Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob led 18, 2020 2:25 am


Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Předchozí

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod thomas.007 » ned lis 24, 2019 8:39 pm

Z toho soudím, že adaptér není k dispozici?
Takže bude zapotřebí řešit vhodnou krabičku, trochu odolné konektory, protože časté připojování ten konektor vyčvachtá, kabel to nemůže být taky zrovna hadr, protože s častou manipulací se ukroutí apod.
Není lepší koupit hotovou nabíječku pro udržování a řešit už jen konektor?
V případě, že by to nabíjelo moc silným proudem, dá se sériově vřadit žárovka a tím je navíc kontrola, že to funguje.
Ještě by šlo uvažovat o bezdrátovém přenosu, ale to je trochu na jiném levelu, odpadá však starost o konektor.
thomas.007
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát říj 28, 2016 1:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod vlkazajac » pon lis 25, 2019 9:16 am

Po sezóne vyberiem batérie z campra a v kotolni ich udržiavam Hi-Tech nabíjačkou s LM317. Kaskádu odporov mám vyvedenú do zdierok, mám potom k dispozícii 5 stupňov udržiavacieho prúdu. Na jednom z odporov meriam udržiavací prúd na páre zdierok na boku flowerpotu.
Pripojené sú paralelne 4 batérie 65 Ah.
Chcelo by to reguláciu napätia, ale dá sa aj takto ....

udrziavacia nabijacka.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2478
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod rva » sob pro 21, 2019 12:08 pm

Nechal jsem se inspirovat a realizoval dobíjení autobaterií. Na baterii jsou pod matkou přichycena očka. Kabel od + pólu jde přes kabelovou pojistku 8 A. A velikost kabelů je taková, aby se při zkratu vypařily. Na propojení používám dvoupólový autokonektor https://www.aliexpress.com/item/32801485880.html a doufám, že je vodotěsný. Když se nedobíjí, je do konektoru zasunutý protikus jako záslepka, aby tam nenatekla voda. Vše je za jízdy schované pod kapotou motoru a kabely přitlačuje gumové těsnění ke kapotě, takže se to neklepe. Je to lepší, než zvedat kryt. A to tím spíš že nedávno mi při zvednutém krytu vítr nafoukal vodu na modul žhavičů a měsíc jsem hledal, proč jedno auto špatně startuje. Zatím to mám na dvou autech.
Ještě lepší by byl nějaký pevný konektor na karoserii/nárazníku.
A dnes už se nepájí, ale krimpluje. Proto doporučuji tomu, kdo častěji něco dělá s vodiči, aby si nějaké krimplovací kleště konečně pořídil - optimálně s vyměnitelnými čelistmi. Je to něco úplně jiného, než se honit s cínem.
2019-12-21 nabíjecí konektor zapojení.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1590
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Předchozí

Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'