rychlostí nebo při akceleraci a při rekuperaci. čili jeden "přepínač" .-) - plný výkon - nic - rekuperace. Klíčovější by byly baterie - musí mít okamžitou schopnost pobrat velký výkon. při větším zájmu se rozepíšu víc... marek
Výkonější motory dělá Chorvatská Hubzilla(nominální výkon kolem 10kW), existují snad i čínské levnější klony.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

rob.brno píše:nominální výkon kolem 10kW
2x10 kW to odpovídá ustálené rychlosti tak 120 km/h :-) bez použití diesela :-)
podle mojeho odhadu by byl ideál někde 1-2 kW na jedno kolo, ale netuším jaké otáčky ten motor efektivně zvládá, bycigl má větší průměr kola a jede asi 3x pomalejc takže u auta otáčky 5x větší jak u byciklu
mechanicky by se musel nechat udělat mezikus mezi čep ramene a nábojčili motor by se vtělil mezi rameno a bubnovou brzdu.
dají se ty cyklo motory zbavit původního náboje a dát tam větší ložisko? JAKÝMKOLIV ZPŮSOBEM TŘEBA VYSOUSTRUŽENÍM A PONECHÁNÍM POUZE MAG. OBVODU? sorry capslock. Kdyby se dalo jezdit bez zadních brzd, tak by se to elegantně umístilo dovnitř brzd. bubnu :-) jen mít vhodný motor

mluvím o elektromotorech které přidají nějaký pár procent na výkonu miniauta a o tyto procenta sníží spotřebu nafty, žádný hybridní pohon 20 kW a tak :-)
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

tohle
http://teslabike.sk/wp-content/uploads/ ... stator.jpg
bych snad dokázal narvat k nábojům sám, kdybych měl soustruh a frézku. Otázkou zůstává baterie. K dispozici je prostor pro rezervu plnohodnotné velikosti. čím to vyplnit aby to bylo pokud možno laciné? vejde se tam 2-3 kWh v notebookových bateriích?
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2193
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od gupa »

Heslo pro google a obrázky je "set for electric car conversion"

Nějakou dobu vím, že se uvažuje o přebudovávání aut na elektřinu způsobem takovým jak kolo. Ale určitě bych ponechal nějaký malý stabilák kvůli topení a malém dobíjení baterie za provozu.

https://www.google.cz/search?q=set+for+ ... 93&bih=438
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Marx »

gupa píše: Nějakou dobu vím, že se uvažuje o přebudovávání aut na elektřinu způsobem takovým jak kolo. Ale určitě bych ponechal nějaký malý stabilák kvůli topení a malém dobíjení baterie za provozu.
ano ale já potřebuju něco co je schopné ujet 230 km denně to je moje cesta do práce a zpátky. :dontknow: Tady připadá v úvahu jenom pomocný motor který sníží spotřebu auta třeba o 20 procent což si myslím je reálné. Ty motory do nábojů kola jsou svým principem a tvarem ideální, ale jak říkám, nedokážu nikde najít jejich maximální otáčky, auto má na kolech třeba 6x větší otáčky jak kolo, kakže to ten motor musí zvládat nejen mechanicky, ale hlavně elektromagneticky, nesmí tam narůst různé hysterezní ztráty a tak... motor by neměl mít navíc ani statický aretační moment, což tyhle hub motory nevím jak mají. rozhodně nepůjde použít cokoliv co má v sobě planetový převod, to by šlo velmi rychle do kopru. Musí tam být jenom velké ložisko, to lze řešit vysoustružením. Další klíčová otázka je, jestli dokážu dostat 3-6 kWh do objemu asi 100 litrů a hmotnosti 50max.100 kg. Případně za jakou cenu, nedokáže to někdo zvás od oka odhadnout? mě napadají jedině články z baterie do notebooků, vyřazené jsou zadarmo a mají poloviční kapacitu jak nové. Pokud všechny tyhle podmínky nejsou splnitelné zároveň, nemá smysl o tom uvažovat a vyplatí se spálit litr nafty navíc...
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

... zmíněných 100 litrů nebudou prachy , že ? ;) Jeden buřtík 18650 z notbůku zabere cca 28ml prostoru (včetně mezer na chlazení) , do 100 litrů se jich teoreticky vleze 3.570 kusů :shock: při průměrné zbitkové kapacitě 4,5Wh/kus to máme bombastických 16kWh :eek2: :yes: :eek2: :yes: ... kurňa to je víc než mám LiFe :eek2: .

Co se el. motoru v kolech týče , sám jsem nad tím strávil nějaký čas ... teoretizováním ;) ... tu je pěkný video z poza velké louže : https://www.youtube.com/watch?v=kiQaCJOWTrY .

Nějaký 1- 2 kW přicmrdávátko není rozumná úvaha ... až se rozmnoží ::pv:: tak to bude málo :uh: .

Elektornům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Pavel111
Příspěvky: 128
Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
Lokalita: Čestice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11,7
Kapacita baterie [kWh]: 43
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Příspěvek od Pavel111 »

6kW není málo,kór jako pomocný pohon.Viděl jsem Elektrotrabanta právě s 6kW motorem a cvičí to s tím slušně,přestože je to těžší než normální Trabant,díky použitému olovu.On je výkon u elmotorů trošku zavádějící,když mají mnohem větší kroutící moment,navíc téměř od 0 otáček.Osobně bych se také přikláněl k variantě použít čtyřkolku,kuchnout zadní dif,na elmotor napasovat z obou stran přírubu na poloosu a dát to místo diferáku.Kdysi jsem měl Espace 4x4,kde jsem to takto chtěl udělat,neměl jsem ale čas.Toto auto mi připadá jako velmi vhodné,lehké(kastle z umělé hmoty)dost místa na baterky a absence mezinápravového diferenciálu,takže není nutno převodovku upravovat.V létě jsem jezdil normálně bez kardanu i zadních poloos.V době,kdy se automobilky snaží dělat co nejlehčí nápravy z hliníku kvůli redukci hmotnosti a právě i té neodpružené hmoty,dávat motor do kola asi není nejvhodnější.Trpí pak uložení ramen apod.
11,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-43 kWh LiFe

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek