Saft NiCd STM 5-100 MR

kboumi
Příspěvky: 8
Registrován: sob lis 05, 2022 4:11 pm

Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od kboumi »

Nabízím několik baterií z elektromobilů PSA Citroen/Peugeot. Zbytky ze stavby fve. Co je dostupné + nějaké fotky + datasheet zde:

Kód: Vybrat vše

https://drive.google.com/drive/folders/1ZAaxXDb0zWl-FR68Plp8_74bkz2Rwqpv
Na požádání můžu poslat fotky konkrétních kusů.

Lokalita: Brno

Stav: Baterie jsou ze dvou různých aut a různých beden. Postup měření kapacity: Nabít 100 Ah, vybít do 5 V. Skladovány zašpuntované a "vybité", destilka dolitá dle návodu, elektrolyt původní. Novější auto mělo najeto jen 29 K km, nicméně to může být stran stavu baterií zavádějící. Co se týká výdrže: nemůžu hodnotit, jediný test: když jsme je dovezli, ležely několik měsíců a nedošlo k měřitelné změně napětí. Vzhledem k delší době skladování je možné, že po provedení rekondice bude kapacita vyšší. Kde bylo třeba nalisován nový nerezový hřídelový kroužek (originál grifax) a vyměněn o-kroužek.

U jedné z beden došlo k mechanickému poškození. Nejspíš to pomlátili na šrotišti. Jinak jsou ale kupodivu v pohodě. Většinou jde o naprasklou venkovní kratší boční stěnu, typicky to vypadá jako na fotce v odkazu: ta světlejší část nad červeným vyznačením. Někdy už při natlakování místy prosakoval elektrolyt. Vzhledem k tomu, kde je to prasklé, se to dost blbě svařuje. Nejlíp se osvědčilo původní materiál pouze prasácky natavit a propéct bez přídavného drátu (případně drát jen jako další "výztuhu"). Na přehlídku to úplně není, ale funkční ano. Následně zkusím, jestli projdou testem (zašpuntuju a natlakuju v přebíjení, dokud nevyletí špuntík). Pár baterií, co prošly, takto používáme a bez problému. Na tyto kusy záruka 2 měsíce.

Cena: 100 Ah = 3000 kč, odpočítáno podle reálné naměřené kapacity. Sleva na opravované kusy 25-50% podle rozsahu poškození, na kusy s nižší kapacitou atd.

Vše popsáno v tabulce v odkazu. Některé baterie ještě nemám naměřené anebo svařené. Co je momentálně k odběru vyznačeno zeleně.
Berlingo Electric
Příspěvky: 1
Registrován: sob úno 19, 2022 12:26 pm

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od Berlingo Electric »

Dobrý den, máte ještě nějaké funkčni NICD baterky ?
S pozdravem Vinkler
kboumi
Příspěvky: 8
Registrován: sob lis 05, 2022 4:11 pm

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od kboumi »

kboumi píše:
Nabízím několik baterií z elektromobilů PSA Citroen/Peugeot.
Už zbývá pouze 5 ks, které se mi nepovedlo svařit (z čehož 4 ks jinak ok, až na ty praskliny). Dokud je odkaz na GD funkční, dám za 200 kč/ks, pokud by to někdo chtěl na experimenty s přehazováním článků a obalů. Pokud odkaz nefunguje, vyvezl jsem k recyklaci.
Uživatelský avatar
mirektatra
Příspěvky: 1
Registrován: pon lis 11, 2024 9:33 pm
Lokalita: Semily

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od mirektatra »

Dobrý večer
Odpovídám na Vaši starší nabídku na baterie SAFT 100. Je ještě aktivní? Potřebuji alespoň 3 bloky, případně bych rád využil Vašich zkušeností s opravou vadných bloků - mám jich několik, ale nevím si s nimi rady.
Děkuji JK
Filas
Příspěvky: 123
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od Filas »

Nějaké bloky navíc bych měl. Koupil jsem je do zásoby, ale zatím nevyužil.
mwt
Příspěvky: 137
Registrován: pon dub 09, 2018 5:53 am
Lokalita: Boskovice

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od mwt »

Filas: Mne by ty zásoby zajímaly. Píšu SZ. MW
lubos
Příspěvky: 38
Registrován: pon říj 24, 2011 11:15 pm

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od lubos »

Zdravím. Kolik baterií máte k dispozici a jaké G-D ? Jsou nějakým způsobem změřené, popř. jak proběhlo měření?
Zrovna si také hraji s bloky ze svého P106. Poznatky jsou jasné. Dojezd byl už jen cca 40km. Po vyndání baterií bylo provedeno měření všech 20 ks:
Nabito v autě - vyrovnávací nabíjení. Potom všechny baterie v sérii zatíženy proudem 100A. Při poklesu jedné z baterií na 4,5V byla tato odpojena a pokračování vybíjení dál se zbytkem baterií. Takto vybrány nejslabší baterie (53Ah,62Ah,65Ah), u nich zjištěno: první baterie - hřeje první článek u
+ pólu-(bude otevřena a zjištěna příčina); druhá baterie 62Ah připojena za touto špatnou, byla vybita na 4,5V, poté nabita s výsledkem 70Ah. U této baterie byl vyměněn "louh" s výsledkem 78Ah. U třetí baterie, která měla 65Ah, také vyměněn "louh", výsledek 70Ah. U všech třech baterií po výměně "louhu" a třech cyklech nabití/vybití již nedošlo ke zvýšení kapacity.
Při testu kapacity těchto baterií zjištěno toto: pokud se vybíjecí proud sníží ze 100A při poklesu napětí na 4,5V na 60A, tak baterie vydrží a kapacita je třeba i 90Ah. Pro provozování vozidla je ale už tato baterie nepoužitelná. Do FVE a na proudy okolo 50A v pohodě.
Luboš
mwt
Příspěvky: 137
Registrován: pon dub 09, 2018 5:53 am
Lokalita: Boskovice

Re: Saft NiCd STM 5-100 MR

Nový příspěvek od mwt »

Zdravím lubos,
poslal jsem SZ, kolega Filas se ještě neozval. Pokud se ozve, navrhuji spojit síly a domluvit se. Já nepotřebuji nějaké vysoké proudy (do 10A), ale více kusů ano. Nějaké tu mám, stav neznámý a pokouším se z toho poskládat potřebnou baterii. A nevadilo by mi ani kdyby jeden z článků v bloku byl ve zkratu (mám tu takové). A naopak si myslím, že najdu plně použitelné, ale ty asi nevyužiji na 100%, bylo tedy škoda nechat je nevyužité a jsem ochoten je vyměnit za ty, které už vysoké proudy nezvládají.
Předpoklad ovšem je, že kolega Filas nějaké kusy najde... Případně prosím do SZ - jsme tu v cizím vlákně a já neumím oddělit už proběhlou komunikaci do nového (jestli je to vhodné, tak prosím Admina aby tak učinil...)
MW

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek