Bezpečnost Lion E78 156Ah
Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: pon dub 15, 2013 7:33 pm
Bezpečnost Lion E78 156Ah
Dobrý den, mám 5 poskládaných baterií z článků E78 v zapojení 2p a 14s, takže zhruba 40kW. Každá má 100A Jk BMS a na každé ještě nezávisle 4A balancér Neey. Baterky jsou každá přes OPVP s 125A napojeno na společnou sběrnici a pak 2 hybridní Victrony Multiplus 48 - 5000. Nejvyšší proud co mi tam protéká je tak 100A, co je zhruba 20A z jedné baterky najednou. A i to jenom občas...Mám je rok, funguje vše Ok. Články sbalancované na 0.003 V. Tam, kde jsou padá teplota k zhruba k 6 stupnům a i to jenom výjimečně, když dlouho více mrzne, pod nulou tam není nikdy. Ale jsou tam, kde kdyby zahořeli, je zle....Nejdou dát jinam. Na střeše 10 kWp a 100A regl Victron. Panely naplocho, zakže nejvíc, co mi to jednou dalo je 98A. Nabíjení nastaveno na 4.05 v zimě a 4.0 v létě a ještě i ted. Nejmenší napětí co jsem v zimě měl je 51,7V, což je 3.69V na článek. Je to ostrov. Jedná se to to, že mám furt tak trochu strach z toho, že Lion zahoří. Nejsem tam furt... Vím, že se na to nedá odpovědět jednoznačně, ale, nemám to vyměnit za LiFePo 4 pro klid duše ??? Baterky mám kde udat, kamoš má perfektní místo, vzal by je. Děkuji.
-
- Příspěvky: 2874
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Bezpečnost Lion E78 156Ah
To se těžko radí. Màŝ každý článek nehořlavĕ oddělený??Má každý článek pojistku, aby okolní články do nĕho nemohly cpát energii??To jsou podle mĕ základní vĕci.Požár baterii je podobná pravděpodobnost jako vyhrát ve sportce:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2874
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Bezpečnost Lion E78 156Ah
Dále máš na článcích nebo pacích teplotní čidla, případně kouřová čidla ? Největší riziko je od případné řetězové reakce článků. Od zahoření jednoho článku, kdy to automatika odstaví, tak velké riziko nevidím.viz třeba zkušenosti RVA.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bezpečnost Lion E78 156Ah
Můžete sem dát fotku jedné z těch poskládaných baterií? V jiném tématu z roku 2022 zmiňujete články LG Chem NCM712 78Ah (dva články paralelně to je 156Ah) a také tam zmiňujete možnost předělání na 2p14s. Jedná se tedy o články LG Chem E78, které jsou svým provedením dost specifické viz datasheet k nim.
Je tedy otázkou jestli je máte složené v těch specifických kovových modulech, do kterých se kompletují (tzv. bloky jako je na obrázku níže nebo tomu podobné) a nebo máte jen samotné holé články LG Chem E78 v tzv. sáčkovém (pouch) provedení jako jsou v tom datasheetu, které jste si vyskládal do baterií sám?
Je tedy otázkou jestli je máte složené v těch specifických kovových modulech, do kterých se kompletují (tzv. bloky jako je na obrázku níže nebo tomu podobné) a nebo máte jen samotné holé články LG Chem E78 v tzv. sáčkovém (pouch) provedení jako jsou v tom datasheetu, které jste si vyskládal do baterií sám?
-
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Bezpečnost Lion E78 156Ah
9 z 10-ti odpovědí dostaneš od lidí, co s provozováním Liion úložiště nemají vlastní zkušenost. Takže to budou narativy jak jsou hořlavé, nebezpečné, že potřebuješ mega uber BMS-ky, měření teploty každého článku a všechno nejlépe dvakrát, co kdyby to totiž náhodou selhalo .
Za mě jsou Liion bezpečnější než LiFePo a to z jednoho prostýho důvodu - díky nabíjecí a vybíjecí charakteristice jsou nesrovnatelně čitelnější.
Dle popisu tvýho úložiště bych byl co se týče zahoření úplně v klidu. Osobně bych zvolil napěťový rozsah 50 - 55,5V, raději mám na horním limitu větší rezervu. Místo 4A Neeye balancerů bych zvolil 1A JK balancery s RS485 / CAN pro možnost dodatečný implementace automatizovanýho měření napětí jednotlivých článků. Nejsem zastánce kontinuálního balancování. Mám zkušenost s Liion automotive moduly, kde články v rámci modulu bývají z výroby srovnaný na tisíciny voltu. Pokud by některý z nich začal tropit hlouposti, okamžitě by se to projevilo na diferenci jeho napětí vůči ostatním. No a když bych měl zapnutý kontinuální balancování, nemusel bych si tý nekázně ani všimnout. Preferuju variantu to vědět, sledovat a v případě postupnýho zhoršování modul odstavit. U mých zbastlených VW LG Chem 14s modulů nebylo potřeba za dva roky jejich používání balancovat ani jednou. Když jsem balancoval, tak jedině pro klid duše než skutečný přínos. Stav je takový, že u dvou modulů je diference v řádech jednotek tisícin voltu, u třetí v řádech jednotek setin voltu.
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 605 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mwt
-
- 3 Odpovědi
- 609 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 11 Odpovědi
- 1194 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od teonas
-
- 1 Odpovědi
- 369 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od josse
-
-
Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií
od abrams » » v Baterie, úložiště energie
Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií
- 4 Odpovědi
- 639 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Martin P
-