Saft NiCd STM 5-100 MR
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob lis 05, 2022 4:11 pm
Saft NiCd STM 5-100 MR
Nabízím několik baterií z elektromobilů PSA Citroen/Peugeot. Zbytky ze stavby fve. Co je dostupné + nějaké fotky + datasheet zde: Na požádání můžu poslat fotky konkrétních kusů.
Lokalita: Brno
Stav: Baterie jsou ze dvou různých aut a různých beden. Postup měření kapacity: Nabít 100 Ah, vybít do 5 V. Skladovány zašpuntované a "vybité", destilka dolitá dle návodu, elektrolyt původní. Novější auto mělo najeto jen 29 K km, nicméně to může být stran stavu baterií zavádějící. Co se týká výdrže: nemůžu hodnotit, jediný test: když jsme je dovezli, ležely několik měsíců a nedošlo k měřitelné změně napětí. Vzhledem k delší době skladování je možné, že po provedení rekondice bude kapacita vyšší. Kde bylo třeba nalisován nový nerezový hřídelový kroužek (originál grifax) a vyměněn o-kroužek.
U jedné z beden došlo k mechanickému poškození. Nejspíš to pomlátili na šrotišti. Jinak jsou ale kupodivu v pohodě. Většinou jde o naprasklou venkovní kratší boční stěnu, typicky to vypadá jako na fotce v odkazu: ta světlejší část nad červeným vyznačením. Někdy už při natlakování místy prosakoval elektrolyt. Vzhledem k tomu, kde je to prasklé, se to dost blbě svařuje. Nejlíp se osvědčilo původní materiál pouze prasácky natavit a propéct bez přídavného drátu (případně drát jen jako další "výztuhu"). Na přehlídku to úplně není, ale funkční ano. Následně zkusím, jestli projdou testem (zašpuntuju a natlakuju v přebíjení, dokud nevyletí špuntík). Pár baterií, co prošly, takto používáme a bez problému. Na tyto kusy záruka 2 měsíce.
Cena: 100 Ah = 3000 kč, odpočítáno podle reálné naměřené kapacity. Sleva na opravované kusy 25-50% podle rozsahu poškození, na kusy s nižší kapacitou atd.
Vše popsáno v tabulce v odkazu. Některé baterie ještě nemám naměřené anebo svařené. Co je momentálně k odběru vyznačeno zeleně.
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/drive/folders/1ZAaxXDb0zWl-FR68Plp8_74bkz2Rwqpv
Lokalita: Brno
Stav: Baterie jsou ze dvou různých aut a různých beden. Postup měření kapacity: Nabít 100 Ah, vybít do 5 V. Skladovány zašpuntované a "vybité", destilka dolitá dle návodu, elektrolyt původní. Novější auto mělo najeto jen 29 K km, nicméně to může být stran stavu baterií zavádějící. Co se týká výdrže: nemůžu hodnotit, jediný test: když jsme je dovezli, ležely několik měsíců a nedošlo k měřitelné změně napětí. Vzhledem k delší době skladování je možné, že po provedení rekondice bude kapacita vyšší. Kde bylo třeba nalisován nový nerezový hřídelový kroužek (originál grifax) a vyměněn o-kroužek.
U jedné z beden došlo k mechanickému poškození. Nejspíš to pomlátili na šrotišti. Jinak jsou ale kupodivu v pohodě. Většinou jde o naprasklou venkovní kratší boční stěnu, typicky to vypadá jako na fotce v odkazu: ta světlejší část nad červeným vyznačením. Někdy už při natlakování místy prosakoval elektrolyt. Vzhledem k tomu, kde je to prasklé, se to dost blbě svařuje. Nejlíp se osvědčilo původní materiál pouze prasácky natavit a propéct bez přídavného drátu (případně drát jen jako další "výztuhu"). Na přehlídku to úplně není, ale funkční ano. Následně zkusím, jestli projdou testem (zašpuntuju a natlakuju v přebíjení, dokud nevyletí špuntík). Pár baterií, co prošly, takto používáme a bez problému. Na tyto kusy záruka 2 měsíce.
Cena: 100 Ah = 3000 kč, odpočítáno podle reálné naměřené kapacity. Sleva na opravované kusy 25-50% podle rozsahu poškození, na kusy s nižší kapacitou atd.
Vše popsáno v tabulce v odkazu. Některé baterie ještě nemám naměřené anebo svařené. Co je momentálně k odběru vyznačeno zeleně.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob úno 19, 2022 12:26 pm
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Dobrý den, máte ještě nějaké funkčni NICD baterky ?
S pozdravem Vinkler
S pozdravem Vinkler
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob lis 05, 2022 4:11 pm
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Už zbývá pouze 5 ks, které se mi nepovedlo svařit (z čehož 4 ks jinak ok, až na ty praskliny). Dokud je odkaz na GD funkční, dám za 200 kč/ks, pokud by to někdo chtěl na experimenty s přehazováním článků a obalů. Pokud odkaz nefunguje, vyvezl jsem k recyklaci.kboumi píše:Nabízím několik baterií z elektromobilů PSA Citroen/Peugeot.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon lis 11, 2024 9:33 pm
- Lokalita: Semily
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Dobrý večer
Odpovídám na Vaši starší nabídku na baterie SAFT 100. Je ještě aktivní? Potřebuji alespoň 3 bloky, případně bych rád využil Vašich zkušeností s opravou vadných bloků - mám jich několik, ale nevím si s nimi rady.
Děkuji JK
Odpovídám na Vaši starší nabídku na baterie SAFT 100. Je ještě aktivní? Potřebuji alespoň 3 bloky, případně bych rád využil Vašich zkušeností s opravou vadných bloků - mám jich několik, ale nevím si s nimi rady.
Děkuji JK
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Nějaké bloky navíc bych měl. Koupil jsem je do zásoby, ale zatím nevyužil.
-
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon dub 09, 2018 5:53 am
- Lokalita: Boskovice
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Filas: Mne by ty zásoby zajímaly. Píšu SZ. MW
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: pon říj 24, 2011 11:15 pm
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Zdravím. Kolik baterií máte k dispozici a jaké G-D ? Jsou nějakým způsobem změřené, popř. jak proběhlo měření?
Zrovna si také hraji s bloky ze svého P106. Poznatky jsou jasné. Dojezd byl už jen cca 40km. Po vyndání baterií bylo provedeno měření všech 20 ks:
Nabito v autě - vyrovnávací nabíjení. Potom všechny baterie v sérii zatíženy proudem 100A. Při poklesu jedné z baterií na 4,5V byla tato odpojena a pokračování vybíjení dál se zbytkem baterií. Takto vybrány nejslabší baterie (53Ah,62Ah,65Ah), u nich zjištěno: první baterie - hřeje první článek u
+ pólu-(bude otevřena a zjištěna příčina); druhá baterie 62Ah připojena za touto špatnou, byla vybita na 4,5V, poté nabita s výsledkem 70Ah. U této baterie byl vyměněn "louh" s výsledkem 78Ah. U třetí baterie, která měla 65Ah, také vyměněn "louh", výsledek 70Ah. U všech třech baterií po výměně "louhu" a třech cyklech nabití/vybití již nedošlo ke zvýšení kapacity.
Při testu kapacity těchto baterií zjištěno toto: pokud se vybíjecí proud sníží ze 100A při poklesu napětí na 4,5V na 60A, tak baterie vydrží a kapacita je třeba i 90Ah. Pro provozování vozidla je ale už tato baterie nepoužitelná. Do FVE a na proudy okolo 50A v pohodě.
Luboš
Zrovna si také hraji s bloky ze svého P106. Poznatky jsou jasné. Dojezd byl už jen cca 40km. Po vyndání baterií bylo provedeno měření všech 20 ks:
Nabito v autě - vyrovnávací nabíjení. Potom všechny baterie v sérii zatíženy proudem 100A. Při poklesu jedné z baterií na 4,5V byla tato odpojena a pokračování vybíjení dál se zbytkem baterií. Takto vybrány nejslabší baterie (53Ah,62Ah,65Ah), u nich zjištěno: první baterie - hřeje první článek u
+ pólu-(bude otevřena a zjištěna příčina); druhá baterie 62Ah připojena za touto špatnou, byla vybita na 4,5V, poté nabita s výsledkem 70Ah. U této baterie byl vyměněn "louh" s výsledkem 78Ah. U třetí baterie, která měla 65Ah, také vyměněn "louh", výsledek 70Ah. U všech třech baterií po výměně "louhu" a třech cyklech nabití/vybití již nedošlo ke zvýšení kapacity.
Při testu kapacity těchto baterií zjištěno toto: pokud se vybíjecí proud sníží ze 100A při poklesu napětí na 4,5V na 60A, tak baterie vydrží a kapacita je třeba i 90Ah. Pro provozování vozidla je ale už tato baterie nepoužitelná. Do FVE a na proudy okolo 50A v pohodě.
Luboš
-
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon dub 09, 2018 5:53 am
- Lokalita: Boskovice
Re: Saft NiCd STM 5-100 MR
Zdravím lubos,
poslal jsem SZ, kolega Filas se ještě neozval. Pokud se ozve, navrhuji spojit síly a domluvit se. Já nepotřebuji nějaké vysoké proudy (do 10A), ale více kusů ano. Nějaké tu mám, stav neznámý a pokouším se z toho poskládat potřebnou baterii. A nevadilo by mi ani kdyby jeden z článků v bloku byl ve zkratu (mám tu takové). A naopak si myslím, že najdu plně použitelné, ale ty asi nevyužiji na 100%, bylo tedy škoda nechat je nevyužité a jsem ochoten je vyměnit za ty, které už vysoké proudy nezvládají.
Předpoklad ovšem je, že kolega Filas nějaké kusy najde... Případně prosím do SZ - jsme tu v cizím vlákně a já neumím oddělit už proběhlou komunikaci do nového (jestli je to vhodné, tak prosím Admina aby tak učinil...)
MW
poslal jsem SZ, kolega Filas se ještě neozval. Pokud se ozve, navrhuji spojit síly a domluvit se. Já nepotřebuji nějaké vysoké proudy (do 10A), ale více kusů ano. Nějaké tu mám, stav neznámý a pokouším se z toho poskládat potřebnou baterii. A nevadilo by mi ani kdyby jeden z článků v bloku byl ve zkratu (mám tu takové). A naopak si myslím, že najdu plně použitelné, ale ty asi nevyužiji na 100%, bylo tedy škoda nechat je nevyužité a jsem ochoten je vyměnit za ty, které už vysoké proudy nezvládají.
Předpoklad ovšem je, že kolega Filas nějaké kusy najde... Případně prosím do SZ - jsme tu v cizím vlákně a já neumím oddělit už proběhlou komunikaci do nového (jestli je to vhodné, tak prosím Admina aby tak učinil...)
MW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 344 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krnule
-
- 18 Odpovědi
- 1931 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joskob
-
- 5 Odpovědi
- 1133 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mwt
-
- 10 Odpovědi
- 2899 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Axa
-
- 9 Odpovědi
- 1916 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JiříK