Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát srp 07, 2020 7:54 pm


Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Předchozí

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod thomas.007 » ned lis 24, 2019 8:39 pm

Z toho soudím, že adaptér není k dispozici?
Takže bude zapotřebí řešit vhodnou krabičku, trochu odolné konektory, protože časté připojování ten konektor vyčvachtá, kabel to nemůže být taky zrovna hadr, protože s častou manipulací se ukroutí apod.
Není lepší koupit hotovou nabíječku pro udržování a řešit už jen konektor?
V případě, že by to nabíjelo moc silným proudem, dá se sériově vřadit žárovka a tím je navíc kontrola, že to funguje.
Ještě by šlo uvažovat o bezdrátovém přenosu, ale to je trochu na jiném levelu, odpadá však starost o konektor.
thomas.007
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát říj 28, 2016 1:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod vlkazajac » pon lis 25, 2019 9:16 am

Po sezóne vyberiem batérie z campra a v kotolni ich udržiavam Hi-Tech nabíjačkou s LM317. Kaskádu odporov mám vyvedenú do zdierok, mám potom k dispozícii 5 stupňov udržiavacieho prúdu. Na jednom z odporov meriam udržiavací prúd na páre zdierok na boku flowerpotu.
Pripojené sú paralelne 4 batérie 65 Ah.
Chcelo by to reguláciu napätia, ale dá sa aj takto ....

udrziavacia nabijacka.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,0 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2646
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod rva » sob pro 21, 2019 12:08 pm

Nechal jsem se inspirovat a realizoval dobíjení autobaterií. Na baterii jsou pod matkou přichycena očka. Kabel od + pólu jde přes kabelovou pojistku 8 A. A velikost kabelů je taková, aby se při zkratu vypařily. Na propojení používám dvoupólový autokonektor https://www.aliexpress.com/item/32801485880.html a doufám, že je vodotěsný. Když se nedobíjí, je do konektoru zasunutý protikus jako záslepka, aby tam nenatekla voda. Vše je za jízdy schované pod kapotou motoru a kabely přitlačuje gumové těsnění ke kapotě, takže se to neklepe. Je to lepší, než zvedat kryt. A to tím spíš že nedávno mi při zvednutém krytu vítr nafoukal vodu na modul žhavičů a měsíc jsem hledal, proč jedno auto špatně startuje. Zatím to mám na dvou autech.
Ještě lepší by byl nějaký pevný konektor na karoserii/nárazníku.
A dnes už se nepájí, ale krimpluje. Proto doporučuji tomu, kdo častěji něco dělá s vodiči, aby si nějaké krimplovací kleště konečně pořídil - optimálně s vyměnitelnými čelistmi. Je to něco úplně jiného, než se honit s cínem.
2019-12-21 nabíjecí konektor zapojení.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1693
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod janza » sob úno 29, 2020 6:40 pm

Môj nový udržiavací nabíjač autobaterie vo Fabii zo solárneho rozvodu 12V (kludne može byť aj z adaptera 12V)

Nabijacie napätie 12,89V cca 100mA LTC3780 výkonový DC-DC menič/nabíjací modul 10A + miliampermeter poistka ventilátor z magnetickými ložiskami cca 40x40mm
https://techfun.sk/produkt/ltc3780-vykonovy-dc-dc-menicnabijaci-modul-10a/
Obrázek
Obrázek

časovač
https://www.ecoprodukt.sk/solarne.panely/casovace.dc/digitalny.casovac.westech.zyt16g.24v?gclid=EAIaIQobChMIgsyOpoDU5wIViaztCh10ZgazEAQYAiABEgKJ2vD_BwE
Obrázek
Uživatelský avatar
janza
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 05, 2020 9:41 am
Bydliště: CA

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod rva » sob úno 29, 2020 6:50 pm

Já to mám připojené k autonabíječce a ta po dobití skončí na udržovacím napětí 13.4 V. A i jiné udržovací nabíječky mají obdobné napětí.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1693
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod janza » sob úno 29, 2020 7:09 pm

Uživatelský avatar
janza
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 05, 2020 9:41 am
Bydliště: CA

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod kodl69 » ned bře 01, 2020 11:12 am

taky bych si myslel, že 12.9V je málo, na zaplavený olovo. Kdysi jsem dělal pulsní udržovací nabíječky ze signálkovejch traf 220/24V - i s objímkou a 12V/2W žárovkou, stačilo přidat diodu a připojit do zásuvky na zapalovač. Díky tomuto vydržela baterka ve felicii 9 let...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4714
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod vla » ned bře 01, 2020 11:33 am

Pokud to byla baterky z prvovýroby, je taková doba běžná i bez udržovacího nabíjení. Ve Škodovce nám vydržela 11 let a pak jsme ji prodali i s autem. A to od listopadu do března stála s autem ve stodole a pak bez dobíjení nastartovala. Až náhradní mají podstatně nižší životnost díky ošizené výrobě, ale to už zde bylo psáno mnohokrát.
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 893
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod janza » pon bře 02, 2020 8:36 pm

Ja som pužival tuto aj ju predavam za 10€.
https://elektro.bazos.sk/inzerat/108412472/nabijacka-akumulatorov-udrziavacia-10-250-ah-12v.php
Obrázek
Nakoniec pri presedlaní dobíjania cez solar som vyrobil vlastnú.
Dôvod na solar 12VDc to nešlo zo siete dobíjala normálne cez adaptér.
Naposledy upravil janza dne pon bře 02, 2020 9:25 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
janza
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 05, 2020 9:41 am
Bydliště: CA

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod janza » pon bře 02, 2020 8:42 pm

kodl69 píše:taky bych si myslel, že 12.9V je málo, na zaplavený olovo. Kdysi jsem dělal pulsní udržovací nabíječky ze signálkovejch traf 220/24V - i s objímkou a 12V/2W žárovkou, stačilo přidat diodu a připojit do zásuvky na zapalovač. Díky tomuto vydržela baterka ve felicii 9 let...

mne zatiaľ presne drží napätie aké som mal teda nedobija len presne udržuje take ako bolo.Ak mam nabite na 12.8V čo je 100¨% nabitá batéria tak ju drží nabitú stale na rovnakej úrovni.mal som ju nabitú 2tyzdne na začiatku 12,4V po 24h odstáti a po dvoch tyždňoch sa napätie nezmenilo pri udržiavaní touto udržiavajúcou nabíjačkou.
Samozrejme napätie pridáte aj na vyššie otočenie trimrom aj prúd druhým trimtom až do 10A.To je najmenši problem každy nech si nastaví ako mu vyhovuje len treba mať vykonný zdroj. :D

Kľudne aj 13,4V nastavíte.
Nastavenie manuál:
http://www.hezkyden.cz/shop/vykonovy-dc-dc-menic-nabijecka-ltc3780/

CV – Control Voltage = regulace výstupního napětí
CC – Control Current = omezení výstupního proudu
UV – Under Voltage protection = podpěťová ochrana

LED 1 – FAULT – oranžová – indikuje podpěťovou ochranu
LED 2 – OK – zelená – indikuje měnič v provozu, tj. napětí na výstupu
https://www.youtube.com/watch?v=BP6AoSoq76c

Obrázek

Pri tomto prude čo mám ja ventilator netreba ale keď už som ho kúpil a namontoval a ide na slnečnú energiu tak som ho tam nechal zavažilo aj to že ma magnetické ložiska. Nabijanie sa zapína sa cez hodiny 12V od 10:00 do 16:00 každý deň.Na výstupe to mam zapojené cez usmerňovaciu diodu proti prepolovaniu na akumulátore . Skratuvzdorný na vystupe je skušal som aj prakticky.
https://elektrokutil.webnode.sk/elektroweb/moj-solarny-system/vymena-solarnych-panelov-a-regulatora/
Orientačné nabitie podľa napätia akumulátora ktorý je v kľude po dobijani cca 24h.
Obrázek
Uživatelský avatar
janza
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 05, 2020 9:41 am
Bydliště: CA

Předchozí

Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'