Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř úno 26, 2020 5:16 am


Podpora FVE a elektromobility

Nezařaditelné
PředchozíDalší

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod zbek » stř úno 05, 2020 9:59 am

marsal64 píše:
youda píše:...
[*]Sebeobrana, bojové sporty a ovládání zbraní
[*]Dobročinnost a pomoc ostatním, charita a dobrovolnictví
...

Krásné OT, to řazení je půvabné ;-) a vize mámivá. A stejně lidi nepředěláš a nepředěláš :-/.


Koukam že přišti sraz začneme rozcvičkou a budem pokračovat rozdanim domacích přebytku :D
zbek
 
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 31, 2019 12:49 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod youda » stř úno 05, 2020 10:23 am

Rozcvička a pak rozdání domácích přebytků? Ale jistě! Mám tu nějaké přebytky cal .45 FMJ, takže pokud by měl někdo zájem zůčastnit se tréninku sebeobrany, určitě nějaký přebytek může obdržet do kolena, nebo mezi oči ;)
Naposledy upravil youda dne stř úno 05, 2020 10:45 am, celkově upraveno 1
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2427
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod youda » stř úno 05, 2020 10:44 am

Madra píše:Youdo: vedení financí se na škole učí... Ale prd platný, děti bez kalkulačky jdou v háji.
Dílny se zrušili, nejvice papírování pro malá bebí...
Zahrádky.... Zrušeno...
Atd atd...
Dcera je v 7 třídě, ale je to děs co se učí....


Já "Dílny" i "Pozemky" ještě zažil, dokonce jsme v dalších ročnících měli i svařování v ochranné atmosféře, strojní obrábění, atd. Sice jsem byl ve všem nejhorší ze třídy, ale jsem moc rád, že aspoň tak trochu tuším, o čem to je. Že ty praktické věci zrušili, byť se snad něco z toho má vracet v novém předmětu "Technika", je škoda. A hlavně, určitě by i ten původní obsah šlo značně vylepšit. Třeba typicky u těch "Pozemků" si tenkrát nikdo nedal práci, aby nám vysvětlil, proč to vlastně děláme a že pěstování plodin a chov zvířat je právě ta činnost, která produkuje jídlo.

Nikdo nám také neukázal, jaký je rozdíl mezi tím, když se zvířata chovají na pastvě a průmyslově. Nikdo vysvětlil pozitiva a negativa pěstování monokultur, používání pesticidů a hnojiv. Pokud se vůbec takové téma někdy otevřelo, tak všechno bylo jen růžové, pozitiva se zdůrazňovala a o negativech nepadla ani zmíňka. To, jak dnes "výroba potravin" probíhá doopravdy, člověk zjistil až v mnohem pozdějším věku.

Nějaká finanční gramotnost tam byla taky, ale nic moc tedy. Obzvláště proto, že tenkrát v ČR existovaly snad jen dva bankovní produkty - vkladní knížka a půjčka. :roll:

Když se na to koukám zpětně, ani tehdy to vzdělávání nemělo moc hlavu a patu. Žádné souvislosti, podporu kritického myšlení a defacto žádná průprava pro praktický život.

diablo007 píše:A teď si přátelé všichni sáhněte na srdce a řekněte kdo sám své dítě k tomu vede a nespoléhá se jen na školu že to za něj udělá. Je to na jednu stranu pravda že školství by to mělo dělat ale pokud selže systém je dost jednoduché na něj jako rodič nadávat ale pokud já sám dítě vězmu na zahradu a budu s ním obdělávat půdu pokud s ním budu opravovat vše co na baráku máme aby to nejen viděl ale i pochopil proč se to tak dělá a i si to vyzkoušel nevyroste z něj nepoužitelný pako . A pokud i přesto snad bude hezká aby si našla bohaté pako k sobě aby si najmuli někoho kdo.to bude za ně dělat


Máš pravdu a toto je poměrně častý argument ze strany pedagogů (mimochodem, pár jich chodí i sem). Rodiče by se samozřejmě měli podílet také. Bohužel, poměrně dost rodičů ty znalosti samo nemá. Půlka jich žila ještě v komunismu, kde nám bylo vtloukáno do hlavy, že smysl života je stát se dělníkem ve šroubárně, každý rok jet na závodní dovolenou a děti dostat na prázdniny do Artěku.

Další část dnešních rodičů vyrostla v turbulentním porevolučním období, kdy zbohatl hlavně ten, kdo měl ostré lokty, známé na správných místech a nebál se odrbat všechny okolo sebe. Ani tihle sami nemají ty správné základy k tomu, aby svým dětem předali potřebné znalosti a životní zkušenosti.

Proto je podle mne důležité, aby dnešní elity, mezi které počítám právě i pedagogy, vychovali aspoň jednu generaci, která bude úspěšná, zodpovědná a rozumná. Teprve z nich si pak můžou vzít vzor jejich děti a školy to už budou jen podporovat a rozvíjet.
Naposledy upravil youda dne stř úno 05, 2020 10:51 am, celkově upraveno 1
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2427
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod Nautilus » stř úno 05, 2020 10:46 am

Několik roků vedu na ZŠ zájmový kroužek. Nejsem povoláním kantor, jen "externista" pro ten kroužek. Když jsem začínal měl jsem hodně velkou snahu děckám něco předat. Postupně ale člověk otupí a splyne s proudem.
S vlastními osnovami to ještě není tak tragické jako s postavením "kantor versus žák" To křiví vzdělávací systém víc než občas blbá témata nalinkovaná shora. A tak žáci dostanou TEST. Před ním dostanou "možné" otázky, na které se nadrilují odpovědi a druhý den v TESTU jen zaškrtávají a) b) c). Žáci tak nepotřebují přemýšlet.
A pedagogický pracovník je z obliga. Učitel se už dnes nemůže moc věnovat výuce. Musí mít vše na papíře. Musí se hlídat aby neřekl něco politicky nekorektního, aby se někoho nedotknul (fyzicky), atd.

Ve volných chvílích jsem jim dával různé praktické příklady, abych zjistil jak jsou na tom s aplikací nabiflovaných a) b) c) v praxi.
Výsledky:
Např. Nerozlišují obvod a obsah kruhu. Ani poté co jsem jim zadal opakovaně vždy po týdnu stejný jednoduchý příklad se nedopracovali k pravděpodobnému výsledku. Schopnost odhadnout výsledek jakéhokoliv početního úkonu směřujícího do praxe - minimální.
Fyzika a matematika z praktického hlediska totální propadák.
Nula je pro ně NULA (tedy NIC) takže odhadnout řádově výsledek praktického matematického příkladu NIC.
Čeština: Ví (učí se) latinské a nevím jaké výrazy pro pády, slovní druhy a nevím co ještě dalšího, ale neví kam patří jaké "iy". Neznají interpunkci atd...

Nakonec i tady na fóru jsou vidět výsledky:
Nabyly me paraelne spojene baterye prez slehackovi mykser.
Bez teček, čárek, odstavců. S překlepy a hrubými pravopisnámi chybami. Nějaké to zprasení automatickým dokončováním slov se ignoruje, přestože věta někdy nedává smysl ani po důkladné analýze.
Kilowaty a kilowathodiny se nerozlišují... (někteří)
Všem kteří píší česky a ví co je kW a kWh se omlouvám, nebylo to myšleno na ně.

Dokud kantor nebude uznávaná a společensky vážená osoba s pravomocemi učitele, tak se na výsledcích našeho vzdělávacím systému nezmění nic. Žáci nejsou špatní. Mockrát jsem přemýšlel nad oblíbenou větou: "Ta dnešní mládež ..." Ó nikoli. Jsou stejní jako jsme byli my. Jenom místo klacků, dřevěných nožíků a koulí z bláta mají chytré mobily. Díky internetu ví o sexu víc než důchodci s celoživotní praxí, ale netuší k čemu je to dobré. To že jsou dnešní žáci schopni dostat učitele do ústavu není taky žádná novinka, jenom k tomu mají sofistikovanější prostředky systém jím nahrává právním výkladem "práva dítěte", "šikana", "politická korektnost" atd. I naše generace to dokázala. Ovšem s dnešními postupy bychom tenkrát v tom ústavu seděli my žáci.

Otázka je jak to změnit. Ovšem je třeba se ptát: "Chceme to změnit?"
Otec žáka, ktarý byl pozván do školy, aby se řešilo naprosto nezvladatelné chování jeho syna prohlásil: "Já jsem jenom rád, že můj syn nerespektuje autority..."
Uživatelský avatar
Nautilus
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte zář 17, 2019 12:37 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod unicast » stř úno 05, 2020 10:47 am

youda píše:Dnešní vzdělávací systém je totiž postaven tak, aby především vychovával poslušné zaměstnance, ovčany a voliče.


To je hluboká pravda. Ale dost často se mu to stejně nepovede :-)

youda píše:Chceme-li něco změnit k lepšímu, pak je potřeba (dle mého názoru), začít už ve škole.


To se právě obávám, že nepomůže. Školy na 60 % populace tak jako tak selhávají.

youda píše:Já říkám, pojďme z osnov vyhodit ... matematické teorie... A do uvolněných rozvrhů dejme témata, praktická cvičení a stáže, které studentům otevřou oči:

  • Vedení domácnosti, údržba a opravy v domácnosti, plánování příjmů a výdajů
  • Vybudování energetické soběstačnosti
  • Zdravý životní styl, stravování, aktivní odpočinek
  • Zákonitosti sociálního, důchodového a zdravotní systému
  • Kreditní karty, hypotéky, pojištění, loterie a finanční produkty
  • Investice a jak se finančně zabezpečit ještě před dosažením důchodu


Tak minimálně pro těchto šest bodů nějaké ty "matematické teorie" potřebuješ. Minimálně trojčlenku, práci s procenty, zlomky, lineární rovnice a pokud budou chtít lépe pochopit pojištění a důchodový systém, tak i základy diferenciálního počtu. Dneska jakmile je cokoli nad rámec sčítání, odčítání, násobení a dělení, tak s tím má 90 % populace problém a považuje to za magii.

Ano, velmi často je to i tím, že je tu matematiku učili naprosto otřesným způsobem, nebyla to "škola hrou", ale těžký a tupý dril, čili nepolemizuji o tom, že se to má změnit a to tak, aby žák i jasně viděl a chápal, k čemu mu taková znalost bude a aby se mu chtělo se to naučit. Kdyby se všude učila tak, jako se učí na matfyzu (nemyslím tak do šířky, ale natolik s důrazem na pochopení principů), bylo by to o něčem úplně jiném. Vzorečky si někde dohledáš nebo odvodíš, ale principy znát musíš, jinak netušíš, že si můžeš dohledat nebo jak si máš odvodit ty vzorečky a co do nich máš dosazovat, tam by měl být ten důraz.

Další věc je, že značná část populace má nějakou učící křivku, která se v pubertě otočí směrem dolů a pak už nerostoucí zůstane.
Naposledy upravil unicast dne stř úno 05, 2020 11:22 am, celkově upraveno 1
unicast
 
Příspěvky: 324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod unicast » stř úno 05, 2020 11:00 am

Nautilus píše:Otec žáka, ktarý byl pozván do školy, aby se řešilo naprosto nezvladatelné chování jeho syna prohlásil: "Já jsem jenom rád, že můj syn nerespektuje autority..."


Jsou autority a autority. Jedno je autorita vnucená, kde nějaká osoba tuto měla "jako získat" tím, že byla uvedena do nějaké funkce. Často to působí trapně, směšně, žáci to správně vycítí a je z toho střet nalajnovaného školského systému, postaveného na principu pruské kadetky, s přirozeným a celkem zdravým, byť tragicky nevzdělaným pohledem na svět.

A pak se občas najde kantor, který autoritu má, protože něco umí, ví toho řádově víc, než má v osnovách, dokáže si zjednat pořádek a žáci ho sami respektují, protože se chtějí něco dozvědět. Netvrdím, že ho vždycky milují, někdy z něj mají i trochu strach, ale to se docení až později. Potkal jsem tři nebo čtyři takové. Zajímavé je, že u učitelů mužů byl poměr "tragéd/respektovaná osoba" asi 50:50, u učitelek tak 85:15.
unicast
 
Příspěvky: 324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod youda » stř úno 05, 2020 11:06 am

unicast píše:Tak minimálně pro těchto šest bodů nějaké ty "matematické teorie" potřebuješ. Minimálně trojčlenku, práci s procenty, zlomky, lineární rovnice a pokud budou chtít lépe pochopit pojištění a důchodový systém, tak i základy diferenciálního počtu. Dneska jakmile je cokoli nad rámec sčítání, odčítání, násobení a dělení, tak s tím má 90 % populace problém a považuje to za magii.


Popravdě, já měl na mysli spíše věci typu : matice, determinanty, derivace, integrály a další. Tohle bych fakt nechal na přípravku na vysokou školu a nezasíral tím hlavy děckám na učňácích a středních školách. U kombinací, permutací, variací, pravdivostních výroků atd. už si nejsem tak jistý, protože něco z toho se dá využít i k podpoře kritického uvažování, takže to bych tam asi nechal.

Ne, že bych nad těmi výše uvedenými věcmi chtěl ohrnovat nos, naopak, například v IT a kryptografii se používají každý den. Nejsem si ale jistý, jaký přínos má jejich povrchní nabiflovaná znalost pro 16ti letého kluka, který nemá ani šajna jak funguje kreditka, kde rostou hamburgery a kolik stojí topení na zimu.

unicast píše: Ano, velmi často je to i tím, že je tu matematiku učili naprosto otřesným způsobem, nebyla to "škola hrou", ale těžký a tupý dril, čili nepolemizuji o tom, že se to má změnit a to tak, aby žák i jasně viděl a chápal, k čemu mu taková znalost bude a aby se mu chtělo se to naučit. Kdyby se všude učila tak, jako se učí na matfyzu (nemyslím tak do šířky, ale natolik s důrazem na pochopení principů), bylo by to o něčem úplně jiném. Vzorečky si někde dohledáš nebo odvodíš, ale principy znát musíš, jinak netušíš, že si můžeš dohledat nebo jak si máš odvodit ty vzorečky a co do nich máš dosazovat, tam by měl být ten důraz.


Souhlas - evidentně jde o to splnit "vzdělávací plán", vyprodukovat žáky, kteří projdou maturitními testy, potěšit pana ministra a přihrát mu další voliče. Tak nějak mi přijde, že student je v našem vzdělávacím systému jaksi navíc, rušivý element a zdroj problémů. A že bez něj by to vlastně fungovalo mnohem lépe :(
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2427
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod chatař » stř úno 05, 2020 11:11 am

Otec který řekne že je rád, že jeho syn nerespektuje autority si zřejmě neuvědomuje, že se to obrátí především proti němu - je první "na ráně". A kdo si takovou věc neuvědomuje, ten je prostě blbý.
Fotovoltaický ohřev vody + vaření, pečení. 8xREC 295Wp POLY =2360Wp + Siton 210.
chatař
 
Příspěvky: 495
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod volente » stř úno 05, 2020 11:22 am

zbek píše:
marsal64 píše:
youda píše:...
[*]Sebeobrana, bojové sporty a ovládání zbraní
[*]Dobročinnost a pomoc ostatním, charita a dobrovolnictví
...

Krásné OT, to řazení je půvabné ;-) a vize mámivá. A stejně lidi nepředěláš a nepředěláš :-/.


Koukam že přišti sraz začneme rozcvičkou a budem pokračovat rozdanim domacích přebytku :D

On tak vlastně začíná každý sraz, pokud lze nazvat rozcvičkou nezvykle vysoký počet pootřepání rukou.
Přebytky se, pokud vím, také na každém srazu rozdávají v podobě uzenářských výrobků, nakládané zeleniny a ochutnávky domácích tepelně upravených prouktů z ovoce. :lol: :lol:
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod Nautilus » stř úno 05, 2020 11:32 am

unicast píše:... Zajímavé je, že u učitelů mužů byl poměr "tragéd/respektovaná osoba" asi 50:50, u učitelek tak 85:15.
Navzdory tomu, že pedagogický pracovník nesmí už ani na žáka ukázat prstem, natož se ho dotknout fyzicky, budou ta procenta stále ještě "postaru" vyjadřovat základní pravidlo, že přirozený respekt má silnější osobnost a fyzický aspekt tomu navzdory politicky korektnímu vnímání pohlaví přece jen nahrává.
Pochopitelně i rozdíl v reakcích mužů a žen na "nekázeň" žáka. Chlap i když nesmí, tak přeci jen občas pohrozí pěstí a většina žáků pochopí kde je hranice. Ženský projev některé grázly přesvědčit nedokáže.
Uživatelský avatar
Nautilus
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte zář 17, 2019 12:37 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod youda » stř úno 05, 2020 11:46 am

Nautilus píše:Navzdory tomu, že pedagogický pracovník nesmí už ani na žáka ukázat prstem, natož se ho dotknout fyzicky...


Tím, že jsme připustili tento nesmyslný "společensky korektní" stav, jsme si jen nas*ali do bot:

1) Žáci zcela ztratili respekt a jestli se ve školách opravdu děje to, co je vidět na některých videích prosáknutých na Youtube, tak je to fakt anarchie.

2) Žáci zcela ztratili pud sebezáchovy, takže když je po nástupu do práce přepadne grázl někde u bankomatu, tak jen koukají s otevřenou hubou. A když vidí, jak chlap kope do hlavy ženskou na chodníku, tak jen popadnou tašky a zdrhají, místo aby na toho agresora vytáhli devítku nebo ho vzali hasičákem po hlavě.

Zavedl bych výuku těch bojových sportů:
1) Kantoři by dostali šanci si sjednat respekt a s těmi největšími floutky pěkně fláknout o žíněnku v tělocvičně.
2) Žáci by dostali průpravu jak "odpovědět" Lakatošovi, který kolemjdoucí na ulici zdraví slovním spojením: "Naval prachy!".
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2427
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod unicast » stř úno 05, 2020 11:58 am

Ona něco ohledně toho pudu sebezáchovy vykompenzuje šikana na školách (nenalhávejme si, že tam není, je jí tam určitě víc, než když jsme do školy chodili my).
unicast
 
Příspěvky: 324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod Madra » stř úno 05, 2020 12:29 pm

Je to všechno hezký, ale.... Je to o lidech.
Ano učitel vysvětlí dětem malou násobilku, ale pokud je doma necepují rodiče...
Ano děti se mohou učit bojová umění, ale je trenér a pan trenér, i já jsem koukal kam dát dceru na judo. A vybral dobře, prostě trenéra staré školy.
Ale zase chce to čas rodičů, protože to chce děcko vozit na tréning 2x týdně a pokud rodič nemá čas cvičit s děckem malou násobilku....
Dneska je vše honění na výkon, ne na kvalitu.
Hrozně rád čtu knížku : To snad nemyslíte vážně! Od Feynmana... Nadčasová...
Madra
Madra
 
Příspěvky: 114
Registrován: pát čer 28, 2019 1:18 pm
Bydliště: Psáry

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod mypower.cz » stř úno 05, 2020 12:36 pm

Tyjo hledal jsem na netu. Nasel jsem Podpora FVE a elektromobility. Cekal jsem nejaky dobry plany s FVE a elektromobilitou a nasel tohle tema.

Zacne to loterii, pres nejake cigara chlast a hazard, az k vychove deti.

Jako dobry covece ... :mrgreen:

Otazka zni, jak to prejmenovat at v tom neni bordel :yes:
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3892
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod marko250 » stř úno 05, 2020 12:58 pm

A teď druhá strana "barikády" žáky si vybrat nemůžu,na dny otevřených dveří prezentuji co jsem schopen naučit,v jakých podmínkách a za jak dlouho,pokud žák bude chtít.Ano chtít,dnes už lze učit jen ty co chtějí,kdysi se žáci chtěli,nebo museli učit!Museli, protože když přinesli špatnou známku domů, tak je rodič seřezal,nebo něco zakázal.Žák věděl,že když si do školy pozvou jeho rodiče je s ním ámen,protože takovou ostudu rodič nechtěl zažít.
Dnes mi na třídní schůzky chodí rodiče bezproblémových žáků,co se o své ratolesti zajímají celoročně(3%) a zbytek se spojí, až je pozdě a místo pokání,přichází agrese vůči mě a kolegům.No a teď použitelnost žáků(kvalita) k danému oboru,za posledních 10let jde stále níž.Ty co mám na maturitním tak jeden jediný žák co odpovídá z celé skupiny a zbytek bych nedoporučil ani na učební obor se stejným zaměřením.Ti co chodí na učební obor stejná situace,jen jeden co studium dává jak má a zbytek bych nejlíp poslal zpět na první stupeň ZŠ,nikoli druhý stupeň.Všichni slabí žáci nemají základní vědomosti jako jednoduché sčítání,odčítání,násobení,dělení,jednoduchá geometrie,orientace v 3D,neumí srozumitelně a čitelně napsat krátkou větu,odpovídat na jednoduché dotazy týkajících se jejich činností během výuky,kreslit jednoduché prvky,nějaká axonometrie nula,slušnost,zodpovědnost za svěřené předměty a areál školy,energetické návyky,hygiena,nic,nic,nic.Aktivní sportovní činnost je u dvou žáku ze skupiny,zbytek opět nic ani občas.
Ale s příchodem do školy donesou hromadu papíru s poruchama od kdejakého doktora psychologa,až se divím,že vůbec prošli přez tu hlavní prohlídku na daný obor.
Patřím k těm kantorům doceněných svými žáky až po dvou letech,ty první dva roky mě moc rádi nemají po učební stránce.Nejkomičtější je situace u prváků,kdy prochází učebny kolegů a až v té předposlední zjístí ,že jsou u mě a s očima v sloup vcházejí a padají první kurv_ a pič_ z jejich úst :-) . Ale jinak machři všeobecní to zas jo,důtka,známka,pohovor s vychovným,s rodiči,vše bez účinku na zlepšení .
Takže všeobecná vzdělanost viz: youda naprostý souhlas,ale jak vyřešit to chtění se učit?

mypower> O VŠEM A O NIČEM :-)
Naposledy upravil marko250 dne stř úno 05, 2020 1:19 pm, celkově upraveno 1
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1972
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod Nautilus » stř úno 05, 2020 1:03 pm

mypower.cz píše: Otazka zni, jak to prejmenovat at v tom neni bordel :yes:
Navrhuji klasiku:

Je ještě škola ZÁKLAD ŽIVOTA?
příp:
Bude ještě někdy škola ZÁKLAD ŽIVOTA?
Uživatelský avatar
Nautilus
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte zář 17, 2019 12:37 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod dumi » stř úno 05, 2020 1:09 pm

Dalsi problem je inkluze. Mam v rodine ucitele a je to fakt pruser.

Do normalni tridy narvou deti co jsou akorat tak na zvlastni skolu. Zabrzdi celpu tridu a jako bonus sikanuji ostatni....
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1385
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod unicast » stř úno 05, 2020 1:16 pm

Pak se snadno chápe, proč PORG provozuje i základku a proč tam jsou rodiče ochotni platit školné skoro 150 tisíc korun ročně.
unicast
 
Příspěvky: 324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod Nautilus » stř úno 05, 2020 1:22 pm

Zkusme to tedy zpět k tématu
rottenkiwi píše:Včera v noci som nemohol spať a tak som rozmýšľal....
Mnohé už bylo řečeno.

Loterie, to asi nepůjde.
Násilím, to taky nebude úplně nejlepší cesta.
Přesvědčováním, apelováním na city. Tak to taky nějak moc nefunguje.

Mám tedy návrh (podobně utopistický jako jsou kiwiho návrhy)
Co tak neklást těmto technologiím odpor, neházet klacky pod nohy, nevymýšlet byrokratické překážky.
Přestat soutěžit stylem já na bráchu, brácha na mě a desátek na můj účet.

Překvapilo mě, že něco podobného funguje (částečně) v tak technicky náročném a v mnoha směrech životu nebezpečném odvětví jakým je letectví. Konkrétně amatérská stavba ULL. Byl sem přesvědčen, že letectví je jedním z nejvíce sešněrovaných oborů. Ale není to úplně pravda. V mnoha směrech má nakročeno správným směrem.

Dovete si představit, že si jakýmkoliv technicky přiměřeným způsobem uděláte FVE, pak přijde odborník (nikoli úředník - blbec) s kulatým razítkem, dvě hodiny vás "vyslýchá", nechá si předložit přiměřenou technickou dokumentaci, udělá odbornou prohlídku "drátařiny" a na základě vlastní odborné způsobilosti dá razítko a přidrátuje váš výtvor k DS?

A toto funguje u ULL. Polepíte, zadrátujete, předložíte pár dokladů k zásadním koponentům a někdo kompetentní to prohlídne, zhodnotí, odzkouší a následně orazítkuje Zaplatíte samozřejmě polatky, pojistky a musíte mít piloťák... ale můžete v tom letět.
Uživatelský avatar
Nautilus
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte zář 17, 2019 12:37 pm

Re: Podpora FVE a elektromobility

Příspěvekod kyocera » čtv úno 06, 2020 9:44 am

Zdravím,
Trochu pozdě reaguji , ale půjdu k věci. Píšete Kiwi, že co kdyby se 2200 lidí
Zapojilo do projektu loterie . Jenže forum nemá aktivních 2200 členů, které
By šlo oslovit. 80% dávno nekomunikuje , jednorázově se jen zeptalo ,
ani nedávají žádné příspěvky.
Youda předkládá argumenty se kterými souhlasím. Ale to je na jednu
Generaci než se něco změní, pokud by to někdo realizoval podle Youdy.
Je hezké , když lidi mají sny a ty sny mění ve skutečnost. K tomu aby jste něco
Změnil víc potřebujete peníze. Nějaké peníze získal , pomohla Vám FV, najednou
Jsou tady další nové věci , těžba kryptoměn , termokamera, elektrokolo .
FV Vám tedy v omezené míře pomáhá plnit sny. Kde vzít další větší peníze
Na Váš záměr ? Politici Vám nepomohou. Ti bohatí politici šli do politiky, aby udrželi
Bohatství co mají a další bohatství získali.
Obírat obyčejné nebo střední třídu není cesta Co tak obírat ty
Nejbohatší ? Kde se dají legálně v souladu se zákonem obírat Ti nejbohatší lidi ?
No je to celosvětová burza, kde jsou chamtiví bohatí lidé.
Myslím si, že Vy osobně jste trpělivý ve studiu, můžete se
Učit z domu a dlouho zkoušet nezávazně demo obchody. Studovat sezonní
Komodity, studovat opce, studovat technickou analýzu z grafu a vše si zkoušet na nečisto.
Je zbohatnutí reálné ? Podívejme se na příklady z minulosti. Před několika roky
Jedna brokerská firma opakovaně dělala každý rok soutěž do které se mohl zapojit
Každý. Dostal na vstup 100EUR a jeho úkolem bylo za 6 týdnů peníze maximálně
Zhodnotit. Výsledek poslední soutěže . Tu cenu ,první cenu Porsche vyhrála
žena z domácnosti ze Slovenska.
A její zhodnocení bylo více jak 4000% .
To je 400tis.EUR z pouhých 100EUR na začátku.
Zaměřila se na měnové páry, přičemž její nejkratší obchod trval 10minut.
Druhý příklad. V ČR je jeden miliardář, který zbohatl obchody na burze pomocí
Automatizovaného obchodování, přičemž si sám programoval a ladil programy
K obchodování. Vzhledem k tomu, že máte čas a umíte i programovat, je možné
Že by se Vám něco takového mohlo podařilo. Pak by jste mohl získat dost peněz na pořádání
Vědomostních soutěží a podarovat obyčejné lidi FV panely, elektrokoly a nebo ty
Nejlepší i eauty a přitom dělat propagaci zdravého stylu bez kouřerní
Bez alkoholu atd. Peníze by jste legálně na burze odebral těm nejbohatším.
Možná Vás nebo někoho jiného napadne, když všechno vím, proč to
sám nedělám ? Za nejcenější komoditu začínám považovat čas / to bude i důvod proč
Se v únoru s forem rozloučím / a také mně v minulosti 2 x selhalo i zdraví. Na žádné
Burze se čas jako komodita nedá zobchodovat a ani zdraví za peníze se nedá koupit
A ani nemám v plánu pořádat vědomostní soutěže.
Edison řekl : nápad je 1% a 99% je realizace. Nápad tedy máte, nastínil jsem Vám cestu.
Pokud to myslíte vážně , tak tak to zkusíte . Pokud to vážně nemyslíte , tak jste
Pár lidí připravil jen o čas. Aby Vám radili.
Ríká se : Kde je vůle , najde se i cesta.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 825
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'