Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát srp 14, 2020 2:26 pm


Správné používání Pb

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Předchozí

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod Marcus81 » pát pro 14, 2018 7:35 am

dracekvo píše:Mě se osvědčilo tam přilejt i kyselinu a udělat z toho normální zaplavenou baterku. Tj. přilejt kyselinu a potom tam lejt destilku tak dlouho, až se na vatě objeví jakoby hladina.
Když sem tam zkoušel lejt jen destilku, tak to nemělo takovej oživovací účinek.


Myslis ze toto by pomohlo aj na zaplavenu baterku? Mam take starsie 12V/120Ah Varty, ako tak drzia napatie ale boli uplne vysusene, dolial som tam iba destilku, ale ked ich nabijem na napatie 14,7V a meram hustomerom,stale su ako keby vybite, plavak sa skoro ani nepohne. :(
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 6x Astronergy 245Wp, 3xVictron Energy Multiplus 48/5000, 1xVictron Energy Multiplus 48/3000, 270 Ah AGM 48V, 360 Ah NiCd 48V, 800 Ah OPzV stacionarne, 1xMPPT SmartSolar solárny regulátor Victron Energy 150/100-Tr, 1xMPPT SmartSolar solárny regulátor Victron Energy 150/60, 1xMPPT SmartSolar solárny regulátor Victron Energy 150/45-Tr
zatial vsetko vo výstavbe...
Uživatelský avatar
Marcus81
 
Příspěvky: 248
Registrován: pát dub 28, 2017 7:05 pm
Bydliště: Blízko Senec, SVK

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod dracekvo » pát pro 14, 2018 7:54 am

Nemám tušení. Do 120Ah už pár litrů padne a jde o to, jeslti to má cenu zkoušet.
Já mám kyselinu zdarma, tak tyto pokusy neřeším.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1818
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod dumi » pát pro 27, 2019 9:18 pm

Dotaz, pokdu baterii nabjim a oba plynuje v ansorbci, jsou ty plyny korozivni? v garazi mi zrezla spousta zeleznych veci (hrebiky, kovove sterky atd). Mam tam jeste pec na keramiku, tak premyslim jestli je spoustecem vypar z aku, vypar z pece a nebo proste jen vlhkost.

Nejaky zkusenosti?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1739
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod volente » pát pro 27, 2019 9:22 pm

Ty plyny ne, ale ten neviditelný aerosol kyseliny určitě.
Měl jsem NiCd, tam zase pro změnu koroduje všechno z mědi a jejích slitin.
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2356
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod dumi » pát pro 27, 2019 9:56 pm

Jak realne daleko se ten airosol muze dostat od baterii?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1739
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod volente » pát pro 27, 2019 10:24 pm

Dost daleko, řekl bych v řádu metrů určitě.
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2356
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod matobabetak » sob pro 28, 2019 12:52 am

Taka otázočka, mam daciu čiže Renault motor. Tam nabíja na 13,8V a dosť. Ma aj kubotu traktor b 1220. Na batérie je niečo ako "calcium" a tam nabíja na 14, 8V. Nedávno som zaobstaral auto toyota corolla 1.3 benzín. 12v batérie nabíja na 14,8 V... Motorka suzuki v strom 650, nabíja na 14,2V....
Ked som sa pýtal kolegov tak cez 13,2V sa nedostanú VW touran, Ford galaxii.....
Dacia mala bežnu nežná kovu baterku 8 rokov, kubota ma už 5r a ma 38ah z 40ah,... Je možné aby Japonci držali baterki na vysie napetie ako EÚ auta kvôli životnosti?
[5x235W poly, axpert 2,4kw, nicd 24V 1000Ah, rashberyy pi3, ICC
https://emoncms.org/dashboard/view?id=57139
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 355
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod dumi » sob pro 28, 2019 4:15 pm

Ne. Primarne jde dnes o emise. Nabijeni baterie je rizeno aby se nabijela.jen z rekuperace kdyz jedes z kopce. Proate se nenabiji porad, ale jen kdyz si auto usmysli, ze ted muze. Vysledek -> neznatelne nizsi realne emise CO2, papirove vyrazne, realne rychlejsi smrt akumulatoru. Takze ve gysledku je to cely jeste mene ekologicke nez to predtim.

Stejne jako system start-stop.... to.je stejna blbost.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1739
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod cesta » úte led 14, 2020 9:28 am

Ahoj, mám takový dotaz ohledně přebíjení v absobci. Mám fotovoltaiku ostrov 3 rokem. Už jsem tu kdysi psal v tématu centrály ,dobíjení. Po celou dobu 3 roky udržoval regulátor ( od Victronu) napětí 28,8V v absobci a teď jsem si všimnul, že už tomu tak není a napětí je vždy od 28,85 - 28,98 a někdy i 29V . Jak moc je to špatně pro baterie? Baterie jsou olovo Banner Givc 12 - 230 4ks. Nevím jestli je to chyba regulátoru, nebo to signalizuje, že baterie už nejsou v moc dobré kondici ??? Díky předem za případné odpovědi.

Odesláno z mého Lenovo K33a42 pomocí Tapatalk
cesta
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát kvě 20, 2016 10:24 am

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod ota » úte led 14, 2020 9:38 am

Ja bych řekl ze je to způsobeno teplotní kompenzací.
Zvýšené napětí odpovídá teplotě okolo 12-15C zatímco nastavených 28,8V je pro 20C.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod cesta » úte led 14, 2020 9:49 am

Aha , no to máš pravdu u baterií je teplota 12 stupňů, díky moc za odpověď.

Odesláno z mého Lenovo K33a42 pomocí Tapatalk
cesta
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát kvě 20, 2016 10:24 am

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod ota » úte led 14, 2020 10:22 am

Tyto otázky se opakují stále dokola, nic si z toho nedělej.
Na vliv teploty se zapomíná, kdybys měl LiFePO4 tak by ses ptal proč ti stoupnul vnitřní odpor a baterie není schopna dát deklarovaný proud.
Stačí počkat, na jaře se všechno srovná.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod vlkazajac » úte led 14, 2020 11:02 am

Keď by som sa vrátil k podmienkam prevádzky batérie v aute - tam pravdepodobne nikto nepoužíva teplotnú kompenzáciu, ale môžem sa mýliť. ??? Pochvaľoval som si nedávno kvalitu batérií v prvomontáži, tak som sa na detaily bol práve mrknúť. Batéria je vyrobená 16.9.2008, je v prevádzke teda 11,5 roka, štartuje každodenne viackrát a bez zaváhania. Napätie naprázdno aktuálne 12,15 V, po štarte aj pri vyšších otáčkach je na 14,56 V. Teplota 0°C.
Idem starenke pomôcť, pripojím nabíjačku...
batéria 12 rokov_.jpg


Pátram ešte po návode k údržbe, ktorý sa často nedá dohľadať. Tu som milo prekvapený, našiel som :

http://tudorbatt.info/manual.html
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,0 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod chatař » úte led 14, 2020 2:14 pm

Tož jsem též konečně změřil po čtyřech letech napětí akumulátoru. Multimetr ukázal 12,4V - nic moc řekl bych. Nastartoval jsem, a dobíjecí napětí na volnoběh mám 13,7V. Kolik je v otáčkách to nevím, neměl mi kdo šlápnout na plyn. Začal jsem hledat v příručce k autu, co tam píšou o akumulátoru, jak ho nabíjet a tak. O akumulátor se prý nemám zajímat, je bezúdržbový, je zakázáno ho otvírat a dolévat kyselinu. Případnou výměnu je nutno svěřit specializovanému servisu, protože jeho výměna je složitá. Tak to jsem se uklidnil. Nemusím sahat vůbec na nic, stačí když budu platit. Zlaté "embéčko" :lol:
10S (8 REC 295Wp POLY + 2 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W + 4x Varta 6V/232Ah.
chatař
 
Příspěvky: 674
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Správné používání Pb

Příspěvekod Matess » úte led 14, 2020 7:34 pm

matobabetak píše:Taka otázočka, mam daciu čiže Renault motor. Tam nabíja na 13,8V a dosť. Ma aj kubotu traktor b 1220. Na batérie je niečo ako "calcium" a tam nabíja na 14, 8V. Nedávno som zaobstaral auto toyota corolla 1.3 benzín. 12v batérie nabíja na 14,8 V... Motorka suzuki v strom 650, nabíja na 14,2V....
Ked som sa pýtal kolegov tak cez 13,2V sa nedostanú VW touran, Ford galaxii.....
Dacia mala bežnu nežná kovu baterku 8 rokov, kubota ma už 5r a ma 38ah z 40ah,... Je možné aby Japonci držali baterki na vysie napetie ako EÚ auta kvôli životnosti?


pokud je to novy motor s technologii start/stop, tak tam se nabijeni reguluje podle zateze motoru. Nejvice se nabiji pri brzdeni motorem, na volnobeh se nabiji tak trosku a pokud clovek zaslapne plyn na podlahu tak se nenabiji a stejne se vypne i klima aby plny vykon sel do kol. Mam to vypozorovane na Dacii s motorem 0.9TCe
Matess
 
Příspěvky: 875
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Předchozí

Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'