Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: pát dub 26, 2024 6:56 am
NOPARasito píše: čtv dub 25, 2024 10:18 pm
Franta2776 píše: čtv dub 25, 2024 2:24 pm Zápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
A tvuj nazor?
Můj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.
Takova RAV4 plug-in a Lexus450h+ musi byt prece squele univerzalni auto. Treba pro zenu do mesta na nakupy.

U tech bych pri te velikosti baterky pocital s tepelnym cerpadlem na zatopeni popř. i predehrati motoru.

Nejvetsi otazník je. A jak casto se "chce" uzivatelum vozidlo pripojit na zasuvku?
Franta2776
Příspěvky: 3006
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: pát dub 26, 2024 7:07 am
Franta2776 píše: pát dub 26, 2024 6:56 am
NOPARasito píše: čtv dub 25, 2024 10:18 pm
Franta2776 píše: čtv dub 25, 2024 2:24 pm Zápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
A tvuj nazor?
Můj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.
Takova RAV4 plug-in a Lexus450h+ musi byt prece squele univerzalni auto. Treba pro zenu do mesta na nakupy.

U tech bych pri te velikosti baterky pocital s tepelnym cerpadlem na zatopeni popř. i predehrati motoru.

Nejvetsi otazník je. A jak casto se "chce" uzivatelum vozidlo pripojit na zasuvku?
Podobné to bude s klimatizací v létě. Ne každý hybrid jde do zásuvky. Hybrida jsem nikdy neměl.Lexus byl pro mě v praktické zkoušce vždy zklamání.(jeho variátor,spotřeba a otáčky motoru na dálnici byly pro mě nepoužitelné)
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 195
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

NOPARasito píše: pát dub 26, 2024 7:07 am
Franta2776 píše: pát dub 26, 2024 6:56 am Můj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.
Takova RAV4 plug-in a Lexus450h+ musi byt prece squele univerzalni auto. Treba pro zenu do mesta na nakupy.

U tech bych pri te velikosti baterky pocital s tepelnym cerpadlem na zatopeni popř. i predehrati motoru.

Nejvetsi otazník je. A jak casto se "chce" uzivatelum vozidlo pripojit na zasuvku?
Však oboje tepelné čerpadlo má
A ráno můžeš předehřát po kabelu (předpokládám, že to umí)
Takže komfort výrazně lepší než u spalováku

Takže kde je problém?
Teda až na to že je to hnusný a drahý, ale to je už taková vlastnost dnešní doby.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
dzuro
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
Lokalita: Prievidza
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20kWp
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od dzuro »

RAV4 plugin mám doma. Má tepelné čerpadlo, kúri a aj chladí z baterky, prípadne aj z nabíjačky. Benzín si naštartuje len keď je teplota menej ako -15. kým je baterka tak benzín ani nenaštartuje, ani pri kickdowne...
V lete dojazd 80+ km, v zime 60+km.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

dzuro píše: pát dub 26, 2024 12:37 pm RAV4 plugin mám doma. Má tepelné čerpadlo, kúri a aj chladí z baterky, prípadne aj z nabíjačky. Benzín si naštartuje len keď je teplota menej ako -15. kým je baterka tak benzín ani nenaštartuje, ani pri kickdowne...
V lete dojazd 80+ km, v zime 60+km.
Při jakém výkonu a akceleraci takhle specialisti od Toyoty dokážou baterku trápit. Resp. kolikati C. Nějaké info z OBD???
dzuro
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
Lokalita: Prievidza
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20kWp
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od dzuro »

NOPARasito píše: pát dub 26, 2024 3:47 pm
dzuro píše: pát dub 26, 2024 12:37 pm RAV4 plugin mám doma. Má tepelné čerpadlo, kúri a aj chladí z baterky, prípadne aj z nabíjačky. Benzín si naštartuje len keď je teplota menej ako -15. kým je baterka tak benzín ani nenaštartuje, ani pri kickdowne...
V lete dojazd 80+ km, v zime 60+km.
Při jakém výkonu a akceleraci takhle specialisti od Toyoty dokážou baterku trápit. Resp. kolikati C. Nějaké info z OBD???
V elektrickom rezime ti auto da k dispozicii cca 110 az 120kW. Spolu so spalovakom 225 niekedy az 240kW, podla teploty, SOC bat. Z batt berie 6C max. Baterka ma termomanagement, kuri a chladi si podla potreby a nezavisle od kabiny. Rekuperacia je max 50kW, ale len chvilu, zvacsa cca do 25kW. Po 2,5 roku a 70.000km nepozorujem pokles kapacity, ak daky je, tak to skryva cez buffer. Za mna super auto pre moje potreby.
Raww
Příspěvky: 139
Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
Lokalita: Jihlava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 13,6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Raww »

Já mám doma Ford Mondeo Kombi full hybrida tj. nenabíjecí (baterka 1,4kWh). Kombinovaný výkon 140kW. A jsem s ním naprosto spokojený.
Topení pouze benzinovým motorem. Vše ostatní je elektrika tj. servo, klima... Jsem se svou volbou spokojen. Předtím jsem měl stejné auto v naftě a průměrná spotřeba byla cca o 0,5l/100km s naftou vyšší.
Jezdím denně krátkou trasu ráno a odpoledne. V zimě, když potřebuje rozehřát, oškrabat, topit, jedu trasu 12km se spotřebou 6 až 6,5l/100km. V létě (resp. když nepotřebuji topit) ta samá trasa 3,7-3,9l/100km, trasa 12km z toho na EV 9km.
Baterie má termomanagement topní/chlazení.
Pokud jedu dálky, tak dálnice při 140km/h tempomat 6,4l/100km, okresky kolem 5l/100km, když jedu s kamiónama (tachometrovejch 95km/h) tak 4,6l/100km. Je ohromně znát jízdní rychlost nad 120km/h kdy už nepomáhá elektromotor. Dlouhodobá spotřeba 5,7l/100km.
Za mě výborný vynález Toyoty do Priusu už v roce 1997.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

A kolko stoji taky hybrid? "Zarobi" si to na seba ?
jahodovák
Příspěvky: 2020
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od jahodovák »

To záleží na co se používá,někdy ne a někdy ano,je to asi tak,kolik vydělám návštěvou hospody...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Ano, to je pravda..
Napr, clanok pise, ze za pul hodinu sa dobije tak 10km, to mi nepride zrovna zle, ak si clovek ide napr na navstevu, kde si moze dobit auto..
Plus, ak to niekto vie dobijat vyhradne z FV, tak by to mohlo byt zaujimave, no neviem o kolko je taky hybrid drahsi, nez identicky benzin.
Nech clovek jazdi pravidelne, tak tych "prvych" XY km je technicky "zadarmo"...
resp za cenu menice :D
dzuro
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
Lokalita: Prievidza
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20kWp
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od dzuro »

Ja som porovnaval RAV4 plugin s Kodiakom 140kW 2.0 TSi / TDi. Cenovy rozdiel bol na urovni 5.000€. Kodiaq TSi chodi za 8 az 9 litrov, TDi za 6,5 az 7,5. S RAVkou mam priemer 1,7 l + 18kWh. Cize rozdiel na palive je viac ako 7€ na 100 km. Oplati sa? Za mna urcite za cca 80.000 km. Auta kupujem nove a nechavam si ich kym funguju... Teda 15+ rokov a 300+tkm...
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Hm, moj benzin 9.5L kombi spotreba, sakra,to chce nejaku teslu aspon :D
Raww
Příspěvky: 139
Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
Lokalita: Jihlava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 13,6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Raww »

V mém případě jsem nic neporovnával. A na sebe si auto vydělá, protože účtuji 10,-Kč/km + cestovné.

V případě nabíjení "firemní" EV z domácí FVE bych musel s účetní vyřešit, jak to nákladovat do podnikání anebo nabíjet a platit u komerčních nabíječek, aby šly vidět náklady na "PHM".
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
Franta2776
Příspěvky: 3006
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

tomer píše: pát dub 26, 2024 8:20 pm Hm, moj benzin 9.5L kombi spotreba, sakra,to chce nejaku teslu aspon :D
Mě bral Lexus hybrid s variátorem na dálnici 11L a točil cca5000ot/min:)))Rozčarováni,přesně podle článku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Hm, to ma len 4 prevody? :)
eman
Příspěvky: 1559
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

dzuro píše: pát dub 26, 2024 8:14 pm Ja som porovnaval RAV4 plugin s Kodiakom 140kW 2.0 TSi / TDi. Cenovy rozdiel bol na urovni 5.000€. Kodiaq TSi chodi za 8 az 9 litrov, TDi za 6,5 az 7,5. S RAVkou mam priemer 1,7 l + 18kWh. Cize rozdiel na palive je viac ako 7€ na 100 km. Oplati sa? Za mna urcite za cca 80.000 km. Auta kupujem nove a nechavam si ich kym funguju... Teda 15+ rokov a 300+tkm...
To je zajímavé. Takže chceš RAV4, který se dělá v hybridu a plugin, rozdíl přes 400tis., ale porovnáváš jí s úplně jiným autem, aby ten skoro 50% příplatek nevypadal tak blbě?
Tohle je mimo moje chápání. Plno automobilek nabízí spalovací i EV verzi stejného auta, cenový rozdíl je jasně daný, ale majitelé EV vlastně vždycky chtějí úplně jiný spalovák, nejlépe mnohem dražší, takže to EV je pak vlastně skoro zadarmo.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
dzuro
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
Lokalita: Prievidza
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20kWp
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od dzuro »

eman píše: pát dub 26, 2024 8:49 pm
dzuro píše: pát dub 26, 2024 8:14 pm Ja som porovnaval RAV4 plugin s Kodiakom 140kW 2.0 TSi / TDi. Cenovy rozdiel bol na urovni 5.000€. Kodiaq TSi chodi za 8 az 9 litrov, TDi za 6,5 az 7,5. S RAVkou mam priemer 1,7 l + 18kWh. Cize rozdiel na palive je viac ako 7€ na 100 km. Oplati sa? Za mna urcite za cca 80.000 km. Auta kupujem nove a nechavam si ich kym funguju... Teda 15+ rokov a 300+tkm...
To je zajímavé. Takže chceš RAV4, který se dělá v hybridu a plugin, rozdíl přes 400tis., ale porovnáváš jí s úplně jiným autem, aby ten skoro 50% příplatek nevypadal tak blbě?
Tohle je mimo moje chápání. Plno automobilek nabízí spalovací i EV verzi stejného auta, cenový rozdíl je jasně daný, ale majitelé EV vlastně vždycky chtějí úplně jiný spalovák, nejlépe mnohem dražší, takže to EV je pak vlastně skoro zadarmo.
Predtym ako zacnes "nechapat" a chrlit ohen, precitaj si par stranok nazad ake boli moje poziadavky... Hlavnou ulohou bolo tahanie obytneho privesu. Na to potrebujes auto ktore je tazke, ma dostatocne zatazenu zadnu napravu a ma vykon. 150kW povazujem za pouzitelne minimum ( predtym som pouzival ako tahac peugeot 508 so 120kW 2.0 HDi a bolo to malo). 225 kW uz je fajn a nepocitujem vykonovy deficit. Dalsia z poziadavka bola dlhodobo bezproblemova prevadzka v meste, tam skodovka nema co ponuknut. Chvilu som premyslal aj nad klasickou RAV4 hybrid, ale plugin ma presvedcil tichom - 90% na elektriku, bez vibracii, dvojite akusticke skla, a inak naladeny pohonny retazec, kde auto zbytocne nevytaca benzin, ale primarne pomaha elektrikou. Inak rozdiel v cene medzi hybrid a plugin bol cca 8000€, teda zdaleka nie 50%...
soami
Příspěvky: 740
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od soami »

Já mám tedy RAV4 hybrid a rozdíl mezi pluginem byl 300tis. Kč (€ 12tis.) ve stejné výbavě. A řekl bych, že ten cenový rozdíl je tam pořád. Ale i při € 8tis. je návratnost >200tis. km, při dobíjení doma a 50% EV - takže pro mě bez návratnosti. Ale každý má jiné preference a využití.
eman
Příspěvky: 1559
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Bral jsem cenu co je na webu. Tam je 1060000 vs 1450000 u základu. U lepších výbav byl myslím větší.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
soami
Příspěvky: 740
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od soami »

Základ je u hybridu předokolka, u pluginu je jen 4x4.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek