Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned led 17, 2021 1:53 pm


Spajanie Li-Ion do sád

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.

Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » úte dub 07, 2020 8:28 pm

Ahojte. Rad by som zalozil tuto temu aby sa tu prebralo vzajomne spajanie litiovych akumulatorov do sad. Napriklad paralelne spajame 18650 do blokov a nasledne tieto bloky seriovo pre dosiahnutie potrebneho napatia. ak ale budem rozsirovat do buducna bateriu postupne ako zapojit dalsie bloky do systemu? pripojit ich paralelne k existujucim blokom alebo zapojit samostatne do serie a az potom paralelne? to by sme ale potrebovali bms pre kazdu sadu samostate. a co spajanie 18650 paralelne s vacsimi clankami - napriklad LEV40/50 alebo Samsung SDI kde je kapacita 20x vacsia ako jednej 18650... dnes som skusil zapojit jeden clanok LEV40 s jednym clankom 18650 Samsung 26F paralelne. oba clanky boli nabite na 4,1V. nasledne som dal celok vybijat prudom 7A. po celu dobu to vyzeralo OK ale ku koncu vybijania sa zacal Samsung 26F zahrievat. po vybiti na 2,5V som nabijanie ukoncil a clanky od seba ihned oddelil. Na LEV40 som nameral 2,55V ale na 18650 som nameral az 3,4V! takyto rozdiel mali aj po dlhsom odstaveni. 18650 som nasledne dal este vybijat samostatne prudom 2,5A a napocitalo este 250mah. Takze zatial co velky clanok odovzdal celu svoju kapacitu, maly clanok si cast kapacity ponechal. Predpokladam ze to bol aj dovod preco sa 18650 zacal ku koncu zahrievat. v LEV40 uz neostalo nic a tak sa zacal viac zatazovat samsung. mozno to bolo aj tym ze som isiel s napatim az moc dole. mozno keby som vybijal do 3v bola by situacia ina a 18650 by sa nezahrieval. co sa bude ale diat ak paralelne k LEV40 pripojim dajme tomu 15p blok z 18650?
IMG_20200407_090907_copy_1040x780.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 335
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod JiříK » úte dub 07, 2020 8:49 pm

Přechodový odpor na tom pružinovém držáku 18650. Z počátku se ten váleček flákal, s klesajícím napětím na velké cihle začal přebírat větší podíl proudu a proto se hřál. Pokud to nesletuješ, dopadne to takto vždy. A LiOn bych tak nízko nevybíjel. Já třeba končím na 3,4 V.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 918
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod trud » úte dub 07, 2020 9:02 pm

Celé je to o namahani batérie.. Ako si správne písal je to tým ze si ju týral az na 2.5V..dokonca aj 3V je týranie. Neviem ci dakto tu na fóre vôbec ide pod 3.3V pri lion. Ak je prud rozumny pri vybijaní aj nabijani.. Plus rozumný rozsah napätia.. Môžeš spájať ake chceš batérie.. Jedine na com záleží je co najpresnejšia kapacita v každej vetve. Ja mam postupne stavanu batériu.. Pridávané rôzne kapacity a výrobcov 18650..mam aj 26650..aj LEV40 aj 60Ah Samsung. Všetko funguje uz takmer 3 roky bez balancera..v rozmedzí max pár stotín volta.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 835
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » stř dub 08, 2020 5:35 am

JiříK píše:Pokud to nesletuješ...


super, zletujem to a pokus zopakujem. zletovat to napriamo alebo cez poistkovy drotik?
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 335
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » stř dub 08, 2020 5:49 am

trud píše:Jedine na com záleží je co najpresnejšia kapacita v každej vetve.


myslis v paralelnej vetve? teda spajat to vsetko tak aby boli vsetky pridavane bloky paralelne?

S napatiami to pri 14s prevadzkujem od 47 do 57V co je 3.35V az 4.07V. toto som siel tak nizko len koli testu.
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 335
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod trud » stř dub 08, 2020 7:26 pm

Spájať a zložiť to tak aby každá vetva.. Mala rovnakú kapacitu. Ja mam 7S teda každá jedna zo 7 rovnakú kapacitu. A ak používaš LEV 40 na 4.07 by som nešiel.. Myslím ze LEV40 ma max 4.1V..
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 835
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod fatter » ned srp 09, 2020 4:18 pm

Chlapi, Li-ion BFSD 18650 4,2V9800Ah za 1,5E (cca 40Kc) je rozumna suma? Nemam s Li-ion vobec skusenosti..
30xGS55 (1600W)JV a 30xGS55 (1600W)JZ, Axpert 48V 5kW, 300Ah AGM olovo, BMS Victron BMV700
fatter
 
Příspěvky: 102
Registrován: čtv led 18, 2018 12:11 pm


Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod fatter » ned srp 09, 2020 4:47 pm

presne tam..hned sa mi to nezdalo:)
30xGS55 (1600W)JV a 30xGS55 (1600W)JZ, Axpert 48V 5kW, 300Ah AGM olovo, BMS Victron BMV700
fatter
 
Příspěvky: 102
Registrován: čtv led 18, 2018 12:11 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Lui » ned srp 09, 2020 5:27 pm

fatter píše:Chlapi, Li-ion BFSD 18650 4,2V9800Ah za 1,5E (cca 40Kc) je rozumna suma? Nemam s Li-ion vobec skusenosti..



Taký článok v reálu neexistuje,proste tolko sa do 18650-tky nedá natlačiť....to sú len také reklamné bláboly....no a bohužial mnohý nato aj naletia :?
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh Pb *batt* , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 5xMPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 1078
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod KubisKV » ned srp 09, 2020 5:56 pm

shuty píše:Ahojte. Rad by som zalozil tuto temu aby sa tu prebralo vzajomne spajanie litiovych akumulatorov do sad. Napriklad paralelne spajame 18650 do blokov a nasledne tieto bloky seriovo pre dosiahnutie potrebneho napatia. ak ale budem rozsirovat do buducna bateriu postupne ako zapojit dalsie bloky do systemu? pripojit ich paralelne k existujucim blokom alebo zapojit samostatne do serie a az potom paralelne? to by sme ale potrebovali bms pre kazdu sadu samostate. a co spajanie 18650 paralelne s vacsimi clankami - napriklad LEV40/50 alebo Samsung SDI kde je kapacita 20x vacsia ako jednej 18650... dnes som skusil zapojit jeden clanok LEV40 s jednym clankom 18650 Samsung 26F paralelne. oba clanky boli nabite na 4,1V. nasledne som dal celok vybijat prudom 7A. po celu dobu to vyzeralo OK ale ku koncu vybijania sa zacal Samsung 26F zahrievat. po vybiti na 2,5V som nabijanie ukoncil a clanky od seba ihned oddelil. Na LEV40 som nameral 2,55V ale na 18650 som nameral az 3,4V! takyto rozdiel mali aj po dlhsom odstaveni. 18650 som nasledne dal este vybijat samostatne prudom 2,5A a napocitalo este 250mah. Takze zatial co velky clanok odovzdal celu svoju kapacitu, maly clanok si cast kapacity ponechal. Predpokladam ze to bol aj dovod preco sa 18650 zacal ku koncu zahrievat. v LEV40 uz neostalo nic a tak sa zacal viac zatazovat samsung. mozno to bolo aj tym ze som isiel s napatim az moc dole. mozno keby som vybijal do 3v bola by situacia ina a 18650 by sa nezahrieval. co sa bude ale diat ak paralelne k LEV40 pripojim dajme tomu 15p blok z 18650?
IMG_20200407_090907_copy_1040x780.jpg



Ahoj,

sice si založil toto vlákno, ale o 18650 a jiných li-on článcích se dočteš ve vláknech jiných. Kde je toho dost popsáno, jak baterky měřit, letovat, skládat podle kapacity, které články do úložiště nedávat, jak se k nim chovat atd. Takže doporucuju STAVBA 18650 nebo jiné vlákno, kde si to přečteš a nebudeš muset psát dotazy, které se tu už dablují.
KubisKV
 
Příspěvky: 503
Registrován: pon zář 04, 2017 12:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » ned srp 09, 2020 7:31 pm

trochu si mimo chalan. dakujem ze si reagoval ale tema je uz zalozena dost dlho a ide tu konkretne o spajanie li-ion baterii/clankov do sad. zaujimalo ma spojenie clanokov s vysokou kapacitou s clankami s malou kapacitou a podobne. ked sme pri tom stale som nedostal presnu odpoved na moje zadanie v teme. z mojich pokusov zatial vychadza ze pri zapojeni maleho clanku paralelne s velkym dochadza k rozdielom a k zahrievaniu maleho clanku, ale nemal som este cas to dotestovat do konca....
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 335
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod brin » úte srp 11, 2020 7:03 am

Pokud to jsou li-ion stejné chemie, které mají podobný průběh napětí, tak by paralelní spojení více článků různých kapacit nemělo dělat problémy. Lze si to představit stejně jako když máte různě objemné nádobky propojené dnem (kontakty). Když budete nalívat vodu (proud), rovnoměrně se rozleje do všech nádobek a hladina (napětí) bude stejná.
brin
 
Příspěvky: 734
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod jahodovák » úte srp 11, 2020 10:15 am

shuty píše:Ahojte. Rad by som zalozil tuto temu aby sa tu prebralo vzajomne spajanie litiovych akumulatorov do sad. Napriklad paralelne spajame 18650 do blokov a nasledne tieto bloky seriovo pre dosiahnutie potrebneho napatia. ak ale budem rozsirovat do buducna bateriu postupne ako zapojit dalsie bloky do systemu? pripojit ich paralelne k existujucim blokom alebo zapojit samostatne do serie a az potom paralelne? to by sme ale potrebovali bms pre kazdu sadu samostate. a co spajanie 18650 paralelne s vacsimi clankami - napriklad LEV40/50 alebo Samsung SDI kde je kapacita 20x vacsia ako jednej 18650... dnes som skusil zapojit jeden clanok LEV40 s jednym clankom 18650 Samsung 26F paralelne. oba clanky boli nabite na 4,1V. nasledne som dal celok vybijat prudom 7A. po celu dobu to vyzeralo OK ale ku koncu vybijania sa zacal Samsung 26F zahrievat. po vybiti na 2,5V som nabijanie ukoncil a clanky od seba ihned oddelil. Na LEV40 som nameral 2,55V ale na 18650 som nameral az 3,4V! takyto rozdiel mali aj po dlhsom odstaveni. 18650 som nasledne dal este vybijat samostatne prudom 2,5A a napocitalo este 250mah. Takze zatial co velky clanok odovzdal celu svoju kapacitu, maly clanok si cast kapacity ponechal. Predpokladam ze to bol aj dovod preco sa 18650 zacal ku koncu zahrievat. v LEV40 uz neostalo nic a tak sa zacal viac zatazovat samsung. mozno to bolo aj tym ze som isiel s napatim az moc dole. mozno keby som vybijal do 3v bola by situacia ina a 18650 by sa nezahrieval. co sa bude ale diat ak paralelne k LEV40 pripojim dajme tomu 15p blok z 18650?
IMG_20200407_090907_copy_1040x780.jpg

Jak se tak na ten obrázek dívám,ono to bude tím,že je máš spojené příliš tenkým vodičem a proto nedošlo k rovnoměrnému vybíjení,protože na tech drátkách došlo k velkému úbytku napětí ten článek se tím pádem flákal a skoro nic nedodal,pokud bys nechal chíli spojené,došlo by k vyrovnání ....spoj pořádným vodičem a k tomuto jevu nedojde...hezký den
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 1069
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod matobabetak » úte srp 11, 2020 10:15 am

ja by som urobil sadu z 18650, dalsiu z 60ah a tak dalrj... kazdej sade vlastnu bms a vystup neni problem spojit, vlastne to tak bude mat 5kwh v samsung sdi a 4kwh v 18650, kazdes sade sefuje vlastna BMS
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 488
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Johnny.sk » úte srp 11, 2020 10:37 am

Takze.. posteh.. mam spojene CATL a rozne 18650 v jednom 14S zapojeni.
Hlavny a podstatny rozdiel je vo vnutornom odpore. Kazdy clanok ma roznu kapacitu, a rozne sa podiela na vybijani. Okrem toho aj ked je to li-ion a li-ion, chemia je trochu v inom pomere a inac sa sprava v roznych napatiach. Napr tie CATL tahaju viac pri nabijani po 3,9V a potom nastupia 18650 kde vacsinu prudu zacnu do seba tahat. Zistil som ze ked chcem vyuzit vacsiu kapacitu musim ist az na 4,05V pri nabijani. Casto krat sa mi stava ze zajde slnko, na 1S vychadza napatie 3,99V a ked meriam prudy tak do packu 18650 stale tecie prud z CATL packu. Pri vybijani sa to sprava opacne.. najskor tahaju CATL a potom 18650tky tlacia do CATL na vyrovnanie napati. Atd atd.. to je na dlhsie, ale proste li-ion =/= li-on, dolezite su vnutorne odpory, memovite napatie, vek..

Detailnejsie: 18650 spolu cca 250Ah (120P14S) 1x BMS , CATL 750Ah (12P14S) 6x BMS
::pv:: FS-272 ~ 4600Wp, ::pv:: Poly 230 ~ 3300Wp, :arrow: MakeSkyBlue 60A, *batt* Li-ion ~ 14S 1000Ah, :home: AC ~ DIY 7,5kVA & RDI 9kW, DC ~ stala 250W spotreba, :comp: Vlastny monitoring ~ Domoticz
Uživatelský avatar
Johnny.sk
 
Příspěvky: 111
Registrován: sob úno 02, 2013 2:42 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod trud » úte srp 11, 2020 7:28 pm

Problémy z rôznym zaťažením nastáva pri rôznych batériach až pri koncoch krivky či už nabíjacej alebo vybíjacej. Pozri na môj popis aké rôzne batérie lion, dokonca LTO mam pospájané a žiaden problém ani po rokoch. Podla mňa je dôležité použiť ich v rozumnom rozsahu...napr 3,45-4,05V a pri rozumných nabíjacích a vybíjacích prúdoch , zlomky C.
Samozrejme že keď spojím 40Ah a 2,5Ah batériu a idem až na 2,5V tak dostane 2,5Ah na búdku. Ale veď ak dakto pridáva pack tak predsa nepridáva 1 batériu 2,5Ah....plus nik neničí batérie vybitím na 2,5V. Ak by bola 40Ah spojena povedzme s 10Ah a napätie by končilo na 3,3V nevznikol by žiaden problém.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 835
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Zpět na Li-ion 18650

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'