Polo-ostrov na etapy

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
bratranek
Příspěvky: 9
Registrován: pon bře 20, 2023 4:03 pm
Lokalita: Hlučín
Výkon panelů [Wp]: 6080
Kapacita baterie [kWh]: 0
Bydliště: Hlučínsko

Polo-ostrov na etapy

Příspěvek od bratranek »

Solární rodinko,

Již několik let sním o FVE, a tak alespoň studuju a inspiruju se, ale až letos jsem se začal opravdu odhodlávat. Rád bych se podělil se svým záměrem a, pokud budete ochotní, tak také vyslechnul něco z vašich názorů a zkušeností.

Aktuální stav: V rodinném domě nás ve 2 bytových jednotkách žije celkem 6 a za rok spotřebujeme cca 13,5 MWh. Topíme a ohříváme vodu tepelným čerpadlem, s tím, že náš byt v 2.NP přitápíme v zimní měsíce krbem. Spotřebiče - klasika dvou rodin, tedy všechno 2 krát: lednice, mražáky, pračky, sušičky, myčky, žehličky, varné desky, trouby, mikrovlnky a spousta dalších konzumentů. Celkově nás živí přípojka 3x25A.

Při rekonstrukci jsem si v našem "horním" bytě dal všechny rozvody "do hvězdy", takže pro mne nebude problém popřehazovat si okruhy dle aktuálních potřeb a počítám, že nakonec bych přepínal do ostrovního 1f provozu při slunci a na stávající 3f v zimě.

Chystám se postavit Home Assistant a zapojit postupně měřiče spotřeby PZEM-004T 80-260VAC 100A, abych věděl, kolik že to která fáze (nebo do budoucna i spotřebič) žere a kdy.

Ve sportce jsem ještě nevyhrál (asi to bude tím, že nesázím), tak jsem se rozhodl budovat FVE postupně v jednotlivých etapách:

1. etapa by měla pokrýt ohřev TUV a snad i pomoct s topením v přechodových obdobích. Pěkný bonus by bylo živit ze Slunce 3 velké žrouty - myčku, pračku a sušičku. Uvažuju o bezpřetokovém řešení a vzhledem k ceně baterií, tak zatím bez elektrické akumulace.

Panely: