Stránka 1 z 2

Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 2:53 pm
od Mikel
Na četné žádosti uživatele kyocera, jsem založil toto nové vlákno, at kyocera již neobtěžujeme.
Součaně doufám, ze kyocera jelikož se již nechce k tématu vyjadřovat, se také další debaty již nebude účastnit :)

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 3:12 pm
od Mikel
Nissan začíná v Japonsku s prodejem recyklovaných baterií
http://www.hybrid.cz/nissan-zacina-v-ja ... ch-baterii

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 3:18 pm
od FRSO
Tak pokud musím starou baterii vrátit a za starší repasovanou zaplatit ještě polovinu ceny nové, tak to logiku moc nemá, aspoň pro mě ne, to si radší zaplatím novou a mám větší jistotu a záruku na ni.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 4:38 pm
od volente
Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 5:10 pm
od FRSO
volente píše:Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
To jo, taky jsem tak opravoval PB aku v JZD, běžně odlíval nové kontakty co se upálily při špatném dotažení svorky na traktorech a fungovalo to v pohodě, to ale v té době byli ty články PB více kvalitní jak dnes, tak se to běžně dělalo, trochu olova a asfaltu a bylo to za chvilku hotové.Teď už jsou aku v plastových kastlech, tak se to už moc nedá a články nemají takovou životnost. U lithia to taky jde a jednodušeji, ale jak jsem psal místo opraveného za 1/2 ceny, tak já radši osobně do auta nový.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 5:27 pm
od volente
Vezmeme v potaz konstrukci LiFe žluťásků. Tenkou pilkou odřízneme víko a vytáhneme sestavu starého článku, to jsem dělal, protože v nich mám vestavěné svoje LiIonky. Kastlík vyčistíš a zasuneš nový článek jako se děje ve výrobě. napustíš elektrolyt a kastlík znovu zavaříš stejně jako ve výrobě. Baterie bude nižší o prořez materiálu t.j. do 1mm. Máš novou baterii ve starém obalu se starými kontakty. Když bude za polovinu ceny se zárukou a nebudeš hledět na kosmetiku tak je to super. Dá se to bouchat na původní výrobní lince kde upravíš pouze pár parametrů.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 5:53 pm
od Janma
Zdravím.
Koupil jsem použité baterie s el.auta.
Potřebuji poradit jak na jednotlivé přívody k článkům připojit kontakty k balancéru. Spoj je ve tvaru "U" - je to poniklovana měď, z boku jsou přivařeny vývody k článkům . Ke každému "U" potřebuji připojit tak 1-1,5 mm drát.
Dik.
2018-03-27 17.35.46.jpg
2018-03-27 17.35.24.jpg

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 5:54 pm
od volente
Fotka by pomohla.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 5:58 pm
od volente
To je tříčlánek se silovými vývody jen na posledních pólech?

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:00 pm
od Janma
Ještě jedna.
2018-03-27 17.59.51.jpg

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:01 pm
od Janma
Je to 12s3p.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:03 pm
od volente
Asi bych to normálně naletoval nějakou výkonnější páječkou. Pájecí kapalina na nikl je běžně v prodeji.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:04 pm
od trud
To je Chevrolet Volt ?

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:07 pm
od martin2190
sou tam konektory na kterejch je to vyvedeny

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:08 pm
od trud
Diskusia začala o životnosti li- baterii....vraj..10-12 rokov.
Prekopírujem sem dáke údaje od užívateľov ak sa neurazia.
ota :

CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 184Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka

trud:

Dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:10 pm
od Janma
Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:12 pm
od Janma
V servisním konektoru jsou slabé drátky. Poteče tudy 5A, potřebuji tak 1 mm2.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:15 pm
od trud
Janma píše:Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Videl som ju asi u CARLA v Holandsku, alebo maš iny zdroj ? :-)..
Z chevy volt by mala byt ok..ona ma myslim kapacitu 16kWh a nabíja sa len 10kWh. Tak by mala byť ok. Ja by som ju skúsil bez balancárov a až podla toho ako by sa správala by som pridal balancer. Nepoužívať 0-100% ale povedzme 10-80% a bude dlho slúžiť.

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:25 pm
od Janma
Zdroj stejný. Chtěl jsem co nejlevnější bateriji.
Bohužel Otova byla dražší než z Oplu Ampera.
Planují vybíjení na 3,5V a nabíjet na max 4,1 tak aby pak bylo napětí na 4,06V.
Měřeno cell logem max.rozdíl v jednotlivých článcích je 0,015V. Což je asi dobrý!

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Napsal: úte bře 27, 2018 6:27 pm
od volente
Bez balancérů jsem pro. Sám žádné nepoužívám. Pokud na nich trváš tak bych se nebál toho naletování. Ale pokazí to vzhled :o
Rozdíl mezi články je skvostný, neřešil bych.