Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Napsal: stř bře 07, 2018 11:47 am
Na fyzické nepodnikající osoby se tato povinnost nevztahuje. Na bazaru si můžeme mezi sebou prodávat co chceme.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.
Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.
Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.
Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.
Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.
Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.
Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.
Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.
Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.