Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Nezařaditelné
Tomyvrb
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 07, 2024 8:40 pm
Lokalita: Ostrava

Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od Tomyvrb »

Dobrý den, je to trochu mimo téma ale koupil jsem elektro choppera na opravu, vše se zdá být funkční ale problém byl / je v baterii lithium -ion 18650 60V 14.4Ah. Když jsme rozebrali baterku, byly tam 2 paralélní skupinky s totálně dead baterkama. Tyto baterky jsme nahradili za funkční, ale po zapojení na trafo se baterie nabíjela asi 5 minut, pak se baterie jevila jako nabitá (pro BMS nebo trafo) a trafo jen cyklicky hučelo "nabíjím, nenabíjím, nabíjím, nenabíjím). Kamarád projel mosfety (FNK75N08BD) měřákem a poslední se mu zdál spálený, napadlo ho vypájet je a prohodit a najednou prý se všechny tváří jako funkční podle měřáku. Lze někde objednat tyto mosfety nové popř. přesně tento typ BMSky?

Jde mi o to elektro choppera rozjet v co nejnižší ceně na projížďky v létě 10x za rok. Je možnost koupit nějakou poskládanou baterku přes Bazoš nebo Marketplace (údajně novou) kolem 6 500Kč i včetně BMS, což není nejhorší cena. Přesto se chci zeptat, jestli přece jen to nejde levnější cestou. To co mám nyní v garáži je spíše hazard s tím udělat si požár.
mosfet.jpg
glottis
Příspěvky: 2069
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od glottis »

zdravim,

nevim jestli to otevre filtr
https://www.tme.eu/cz/katalog/tranzisto ... By=1000014

klidne bych asi vzal ty prvni nejlevnejsi
https://www.tme.eu/cz/details/aob2904/t ... conductor/
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1283
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od TomHC »

Tieto by tiež mohli poslúžiť 8-) viewtopic.php?t=12343
Naposledy upravil(a) TomHC dne pon úno 26, 2024 8:12 pm, celkem upraveno 1 x.
MUST PV1800 VHM 48V 5.5kW, 5.52kWp (12x TPL mono 460W, 2S2P východ, 2S4P juh), 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh) BMS JBD-AP21S001-L21S-200A-B, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od gupa »

Znovu se potvrzuje, že Lixx baterii jako první odrovná chyba BMS.

Nechápu, BMS ku na toto lze pořídit okolo 1500, https://www.mall.cz/prepetove-ochrany/j ... 0115278118

Tak proč prostě starou nevyhodit a nadrátovat novou a zjistit měřením přes mobil, co dál s články a jejich kapacitami?

nebo oslovit zdejšího prodejce, ale nevidím nabídku BMS pro takové jednostopé stroje.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Tomyvrb
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 07, 2024 8:40 pm
Lokalita: Ostrava

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od Tomyvrb »

Oh děkuji moc za rady!
Glottis a TomHC - podívám se, nejsou to stejné typy ale fungovat by mohly
gupa - Ta vypadá moc dobře, kdybych měl elektro choppera jako hobby. Tak pořídím rovnou kvalitní stroj a když už tak nechám si tam dát baterii s více jak 18Ah + tuto BT BMSku.

Můj záměr je nejprve sprovoznit to, projet se po okolí a zjistit, jestli mě to jako koníček bude bavit. Pokud ano, až bych dotřískal tuhle baterku tak bych zainvestoval do pořádné baterky. Stále si nejsem na 100% jistý, že problém je pouze v baterce. Po přidání plynu motor pouze cuká, prostě nemá absolutně sílu a nic z baterek není schopen vyždímat. (Motor se testoval a ten je v pohodě), ale třeba řídící jednotka je taky KO.
Choper.mp4
(341.94 KiB) Staženo 51 x
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od gupa »

Videu chybí voltmetr na svorkách baterie. Potom na kablu z BMS, potom na desce měniče atd, atd a měřit a hledat. Takové cukání může být cokoli. Třeba jen nějaký studeňák nebo vyschlý elektrolytický kondenzátor nebo prostě v háji nějaký řidič v třífázovém měniči. Ale první typ je ta stará BMS, ta to odpojovat může hned na začátku, co bych udělal jsem už napsal, zahodit a sehnat takovou nad kterou je každý článek pod dohledem. Jaký to BMS má čipy z druhé strany? Typuji to i na popraskaný cín na spojích smd.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Tomyvrb
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 07, 2024 8:40 pm
Lokalita: Ostrava

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od Tomyvrb »

Snad lze něco vidět, popř. zkusím nafotit ještě lépe. Na popraskaný cín mi to nepřipadá.
f3496e57-e317-4eed-98ba-4324e18020ed.jpg
3d4494e8-eb7d-4836-9ef5-64a5f23ceafc.jpg
jahodovák
Příspěvky: 1931
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od jahodovák »

Tohle taky může dělat pokud odejde hal senzor v motoru..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od gupa »

A ty SMD v so-23 pouzdru jsou proměřený? Viditelně jeden kus asi tranzistor, je měněný. Potom vidím v pájení pod konektorem nějaký bordel mezi cínem pinu 7-8-9 počítám od B-. Cínový spoj, nevím co spojuje Q1P2 vypadá jak prasklý. .. atd, pod mikroskopem se vidí víc, toto je jen začátek, hlavní je měření jestli je chyba ve výstupu z BMS při tom cukání, nebo to dělá měnič. Jestli někdo dokázal dpájet ten velký tranzistor, dokáže i tu ostatní kontrolu. Pokud se chce bavit.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od gupa »

jahodovák píše: pon úno 26, 2024 9:06 pm Tohle taky může dělat pokud odejde hal senzor v motoru..
Motor prý jede, píše výše.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Tomyvrb
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 07, 2024 8:40 pm
Lokalita: Ostrava

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od Tomyvrb »

V zimě jsme se v tom vrtali poprvé a podařilo se nám to krátce rozjet. Motor je v pohodě, na rovince chopper normálně v pohodě jel, na místě ho nešlo pod plynem ani udržet. Ale při jízdě do kopce se po chvíli odpojil, resp. spadl do nouze a musel se jističem vypnout a zapnout.

Nafotil jsem důkladně ještě jednou tak přikládám fotky, nevím jestli to je bídně nápejné nějakým číňanem, nebo majitel předemnou tam pájel takové zvěrstva. Dokonce je tam na čipech zvláštní povlak, možná tam byla vlhkost, těžko říct. Ty 2 černé tenké jsou teplotní čidla.
citelny.jpg
DSC06192.jpg
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od gupa »

Škube to protože je baterie death. BMSka to nepustí. Na 99,9%. Ty čipy jsou vymakaný, jsou starší, ale pokud cínové spoje drží a hodnoty součástek v okolí nich sedí, mělo by to fungovat. Jak jsem psal, když se někdo chce bavit, může měřit. Já bych tu BMS ale zahodil z podstaty věci, nevidím, nevím co se děje. BMS ka musí jít lehce zkontrolovat co ukazuje a v případě problému vědět co se děje. Jinak baterie chcípne rychle, pokud dříve než zhyne, nevyvine jasně bílý plamen.
googletranslate original
SH367004-SinoWealthMicroelectronic.pdf
(716.15 KiB) Staženo 38 x
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Poradí mi profík ohledně baterie a BMS

Příspěvek od kodl69 »

Přesně tak, už jsem tady podobný krámy z číny měl, akupack je složenej z článků, který v trakci nemají vůbec co dělat (malý povolený vybíjecí proudy), ale mají "echt kůůůl kapacitu mega milampérhodin" ,a co na tom, že po pár cyklech odejdou. Z popisu chápu, že na diagnostiku baterek nic nemáš, ani možnost změřit vnitřní odpory článků, jejich reálný kapacity... Tj s baterkou se rozluč a kup si jinou, stejně mizernou, nebo si postav baterku z článků, který to vydrží, a použij "slušnou" BMS, klidně i z číny, ale s možností monitoringu a nastavení parametrů.
P.S: podle obrázku ta BMS vypadá, že nemá vůbec osazený balancování, to si číňan dovolil hodně...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek