Stránka 7 z 13

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pát bře 23, 2018 4:05 pm
od rva
Obávám se, že toto je oblast, kde hodně záleží na měniči a gti. Oba mají nastavený napěťový rozsah, ve kterém fungují. Dovedu si představit, že měnič bude mít tento rozsah vyšší, takže třeba při odpojení zátěže stoupne napětí a nejprve odpadne gti kvůli přepětí a měnič to pak zvládne.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pát bře 23, 2018 5:36 pm
od trud
Ved určite sú tu ľudia čo toto gti majú.. To ho nik nepoužil na posilnenie svojho meniča?
Pre tych co tento menic majú.. Dá sa nastaviť odber zo siete aj na viac ako tých 7W?..ci to je pevná hodnota.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: sob bře 24, 2018 9:57 am
od rva
Pro zvýšení odběru z DS snad stačí snímač zapojit na vhodný proudový dělič. Odpory co nejmenší (kvůli ztrátám) a musí být dimenzovány na protékající proud. GTI pak bude regulovat jen podle proudu v části s R2, ale snad to ničemu nevadí.
Proudový dělič pro GTI s limiterem
Proudový dělič pro GTI s limiterem

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pon bře 26, 2018 8:27 pm
od RCZf
Tech pretoku bych se az tak nebal. Spis jde o to, ze obcas byva docela premyslivy , necha spotrebu 200-300 W klidne nekolik desitek vterin bez odezvy pak zacne dodavat 15-30 W a klidne az po minute srazi spotrebu ze site na nejakych 16W.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pát kvě 18, 2018 7:17 am
od RCZf
Dlouhodobym sledovanim jsem zjistil, ze dlouha premyslivost techto menicu se tyka pouze menicu prvni generace (to je tech bez vyvedeneho koonektoru RS232 ) a jen pri napeti nad 75 V DC. Ne ze by pak nedokazal spickove dodavat az ty 2kW , ale i na dennim grafu vyroby je jasne videt , kdy presne prelezou baterky tech 75 V , jelikoz pote klesa vyroba zhruba na polovinu a pote k veceru vyroba nejdrive prudce stoupne a pak postupne klesa...

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pát kvě 18, 2018 7:49 am
od ota
Připravují teď nový projekt.
3f řešení s 3x 1kW investorem pro tepelné čerpadlo/ klimatizací s 24V bateríí.
Zkoušel jste někdo připojit několik invertorů na stejnou baterii?
Pouze s napájením z panelů by to nefungovalo bo by se MPPT regulátory navzájem ovlivňovaly ale s baterkou by to, myslím mělo fungovat.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pát kvě 18, 2018 8:35 am
od RCZf
S jednou sadou baterii to funguje spolehlive. Popremyslel bych hlavne k vuli cene a tudiz navratnosti , jestli trvat na 1kW verzi nebo jit do 2kW. No a pak hned dalsi myslenka je , kdyz uz soucet vykonu je uz docela znacny a s vyhledem k dalsimu pozdejsimu vyvoji sytemu je 24 V hodne nizke napeti. Pak zjistis ze v baterkach stale nic navic nezustava a zacnes pridavat panely ... :-) Ja se prave chystam koupit 4 menic pro posileni jedne faze jelikoz tam menic jede stale naplno a porad je to malo ... ;-)

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pát kvě 18, 2018 8:42 pm
od ota
Pravě 3x1kW bylo zvoleno s ohledem na životnost baterie která bude do zacatku poměrně malá, jen 5kWh @ 24V.
No uvidím, zatím jsem ve fázi projektu a zjišťování co si vlastně uzivatel preje.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: sob kvě 19, 2018 6:23 am
od RCZf
Je treba si uvedomit, ze 90 procent energie se do baterek ani nedostane jelikoz ji sezere nektery z menicu. Baterie v takovem systemu slouzi spis jako prerostly kondenzator a pouze vyrovnava toky. Pri 24 V to budou proudy jako krava ... Proto se snazit jit s napetim co nejvys co baterky dovoli ;-))

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: sob kvě 19, 2018 7:59 am
od kyocera
Zdravím,
pro Otu - je DC vstup a AC výstup v GTI měniči 1kW od sebe galvanicky oddělený ?
Já tento popisovaný měnič GTI nemám ani neznám. Ale pokud je v tomto měniči
DC vstup a AC výstup galvanicky oddělený, použít na 3 f z jednoho aku by jít mělo.
Pokud v GTI měniči 1kW není DC vstup a AC výstup galvanicky oddělený tak to na 3 fáze nepůjde použít.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: sob kvě 19, 2018 5:16 pm
od kodan
Ahoj,
řeším úplně stejný problém, dvě pole solarních panelů zapojených přes dva regulátory nabíjení na jednu sadu baterií.
Na ně chci zapojit dva tyto měniče a každý na jinou fázi.

Něco málo informací je zde https://www.i4wifi.cz/Technicka-podpora ... terie.html
kde je text cituji:

"Napájení dvou měničů z jedné baterie
...
Zároveň lze navyšovat celkový výkon zapojením více limiterů a to jak na jednu fázi, tak i na různé fáze.

Na jední fázi tak může být více měničů a na zbylých pouze jeden v případě, že tyto fáze nejsou tolik zatížené. Lze tak plně využít výhody měničů s limiterem, kdy je dodáván do fáze pouze potřebný výkon dle aktuální spotřeby a tím prefektně balancovat energii uloženou v bateriií nebo vyráběnou solárními panely přesně dle okamžitého zatížení danné fáze.
"

Pokud se tomu dá věřit, tak by to mělo jít, duležíté je však galvanické oddělení DC vstupu a AC výstupu měniče, jinak půjdou fáze do zkratu ... nebo to minimálně odnese vnitřek měniče :eek2:

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: sob kvě 19, 2018 9:24 pm
od RCZf
Uz mi to takto funguje naprosto korektne neco pres rok. Opravdu jedine co bych tomu mohl vycist je ze ty menice prvni generace jsou prenyslivejsi nad 75 V DC

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: ned kvě 20, 2018 9:14 am
od sipj
Muzu se zeptat zda mate overeno ze to zvladne uhlidat pretoky za vsech okolnosti? Pre rokem mi vymenili krizika za digitalni elektromer a nerad bych mel navstevu z Eonu.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pon kvě 21, 2018 7:16 am
od mobilik
Nejake male pretoky tam budu na 100%. Neda sa to jednoducho zastavit, tak rychla regulacia snad ani neexistuje. :-(

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pon čer 11, 2018 7:29 pm
od jiri59
Dají se tyto přetoky od GTI zjistit na číselníku digitálním elektroměru? Nebo se jen ukládají do nějakého registru a přijde se na to až při odečtu. Konkrétně nám typ elektroměru ADX10-AD-U2H-V2X-G1-OK1.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: ned srp 19, 2018 2:24 pm
od soooc
Mám už nějakou chvilku tuhle mašinu.

Kromě jedné reklamace (stroj ukazoval napětí, ale nespustil se), zatím vše ok :)

Po reklamaci jsem dostal G2, kde je velmi vylepšený MPPT. Ten ale nakonec nepoužívám.

Pokud chcete někdo provozovat měnič bez baterií, tak účinnost je dost malá - ona ta lednice neběží, když zrovna svítí.

Mám malé pole 2x"180W", baterie NiCD 20xKPM"120". Výtěžnost bez baterií byla cca 50% co s baterií, dané to je tím, že doma jsem jen večer, přes den běží jen klidová spotřeba cca 60W.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: ned srp 19, 2018 10:24 pm
od jiri59
Řešil jsem to samé, jak zvýšit odběr když svítí. Využil jsem tepelné setrvačnosti mrazáku. Do zásuvky mrazáku jsem dal mechanické spínací hodiny, které mrazák vypnou 3 hodiny před dobou, kdy výroba z FV je pro mrazák již dostatečná. Teplota v mrazáku o něco stoupne, neměřil jsem to, ale pak kompresor běží v kuse asi 6 hodin. Jinak kompresor běžel s periodou cca 55 minut se střídou 20 min běží : 35 min stojí.

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pon srp 20, 2018 2:22 pm
od RCZf
Spatna konepce. Kde neni spotreba tam se setrit moc neda a navratnost v nedohlednu. Mi prave dorazil 5 kousek aby se pridal k tem soucasnym 4. Letos zatim usetreno 3,5 MWh v drahem tarifu takze naprosta spokojenost :-)

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: pon srp 20, 2018 2:40 pm
od Igy
RCZf píše:Spatna konepce. Kde neni spotreba tam se setrit moc neda a navratnost v nedohlednu. Mi prave dorazil 5 kousek aby se pridal k tem soucasnym 4. Letos zatim usetreno 3,5 MWh v drahem tarifu takze naprosta spokojenost :-)
Ale da. Uz som to tu niekde písal, ale pokiaľ k tomu nemá človek odpor, dá sa táto voľná energia použiť na ťažbu kryptomien. RIG so 4 kartami ma spotrebu cca 600-700W + k tomu standby spotreba domu a 1kWh GTIcko je vytazenne vacsinu svietiaceho dna. Cena RIGu je cca porovnateľná s baterkami, nie je potrebne riešiť regulator nabijania a ine veci okolo toho. Výhoda je, že aj pri dnešných nízkych cenách za krypto ťažbu, výnosy stále pokryjú náklady na EE a ešte niečo zostane. A teda sa to čiastočne oplatí aj bez FVE, ktorá túto efektivitu ťažby iba zlepšuje. U mňa výsledok zníženia nákladov na EE o cca 70%, spotreba EE išla samozrejme kvôli ťažbe 24/7 hore. Ale dá sa riešiť aj ťažba len počas výroby, ale vtedy sa nevyužije potenciál RIGu.
S 1kW GTIckom zatiať od začiatku roka bez batérii vyrobených 712kWh.
2018 GTI.JPG

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Napsal: čtv srp 23, 2018 11:49 am
od emsi88
mam GTI 2kW a koli tazbe bezi stale naplno (teda samozrejme ak je slnko)