Stránka 7 z 8

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: úte pro 04, 2018 10:02 pm
od kodl69
když já bych to chtěl blbuvzdorný, bez visících drátů, trochu pěkný, na rozdíl od toho předchozího modelu kola. A tím je podmíněnej konekor v základně, něco jako tohle, připomíná to normální kulatej průmyslovej konektor, ostatně jestli to není...
Bedna i základna asi z hliníku, je fakt, že když se to trochu otryská, tak na tom barva drží dobře.
Na zajištění mám odzkoušený tyhle zámky přihnutím toho očka se dá doladit přítlak, a nevypadá to úplně strašně, podobný jsou na hliníkovejch motokufrech. Možná by se dal použít i konektor anderson, pevně připevněnej na aku i na základně, akorát by to zasouvací vedení muselo být dost dlouhý, aby se to neopatrnou manipulací nevylomilo.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: úte pro 04, 2018 10:09 pm
od NOPARasito
V konektoru vidim zasadni problem, ten co myslis na origo baterii tak tam mam taky. Jenze to je tak do proudu 50A. To presne nasouvani u ramove baterie se mi nezda jako stastne reseni, kvuli manipulaci. Dokazu si predstavit chytnout do ramu, a pak na kablikach spojit konektor, kterej bych opatril magnetem a na baterii mit smerem k ramu prosturek s magnetickym mat. popr. magnetem opacneho polu a jen pricvakl, nebo klidne i paskou se suchym zipem k ramu mezi bat. a ram, moznosti je mnoho, aby to vypadalo a bylo hlavne funkcni.
Ps.: Ten konektor Anderson jsem taky mel na mysli ;-), ale kabel/kabel, popr. v bedne a z jednotky kabel.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: stř pro 05, 2018 9:20 am
od jahodovák
NOPARasito píše:Jahodovak: takze mas tuto?( http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jed ... v-35a.html) A to je takovej rozdíl jak Magic jednotka???? O hlucnosti jsem si jistej, ze je to nebe a dudy.
ano to je ona

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: stř pro 05, 2018 9:35 am
od NOPARasito
Dik, jak mi klekne jedna ze 3 Magic Pie jdu do ni. Jsem zatim spokojenej a po nastaveni vsech parametru a hlavne rekuperace super.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: stř pro 05, 2018 2:56 pm
od kodl69
já bych spíš nějakou víc "smart" jednotku, u téhle si nejsem jist, co se dá na ty 3 režimy nastavit, a spojovat to kvůli možnosti nastavení režimů s cycle analyst se mi moc nelíbí, už kvůli ceně. Rád bych to měl nějak takto: jeden režim je "street legal", druhej je "full power, max fun" a třetí "long trip" kde bude omezenej max odber z aku a plynem se reguluje příkon motoru, ne rychlost, jako je zvykem, čímž se dá dosáhnout většího dojezdu než bez omezení výkonu.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: stř pro 05, 2018 6:49 pm
od jahodovák
Ta jednotka samozřejmě má možnost nastavení přez počítač,to by jsi ale musel konzultovat přímo s prodejcem,od něho je nastavena 1 legál,2 40 procent výkonu a třetí max to je 110 procent v porovnání bez sínusu.Na požádání ti nastaví jednotku jak potřebuješ.Jestli by byl ochoten i dodat ptřebný softvér nemám zdání,pořídil jsem si ten analist,protože to zároven funguje jako univerzální přístroj na kterém máš vše potřebné a nemusíš už nic jiného použít,pokud seženeš torzní snímač,pak není problém ho do systému zapojit a využít jeho vlastností.Ten sice nemám ale používám velice často funkci tempomatu,jednou jsem použil i jednu podivnost kterou to umí a to zpětný chod,při zapíchnutí do bažiny...naštěstí tato funke pracuje jen pokud stojíš,takže pokud omylem zapneš při jízdě,nic se neděje,jen po zastavení a pokusu o odjezd začneš couvat,nedoporučuju...Na tom anylistu je možno nastavit i několik modů omezení výkonu motoru a jeho chování,dodnes nevím vše,nějak mě nebaví se v tom hrabat,pro mé potřeby stačí jak je nastaveno a zatím se mi nikdy nestalo,že bych nedojel,nejvíc jsem z baterie vyčerpal,tady i po rekuperaci v baterce ye 30 ah zbylo 9 ah a nejslabší článek měl naprázdno 3,7 voltů.Tachometr ukazoval 95 kilometrů a to jen proto,že jsem spěchal a průměrná rychlost byla 30 km.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: stř pro 05, 2018 7:08 pm
od kodl69
jasně, manuál od analystu i nastavovací sw jsem si stáhl, je to mocný nástroj, ale zase to zdraží celý kolo o skoro 5kKč, což je v mým případě cca třetina celkové ceny. Chci se stavit v Tišnově u Šikuly, má prej nějakej novej sinus regulátor 50A, ale nikde na webu k tomu nejsou podrobnosti, tak to budu muset prozkoumat na místě. Pokud by ten uměl všechno co potřebuju, bylo by to nejjednodušší řešení, bez dalších krabiček. Sice je o trošku dražší než tebou uvedenej, ale zas by to mělo být "all in one" řešení. Na sledování baterie mám čínskou BMS s bluetooth modulem, takže napětí článků, odběr a dojezd mám na telefonu, stačí držák telefonu za 4USD a je vyřešeno.
Hluboce jsem se zamyslel nad obalem na akupack, a budu ho dělat z laminátu, sice na tom strávím 2-3 půldne, ale bude to opakovatelný, když si vzpomenu, že udělám další kus, nebo bych ten jeden nějak rozbil.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: čtv pro 06, 2018 7:45 pm
od kodl69
Dnes jsem se byl podívat v e-pohony.cz v Tišnově. Zažil jsem trochu šok. Mají sinus jednotku s rozměrem cca 3x7cm, tloušťka do 1cm!!! proud z aku do 50A, proud fáze tuším do 80A, ale bez ověření, na papíře to nemám. Má to spoustu nastavení, bych skoro řekl až moc, prostě cycle analyst + řídící jednotka v jednom hodně malým futrálku. Zajímavost je zvuková! signalizace nastavenýho režimu motorem. A je to nejen zvuk, ale přenese se to pěkně až do řídítek. Svezl jsem se na tom, a je to jasnej rozdíl oproti 30A noname jednotce z Ali co jsem provozoval doteď. Intenzita PAS na nejvyšší stupeň byla až nepříjemná... Motor sice není úplně bezhlučnej, ale je to tišší podstatně tišší než ta obyč jednotka, hlavně v nízkejch rychlostech je to úplně potichu. Akorát je to zatím předprodejní vzorek, tak musím být do února trpělivej... je samozřejmě i verze s displejem, ale "na čo mi displej, kokotovi" nebo jak to bylo :lol:
Prostě českej vývoj i výroba, asi podpořím domácí vývoj a výrobu místo číny a kanady...

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: čtv pro 06, 2018 8:25 pm
od marko250
No je spousta hračiček ke koupi:

https://revx.pro/cs/revx/

https://curtisinstruments.com/
https://alltraxinc.com/
https://www.dmcde.de/

kodl69 dokázal bys mě spočítat komponenty pro offroad motorku,včetně baterky a hmotnosti s dospělákem 90kg,použil by se rám s podvozkem z 250cm3,váhu před přestavbou odhaduji bez motoru a zbytečností spalováku na 60kg.Origo váží se vším na startu do 110kg.
A teď,původní převod je 13-48z a motor měl max. výkon 40kW a na nádrž vydržel v závodním tempu 2hodiny,kolo má obvykle 15min a 10km,najel jsem jich do cíle 9 a jelo se malinko přez dvě hoďky.Tempo stačilo na umístění na bedně.Co by se muselo použít pro elektrifikaci,abych dosáhl stejného výsledku,mohu jet jednou vyměnit baterku do depa,ale podmínka je výměna do 1 minuty.Je tam strašná akcelerace a decelerace,stále podaný jmenovitý výkon max pár sekund nějaká 200m rovinka,převýšení obvykle do 60m,ale opakovaně v údolích.

Tady je jedno kolo třeba pro uvědomění co to bude muset snést: https://www.youtube.com/watch?v=XwvXb2cSzQM

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: čtv pro 06, 2018 10:45 pm
od kodl69
Altrax je ro klasický DC motory, ne pro BLDC, kde bys dnes sehnal 20kW kartáčovej motor, jedině ze starýho citroenu.

Na zkoušku bych si půjčil na jeden závod tu KTM model 2018 a baterku navíc, měla by být jednoduše vyměnitelná, na bednu by to asi nebylo, ale 17kW v elektrice by to mohlo dát. Spíš by ty dvě hodiny byly problém i pro dvě baterky. Rekuperace ti v tomhle režimu nevrátí skoro nic, brzdí se hlavně přední, jestli se něco nezměnilo...
aby to bylo úplně srovnatelný, tak by měl mít motor něco přes 20kW a nějakou rezervou na špičky a baterka tak 20kWh, to bys neuvezl, i když možná jo - 20kWh baterka z 18650 by vážila 83kg bez obalu a propojovacích vodičů. ale 10kWh jenom polovinu... 10kWtrvale 20kw spička motor váží 17kg https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/7- ... u-chlazeny, ale to by bylo málo... 20kW váží 54kg... a kde máš regulátor, chladič s oběh. pumpou, jistě by byl potřeba primární převod... Asi to bude chtít ještě nějakej rok vývoje. Ale do prudkýho vrchu nebo podobný disciplíny by se s elekrikou asi daly dělat i poměrně nízkonákladově...

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: pát pro 07, 2018 6:53 am
od marko250
V terénu se brzdí hlavně zadní,přední jen přibržďuje současně před zatáčením.Když jsem se koukal na tu americkou Altu,tak při 123kg by vydržela asi 40min v závodě.Jaký je rozdíl ve výkonnosti mezi DC a AC motory,který váhově dokáže vyrobit větší výkon a nenabalí na sebe další kila ovládáním?

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: pát pro 07, 2018 10:10 am
od kodl69
teoreticky by měl být nejlehčí asynchronní motor, ale nikdo ho v téhle velikosti nedělá, což nechápu. Modeláři mají 3kW motor vážící 0.6kg, třeba tohle když dáš dohromady, tak máš 18kW výkonu s hmotnostípod 4kg... ale je to asynchron s jeho výhodama a nevýhodama. tj na malejch otáčkách malej krouťák, musely by se asi řadit dva kvalty... V nějakým větším provedení v modifikaci pro auto/moto jsem to neviděl. standartní BLDC mají dost krouťáku od nuly, ale jsou těžší o ty magnety. P.S. dívám se znova na ten gart a asi je to BLDC...
kladickej DC motor s buzeným statorem má velkej magnetickej obvod, tím je těžší, uhlíky na větší proudy jsou taky problém, proto je díky levnejm mosfetům prakticky vytlačily BLDC motory. jediná výhoda je u sériovýho motoru jeho zatěžovací charakteristika, a jednoduchá regulace... Regulátor k BLDC 150V 150A od číňana váži 3kg, ale to je cenově low end, v evropě se to udělat řádově menší, viz moje zděšení z velikosti reglu pro elektrokolo.
Pokud se hodně brzdí zadní brzdou, tak se něco vrátí z rekuperace, ale moc bych na to nespoléhal. Obecně předpokládám problémy s chlazením čehokoliv, od motoru přes kontroler až po baterky.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: sob zář 21, 2019 6:50 am
od JonasPP
Trocha oživenie tohto vlakna.
Kamarat Mi poslal fotečku jeho znameho pri dlhanskej medzištatnej ture. Naschval nedavam detaily,lebo je to len otvorene celemu internetu a Ja tiež neni som rad,ak sa dade bez môjho suhlasu hodi moja fotka.
No,ale aby som sa vratil k veci,ide o ten bajk. Je na ňom toľko zariadeni,čo stači istotne každemu na nekonečnu turu bez zasuvky a je to aj dosti feši.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: sob zář 21, 2019 11:20 am
od Matess
to mi pripomina solar race.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: sob zář 21, 2019 1:00 pm
od rimi
JonasPP píše:Trocha oživenie tohto vlakna.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=13&t=1260

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: ned říj 27, 2019 8:05 pm
od Dusan61
Zdravím, chcem sa opýtať.
Máte niekto dáku skúsenosť s kupovaním na aliexprese tohto stredového motora na bicykel ?
Stred_motor.jpg

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: ned říj 27, 2019 10:21 pm
od rottenkiwi
Kamoš robil prerábku s Bafang-om.
https://www.boinc.sk/clanky/elektricky- ... ym-pohonom

Ale neviem kde kupoval, ja bežne kupujem na ali, ale len do 22 €.

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: pon lis 25, 2019 8:32 pm
od Dusan61
Stredový motor a príslušenstvo je doma, po večeroch sa môžem zabávať.
20191122_181726.jpg
20191122_180353.jpg

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: sob lis 30, 2019 7:19 pm
od Dusan61
Dnes som dokončil elektrifikáciu môjho bicykla. Batériu ešte nemám dokončenú, ale na skúšku som použil batériu ktorú mám pre akukosačku. Batériu som provizórne upevnil na nosič a išiel som to vyskúšať.
Ten stredový motor ma teda prekvapil, že akú to má silu a zrýchlenie.
20191130_141702.jpg
Keď dokončím batériu, tak pôde do tohto puzdra.
20191130_141545.jpg
K motoru som si kúpil aj kábel na pripojenie k PC. Niektoré hodnoty sa dajú nastavovať aj cez displej, no cez PC sú tam takéto možnosti nastavení.
Basic.jpg
Pedal Assist.jpg
Throttle Handle.jpg

Re: Elektrifikácia bicykla

Napsal: pát led 24, 2020 12:48 pm
od matobabetak
Ešte vymyslieť aby bolo na motorke vyrazené : 250W :)