Malý ostrov na pokračování

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Debustr
Příspěvky: 11
Registrován: úte lis 22, 2022 2:15 pm
Lokalita: Praha vychod

Malý ostrov na pokračování

Příspěvek od Debustr »

Ahoj,
Studuji FVE jen chvilku a tak jsem si usmyslel systém, který by asi vyhovoval mé představě.
Jsem elektrotechnik, ale s FV nemám žádnou zkušenost.

Sestava je do rodinného domu.
Primárně budu ohřívat vodu v boileru, sekundárně provoz vybraných spotřebičů, terciálně záloha do baterie. Bateriový provoz z počátku pouze pro zálohu oběhového čerpadla a plynového kotle (autobaterka).
Do budoucna 1 LiFePo blok (v tuto chvíli mimo rozpočet).
Do budoucna 2 další pole FV panelů a další baterka.

Panely ZDE 21 kusů 3x7 (mohlo by býti i 14 kusů 2x7)
Panely na společném výstupu odpojovač a přepěťová ochrana 500V.
Panely propojím s MPPS BEL. Ten na Výsupu 1 AC Boiler a na výstupu 2 DC (napětí z panelů) propojim s měničem.
Nechci nikam nic hlásit, takže potřebuji ostrov se zálohou z veřejné sítě.
Vytipoval jsem si Axpert MKS III nebo MKS IV.
Chtěl bych, abych měl do budoucna možnost rozšíření, případně i třífázového provozu.
Dává to takhle dohromady smysl?
Děkuji za názory
rva
Příspěvky: 3538
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Malý ostrov na pokračování

Příspěvek od rva »

S autobaterkou (48V = 4*12V ) jenom na hraní, protože brzy odejde - v Axpertu je i tak potřeba nastavit nízký dobíjecí proud (autoolovo cca 1/10 kapacity).
I konstrukce na FV panely něco stojí - a to stejně, ať se jedná o panely staré nevýkonné (jako tady - 230Wp když byly nové), nebo se na ni dají modernější s vyšší účinností.