diablo007 píše:Vrátka 45 stupňů je tak dobrá na nízkoteplotní korozi ne?
S tou vratkou je to trochu slozitejsi.
40-70st je udavana dle druhu kotle a pouziteho paliva a materialu vymeniku a konstrukce vymeniku.
Ja jelikoz mam Falun II a ma vymenik konstrukce plechu/ceny cca 3000 a chci mit dobrou ucinnost a jaks taks zivotnost mi vysla teplota 45st. Mimochodem je to nejnizsi mozna patrona pro termostaticky kotlovy smesovaci ventil .
Asi tak nejak, v tomhle provozu jsem u tchana menil kotel H po cca.35 letech a menil se kvuli zatepleni za mensi vykon a ne kvuli dire na vstupu vratne vody.
Asi tak nejak, ale pri konstrukci jsem hlavne resil kompromis ucinnost na 1miste a zivotnost na 2, cena 3000 za vymenik je pakatel.
Ps.: Plynovej kotel mi taky rikal plynar, ze nemuzu jet kvuli kavitaci pod 55st. A kotel Mora s 2 vymenikem v provozu 39 rok u meho otce na 45-50, a u me na junkersu je to nejnizsi mozna nastavitelna teplota(neni to kondenzacni), pokud jsou dobre dimenzovane radiatory, tak je lepsi, jak jet kotel na 55 (zase lepsi ucinnost)
Dneska jsou problém ty srackoidni materiály. Byla doba kdy by ti každý řekl litina je nesmrtelná a za posledních 10 let se vyhodilo hromadu kotlů protože ta litina už je nekvalitní. Viadrus kdo koupil před 30 roky má dodnes kdo před 10 už měnil clanek
To mas pravdu, u litiny to je na 100%, proto jsem resil krbovky, ktere momentalne splnuji muj faktor, pomer cena/vykon. Vse je na nich tak jednoduche, ze kdyz na to prijde, udelam sam. Samozrejme o oje.anych materialech se vi, uz jen je jednoduse dopojit byl husarsky kousek. Holt slovaci to s technikou mysli jinak .(nemyslim ve zlem)
Původně Štela chtěl stavět mopeda s pohonem stirlig motorem ale já mu vysvětlil, že prostě ta účinnost je tak mizerná, že by se to sním ani nerozjelo. (idea ale stále není zavržena, protože to jde) Občas mu dovezu nějaké materiálové nálezy z místního šrotu a toto je jeden z dalších jeho výtvorů. Už jsem mu navrhl žeby mohl dělat se svými stýrloši na své zahradě párty spojené s výstavou, už jich je více jak 10, ve skutečnosti mnohem více, ale karbina je občas rozloží k opětovné recyklaci.
Díky všem za reakce a hodnocení, tvůrce budu informovat. Po zahoření a nějaké akumulaci tepla do stěn motora, to běží po nějaké prodlevě v podstatě naspoř. nepřetržitě a stále bez přehřívání i bez toho fajru. Tak by měl vypadat základ motora, protože u morfologii - přeháněčů co jsou pod pracovním pístem přehřívání a odstávka bývá problém.To co je na videu je hlavně kvůli ukázce jak to jede tak nějak na max. a jakmile jsou uhlíky fajr už není.
gupa píše:Původně Štela chtěl stavět mopeda s pohonem stirlig motorem ale já mu vysvětlil, že prostě ta účinnost je tak mizerná, že by se to sním ani nerozjelo. (idea ale stále není zavržena, protože to jde) ...
❤ Je to ještě nedokončené, jede to velmi pomalu, video nato bylo uděláno, ale naráz vykoukl zavolal z okna a vyšel z baráku soused, projelo auto atd a nějak si dávám pozor na zveřejněné další obličeje.
Výsledná forma bude asi taková, že to bude zafixováno na řízení a bude to jezdit dokola, dodá se lavice a bude to takový kolotoč pro děcka.
Známý chytl tvůrčí můzu a několik dní staví svou první loď. A to s pohonem vodního pístu poháněné cyklem páry která kmitá v trubce, která je válcem toho vodního pístu. Nevím co dál sdělit. Prý šel do toho že to chce postavit v životní velikosti, měla to být původně jen přípojná loďka ale z plechu 1x2m plus příď a záď to vypadá, že se nakonec do ní i vleze.
Parní stroj s uzavřeným okruhem, ve kterém bude místo vody třeba aceton s bodem varu někde kolem 40 °C a v tom topit tepelným čerpadlem, to bude konečně to správné perpetuum mobile pro období globálního oteplování