Rekonstrukce elektroinstalace - příprava na FVE

Diskuze ohledně rozvodů, kabeláže, způsobů využití stávajících rozvodů, vhodných průřezů dle potřebného výkonu, plánování rozvodů, atd.
Džordžíno
Příspěvky: 8
Registrován: čtv led 30, 2020 6:51 pm

Rekonstrukce elektroinstalace - příprava na FVE

Příspěvek od Džordžíno »

Zdravím, nějakou dobu to tu okukuju/závidím :-) , loni napodzim sem konečně pořídil RD kde bych rád svou FVE vybudoval, ale nejdřív mě čeká rekonstrukce elektroinstalace o čemž sem tu nic moc souhrně nenašel (nebo neumím hledat)... rád bych se zeptal na nějaké tipy na co nezapomenout, co ideálně připravit, nakoupit a atd když tím už rozkopu skoro celej barák ?
Rád bych předeslal že nejsem elektrikář, i když mi to není úplně cizí, ale mám se ještě hodně co učit - elektro bude dělat kamarád který se tím živí ale potřebuju mu nějak tlumočit co po něm chci jelikož s FVE zkušenosti nemá žádné. Představu o umístění střídače a baterii již mám...

Rozvaděč RD je od plánovaného umístění měniče přes celí barák - takže počítám že s instalací FVE se udělá druhý rozvadeč u měniče, ale něco do hlavního rozvaděče bude muset jít - jakou tam nechat rezervu ? Co připravit do místa kde bude měnič ? Co případně nakoupit (budu nakupovat vše na reko el. a snad se povede nakoupit přes firmu takže za lepší cenu = můžu nakoupit i něco dopředu co využiji později)

Představa o FVE je 48V zřejmě king (nebo něco na ten způsob) jelikož sem tu vyčetl že to je asi jediná možnost zamezení přetoků ? + panelů co snese + baterky... no a pak bude druhej a víc panelů a víc baterek a pak víc a víc....... :D :yes:

Případně není tu někdo kdo by byl ochoten mi věnovat pár minut času, obhlídkou jeho FVE (jsem od Liberce ale výlet se dá udělat kamkoliv) ?

A jako poslední dotaz pro začátek... má někdo zkušenost s monitoringem odběru el. přes https://www.i4wifi.cz/cs/211158-lan-ovl ... lan-mod-3f ? Líbí se mi že to umí mqtt (mám doma server na který bych to mohl posílat)
jahodovák