Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Já bych řekl, že ani ne! Teď mi to docvaklo - když jsem viděl ten skůtr. Znáte ze silnic takové ty sráče pro náctileté, co můžou jen 45 km/h a stačí na ně papíry na motorku?500ccm je malý pro auto (nemluvím o přeturbených a přečipovaných vraždách) , ale pro centrálu trochu přes , ne ?
http://www.aixam.cz/
To má motor snů: Vodou chlazený, dvouválcový diesel Kubota, objem asi půl litru, výkon 4 kW/3200 min-1. A teď jen správný generátor.
vlkazajac
Já jsem tím motorem z fáva jen chtěl demostrovat, že využití tepla ze spalováku je možné, ne, že je tohle konkrétně vhodný motor na ostrovní centrálku - to abychom si rozuměli. Každopádně, i váš 3-5 kW motor bude tak jako tak vyrábět 1,5 - 2,5 kW tepla a byl by nesmysl tohle (draze vyrobené) teplo vypustit do komína, když si s ním můžu ohřát třeba vodu v bojleru.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
a co třeba něco takovýhodle: http://www.stabilnimotory.estranky.cz/f ... 50255.html
sice to bude chtít řemen, ale je to nízkootáčkový, masivní, sežere to fšechno co trochu hoří a ekonomika provozu je taky celkem ok, odstředivý regulátor vypíná sací ventil (nebo snižuje zdvih vačky)
sice to bude chtít řemen, ale je to nízkootáčkový, masivní, sežere to fšechno co trochu hoří a ekonomika provozu je taky celkem ok, odstředivý regulátor vypíná sací ventil (nebo snižuje zdvih vačky)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Ak by sme mali vodou chladený motor 3-5 kW, iste by ho šlo napojiť aj na ohrev vody v bojleri. Pri dvoch hodinách denne - ako by bolo primerané v týchto dňoch - by to bol skutočne len "pšouk". Ale niekto by sa s tým vyhral ku svojej cti. Pripadá mi tiež sympatický prínos tepla pre "motoráreň" samotnú.honzasl píše:vlkazajac
Já jsem tím motorem z fáva jen chtěl demostrovat, že využití tepla ze spalováku je možné, ne, že je tohle konkrétně vhodný motor na ostrovní centrálku - to abychom si rozuměli. Každopádně, i váš 3-5 kW motor bude tak jako tak vyrábět 1,5 - 2,5 kW tepla a byl by nesmysl tohle (draze vyrobené) teplo vypustit do komína, když si s ním můžu ohřát třeba vodu v bojleru.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
To vlkazajac:
Jak jsem psal,pokud bychom zašli do extrému.Znal jsem člověka,který stavěl svody a výfuky pro soutěžní auta,možná by mi poradil.Ale nač si to tolik komplikovat...Všechna vzduchem chlazená auta to mají tak vyřešeno a dokonce můj Citroen C5,který je trelativně dnešní má předehřev chladícího média vyřešen z výfuku.
To honzasl:
No jo,na toho Aixama jsem ani nevzdechl.Dneska už je to poměrně dost rozšířené a řešení je to ideální.Ale možná stále drahé.Neví co si za to říct.
Jak jsem psal,pokud bychom zašli do extrému.Znal jsem člověka,který stavěl svody a výfuky pro soutěžní auta,možná by mi poradil.Ale nač si to tolik komplikovat...Všechna vzduchem chlazená auta to mají tak vyřešeno a dokonce můj Citroen C5,který je trelativně dnešní má předehřev chladícího média vyřešen z výfuku.
To honzasl:
No jo,na toho Aixama jsem ani nevzdechl.Dneska už je to poměrně dost rozšířené a řešení je to ideální.Ale možná stále drahé.Neví co si za to říct.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Něco takového pozoruju pouze u favorita. A tam to přičítám ještě nedokonalosti regulátoru. U novejších aut mi altík drží stále těch 14.4V i když zapnu světla a topení naplno tak to jen houpne a okamžitě se vrátí na původní napětí i na volnoběh. Samozřejmě tam je - pár desetinek V o ubytek na kabelech.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Nedovno som kupil KIPOR 3kw inventor, ak nieje zatazena ide na volnobeh a ak sa zatazuje postupne si pridava otacky. teraz ju este len zabieham ale idem skusit podobne meranie.
Prazdna nadrz a do toho 10l benzinu, zataz najprv 20% , druhe meranie 80% zatazenie. nahodim watmeter a uvidime ake budu vysledky
Prazdna nadrz a do toho 10l benzinu, zataz najprv 20% , druhe meranie 80% zatazenie. nahodim watmeter a uvidime ake budu vysledky
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Chalani počujte bo bola tu spomenuta učinnosť motora a strata do tepla. Teda 1L benzinu ma v sebe 9KWh energie v teple,ale nechapem inej veci,de sa strati to teplo v motore. Proste bolo povedane,že 25-30% ma učinnosť motor a 70-75% ide do odpadoveho tepla. Ale nepletiete sa nahodov? Proste motor ma svoju učinnosť,z nej dostanete čokolvek,buď pohon auta,alebo generatora,no stale bude 100% odpadneho tepla,či de sa strati to teplo.
Teda ak dodam do motora 9KWh v benzine pri učinnosti 25% dostanem z motora 2,25KWh mechanickej energie a 9KWh v teple.? Proste nechapem ako sa môže teplo len tak stratiť. Ako pozeral som o tom dokument,že existuje len premena energie na inu energiu,alebo hmotu,no hlava Mi to nechce zobrať,stale Mi v hlave svieti !?!?!?!?prepočitavam!!!!! Viem,je to hluposť z dodanych 9KWh kvapaliny mať 11,25KWh kombinovanej energie,ale iba tak sa Mi to zda spravne.
Čo Vy na to,pletiem sa???
Teda ak dodam do motora 9KWh v benzine pri učinnosti 25% dostanem z motora 2,25KWh mechanickej energie a 9KWh v teple.? Proste nechapem ako sa môže teplo len tak stratiť. Ako pozeral som o tom dokument,že existuje len premena energie na inu energiu,alebo hmotu,no hlava Mi to nechce zobrať,stale Mi v hlave svieti !?!?!?!?prepočitavam!!!!! Viem,je to hluposť z dodanych 9KWh kvapaliny mať 11,25KWh kombinovanej energie,ale iba tak sa Mi to zda spravne.
Čo Vy na to,pletiem sa???
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 3276
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
na mech praci nepremenene teplo jde castecne do vody a velika cast spalinama do lufu. Cast paliva se urcite nespali dokonale - no smoke no fun diesly. Dalsi cast se vyzari pres povrch motoru. U aut nasleduji ztraty v prevodovkach kloubech, loziskach brzdach pneumatikach ... takze samohyb jako takovy je znacne neucinny zarizeni. Ale nic lepsiho zatim nejni
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Treba tahle diskuze skrz účinnost je dobra: https://diskuse.elektrika.cz/index.php? ... 58.10;wap2
-
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Zkrátka při ceně benzínu/nafty 32 Kč/litr to vychází 25 Kč/kWh u horší benzínové centrály a 15 Kč/kWh u kvalitní dieselové - tam do toho zase negativně promluví pořizovací cena zařízení.NOPARasito píše:Treba tahle diskuze skrz účinnost je dobra: https://diskuse.elektrika.cz/index.php? ... 58.10;wap2
Níž než 15 Kč/kWh se lze teoreticky dostat jen u jiných paliv.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Jj treba lpg, nebo by jsi musel naftu resp. topny olej shanet od nekoho kdo to ma vedene na vyrobu el.energie tzn.osvobozeno od dane tak se pohybuje tusim vyrobena kW kolem cca 5-6kc.
Centrala je dost draha sranda na vyrobu el.energie, koor, kdyz by jsi z toho nebral zustatkove teplo na vytapeni ;-(((.
Centrala je dost draha sranda na vyrobu el.energie, koor, kdyz by jsi z toho nebral zustatkove teplo na vytapeni ;-(((.
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Spálením litru paliva je možné získat 9 kWh tepelné energie. Motor je zařízení, kde právě část této tepelné energie přeměním na mechanickou energii. Teplo se "ztratí" do pohybu pístu. Tj. zjednodušeně, po zapálení paliva má směs ve válci nějakou teplotu, plyny ve válci expandují (= ochladí se) a auto popojede o metr. Tepelnou energii v palivu jsem přeměnil na mechanickou.JonasPP píše:Chalani počujte bo bola tu spomenuta učinnosť motora a strata do tepla. Teda 1L benzinu ma v sebe 9KWh energie v teple,ale nechapem inej veci,de sa strati to teplo v motore. Proste bolo povedane,že 25-30% ma učinnosť motor a 70-75% ide do odpadoveho tepla. Ale nepletiete sa nahodov? Proste motor ma svoju učinnosť,z nej dostanete čokolvek,buď pohon auta,alebo generatora,no stale bude 100% odpadneho tepla,či de sa strati to teplo.
Teda ak dodam do motora 9KWh v benzine pri učinnosti 25% dostanem z motora 2,25KWh mechanickej energie a 9KWh v teple.? Proste nechapem ako sa môže teplo len tak stratiť. Ako pozeral som o tom dokument,že existuje len premena energie na inu energiu,alebo hmotu,no hlava Mi to nechce zobrať,stale Mi v hlave svieti !?!?!?!?prepočitavam!!!!! Viem,je to hluposť z dodanych 9KWh kvapaliny mať 11,25KWh kombinovanej energie,ale iba tak sa Mi to zda spravne.
Čo Vy na to,pletiem sa???
Pokud by motor poháněl jeřáb, tak by břemeno vyjelo do větší výšky a tedy získalo by vyšší potenciální energii. Energie se nikam neztratí, jen změnila svou formu z energie chemických vazeb v palivu na energii tepelnou a tu jsme přeměnili na energii potenciální toho břemena.
Zbytek toho tepla jde do chladiče a do spalin.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 3276
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Celej problem je s palivem - palivo drahe at je vesmes jakekoliv byva jednoduseji a sofistikovaneji spalitelne a premenitelne na dalsi formy energie za dobre riditelnych podminek i automaticky.
palivo levne ktereho je svym zpusobem vsude hromada byva obtizne zpracovatelne automaticky a jsou na to navazany dalsi prace. V prumyslovem meritku je situace jina - takovy motor na mazut to ti je vec.
Pokud se nemylim tak z drahych paliv je snad nejlevnejsi (kc/kwh tepla) zemni plyn. Takze vyhodit kotel a plyn prohnat nejakym litrovym trivalcem - spalinovy vymenik by u zemniho plynu nemusel byt az takovy problem udrzet v cistote, nejakou tu akumulaci do vody at to startuje trebas jednou denne plus samozrejme generator s tim ze po nabiti aku by generator taky ohrival topnou vodu. A pak vyzva jak to odhlucnit.
Byl by to zajimavy projekt
palivo levne ktereho je svym zpusobem vsude hromada byva obtizne zpracovatelne automaticky a jsou na to navazany dalsi prace. V prumyslovem meritku je situace jina - takovy motor na mazut to ti je vec.
Pokud se nemylim tak z drahych paliv je snad nejlevnejsi (kc/kwh tepla) zemni plyn. Takze vyhodit kotel a plyn prohnat nejakym litrovym trivalcem - spalinovy vymenik by u zemniho plynu nemusel byt az takovy problem udrzet v cistote, nejakou tu akumulaci do vody at to startuje trebas jednou denne plus samozrejme generator s tim ze po nabiti aku by generator taky ohrival topnou vodu. A pak vyzva jak to odhlucnit.
Byl by to zajimavy projekt
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Kogenerační jednotky se používají, vyrábějí se i u nás v Tedomu https://www.tedom.com/cs/kogeneracni-je ... zemni-plyn. Obecně vypadá samozřejmě lepší CNG neprohnat kotlem, ale motorem a získat i něco elektřiny. Ale cenově je to pěkně drahé a návratnost v nekonečnu.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Tedom se vyplatí někde kde je spotřeba vody permanentní a hlavně na to kdysy někdo vybehal dotace. Na rodinný barák je to pase
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Ale presne toto ma zaraža,že ako sa môže teplo len tak v "prepočte" stratiť,keď motor premeni expanziu plynov vo valci a z toho je ta mechanicka energia,nie stratov tepla. Teplo je len odpad a to ostane vo všeckom ostatnom(splodiny,cela konštrukcia motora,okolity vzduch)honzasl píše:
Spálením litru paliva je možné získat 9 kWh tepelné energie. Motor je zařízení, kde právě část této tepelné energie přeměním na mechanickou energii. Teplo se "ztratí" do pohybu pístu. Tj. zjednodušeně, po zapálení paliva má směs ve válci nějakou teplotu, plyny ve válci expandují (= ochladí se) a auto popojede o metr. Tepelnou energii v palivu jsem přeměnil na mechanickou.
Pokud by motor poháněl jeřáb, tak by břemeno vyjelo do větší výšky a tedy získalo by vyšší potenciální energii. Energie se nikam neztratí, jen změnila svou formu z energie chemických vazeb v palivu na energii tepelnou a tu jsme přeměnili na energii potenciální toho břemena.
Zbytek toho tepla jde do chladiče a do spalin.
Poviem to inač
Ak zapalim priamo 1liter benzinu tak dostanem 9KWh tepla(100%).
V prepočte čo sa použiva ak motor spotrebuje 1L benzinu,tak vraj dostane 2,25KWh(25%) mechanickej energie a 6,75KWh(75%) tepla,spolu 9KWh(100%).
Môj nazor ale je,že ak motor spotrebuje 1L benzinu,tak dostaneme 2,25KWh(25%) mechanickej energie a 9KWh(100%) tepla,teda motor zužitkuje energiu expanzie splodin,nie teplo ako take,čo je spolu 11,25KWh(125%).
Ostatne neriešim,či sa dačo pohne,dvihne,odpor prevodovky,... Mňa zaraža ten prepočet čo sa použiva a či sa Ja nepletiem.
Toto ma zarazilo už v škole a do teraz Mi to nik poriadne neobjasnil. Zrazu som si prešiel toto vlakno a tak skušam či tu Mi to nebude vedieť niekto nornalne objasniť,nie iba premeni sa,to je fraza ako neznamy jav sa stal.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 3276
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
jonasPP: pokud takovy motor ktery se chova jak popisujes vlastnis koupim jej za jakoukoliv cenu bo pak ovladnu svet
Nene fyziku neohnes.Nikde se nic neztraci vse sedi do posledniho joule tepla.Je to 100-25 mechanicka a 75 teplo vsemoznymi cestami ven. A co zpusobi expanzi ? no teplo preci. Stenje tak co zpusobi zapaleni nafty v dieslu? teplo a kde se veme ve studenym motoru? preci prudkym stlacenim vzduchu nad positem tedy mech prace - tlak - teplo a nasledne teplo - tlak - mech úrace
Nene fyziku neohnes.Nikde se nic neztraci vse sedi do posledniho joule tepla.Je to 100-25 mechanicka a 75 teplo vsemoznymi cestami ven. A co zpusobi expanzi ? no teplo preci. Stenje tak co zpusobi zapaleni nafty v dieslu? teplo a kde se veme ve studenym motoru? preci prudkym stlacenim vzduchu nad positem tedy mech prace - tlak - teplo a nasledne teplo - tlak - mech úrace
-
- Příspěvky: 3276
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
jasny o kogenerackach vim ze se delaji. Ja myslel domaci konstrukci. I kdyby to clovek poskladal relativne levne tak beztak by navratnost byla velmi dlouha. to byla jen uvaha.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
pozeral som dokument o buducnosti energetiky a zaujalo ma to ze premena so slnecnej energie na elektricku ma ucinost 20% ( mozno uz su ucinejsie paneli) ale premena fosilnych paliv nikdy nelresiahne ucinost 33% a je okolo toho vela negativ
najjednoduchia kongeneracia u mna je dat centralu do domu, vyfuk trubkou von ....elektrina pojde do zasuvky a takmer vsetko odpadne teplo zostane v budove. toto je samozrejme iba nudzove riesenie ked vypadne elektrina a nechcem plytvat drahym benzinom
najjednoduchia kongeneracia u mna je dat centralu do domu, vyfuk trubkou von ....elektrina pojde do zasuvky a takmer vsetko odpadne teplo zostane v budove. toto je samozrejme iba nudzove riesenie ked vypadne elektrina a nechcem plytvat drahym benzinom
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Jediná nevýhoda že když budeš dolévat benzín zasmradis si tam
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 31 Odpovědi
- 4633 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od diablo007
-
- 10 Odpovědi
- 1390 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 3 Odpovědi
- 515 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lzahradil
-
- 20 Odpovědi
- 2602 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od josse
-
- 3 Odpovědi
- 662 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od brana