Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Ostrovní FVE před rozšířením, většími úpravami, stěhováním, témata s nefunkčními odkazy, odstraněnými obrázky, atd.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od mypower.cz »

Se chci zeptat, pokud jsem to teda nekde prehledl tak se omlouvam, ale je v tomhle obytnaku vyuzit nejak i samotny rozvod auta v roli obrovske elektrocentraly? Za spatneho pocasi by se treba behem delsi jizdy dalo bateriim nejspise hodne pomoci, kdyby to bylo potreba. Otazka je jak prevest palubni sit auta (asi 12V, predpokladam?) a vyuzit z ni energii pro dobijeni life. Kdyz se misto panelu pripoji do tristaru jako vstup palubni sit auta, tak to muze udelat neco zleho? Tech 12V predpokladam bude malo, takze bude potreba to napeti asi zvysit...??? No jen takove moje uvahy :)
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Roger »

Zmerte si palubni napeti v beznem aute pri zapnutem motoru - za jizdy, byva 13,8-14.3V, zalezi od auta.
Nevim jak nakladaky, ty maji 24V.
Hadam, ze bych nabijeni normalne propojil pres diodu. Hifisti maji druhy aku nabijeny pres necojakodiodu.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od goodbie »

proč peřs diodu??stačí normální relé které sepne když začne alternátor dobíjet u auta s 12V se opravdu pohyvbuje napětí do 14,3 u 24V se pohybuje dobíjení do 28V
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Roger »

No jo tak jo, ale tou diodou bych mozna zajistil, ze se nejprve dobije startovaci baterie v aute, ne? Jen hypoteza, kdyztak me vy experti elektricky opravte.
To relatko a silove kabely, nevimjaksetojmenuje, ale k doptani to bylo u stualarm. A stalo to, okolo 600,-

Ad napeti: Videl jsem i pres 15 v u japonce (nevim, zda to nebyla porucha), u citlivych aftermarket zarizeni tak experti rozhodli srazet napeti pres 2 seriove diody :-)
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od goodbie »

ta dioda by udělala pouze úbytek napětí a už by to dobře nedobíjelo z důvodu nízkého napětí.mám takto zapojenou druhou baterii v autě pro NT a dobíjí to dobře alternátor to hravě zvládá každá baterie si vezme proudu kolik potřebuje ;)
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Roger »

Kdyz tam necham diodu a volitelny bypass, no tak mi natece primarne so startovaci baterie a az se vyrovna napeti, tak pak potece do tech akumulatoru 14,3-0,7=13,6V vs. 14,3

Kdyz zapnu treba po pulhodine jizdy bypass, tak se dobijou AKU do plna... Tak jsem to myslel... Ono dobijet velkym proudem pres 13,6v jsem myslel, ze nema stejne smysl a solar na strese to 13,6 az 14V dobije v poho ne?
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Roger »

Prakticky: v kufru mam zasuvku, predpokladam na hlavnim rozvodu jistenu 12v 20A pojistkou

jaky odpor dat, aby omezil proud na 10-20A?
12v / 10A ... Cca 1 ohm R

Je to tak? Druha vec je, kolik wattu...
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od pezizka »

Moc bych prosil sonica o zaslání slovenského návodu k Tristaru 45 MPPT. Já jsem ho nenašel.... Jsem jeho čerstvý majitel a mně na škole učili ještě ruštinu :P Také jakékoliv zkušenosti z nastavením vítám. O MPPT 60 je toho tady spousta, ale nějak se mi nedaří, snad je to ve mně, snad jsou tam jisté rozdíly.. Nevím... Zatím používám volbu 1, DIP 4,5,6, na 0 a funfuje to slušně, ale chtěl bych zkusit "tunit" :lol: :lol: Móóóc díky.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Zdravim, dlouho sem tu na foru nebyl...
Opravil sem poskozene odkazy, vcetne slovenskeho manualu...

Musim konstatovat ze moje elektrarna funguje skvele... prez zimu sem bohuzel byl nucen zustat v cechach, takze sem panely odpojil a jel skoro celou zimu na ten 13.8V zdroj... baterie tedy zapojene v trvalem Floatu...
Ted sme zase na cestach... a uz jedu par tydnu na solary...

Krom toho ze mi pred tydnem po zapnuti naprosto shorel s nekolika centimetrovymi plameny invertor (kamaradovi ten samy pred rokem taky)... tak se nic zvlastniho nestalo...

Provedl sem mereni odchylky clanku LiFePo4 a dopadlo to takto:
3.43 + 3.43 + 3.43 + 3.44 = 13.73 (regulator ve stavu MPPT nabijeni) Takze naprosta parada.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Aktualizace schema zapojeni :)

SCHEMA VELKY KLIK: http://sonic.czechcore.cz/obytnak/elekt ... bytnak.png

Obrázek
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Aktualizace (nejde i editovat puvodni prispevek):

- Shorel mi menic, nastesti ne cely auto, tak sem koupil takovej co nehori ;)
- Celej box sem presunul a zadelal plexisklem kvuli prachu a psim chlupum.

Obrázek
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
FRSO
Příspěvky: 2279
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od FRSO »

Zdravím sonic, ptal jsem se na tem původní měnič, ale už jsem to ve starším příspěvku našel že to byla Carspa sinus 1000W, jinak jsi zvolil dobrou náhradu za něj :yes: , dík Franta
Naposledy upravil(a) FRSO dne sob lis 07, 2015 5:07 pm, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.3.2024 8500kWh
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od fugas »

Vypadá to jak CML :D Paráda.Ale nebude tam těm věcem občas horko?Dal bych větrák,který saje přes filtr a nahoře výstupní díra.Ještě by to přitopilo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

FRSO píše:Zdravím sonic, ptal jsem se na tem původní měnič, ale už jsem to ve starším příspěvku našel že to byla Carspa sinus 1000W, jinak jsi zvolil dobrou náhradu za něj :yes: , dík Franta
Jo presne ten. Jeste dodam ze ten samy menic uz shorel i nekomu dalsimu.

Po zapnuti zacaly slehat plameny asi 10 cm nad menic, zacal teda piskat, tak sem ho ihned odpojil od baterek, horel este tak 3 minuty nez to ustalo. Vhledem k tomu ze byl pripojen, stejne jako stavajici, pres automaticky odpojovac, tak sem mel stesti ze sem byl u toho, jinak mi shori celej barak. Pravdepodobne za to muze prach a bordel vevnitr menice.

Na tomhle by se nemelo setrit.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

fugas píše:Vypadá to jak CML :D Paráda.Ale nebude tam těm věcem občas horko?Dal bych větrák,který saje přes filtr a nahoře výstupní díra.Ještě by to přitopilo.
Jo, presne tak, obcas je tam teplo. Victron obcas spusti docela hlucnej vetrak, kdyz se to tam ohreje.
Este tam sou 2 vetraci diry v rohach, ktery nejdou videt na fotce.
Ty plexiskla sou vysouvaci a sundavaci, v praxi je taky o 1-2 cm otevru, takze hned u Victrona je pridavny vetrani.
Nad vetranim porad premyslim, vetracek z kompu bude asi reseni. Uz mam naky i za lednickou :D
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od vlkazajac »

V karavane sa veľmi ťažko hľadá dobré miesto pre umiestnenie meniča a regulátora. Hore je teplo a dolu najviac prachu. Logické umiestnenie je poblíž batérie, teda skôr dolu. NIKDY by som akýmkoľvek spôsobom tieto "ohrievače" nezadekloval plexisklom alebo drevom. Pridaný vetrák v konečnom dôsledku aj tak víri prach a niekde musí vzduch nasávať - ak je to blízko podlahy, tak je to zase zle.
Mám za sebou sezónu s Carspou 600 W - bez reptania ťahala kompresor mrazničky, zohrievala TUV a nabíjala netbook, telefóny a foťák ( 50 + 150 + x W ). Asi sa oplatí pred sezónou preventívne ju zvnútra oprášiť, ako každý menič pracujúci v takých podmienkach.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od kodl69 »

Já si spíš všímám té elektroinstalace na dřevě, mám doma sbírku různorodejch elektroinstalačních přístrojů, co skončily plamenem, odkápnutím kusu kovu a podobně, takže podle mě je nejlepší všechno od elektriky zavřít do kovové bedny, která je od hořlavejch hmot oddělená aspň cetris deskou nebo zduchovou mezerou. Jestli má bedna ventilátory nebo je měnič vedle, je už o detailech konstrukce. Stačilo mi, že při rekonstrukci jedné chaty jsem našel dost zuhelnatělý dřevo pod svítidlem, a to jenom se 100W žárovkou....
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Pan Taum píše: Balancovat bude potřeba jen v případě, že by se ti články rozjely napětím o více než 0,05V ve vybitém nebo plně nabitém stavu. Pak bys potřeboval slunečný den a plně nabité baterie. Nastavil bys "current limit" na 5A, equalization na 14,6V na 99 hodin (neomezené), podržel tlačítko - start manual equalization a nechal aku nabíjet tím proudem 5A celý den. Články by se tím srovnaly všechny na napětí 3,60V a zase by na nějakou dobu byl klid.
No tak sem po delsi dobe zkusil premerit clanky pri nabijeni.
Vysledek nebyl nijak pekny.
Pri dosazeni 14.0V nabijeciho napeti na tristaru sem na baterii nameril 14,06V a na clancich toto:

3.41
3.62
3.44
3.58

Balancer se ihned spustil vybijet jeden z clanku a po 5 minutach absorbce se nabijeni ukoncilo. Ale clanky se samozrejme srovnat nestihnuli.

Takze jdu zkusit vise zminenou radu.
Pokud by mel jeste nekdo nejaky napad nebo radu, tak budu vdecny.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Takze ve chvili kdy sem nastavil vyse zminene prodlouzene nabijeni, dostal sem se na 14.6V takto:
3.63
3.65
3.60
3.70

Balancer pritom vybiji na vsech 4 clancich. Postupne se pozapinali.

Je to takto v poradku ? Nemel by to teda vybalancovat aby se to srovnalo hned ?
Nabjeci proud je asi 4A, moc nesviti dneska.
Jak dlouho to ma takto bezet ?
Radeji sem to vypnul a pockam na radu odborniku. DIKY.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od kodl69 »

3,7 voltu je hodně... co máš za balancery, takový ty hračkový po 100Kč? Jestli jo, tak ty dokážou balancovat max. 1A, tj. aby už nerostlo napětí na nejvíc nabitým článku, musíš pomalu, max 1A ... Předpokládám, že po ukončení nabíjení měly všechn články za chvilku +-3,6V, je tak? Jestli jo, považuj balancování za skončený a proveď to zas třeba za měsíc.
Já teda investoval do balancerů nastavitelnejch a na trochu jiné úrovni, ale proti ceně baterek je to nic: http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/544-b ... atory.html a balancuju na 3,45V, to je jenom 3-5 procent kapacity baterie po 3,6V, ale mnohem více cyklů... Zároveň ty balancery hlídají minimální napětí každýho článku a mají možnost spínat pwm zátěž při přebíjení. Nastavení přes pc přes usb/uart převodník, jednoduchý.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek