Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv říj 22, 2020 9:39 pm


Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Další

Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod marko250 » ned říj 18, 2020 1:51 pm

vitara.jpg

Proč právě tohle auto?
https://www.youtube.com/watch?v=amiT3Rpdt4Y&t=1242s
https://www.youtube.com/watch?v=4Yb9fPUZwT4&t=544s
https://www.youtube.com/watch?v=TYDMEk4yTWY&t=202s

Po hledání fungujícího 4x4 na polní cesty a hory Vám toho nakonec moc nezbude a v této ceně(500tKč) a výbavě už vůbec nic. Druhý důvod bylo sympatické napětí pomocné baterie 48V li-ion a to především pro domácí bastlení.O co tedy jde,tato baterka se nachází pod sedadlem spolujezdce a vývody vedou do měniče pod sedadlem řidiče,kde se mění na 12/48V do svých okruhů.V plánu tedy bude přidání druhé baterie 48V s možností dobíjení a následného připojení k původní baterii.Baterii chci umístit do rezervy,protože tam stejně žádná není :-) a přívod ,managment propoje s nabíječkou ještě budu řešit.Je možné že to taky udělám jako přenosný box z důvodu nabíjení a teplot.
Dnes jsem vyndal sedadlo a zkouknul jak vůbec baterie vypadá a jak vypadají přívody.Pokud je vůz vyplý,napětí je 0V,pokud se dá do pohotovosti tak se objeví 12V z motorové baterky a až po nastartování se konečně otevře BMS na baterce a je tam 48V(dle stavu po dojezdu).Takže první oříšek bude volba jak propojit záložní baterií s touto,jak zabránit vysokým tokům proudu z jedné do druhé,ideálně jak je propojit přímo a nabíjet obě najednou.Další oříšek bude volba 18650 na vysoké proudy s BMS. Manipulace je vynikající v duchu celého vozu,kde je všude vše navrženo pro dobrý přístup,včetně motorového prostoru a jednotlivých komponentů na motoru.V tomto by si měli všichni v Evropě sáhnout do svědomí.
vitara2.jpg

IMG_20201018_112050.jpg

IMG_20201018_112126.jpg

IMG_20201018_112159.jpg


Ocenil bych uživatele,kteří již rozšiřovali(petrs) s radama a zkušenostma kolem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2260
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod diablo007 » ned říj 18, 2020 2:35 pm

Dáš tomu adekvátní gumy a tvoje může s tebou na expedice
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3035
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod Dagus » ned říj 18, 2020 5:11 pm

Vitaru starší vlastním a nad touhle eu úpravou jsem si trochu pobrečel když jsem viděl co to umí. Očekával jsem něco jako superb iv ale bohužel, když to auto nejezdí na aku only, tak to smysl fakt nedává.
Dagus
 
Příspěvky: 245
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod abrams » ned říj 18, 2020 6:16 pm

Zdravím ,

tahle mild-hybridní technika je něco cosi aby se cosik splnilo . Defakto je to silnější alternátor schopnej nastartovat klechtačku a při brždění motorem pomáhá brzdit (nabíjením pidi *batt* ) .
Nic víc .

Přidáním další *batt* přinejlepším jen sníží proudová zatížení origo pidi *batt* .

Jelikož onen 48V altík svede pouze startovat klechtačku , třeba i trochu popostrčit při rozjezdech a přibržďovat , není technicky možné jet pouze na *batt* s nečinnou klechtačkou .

Vlk se nažral a koza vesele skotačí že je pojejí :uh: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2730
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod marko250 » ned říj 18, 2020 6:38 pm

To je ale přesně ten důvod proč to chci rozšířit,pomoct proudově tomu originálu a prodloužit přípomoc. Nehodlám tam strkat nic velkého ,vidím to na další 15Ah/14s to je 70ks 18650. Ono to vůbec nežere v dálničním jsem jel z prodejny 250km 130-135km/hod a naskočilo 7.1l,po městě a mimoměsto vidím kolem 6. O tom to není :-) ,jsem zvyklý na 20l.A pro Vitaristy,nejdřív se v tom běžte delší dobu svézt a pak negujte,ale nebudete mít co,ten 10kW alťák právě dost pomáhá krouťákem na vyšší stupně.Jediné co tomu modelu vytknu je momentální nemožnost automatu,to mě teda chybí,sílu na to má.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2260
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod Vitek » ned říj 18, 2020 7:50 pm

slušné ve 135 kmh, čili 150 na tacho nejedu ani se slavnou PD octavkou 2.0 tdi za 6,5l na sto. pokud to dokáže ta ptvora i reálně o čem pochybuju tak super :-)
Jinko 16,2 kWp,3xPIP5048mk,GBO a GBO AKU, 5xSSR + 1x klima 0-10V, Pb 625 Ah, BMV 712, Fangpusun 60A, 705Wp fasada - makeskyblue 60A
https://pvoutput.org/list.jsp?id=81146&sid=71915
https://emoncms.org/dashboard/view?id=56972
Vitek
 
Příspěvky: 1444
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod trud » pon říj 19, 2020 1:00 am

Cela mild hybrid je podvod...pokiaľ to nevie poháňať auto možeš tam dať aj 10kWh batériu...na spotrebu to bude mať vplyv.. 0,0xxx ...
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 824
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod Dagus » pon říj 19, 2020 6:13 am

Hele když jsem jel z Karlovejch Varů do Liberece kolem 90-110Km/h tak jsem s starší méně dynamickou 1.6 benzín jel za 5.7l. průměr jezdíme za 6.7 a to s tím manželka skáče po městě a když jedu já, tak většinou jezdím dynamičtěji a jezdím do 7.1l. Jasný starší 1.6 atmosféra nemá dynamiku Tčka, ale spotřebu to má neskutečnou. Předtím jsem měl opel 1.6 benzín 16V a pod 9 s tím nejezdila ani manželka.
Jinak co do spotřeby, hodně dělá kastle. Kolega má služební 1.6tdi oktávku a s tím se pod 6l na sto jezdit rozhodně dá a na dálnici při 130Km/h i pod 5.5 pokud je plynulej provoz.
Proto bylo pro mě zklamání tenhle mild ve vitaře. Čekal jsem alespoň něco a ne tohle. Škoda, třeba s automatem bude něco jiného v převodovce.
Dagus
 
Příspěvky: 245
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod zbek » pon říj 19, 2020 7:06 am

Chtěl jsem se zeptat ten elektromotor je bezkartáčový ?
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 3x pylontech us2000. FV 275 Wp 12V gel baterie
zbek
 
Příspěvky: 341
Registrován: ned bře 31, 2019 12:49 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » pon říj 19, 2020 8:43 am

To není elektromotor, to je jenom 10kW alternátor, využívanej případně ve funkci synchronního motoru a předpokládám, že kroužky na buzení má. Že by měl permanentní magnety, se mi nechce zdát.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4915
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod tomas » stř říj 21, 2020 1:22 pm

kodl69 píše:To není elektromotor, to je jenom 10kW alternátor, využívanej případně ve funkci synchronního motoru a předpokládám, že kroužky na buzení má. Že by měl permanentní magnety, se mi nechce zdát.

Naučit to na zemní plyn a udělat tomu konektory na elektřinu i cirkulaci chladící vody a byla by z toho i mobilní kogeneračka :)
Uživatelský avatar
tomas
 
Příspěvky: 2016
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod diablo007 » stř říj 21, 2020 1:55 pm

A možná to takto vyjde levněji jako koupit kogenerační jednotku
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3035
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » stř říj 21, 2020 3:12 pm

ale musel by sis pořídit jiný auto viz web výrobce:
Inovovaná verze motoru 1.4 BoosterJet s kódovým označením K14D, který je do modelů Vitara a S-Cross montován od ledna 2020, je osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva
takže žádnej plyn nehrozí, ani LPG. Část o "bezstarostné jízdě" jsem raděj nekopíroval. Spolehlivostí te pidimotůrek určitě na historickej bezturbovej 1.6/2.0 benzín nedosáhne. Na druhou stranu budou potom na šrotištích 48V 10kW alternátory za rozumný prachy, pokud teda neobsahují kurvítko.
Na kogeneraci je nejlepší ta nejstarší technologie - stabilní jednoválcový motory. Případně podobně dimenzovaný motory lodní.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4915
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod josse » stř říj 21, 2020 4:56 pm

kodl69 píše: Na kogeneraci je nejlepší ta nejstarší technologie - stabilní jednoválcový motory. Případně podobně dimenzovaný motory lodní.


Prosím nějaký příklad, ty jednoválce zase vynikali účinností obráceně, tak desetinou dnešních... To na kogeneraci taky není. To je tak na zábavu.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 987
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » stř říj 21, 2020 5:36 pm

Ale životnost je úplně někde jinde. Kdysi jsem byl u provozu motoru Lorenz , do nádrže se nalilo pár litrů benzínu a cca 1kW to dávalo celej den. Spíš to spotřebovalo víc vody na odpařovací chlazení, a oleje do mazniček... A motory Slavia (v traktorech Svoboda) podle mě zas tak špatnou účinnost nemají, ale nikdy jsem to neměřil. Ale vím, že tyhle věci leckdo používá víc než půl století bez GO.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4915
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod diablo007 » stř říj 21, 2020 5:48 pm

Podívej se na nějaké videa z Indie jak zavlažují políčka. Jednoválec startování zapálenou hadrou a klikou. Žádnej tam nebyl.madsi jako já
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3035
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod redcrown » stř říj 21, 2020 6:25 pm

no třicítka zetor je podle nepřekonatelná jak spotřebou, tak i živostností. Těm konstruktérům ze sedmdesátých let by měli udělit nobelovu cenu.
redcrown
 
Příspěvky: 807
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod vlkazajac » stř říj 21, 2020 6:31 pm

A zabudol si spomenúť ten zvuk. To je neopísateľná krása !
1060 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1920 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2767
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » stř říj 21, 2020 7:46 pm

chyba, Z30 z konce čtyřicátejch ale prej jenom prototyp. Z35 už je čtyřválec (1956)? sedumdesátky jsou už vlastně "moderní" 5711 a pod. to už s dvouválcem v Z25 nemá nic společnýho. Ty letopočty mám z wikipedie, a asi jsou správně. Ostatně konstruktér zetoru dělal za války na leteckejch dieselech, třeba tohle : https://oldmachinepress.files.wordpress ... h-prop.jpg - jumio 205 jsem viděl na vlastní oka v Polsku.. U nás z toho vyšel Zetor, v Německu 1.9TDI potažmo W10TDI - některý konstrukční detaily použitý u TDI z toho JUMO205 jsou patrný každýmu, kdo se v tom aspoň jednou vrtal... Pro mě to taky bylo překvapení, že TDI https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _-_MAE.jpg bylo použitý už na bombardování londýna.
Ale to už jsem hodně off topic.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4915
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod feliz navidad » stř říj 21, 2020 8:26 pm

Trochu pochybuji o tom, že konstrukce toho 10kW alternátoru/motoru je taková, že je schopný s tímto výkonem pracovat nějakou rozumně dlouhou dobu a už vůbec ne trvale. Myslím, že to bude tak 2-3kW motor/alternátor s velkou přetížítelností po dobu těch cca 120sec než se vybije/nabije baterka.
feliz navidad
 
Příspěvky: 80
Registrován: stř říj 10, 2012 7:31 pm

Další

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'