Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř srp 21, 2019 6:46 pm


Ojetý Akumoto 600

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Další

Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod vata » úte čer 11, 2019 11:59 pm

Zdravím elektromobilisty,

Dost uvažuju o koupi e-skutru. Po zkušenostech z elektrokola už dál jen něco silnějšího, jako dopravní prostředek s nulovým nákladem na palivo a bez ambicí na sport :)
Koukám, že nové se dají koupit jen jakési číny, a pak ceny stoupají do pro mne nedostupných výšin. Měla bych možnost koupit starší ojetý (cca 10000km) Akumoto 600 s prošlou STK, znáte ten stroj někdo? Dal by se vybavit bateriemi, aby dojel cca 100km? Co by to muselo být za kapacitu, a na jakém napětí to vlastně běží? - píšou že v mají life. Jsou tam nějaké jiné mechanické zrady, na které si dát pozor?
Mimochodem, je nějaký vzorec, podle kterého se dá orientačně spočítat spotřeba / 100km při hmotnosti vozidla s řídičem pro daný výkon motoru? (Píšou 3000W).

Díky :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1400
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 70

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod kodl69 » stř čer 12, 2019 7:30 am

Co vím, tak to chlapík testoval v novotě, baterky se asi liší podle verzí. https://www.motorkari.cz/clanky/redakcn ... 18707.html - ostatně nikdo na motorkářích to nějak extra nechválí...
Vzorec není, ale pouze empirická zkušenost. Elektrický pitbike (7kW, 45kg) osedlanej jezdcem 35kg má podle počítadla na BMS dojezd cca 100km, s jezdcem 120kg je to 50km. Samozřejmě ten těžší to pořád rve na plnej plyn :)
Takže pokud chceš jezdit cca 60km/h a nedejbože je to někde do kopce, tak 3kW výkonu je málo, a odhad spotřeby je tak cca 5kWh/100km bez blbnutí... Ostatně 3kWh/100km mi vychází i u elektrokola...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3764
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 303

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod ResHacker » stř čer 12, 2019 7:48 am

Já jsem před časem kupoval čínské šasi Gwl solar scooter za účelem přestavby na LiFe. Kvalita šasi je dosti mizerná, u toho Akumota se bojim, že to nebude o moc lepší, též čína jako vyšitá. Tehdy jsem to osazoval 24čl 40Ah žluťásky (3kWh), motor 6kW, dojezd byl až 80km, max rychlost 90, možná i víc, nebyla odvaha. Dnes bych ho na 100% osazoval 16ks 60Ah články, max rychlost by šla sice dolů na cca 60, ale články by v této konfiguraci měly mnohem delší životnost - vyšší kapacita a menší zátěž. Věřim, že s dojezdem při jízdě po silničkách nižších tříd okolo 50-60km/h, ikdyž kapacita je stejná, se na těch 100km dostaneš.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 376
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 9

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod joseff » stř čer 12, 2019 7:54 am

Já se skútrem, který má 450W motor a 30 Ah baterku (při 48 V), ujedu bezpečně 70 km, se skútrem, který má 2000W motor a 40 Ah baterku (při 48 V), ujedu bezpečně 60-70 km. Myslím, že se 60 Ah baterkou by mohl být 100km dojezd reálný.

Počítá se zhruba 3 kWh na 100 km, ale dojezd vždy hodně ovlivňuje výškový profil trasy a hmotnost nákladu, který se veze (včetně řidiče:). Taky stačí, aby foukal silný protivítr a jde to na dojezdu znát.

Zrady? Pozor na plasty skútru, jsou dost křehké.
joseff
 
Příspěvky: 780
Registrován: pon srp 08, 2011 8:55 am
Reputation: 22

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod brin » stř čer 12, 2019 8:18 am

Asi bych se vydal cestou nákupu ojetého značkovějšího skůtru s výkonem kolem 7 kW s mrtvou baterkou a tu si vyměnil svépomocí.
brin
 
Příspěvky: 575
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputation: 47

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod joseff » stř čer 12, 2019 8:23 am

Taky asi bude záleže na tom, jaký má řidič řidičák. Jak je to u elektroskútrů? S jakým výkonem můžu jezdit na řidičák skupiny B?
joseff
 
Příspěvky: 780
Registrován: pon srp 08, 2011 8:55 am
Reputation: 22

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod brin » stř čer 12, 2019 8:29 am

Odpovídající skůtr do 125 ccm a 11 kW s automatem nepotřebuje řidičák a stačí skupina B. Takže u elektroskútru to je to samé, do 11 kW, což je v případě elektriky pro člověka, co na tom nikdy neseděl, až nebezpečné, protože ho to hned zvedne na zadní.
brin
 
Příspěvky: 575
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputation: 47

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod ResHacker » stř čer 12, 2019 8:31 am

Nevím, co všechno je k mání dneska, ale tehdy vypadaly velice kvalitně skútry E-max, který půjčoval/prodával tuším Eon, nebo ČEZ, viz. http://www.hybrid.cz/test-elektricke-sk ... x-90s-120s. Parametry se dají dohledat, motor to mělo uložený letmo, vím, že na mě při zkušební jízdě působil mnohem kvalitněji, než ty ostatní číny typu Guewer, GWL, Akumoto..
Jojo 11kW sedí, to je výkonu až až, vpohodě stačí na kilo po dálnici i do kopce.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 376
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 9

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod jahodovák » stř čer 12, 2019 9:36 am

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... &start=290 snad ti to pomůže,jsou tam rady a nápady co s tím samozřejmě i kapacita a napětí baterek.Jinak elektrokolo jsem si upravil a trochu předělal a bez problémů se pohybuju u nás po horách,reálný dojezd hodně nad 100 kiláků a žádný kopec není překážkou...hezký den
jahodovák
 
Příspěvky: 439
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm
Reputation: 38

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod Botas » pon čer 17, 2019 6:06 pm

Jen tak jsem kouk na bazoš a vyděl bych to na něco takového
https://motorky.bazos.cz/inzerat/105503 ... r-novy.php

Akumoto pokud si pamatuju tak udává výkon v maxu takže hned podělit dvěma je to stejná čína jak vše ostatní.
Jak sem již někde psal měl sem guewer clasic male a jen 2000w motor je naprd.
Ted mám erider phalton 4kw a 60v a chtělo by to ještě trochu pošperkovat aby to mých 110 kg rozjelo tak jak bych chtěl ale k těm 80 se i s touto váhou občas dostanu. Ikdyž uvažuji co s ním málo času na tom jezdit většinou potřebuju větší auto a na jen tak vyjíždku bych si spíš představyl nějakou starou javu či tak..

Takže bral bych jen 4kw a vejš ale tam není co.Možná tak vectrix ale tam je to zas jina liga.
Tím že je 125ka na B čko tak větší výkony vpodstatě nejsou a zustaly jen žebráci do 45 km
Třeba toto by bylo i fajn ale ten výkon a rychlost je nanic
https://www.alza.cz/super-soco-ts1200r-d5260166.htm
Botas
 
Příspěvky: 236
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm
Reputation: 9

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod trud » pon čer 17, 2019 6:55 pm

Mám akumoto 600 a na mojch 95kg by to chcelo si tak 60-70Ah baterku na 100km dojazdu. Inak nehcel by som na tom ísť 100km...ide to 40-45km/h. Je to čína, ale asi som mal lepší kus...mam ho 8 rokov a zatiaľ okrem piskajuceho ložiska žiaden problém. Batéria pôvodná. A v Čechác treba na skútrik do 45km/h STK ? U nás to zrušili...
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 676
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 29

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod Botas » pon čer 17, 2019 7:08 pm

U nás na to je pořád stk max na babetu nebude ale na tu není potřeba ani ridičák
Pokud je to do 45 km tak je to na řp.Am což je od 15 ti
Nebo sou tu nějaký málo výkoný bez rp a pak to jede snad jen 25 km/h
Pokud je to skutr s automat řazením do 125 ccm tak je to na Bčko na auto
Tím se zabyli všechny možný typy masově totiž elektrika u nás není schopna konkurovat tomu benzínu.Takže rychlejší stroje prostě nejsou nikdo by to v konkurenci 125tek nechtěl.Tak se vše mlatí aby to bylo pro ty 15 ctilety.

Pokud se nepletu tak dnes paradoxně je potřeba na pionyra řidičák na motorku pač jede víc jak 45 a nemá automat převodovu variator
Mohl by mi to někdo vyvrátit pač jednoho renovuju ted a čekat a dělat si papíry abych se svezl jednou za rok.

Jinak jediny zmněnový pozitivum ted je že stk na motorku je 4 roky platí to aji zpětně tudíž lze vzít značku a techničák a na magistrátu na dopravce by to měli bezproblemu prodloužit.
Botas
 
Příspěvky: 236
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm
Reputation: 9

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod vata » pon čer 17, 2019 9:42 pm

Jo, právě že mám pocit, že chybí výběr... Jasně že i Akumoto je čína, alespoň je tu možná nějaká základna kteří to používají, takže jakž takž se dají vygůglit aspoň nějaké reference. Těm věcem co mají na alze za přijatelnou cenu nevěřím jejich parametry ani za mák a vlastně po zkušenostech s novým e-kolem svého času bych nic nového kupovat nechtěla. Mě osobně jde jen o dopravu na řidičák B, ne o rychlost ani o parádu. Prostě jen chci se chci dopravovat na slunko a neřešit kopce, klasického smraďocha zamítám z principu. Krom toho Akumoto má jediné, co takhle koukám rekuperaci, což zcela jistě žádná hitparáda, ale když mám jeden směr 35km do kopce tak zpátky by to mělo aspoň něco vrátit do baterky na závěrečné stoupání. Nebo se mýlím?
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1400
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 70

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod volente » pon čer 17, 2019 9:58 pm

Mě osobně by se víc líbila starší Akumoto 300, aspoň má větší 12" kola. Nasypat do toho Li Ion a je to.
4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 16 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 1649
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 231

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod kodl69 » pon čer 17, 2019 10:19 pm

Rekuperace je jenom obchodní trik. Funguje u elektrobusu, kterej vozil lidi z Hvězdy na Ovčárnu pod Praděd, 12t bus +5-7t lidí, a leckdy jich jede víc dolů než nahoru, rychlost 30km/h jak nahoru, tak dolů. To má nějakej význam.
S dvoumetrákovým strojem na maličkejch širokejch kolech budeš ráda, že se to aspoň z kopce bez motoru rozmotá na padesát, takže na rekuperaci moc nezbývá...
Jaký máš na trase převýšení? mě to vychází tak na 2.5kWh/1000m výškovejch, doumetrákový přibližovadlo odhaduju tak o polovinu víc...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3764
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 303

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod trud » pon čer 17, 2019 10:27 pm

Presne tak, rekuperaciu dokonca odporúčajú vypnúť, nemá žiaden vyznam a vďaka tomu ze to nie je dobre vyriešené to ešte ničí batériu. Na 100 km potrebuješ 4-4.5kWh v baterke.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 676
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 29

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod NOPARasito » pon čer 17, 2019 10:32 pm

Myslis na rekuperaci z kopce neco takoveho :sm1:
https://www.svetmobilne.cz/nejvetsi-ele ... 0-kwh/5630
Nevim jak u Akumoto 600, ale ja mam kolobezku Perut 2x, sam jsem si tam ladil rekuperaci vicemene kvuli brzdnemu ucinku (zkoncil jsem na 66%), ale jiz se mi vcelku osvedcila kdyz jsem byl se znamym co ma pres 100kg a uz holt ze Svinice 300mnm. do kopce Bogota 855mnm. to kolobka nedala.(https://mapy.cz/turisticka?x=21.4935356 ... 2&q=Kosice)
Ale zpet z kopce to dobilo na dalsich 20km.(dojezd kolobky je max.60km po rovine).
Takze bych rekuperaci, kdyz je dobre nastavena nevidel jako zasadni problem a reklamni trik.
Motor 1kW tam je Magic Pie i ridici jednotka od golden motor. Baterie asi z Letovic 15Ah/48V
Ps.: Sam vyrobce mi taky doporucil to vypnout. Ja si od nej vzal kabel a nedalo mi to. Rekuperaci.je totiz vhodny nastavit na vahu jezdce a to je problem. Ja mam cca 80kilo a v pohode 66%, ale moja s cca 60kg dostavala ve vysich rychlostech kopance jako prase.
Takze pokud se to sladi, tak bych tim zas tak neopovrhoval a to kolobezka vazi jen cca.30kg.
Jen bacha na to jestli to zvladne taky jednotka!!!!
Naposledy upravil NOPARasito dne pon čer 17, 2019 10:59 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1209
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 66

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod youda » pon čer 17, 2019 10:59 pm

Vida, koukám, že ty elektrický skůtry nejsou vůbec k zahození.
Třeba takovej Zero SR/F nebo Zero SR nevypadají špatně. Dojezd slušnej a prý to zvládne 0-100Km/h lehce nad 3s. Na letní dojíždění do práce a víkendový projížďky by to určitě šlo. Nebo, když bych dostal chuť na Fidorku, tak bych si na tom mohl zajet do města a nemusel bych vytahovat z garáže traktor.

Zero SR
Zero-SR-05.jpg

Zero SR/F
zero-srf.jpg

Vlastně bych takový vozítko mohl mít i na Jachtě. Při plavbě by se dobíjelo ze solárů a po zakotvení bych si mohl projet ostrůvek křížem-krážem...
Naposledy upravil youda dne pon čer 17, 2019 11:01 pm, celkově upraveno 1
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 1986
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 456

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod NOPARasito » pon čer 17, 2019 11:01 pm

Toto je muj planovanej skutr kdyz me moja nas....re.
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-no ... 28426.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1209
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 66

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvekod NOPARasito » pon čer 17, 2019 11:06 pm

vata píše:Zdravím elektromobilisty,

Dost uvažuju o koupi e-skutru. Po zkušenostech z elektrokola už dál jen něco silnějšího, jako dopravní prostředek s nulovým nákladem na palivo a bez ambicí na sport :)
Koukám, že nové se dají koupit jen jakési číny, a pak ceny stoupají do pro mne nedostupných výšin. Měla bych možnost koupit starší ojetý (cca 10000km) Akumoto 600 s prošlou STK, znáte ten stroj někdo? Dal by se vybavit bateriemi, aby dojel cca 100km? Co by to muselo být za kapacitu, a na jakém napětí to vlastně běží? - píšou že v mají life. Jsou tam nějaké jiné mechanické zrady, na které si dát pozor?
Mimochodem, je nějaký vzorec, podle kterého se dá orientačně spočítat spotřeba / 100km při hmotnosti vozidla s řídičem pro daný výkon motoru? (Píšou 3000W).

Díky :)

A ted vazne, co by to melo sakumprdum vyjit financne, resp. kolik je mozno investovat?
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1209
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 66

Další

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'