Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2738
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kybos »

Tak dlouhé trasy nejezdím, mám denní průměr 45 km. Po rovině by se dalo ujet i více ale v kopcích je baterka (630 Wh) po 30 km prázdná (příšlap naplno). Rovinky musím omezovat, už mám sjeté dvě nejmenší kola kazety.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: stř čer 05, 2024 8:33 am Tak dlouhé trasy nejezdím, mám denní průměr 45 km. Po rovině by se dalo ujet i více ale v kopcích je baterka (630 Wh) po 30 km prázdná (příšlap naplno). Rovinky musím omezovat, už mám sjeté dvě nejmenší kola kazety.
Já mám stejnou baterku a nejvíc jsem jel 120km na cca 60%baterky větṣ̌inou jezdím na eko režim.Nejmenṣ̌I kolečko téměř nepoužívám.Jinak syn mi říkal,že řetězy Shimano a Sram jsou zaměnitelné, ale vyzkouṣ̌eno nemám.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od tomer »

Valdano píše: úte čer 04, 2024 5:38 pm Diskuse i následná reakce od Franta2776 dle mého názoru vzešla z toho odkazovaného dnešního článku o tom, že policejní kontrolou na emise neprošla téměř polovina aut, přestože měla platný certifikát. Tam už nešlo o to zda viditelně kouří více nebo méně, ale o to, že nesplňovaly požadovaný limit. Dle mého názoru nemá smysl se dohadovat co je škodlivější. Ad absurdum vzato jsou svým způsobem škodlivé zplodiny ať už z nafťáků nebo i z benziňáků obecně a žádný řidič by asi dlouho neřídil pokud by mu šly výfukové plyny i do kabiny, a to ani u těch co limity splňují. ;)
Toto sice suhlasim, ale..
Ak by som mal hrad diablovho advokata, tak ani moj vlastny vydychovany vzduch by som nechcel dychat naspat :)
Atmosfera je tu na to, aby toto cistila, samozrejme treba dodrzat nejaku "normu" - nemyslim zrovna tu od politikov, ale zdravo-rozumovu..
Neo
Příspěvky: 263
Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
Bydliště: naplavenina u OL.

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Neo »

Valdano píše: úte čer 04, 2024 5:38 pm Diskuse i následná reakce od Franta2776 dle mého názoru vzešla z toho odkazovaného dnešního článku o tom, že policejní kontrolou na emise neprošla téměř polovina aut, přestože měla platný certifikát. Tam už nešlo o to zda viditelně kouří více nebo méně, ale o to, že nesplňovaly požadovaný limit. Dle mého názoru nemá smysl se dohadovat co je škodlivější. Ad absurdum vzato jsou svým způsobem škodlivé zplodiny ať už z nafťáků nebo i z benziňáků obecně a žádný řidič by asi dlouho neřídil pokud by mu šly výfukové plyny i do kabiny, a to ani u těch co limity splňují. ;)
Limity pro stará vozidla se čas od času zpřísňují.
Takže občas nastane situace že u starého vozidla je dnešní limit tak nizký že jej nesplňovalo vozidlo ani jako nové :)
++
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od tomer »

glottis píše: úte říj 03, 2023 8:31 am Se spalovakem si vedu dlouhodobou statistiku nakladu. kdyz nepocitam pojisteni, ktere je na oba stejne sem tam tak za 4kc za km (brzdy, desticky, olej, opravy do toho nepocitam, jako spojka za 40 minuly rok). 15 000 km je za rok pri 4kc 60 000. Za tri roky 180 000. Z

4kc je 16eurocentov, neverim, ze nikto jazdi tak etremne draho, ja mam benzin, japonca, a nejazdim tak draho..

Ja za 317 tisic km ktore mam najazdene som dal 1x brzdy (komplet) a aj to mojou vinou, ze som jazdil rychlo, 1x bezna vymena veci v motorovom priestore, pneuamtiky nepocitam, ziarovky (1x a to svietim nonstop) nepocitam, mohol by som to presnejsie vypocitat, ale vratane oleju atd.. 6-7 tisic eur..
MOHOL som kupit auto, s mensim vykonom, ktore nepozaduje servis motoru a bolo by to omnoho menej, cca 2-3 tisic.. rovnaky japonec, ale u nas nedostupny, lebo emisie (v USA k mání)..
7000/317000=2.2eurocentu za km alebo 54halierov ceskych, servis. (plus pneu, ktore som nepocital)
potom je tu palivo, to sa pocita sezonne a zlozito, tam mam cca 14c/km

Ak by som zobral ten cisto atmosfericky motor, kamarat ho ma, skodoradostne som cakal, ze ake bude mat naklady, a on za podobny najazd, meni len olej, brzdy, filtre, pneumatiky a pouziva to ako traktor.. ten to ma asi fakt okolo 1eurocent/km co sa tyka udrzby.

strata hodnoty samozrejme zalezi od auta, ci sa kupuje za 10 000 eur alebo za 50 000 eur, to by som tam nepocital, to je nezmysel.

Spalovak vs EV vidim velku vyhodu v palive, zvysok moze byt cca rovnako, neviem v ktorom aute je viac kurkazitok
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od tomer »

Tym chcem povedat, este jednu vec..
Treba mat stastie na kus, alebo zaroven treba vediet jazdit.
Spojku by som vedel spalit za 20-30sekund.. Mozno aj rychlejsie..
Vypinat zeravy motor po jazde na dialnici tiez nebude spalovaku prospeivat..
atd atd.. mohol som jazdit ako 90% majitelov vsemoznych vozidiel, "rovno jama nejama".. 40-50kmh cez retarder..
ja sa vyhybam jamam, a pri nerovnosti spomalujem znacne, ak nikto nie je vokoli, "idem krokom", ak sa na mna niekto lepi, podla stylu jeho lepenia sa zvazim, ci pojdem krokom, alebo 20kmh napr.. ak sa vynucuje prednost, idme krokom, ak jazdi normalne a nelepi sa, idem 20kmh ez ten retarder..
V servise neveria najazdu, v takom stave mam podvozok. Samozrejme zalezi ci niekto naberie milion KM v meste, rozbitom meste, alebo na hladkej dialnici..
Ale napr turbo, ktore ma predpisany repas/vymenu pri 190-210t km som menil zobral do servisu az pri 290t km. Takze bud mam stastie na dobry kus, alebo "viem obsluhovat tento stroj", pripadne kombinacia oboch faktorov. A to nejazdim, resp nejazdieval som cely cas ako dochodca, Nemecke dialnice a minuta nadrz za 15 minut mohli tiez urobit svoje..
A aj napriek tomu som do servisu dal relativne malo penazi. Ono ludia casto podliehaju emociam, a ked sa po 10 rokoch nieco zacne diat, okamzite ihned citia "fuu to zerie vela penazi"
ja som uplne rovnaky s mobilom, mam shitdroid ktory som kupoval z bazaru za 70eur, mal 1.5roka asi alebo 2.5 netusim, nadavam na to ze je pomaly krap crep shit, ano je.. este som dal 5eur z aliexpressu na nejaky ochranny plast.. cize ten mobil chudak si na seba zarobil azaz, vdak a tym diskriminacnym zlavam v supermarketoch ktore su podmienene aplikaciami.. mam tam zopar ciernych dead pixelov, ale nemienim kupovat novy mobil, dojazdim ho,az do posledneho pixelu...
tym chcem povedat, ze sa to zlozito pocita, ak ma byt clovek nestranny :D
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240605_134352_Chrome.jpg
Tady je jeden z propagátorů EV :D :D :D
Ty EV nemůžou být špatný,když i Babiš kupuje.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř čer 05, 2024 1:49 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Neo píše: stř čer 05, 2024 12:14 pm Limity pro stará vozidla se čas od času zpřísňují.
Takže občas nastane situace že u starého vozidla je dnešní limit tak nizký že jej nesplňovalo vozidlo ani jako nové :)
Zpřístnění limitu pro stará vozidla odporuje principu lex retro non agit, tedy zákazu retroaktivity právní úpravy, přičemž výjimky z tohoto principu jsou možné jen ve prospěch dotčené osoby, nikoli v její neprospěch.
eman
Příspěvky: 1116
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Možná to principu odporuje, ale děje se to a nedá se s tím nic dělat. Možná prodat dům a zahájit soudní proces proti Bruselu a všem jeho právníkům.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
unicast
Příspěvky: 1324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Stačí napadnout příslušnou vyhlášku MDČR.
eman
Příspěvky: 1116
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Vzhledem ktomu, že emisní limity zpřísnili už před lety a nic se nestalo, tak to asi nebude tak jednoduché.....
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
unicast
Příspěvky: 1324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

On si totiž každý, koho se to týkalo, řekl patrně přesně to, co ty a nikdo ten odpor ani nezkusil. A pořád platí, že Vigilantibus iura scripta sunt.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 549
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Já mám za to, že byla chyba ve dvakrát započtené toleranci. Tato už je započtená v údajích od výrobce, na STK ji chybně přičetli ještě jednou, proto došlo od roku 2015 ke "zpřísnění".
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
rva
Příspěvky: 3656
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od rva »

U opacity (kouřivost) se při schvalování typu změřila opacita a dle předpisu EHK 24 se určil korigovaný součinitel absorpce, což byla obvykle o 0,5 m-1 vyšší hodnota. Tento slouží ke kontrole shodnosti výroby, kde je vždy určitý rozptyp a proto o těch +0,5 m-1 více. Ale tyto kontroly se provádějí na nových vozech. Provozem se kouřivost obvykle zvyšuje a proto SME ke korigovanému souč. absorpce přičítaly ještě dalších +0,5 m-1.
Nejstarší auta (která třeba ani neměla tuto homologaci) nesměla překročit hodnotu 4 m-1.
Dnes se předpokládá, že auto bude plnit emisní limity po celou dobu životnosti a u kouřivosti že se tato nebude zhoršovat. Limity jsou nastaveny nereálně a proto občas praskne nějaká aféra jak se to automobilka pokoušela ošulit. Systém vstřikování močoviny (kvůli redukci NOx) je nespolehlivý, drahý na údržbu a proto existuje řada firem, které ho softwarově vyřazují z činnosti. SME nic nezjistí, protože u nafty se měří jen opacita a vhodným přečipováním se opacita sníží a třeba výkon zvýší.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Mex
Příspěvky: 480
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Pěkný graf, kdy Tesla měřila dojezd svých aut v závislosti na rychlosti.
Bohužel v těch pitomých amerických jednotkách, ale vynásobit to 1.6 zase není tak složité.
Dojezd_vs_rychlost.jpg
Dojezd_vs_rychlost.jpg (37.39 KiB) Zobrazeno 403 x
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Scénic je za ty prachy výborný,nejvíc kecá jako obvykle VW a potom se diví ,že jeho EV se špatně prodávají.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2738
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kybos »

Zrovna tento článek bych nebral příliš vážně, jelikož jeho autor byl asi záškolák v době, kdy se probíraly procenta. Viz řádek tabulky s vozem Xpeng G6.
Ach ty procenta...
Ach ty procenta...
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: stř čer 12, 2024 12:29 pm Zrovna tento článek bych nebral příliš vážně, jelikož jeho autor byl asi záškolák v době, kdy se probíraly procenta. Viz řádek tabulky s vozem Xpeng G6.
Mají tam chybu,to je jasné. Jinak, jestli se nepletu jeden z mála testů, kdy ty auta jedou za sebou za stejných podmínek.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Ten Xpeng G6 má WLTP 570km někde píṣ̌I 550km.
Screenshot_20240612_124136_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek