Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od marko250 »

Jenže podle této logiky nepracuje systém nastavený lidmi. A ten pseudo pohled člověka na ochranu přírody je komický,jsme jediný druh na Zemi,který s ní jen vyj...vá :-) .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
PapoS
Příspěvky: 172
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od PapoS »

Ono vo vacsine statov na zapad od nas sa da priplatit mesacne za elektrinu za rozne speciality, napr aby bola iba zo zelenych zdrojov, teda primarne aby nebola z uhlia. V Holandsku sa da priplatit aby bola energia iba z Holandska, aby bola iba z veternych elektrarni atd.

Keby sa malo porovnavat do hlbky ci je zelensi elektromobil alebo klasicke auto, tak by to asi nikdy neskoncilo
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od fugas »

Ona spousta věcí,kdyby se řešila selským rozumem a ne úřadem,tak by bylo hned radostněji.Zabředli jsme už moc hluboko do kliček a obezliček které vzájemně pozbyly smyslu.Hraji si teď s LOGO!.Dodělám program a pak situaci přehodnotím a něco tam připíšu.Ve finále mi v důsledku úprav už nefunguje sama postata věci tak,jak bych chtěl.A stejné je to s tou byrokracií.Ten systém prostě sám sebe neuhlídá.
Pokud budu elektromobil schopen nabíjet polovinu roku solárně a další polovinu jezdit se splodinami v řádu účinnosti spalování v elektrárně,tak je jeho výhra nad spalovákem naprosto jasná.Obzvláště když dojíždím 30km do práce a na takové trase se spalovák ani neohřeje,aby začal spalovat aspoň tak mizerně jak nejlépe je mu předurčeno.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od brumlaj »

abrams píše:........ na nízko-emisní elektřinu ........
A chcípat budeme na radiaci jako Japonci, viz. dnešní zprávy o zvýšeném výskytu rakoviny..... To že se doteď u nás nic nestalo nemusí trvat na věky. Říká se tomu "optimalizace nákladů" a "řízení rizik". Svary to začíná a neschopností zajistit nouzové napájení řádově desítky hodin po zániku katastrofy končí (lépeřečeno nastupuje megaprůser).
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od abrams »

brumlaj píše:
abrams píše:........ na nízko-emisní elektřinu ........
A chcípat budeme na radiaci jako Japonci, viz. dnešní zprávy o zvýšeném výskytu rakoviny..... To že se doteď u nás nic nestalo nemusí trvat na věky. Říká se tomu "optimalizace nákladů" a "řízení rizik". Svary to začíná a neschopností zajistit nouzové napájení řádově desítky hodin po zániku katastrofy končí (lépeřečeno nastupuje megaprůser).
Zdravím ,

... myslel jsem to ironicky ;) .

Ovšem že jsem proti stavbě dalších atomek . Pro případ megaprůseru má ČEZ omezené ručení tuším na 1,5GKč :evil: .

Ve Fukušimě to posrali umístěním záložních diesel-generátorů na zemi ... na mořské pláži ... v regionu s častými zemětřeseními a přílivovými vlnami ... :wall: ibyoti ::facepalm:: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od marko250 »

Tak jak to vypadá na Ampéru?Něco zajímavého,třeba od p.Procházky a jeho He3da ,nějaký převrat v nákupce EV atd?Nějaké směry v "ostrovním" podnikání? Nedávám to časově,nějak se na mě nahrnula práce tento týden a porady. Ale konečně svítí potvora po několika měsících. :-)
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7627
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od kodl69 »

moje dojmy: klamavá reklama froniusu na jejich akupack (5kWh za víc než 300kKč), nějaký amatérský elektrovozítka, celá hala plná osazovacích automatů a prodejců součástek, nic extrémně zajímavýho, u TME dávají dobrý kafe zdarma všem....
Venku stojí nějaký elektromobily, jeden z nich mě dokonce dovezl, protože ráno mě vzbudil kvůli nabíjení (asi chyba GPS)
a já se vetřel.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od kyocera »

Amper 2016 je velmi zajímavý.
Se zájmem jsem si prohlédnul na jednom stánku DC / AC měniče čistý sinus 10kW a 100kW.
Koncepce řešení topologie tak výkoných měničů mě dost zajímala a ani jsem se nenadál, že čas
poskočil o 2 hodiny, když jsem se od tohoto stánku odpoutal. U jiné firmy jsem si zase
všimnul novinky, že
do svých frekvenčním měničů umí nahrávat soft. pro řízením MPPT a tedy mají frekvenční
měniče připravené na přímé el. spojení s FV panely , vstup tedy DC 600V z FV panelů.
Jedná se tedy o frekvenční měniče 3 x 380V AC výstup.
Je pravda, že u TME byla výborná káva, ale pro mě asi více zajímavé informace o plánovaných akcích
-20% budoucí slevy v roce 2016.
Tak jako každý rok je zřejmá neúprosně nastupující era robotu všech druhů a typů.
Pro všeobecný znalostní přehled jsem si vyslechl přednášku o nových typech servomotorů a
Jejich řízení pro vysokou akceleraci.
Jako úplnou novinku bych vzpomněl lineární motory s možností dráhy desítky metrů. Něco
takového bylo prezentováno úplně poprvé. Přitom samotný motor co běhal po dráze rychlostí
4m/sec , byl pasivní pouze s neodýmovými magnety.
Venku byla zajimavá flotila různých typů a druhů elektromobilů, el.motorek i jedno elektroletadlo.
Dozvěděl jsem se, že cena náhradního aku do Nissan Leaft je 150tis.Kč za 24kWh.
Přepočteno na 1kWh to není tak špatné . Ve srovnání s LIFEPO4 je to zhruba poloviční cena.
Je pravda, že Fronius má drahý aku, ale není nutné je kupovat, zato jsem si u stánku Fronius
zavzpomínal na velmi zajímavou prohlídku výrobního závodu Fronius v Rakousku, v roce 2015,
opravdu tam je krásně sladěná výrobní linka, kde lidé pracovali velmi uvolněně a spokojeně.
Firma Fronius je rodinný podnik a je tam znát, že myslí na lidi, na rozdíl od běžných ryze kapitalizovaných
firem, kde je hlavním kriterium míra zisku za každou cenu.
Na střeše výrobního závodu Fronius bylo instalováno přes 600kWp FV panelů. Výrobní haly
řešené na energetické úrovni třídy A a hodně prosklené a nechybí ani podniková MŠ přímo ve
výrobním závodu Fronius.
Ve vstupní hale firmy Fronius v Rakousku je ve skleněné vitríně umístěné nejvyšší ocenění za
technologii výroby , skladování vodíku a provoz palivových článků. Tak to jen zmínka o firmě
Fronius, jejichž stánek jsem navštívil jako poslední.
Ampér 2016 je tedy zajímavý a plný novinek a ten den tam uběhl rychlostí vody v horském potoku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od mobilik »

Bol som na Ampere minuly rok a velmi, ale velmi sa mi pacilo, chcel som ist aj tento, ale asi z toho uz nic... Niet casu sakra. :-(
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od tomas »

"Fronius má drahý aku, ale není nutné je kupovat"
Myslíš jako provozovat Fronius hybrid bez aku? Protože v manuálu má Fronius napsáno že při použití neschválených aku zaniká záruka.

Jinak díky za zajímavé informace. Výrobce těch 100kW měničů a frekvenčních střídačů s MPPT si nepamatuješ?
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od kyocera »

Já jsem spíše zastánce čistě ostrovních systému pro RD a tak raději nic nekupovat co není čistý ostrov pro RD.
Čistě ostrovní měniče v RD nevytváří tlak na tvorbu drahých chytrých sítí .
Ale umím si představit někde v průmyslu aplikaci, že střídač pro FV bez aku , který nevytváří přetoky do DS a vyjde v průmyslové aplikaci levněji než systém s nějakým aku. Navíc bohužel ten Fronius s aku má 5ti vteřinovou pauzu, než
přejde z jednoho režimu do druhého. Aby v domě na 5 sec. vše zhasnulo není štastné řešení.
Myslím, že frekvenční měniče 3 x 380V kde je možné nahrát soft pro MPPT je od fi. Vacon.
Je tam toho k vidění tolik, že se vyplatí naplánovat na to úplně celý den.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od brumlaj »

tomas píše:"Fronius má drahý aku, ale není nutné je kupovat"
Myslíš jako provozovat Fronius hybrid bez aku? ..........
Předpokládám, že má na mysli nepoužívat Fronius vůbec.

1. Po zaplacení nulová šance na starost o zákazníka. Dodnes nevyřešena reklamace z roku 2011. Měniče kdykoli v průbehu dne ztratí informaci o denní vytobené energii....... serou na zákazníka jako na placatý kámen.

2. pořád se nedokážou odpoutat od použití RJ45 konektoru pro datové přenosy ve venkovním prostředí i přes to, že s touto koncepcí jsou ve venkovním prostředí neskutečné problémy s neskutečnými náklady na lokalizaci závady......

Tak takto je to s Froniem. Maj super svářečky, ale FV měniče jsou pro ně jako koule u nohy. Neumí to a prdí na zákazníka.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Wagoneer
Příspěvky: 180
Registrován: stř kvě 30, 2012 2:46 pm

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

Příspěvek od Wagoneer »

Abych se vrátil k Tesle. Včera večer na Primě v poradu Autorevue byl test Tesly. Možno vidět na archívu prima play.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek