Stránka 1 z 2

Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 12:59 am
od vata
Zdravím elektromobilisty,

Dost uvažuju o koupi e-skutru. Po zkušenostech z elektrokola už dál jen něco silnějšího, jako dopravní prostředek s nulovým nákladem na palivo a bez ambicí na sport :)
Koukám, že nové se dají koupit jen jakési číny, a pak ceny stoupají do pro mne nedostupných výšin. Měla bych možnost koupit starší ojetý (cca 10000km) Akumoto 600 s prošlou STK, znáte ten stroj někdo? Dal by se vybavit bateriemi, aby dojel cca 100km? Co by to muselo být za kapacitu, a na jakém napětí to vlastně běží? - píšou že v mají life. Jsou tam nějaké jiné mechanické zrady, na které si dát pozor?
Mimochodem, je nějaký vzorec, podle kterého se dá orientačně spočítat spotřeba / 100km při hmotnosti vozidla s řídičem pro daný výkon motoru? (Píšou 3000W).

Díky :)

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 8:30 am
od kodl69
Co vím, tak to chlapík testoval v novotě, baterky se asi liší podle verzí. https://www.motorkari.cz/clanky/redakcn ... 18707.html - ostatně nikdo na motorkářích to nějak extra nechválí...
Vzorec není, ale pouze empirická zkušenost. Elektrický pitbike (7kW, 45kg) osedlanej jezdcem 35kg má podle počítadla na BMS dojezd cca 100km, s jezdcem 120kg je to 50km. Samozřejmě ten těžší to pořád rve na plnej plyn :)
Takže pokud chceš jezdit cca 60km/h a nedejbože je to někde do kopce, tak 3kW výkonu je málo, a odhad spotřeby je tak cca 5kWh/100km bez blbnutí... Ostatně 3kWh/100km mi vychází i u elektrokola...

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 8:48 am
od ResHacker
Já jsem před časem kupoval čínské šasi Gwl solar scooter za účelem přestavby na LiFe. Kvalita šasi je dosti mizerná, u toho Akumota se bojim, že to nebude o moc lepší, též čína jako vyšitá. Tehdy jsem to osazoval 24čl 40Ah žluťásky (3kWh), motor 6kW, dojezd byl až 80km, max rychlost 90, možná i víc, nebyla odvaha. Dnes bych ho na 100% osazoval 16ks 60Ah články, max rychlost by šla sice dolů na cca 60, ale články by v této konfiguraci měly mnohem delší životnost - vyšší kapacita a menší zátěž. Věřim, že s dojezdem při jízdě po silničkách nižších tříd okolo 50-60km/h, ikdyž kapacita je stejná, se na těch 100km dostaneš.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 8:54 am
od joseff
Já se skútrem, který má 450W motor a 30 Ah baterku (při 48 V), ujedu bezpečně 70 km, se skútrem, který má 2000W motor a 40 Ah baterku (při 48 V), ujedu bezpečně 60-70 km. Myslím, že se 60 Ah baterkou by mohl být 100km dojezd reálný.

Počítá se zhruba 3 kWh na 100 km, ale dojezd vždy hodně ovlivňuje výškový profil trasy a hmotnost nákladu, který se veze (včetně řidiče:). Taky stačí, aby foukal silný protivítr a jde to na dojezdu znát.

Zrady? Pozor na plasty skútru, jsou dost křehké.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 9:18 am
od brin
Asi bych se vydal cestou nákupu ojetého značkovějšího skůtru s výkonem kolem 7 kW s mrtvou baterkou a tu si vyměnil svépomocí.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 9:23 am
od joseff
Taky asi bude záleže na tom, jaký má řidič řidičák. Jak je to u elektroskútrů? S jakým výkonem můžu jezdit na řidičák skupiny B?

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 9:29 am
od brin
Odpovídající skůtr do 125 ccm a 11 kW s automatem nepotřebuje řidičák a stačí skupina B. Takže u elektroskútru to je to samé, do 11 kW, což je v případě elektriky pro člověka, co na tom nikdy neseděl, až nebezpečné, protože ho to hned zvedne na zadní.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 9:31 am
od ResHacker
Nevím, co všechno je k mání dneska, ale tehdy vypadaly velice kvalitně skútry E-max, který půjčoval/prodával tuším Eon, nebo ČEZ, viz. http://www.hybrid.cz/test-elektricke-sk ... x-90s-120s. Parametry se dají dohledat, motor to mělo uložený letmo, vím, že na mě při zkušební jízdě působil mnohem kvalitněji, než ty ostatní číny typu Guewer, GWL, Akumoto..
Jojo 11kW sedí, to je výkonu až až, vpohodě stačí na kilo po dálnici i do kopce.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: stř čer 12, 2019 10:36 am
od jahodovák
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... &start=290 snad ti to pomůže,jsou tam rady a nápady co s tím samozřejmě i kapacita a napětí baterek.Jinak elektrokolo jsem si upravil a trochu předělal a bez problémů se pohybuju u nás po horách,reálný dojezd hodně nad 100 kiláků a žádný kopec není překážkou...hezký den

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 7:06 pm
od Botas
Jen tak jsem kouk na bazoš a vyděl bych to na něco takového
https://motorky.bazos.cz/inzerat/105503 ... r-novy.php

Akumoto pokud si pamatuju tak udává výkon v maxu takže hned podělit dvěma je to stejná čína jak vše ostatní.
Jak sem již někde psal měl sem guewer clasic male a jen 2000w motor je naprd.
Ted mám erider phalton 4kw a 60v a chtělo by to ještě trochu pošperkovat aby to mých 110 kg rozjelo tak jak bych chtěl ale k těm 80 se i s touto váhou občas dostanu. Ikdyž uvažuji co s ním málo času na tom jezdit většinou potřebuju větší auto a na jen tak vyjíždku bych si spíš představyl nějakou starou javu či tak..

Takže bral bych jen 4kw a vejš ale tam není co.Možná tak vectrix ale tam je to zas jina liga.
Tím že je 125ka na B čko tak větší výkony vpodstatě nejsou a zustaly jen žebráci do 45 km
Třeba toto by bylo i fajn ale ten výkon a rychlost je nanic
https://www.alza.cz/super-soco-ts1200r-d5260166.htm

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 7:55 pm
od trud
Mám akumoto 600 a na mojch 95kg by to chcelo si tak 60-70Ah baterku na 100km dojazdu. Inak nehcel by som na tom ísť 100km...ide to 40-45km/h. Je to čína, ale asi som mal lepší kus...mam ho 8 rokov a zatiaľ okrem piskajuceho ložiska žiaden problém. Batéria pôvodná. A v Čechác treba na skútrik do 45km/h STK ? U nás to zrušili...

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 8:08 pm
od Botas
U nás na to je pořád stk max na babetu nebude ale na tu není potřeba ani ridičák
Pokud je to do 45 km tak je to na řp.Am což je od 15 ti
Nebo sou tu nějaký málo výkoný bez rp a pak to jede snad jen 25 km/h
Pokud je to skutr s automat řazením do 125 ccm tak je to na Bčko na auto
Tím se zabyli všechny možný typy masově totiž elektrika u nás není schopna konkurovat tomu benzínu.Takže rychlejší stroje prostě nejsou nikdo by to v konkurenci 125tek nechtěl.Tak se vše mlatí aby to bylo pro ty 15 ctilety.

Pokud se nepletu tak dnes paradoxně je potřeba na pionyra řidičák na motorku pač jede víc jak 45 a nemá automat převodovu variator
Mohl by mi to někdo vyvrátit pač jednoho renovuju ted a čekat a dělat si papíry abych se svezl jednou za rok.

Jinak jediny zmněnový pozitivum ted je že stk na motorku je 4 roky platí to aji zpětně tudíž lze vzít značku a techničák a na magistrátu na dopravce by to měli bezproblemu prodloužit.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 10:42 pm
od vata
Jo, právě že mám pocit, že chybí výběr... Jasně že i Akumoto je čína, alespoň je tu možná nějaká základna kteří to používají, takže jakž takž se dají vygůglit aspoň nějaké reference. Těm věcem co mají na alze za přijatelnou cenu nevěřím jejich parametry ani za mák a vlastně po zkušenostech s novým e-kolem svého času bych nic nového kupovat nechtěla. Mě osobně jde jen o dopravu na řidičák B, ne o rychlost ani o parádu. Prostě jen chci se chci dopravovat na slunko a neřešit kopce, klasického smraďocha zamítám z principu. Krom toho Akumoto má jediné, co takhle koukám rekuperaci, což zcela jistě žádná hitparáda, ale když mám jeden směr 35km do kopce tak zpátky by to mělo aspoň něco vrátit do baterky na závěrečné stoupání. Nebo se mýlím?

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 10:58 pm
od volente
Mě osobně by se víc líbila starší Akumoto 300, aspoň má větší 12" kola. Nasypat do toho Li Ion a je to.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 11:19 pm
od kodl69
Rekuperace je jenom obchodní trik. Funguje u elektrobusu, kterej vozil lidi z Hvězdy na Ovčárnu pod Praděd, 12t bus +5-7t lidí, a leckdy jich jede víc dolů než nahoru, rychlost 30km/h jak nahoru, tak dolů. To má nějakej význam.
S dvoumetrákovým strojem na maličkejch širokejch kolech budeš ráda, že se to aspoň z kopce bez motoru rozmotá na padesát, takže na rekuperaci moc nezbývá...
Jaký máš na trase převýšení? mě to vychází tak na 2.5kWh/1000m výškovejch, doumetrákový přibližovadlo odhaduju tak o polovinu víc...

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 11:27 pm
od trud
Presne tak, rekuperaciu dokonca odporúčajú vypnúť, nemá žiaden vyznam a vďaka tomu ze to nie je dobre vyriešené to ešte ničí batériu. Na 100 km potrebuješ 4-4.5kWh v baterke.

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 11:32 pm
od NOPARasito
Myslis na rekuperaci z kopce neco takoveho :sm1:
https://www.svetmobilne.cz/nejvetsi-ele ... 0-kwh/5630
Nevim jak u Akumoto 600, ale ja mam kolobezku Perut 2x, sam jsem si tam ladil rekuperaci vicemene kvuli brzdnemu ucinku (zkoncil jsem na 66%), ale jiz se mi vcelku osvedcila kdyz jsem byl se znamym co ma pres 100kg a uz holt ze Svinice 300mnm. do kopce Bogota 855mnm. to kolobka nedala.(https://mapy.cz/turisticka?x=21.4935356 ... 2&q=Kosice)
Ale zpet z kopce to dobilo na dalsich 20km.(dojezd kolobky je max.60km po rovine).
Takze bych rekuperaci, kdyz je dobre nastavena nevidel jako zasadni problem a reklamni trik.
Motor 1kW tam je Magic Pie i ridici jednotka od golden motor. Baterie asi z Letovic 15Ah/48V
Ps.: Sam vyrobce mi taky doporucil to vypnout. Ja si od nej vzal kabel a nedalo mi to. Rekuperaci.je totiz vhodny nastavit na vahu jezdce a to je problem. Ja mam cca 80kilo a v pohode 66%, ale moja s cca 60kg dostavala ve vysich rychlostech kopance jako prase.
Takze pokud se to sladi, tak bych tim zas tak neopovrhoval a to kolobezka vazi jen cca.30kg.
Jen bacha na to jestli to zvladne taky jednotka!!!!

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: pon čer 17, 2019 11:59 pm
od youda
Vida, koukám, že ty elektrický skůtry nejsou vůbec k zahození.
Třeba takovej Zero SR/F nebo Zero SR nevypadají špatně. Dojezd slušnej a prý to zvládne 0-100Km/h lehce nad 3s. Na letní dojíždění do práce a víkendový projížďky by to určitě šlo. Nebo, když bych dostal chuť na Fidorku, tak bych si na tom mohl zajet do města a nemusel bych vytahovat z garáže traktor.

Zero SR
Zero-SR-05.jpg
Zero SR/F
zero-srf.jpg
Vlastně bych takový vozítko mohl mít i na Jachtě. Při plavbě by se dobíjelo ze solárů a po zakotvení bych si mohl projet ostrůvek křížem-krážem...

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: úte čer 18, 2019 12:01 am
od NOPARasito
Toto je muj planovanej skutr kdyz me moja nas....re.
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-no ... 28426.html

Re: Ojetý Akumoto 600

Napsal: úte čer 18, 2019 12:06 am
od NOPARasito
vata píše:Zdravím elektromobilisty,

Dost uvažuju o koupi e-skutru. Po zkušenostech z elektrokola už dál jen něco silnějšího, jako dopravní prostředek s nulovým nákladem na palivo a bez ambicí na sport :)
Koukám, že nové se dají koupit jen jakési číny, a pak ceny stoupají do pro mne nedostupných výšin. Měla bych možnost koupit starší ojetý (cca 10000km) Akumoto 600 s prošlou STK, znáte ten stroj někdo? Dal by se vybavit bateriemi, aby dojel cca 100km? Co by to muselo být za kapacitu, a na jakém napětí to vlastně běží? - píšou že v mají life. Jsou tam nějaké jiné mechanické zrady, na které si dát pozor?
Mimochodem, je nějaký vzorec, podle kterého se dá orientačně spočítat spotřeba / 100km při hmotnosti vozidla s řídičem pro daný výkon motoru? (Píšou 3000W).

Díky :)
A ted vazne, co by to melo sakumprdum vyjit financne, resp. kolik je mozno investovat?