Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

NOPARasito píše: pát dub 19, 2024 8:40 pm
skybor píše: pát dub 19, 2024 4:18 pm Chlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík ;)
No, problem bude, ze ti hluk motoru chybet nebude.
To je asi věc názoru. Ale z mých osobních zkušeností vyšlo, že šestiválec do V, je při jízdě elegantnější, než zvuk regulátoru ::rolleyes:: Ale ten reprák je celkem efektní. Do Škodovek to dávají i do spalováku, aby to dělalo dojem že tam montují motory.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2556
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: sob dub 20, 2024 3:46 pm
NOPARasito píše: pát dub 19, 2024 8:40 pm
skybor píše: pát dub 19, 2024 4:18 pm Chlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík ;)
No, problem bude, ze ti hluk motoru chybet nebude.
To je asi věc názoru. Ale z mých osobních zkušeností vyšlo, že šestiválec do V, je při jízdě elegantnější, než zvuk regulátoru ::rolleyes:: Ale ten reprák je celkem efektní. Do Škodovek to dávají i do spalováku, aby to dělalo dojem že tam montují motory.
Dobře, výhoda EV je v "tichosti" celku. Ale chápu, že někomu chybí pocit výkonu. "Pocit"
Jj po mojí zkušenosti s Enyaqem ti musím dát za pravdu. Škodofka hraje na pocity lidí ze spalovacího světa, ale třeba za mě jsou to věci, které mě a okolí dost ruší.(Napr.: Matrix světla dobré pro řidiče, ale okolí to občas i nepěkně schytá "osvícením". Komplikovanost infotaimentu a kultivovanost jízdy také trpí.
Já když přesedám fosil a EV, tak z fosila jsem tim "pocitem" unavenej. (Vibrace, hluk, trhanost jízdy)
Ale každej má jiné chutě.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Trhanost jízdy je v rukou řidiče. Já třeba ani u fosila nemám rád automat. Ty repráky vnímám jako gumovou panu. Ale jinak máš pravdu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Miyuki
Příspěvky: 151
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 11:41 am
glottis píše: sob dub 20, 2024 8:38 am Docela zajimave video o vyuziti tepla. Hlavne kamionu, aut a tak
....
Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy :)

Celý koncept nebere v potaz:
Topit potřebuju v moderním domku 4 měsíce v roce. Zbývajících 8 měsíců se bude dál vypouštět z auta ven.Takže sniží emise celoročně ,tak o 15%. To je lepší pálit fosil v zimě v kogeneraci ne v plynovém kotli a nabíjet baterky v EV a 8 měsíců v roce nabíjet z FV.
Cesta je napálit plyn v domácích kotlích, ale spalovat v paroplynu, el roztáčet TČ a nabíjet EV a odpadní teplo použít na vytápění.Němci to mají spočítane dobře.
Hlavně, kdyby to dávalo smysl, tak už je to dávno realizovaný. Ale tam je tolik problémů s reálným provozem.
Při nehodě, závadě nebo i při tom přečerpávání. Mát někde valících se pár kubíků vařící vody :twisted: U toho opravdu nikdo nechce bejt. Když někoho poleje nafta, nebo třeba i benzín a i kdyby ho někdo zapálil (s tím benzínem, ta nafta jde špatně zapálit), tak má nějakou šanci na uhašení třeba dekou. Ale taková 90°C sprcha :hell:
Napojování nějakejch hadic na tahle nebezpečnou věc? Čirá šílenost, nebo příšerně drahé zabezpečení.
A i když bysme brali třeba 6 měsíců topení, tak sebou budou tahat auta něco těžkýho a složitýho, co zvětšuje opotřebení a prodražuje údržbu.
A rozvážet teplo třeba jednotlivejm malejm domkům třeba z těch továren by taky chtělo dost odvahy teda.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2556
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Miyuki píše: sob dub 20, 2024 6:10 pm
Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 11:41 am
glottis píše: sob dub 20, 2024 8:38 am Docela zajimave video o vyuziti tepla. Hlavne kamionu, aut a tak
....
Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy :)
Celý koncept nebere v potaz:
Topit potřebuju v moderním domku 4 měsíce v roce. Zbývajících 8 měsíců se bude dál vypouštět z auta ven.Takže sniží emise celoročně ,tak o 15%. To je lepší pálit fosil v zimě v kogeneraci ne v plynovém kotli a nabíjet baterky v EV a 8 měsíců v roce nabíjet z FV.
Cesta je napálit plyn v domácích kotlích, ale spalovat v paroplynu, el roztáčet TČ a nabíjet EV a odpadní teplo použít na vytápění.Němci to mají spočítane dobře.
Hlavně, kdyby to dávalo smysl, tak už je to dávno realizovaný. Ale tam je tolik problémů s reálným provozem.
Při nehodě, závadě nebo i při tom přečerpávání. Mát někde valících se pár kubíků vařící vody :twisted: U toho opravdu nikdo nechce bejt. Když někoho poleje nafta, nebo třeba i benzín a i kdyby ho někdo zapálil (s tím benzínem, ta nafta jde špatně zapálit), tak má nějakou šanci na uhašení třeba dekou. Ale taková 90°C sprcha :hell:
Napojování nějakejch hadic na tahle nebezpečnou věc? Čirá šílenost, nebo příšerně drahé zabezpečení.
A i když bysme brali třeba 6 měsíců topení, tak sebou budou tahat auta něco těžkýho a složitýho, co zvětšuje opotřebení a prodražuje údržbu.
A rozvážet teplo třeba jednotlivejm malejm domkům třeba z těch továren by taky chtělo dost odvahy teda.
Úplně jiná otázka! A snad cítíš snahu o efektivitu využití energie a procesů? Vládne generace "po nás potopa". Nikdo nechce za svého života udělat změnu, protože je strach. Tak jako EV a fosil.
Já se soukromě pohybuju v FVE od roku cca. 1999. A i v roce 2010 jsem byl v okolí za blázna, tam jsem vizitkou pořád s čímkoliv začnu.
Holt mě stádo nezajímá.
Slyšel jsem, že jede "Mainstrem", ale po proudu umí plavat i "MRTVÉ RYBY".
glottis
Příspěvky: 2088
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

jako sbirat to z kamionu nebo jinych velkych aut je zajimave. Treba u palivovych clanku na vodik taky vyfici 50% jako teplo pryc. Ale ta bolest to uvest rozumne do provozu by byla asi velika. Ale divim se tem fabrikam, ze nejake zpracovani tepla neresi. Kor kdyz ho je tolik. Docela by me zajiamala nejaka kalkulace, pokud o tom nekde premysleli.

Treba prazsky pragoboard sbira teplo z lampy pro osvit :) Zamecnicke provozy, kde maj laser, se da taky pekne vytopit odpadem. A to je peknych par kilowat. Kamarad ma restauraci a udelali tam super vec, kdy sbiraji odpadni teplo z chladaku, mrazaku a chlazeni z pivovaru a rvou to do ohrevu vody.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2556
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: sob dub 20, 2024 7:01 pm jako sbirat to z kamionu nebo jinych velkych aut je zajimave. Treba u palivovych clanku na vodik taky vyfici 50% jako teplo pryc. Ale ta bolest to uvest rozumne do provozu by byla asi velika. Ale divim se tem fabrikam, ze nejake zpracovani tepla neresi. Kor kdyz ho je tolik. Docela by me zajiamala nejaka kalkulace, pokud o tom nekde premysleli.

Treba prazsky pragoboard sbira teplo z lampy pro osvit :) Zamecnicke provozy, kde maj laser, se da taky pekne vytopit odpadem. A to je peknych par kilowat. Kamarad ma restauraci a udelali tam super vec, kdy sbiraji odpadni teplo z chladaku, mrazaku a chlazeni z pivovaru a rvou to do ohrevu vody.
Úplně nejjednodušší v průmyslu je teplo z kompresoru na stlačený vzduch.(Dokonce mají většinou předchystaný výměník)Stačí se vždy cvičně zeptat a víš na čem jsi.
Miyuki
Příspěvky: 151
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

NOPARasito píše: sob dub 20, 2024 6:47 pm Úplně jiná otázka! A snad cítíš snahu o efektivitu využití energie a procesů? Vládne generace "po nás potopa". Nikdo nechce za svého života udělat změnu, protože je strach. Tak jako EV a fosil.
Já se soukromě pohybuju v FVE od roku cca. 1999. A i v roce 2010 jsem byl v okolí za blázna, tam jsem vizitkou pořád s čímkoliv začnu.
Holt mě stádo nezajímá.
Slyšel jsem, že jede "Mainstrem", ale po proudu umí plavat i "MRTVÉ RYBY".
Já chápu snahu o efektivitu, ale efektivita je reálně tam, kde jsou nejmenší celkové náklady.
V ČR je třeba hodně elektráren v režimu kogenerace, ale jak se dneska zateplují domy a klesá celková spotřeba teplo, tak se leckde nerazí na zajímavý problém. Přestane to ekonomicky vycházet.
Ta infrastruktura má obrovské náklady na údržbu a výsledná cena tepla je při malé spotřebě větší než lokální zdroj tepla. Navíc když to teplo může být půl roku "zdarma" na střeše.
A distribuce tepla je možná jenom do husté zástavby, jinak by to zase nedávalo smysl.

Když by se udělaly kalkulace na zachycení tepla z těch továren, co to nedělají a vybudování infratruktury na posílání toho tepla někam, tak by to teplo bylo tak drahé, že by ho nikdo nekoupitl.

S tím FVE je to trochu podobné. Dneska když má samotný panel při ceně kolem 5 kč/Wp návratnost 2-3 roky, tak to je jiná písnička, než před 10-15 lety. Když v roce 2012 to bylo kolem 50 kč/Wp a návratnost byla asi tak po 30 letech. Natož ještě dřív.
Tehdy byla instalace panelů v našich podmínkách naprostá ***** a čirý plejtvání zdrojema, který nic nepřineslo.
Jediný, k čemu to bylo tehdy dobrý je aby se z toho udělal velkej tunel a napakovalo se pár lidí. A lidi to jenom utvrdilo v tom, že je to špatný pro "obyčený lidi".

A jak přibývají panely a elektřina bývá kolem 0 i teď z jara a asi bude i na podzim, tak bude jednodušší prostě ohřívat zásobník tou elektřinou (třeba i přes tepelné čerpadlo), než se snažit uvést do provozu tu šílenost s převážením tepla, na kterou neexistuje ověřená technologie ani infrastruktura.
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

1m3 takto ohřáté vody má cca 100kWh energie.
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Matess píše: sob dub 20, 2024 1:09 am
unicast píše: pát dub 19, 2024 9:18 am Ty překážky nejsou zásadní, přímý vstřik je řešitelný, prostě se vstřikuje něco málo benzínu a zbytek LPG, dokud se vyrábělo Vialle pro vstřik kapalné fáze, tak to bylo vyřešené zcela, co neměli vyřešené a bylo poruchové, to bylo to jejich čerpadlo, které u vstřikování plynné fáze není. Vážně zvažuji, že nechám dát LPG do Coroly, motor 2ZR-FXE to podle všeho snáší velmi dobře.
jo já koukal na aurise s tímto motorem... problém je za mě v tom že tenhle motor dělá z 0 na 100 za 11s a to je horší jak ta dacie. Abych jen neplival a nenadával, tak jsem si toto auto jel do bazaru projet. Mám z toho následující poznatky... atmosféra ikdyž v atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem má velice ochotnou reakci na plyn. Na to nejsem u svého turbo kafemlejnku zvyklej. Pokud s tím člověk jede normálně plynule, opatrně a slušně auto vám dává signál, že je vše v pohodě, výkonu je dostatek. Problém ale přijde kdy chcete něco víc.... chtěl jsem předjet. V tu chvilku se motor roztočil co to umělo, klid a jistotu vystřídal nepříjemný hluk a to nejhorší ale bylo že krom toho že to dělalo rachot to nejelo nějak lépe. Takže ano rozumím každému kdo nespěchá... je to super motor, krásně se to řídí, ale výkon nečekejte.

Ještě mě u toho aurise celkem překvapil tuhej podvozek a sice v tom není rachot jako v dacii, ale octavia je podle mě odhlučněná lépe. Počítám že tohle bude asi lepší v corolle - tu jsem ještě netestoval.

U corolly je na výběr i 2.0l hybrid a tento motor už má výkonu akorát... jen je to přímej vstřik.
glottis píše: pát dub 19, 2024 7:57 am ono se to srovna, nebojte. Pul mega u kony je podle me umele navyseni, jako u vetsiny aut. Zaplatit vyvoj, vytriskat prachy.

Matess: nebo ojetou trojku. Daj se za 700 sehant i na ten uver. Treba 3 lete kusy. Na baterii je 8 let zaruka tak to nemusi vadit.
to pro mě vůbec nemá smysl....
3ka má pro mě nepoužitelnej kufr...

a navíc já si na to odečtu DPH a můžu vzít dotaci...

Pokud teda nová trojka stoji 1 050 000, tak
182000 je DPH
868000 bez DPH
200000 dotace
668000 cena bez DPH po dotaci...

nema pro me smysl brat bazarovou pokud nepujde alespon 100-150k pod cenu nove.

Ale jak rikam i 500k uz je na uplne horni hranici co zvladnu...

kdybych vedel ze by tu byl nekdo kdo by si ode me za 2 roky koupil ojety model y s najezdem 60tkm za 800tkč, tak do toho jdu.
I VW nabizí na EV úrok 0%
https://www.volkswagen.cz/akce-financov ... fvd0F-3#ID
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 151
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 8:51 pm 1m3 takto ohřáté vody má cca 100kWh energie.
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
Na reálně použitelný spád 90/45 dokonce jenom 55kWh na m3
Ale určitě by na to šla brát nějaká ta dotace :uh:
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Miyuki píše: sob dub 20, 2024 9:33 pm
Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 8:51 pm 1m3 takto ohřáté vody má cca 100kWh energie.
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
Na reálně použitelný spád 90/45 dokonce jenom 55kWh na m3
Ale určitě by na to šla brát nějaká ta dotace :uh:
jj však to bude nějaký dlouhodobý výzkumný projekt, vozit vlaky horké vody po Slovensku za prachy té zlé EU tedy nás :wall: :wall: :wall:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Miyuki píše: sob dub 20, 2024 7:56 pm
NOPARasito píše: sob dub 20, 2024 6:47 pm Úplně jiná otázka! A snad cítíš snahu o efektivitu využití energie a procesů? Vládne generace "po nás potopa". Nikdo nechce za svého života udělat změnu, protože je strach. Tak jako EV a fosil.
Já se soukromě pohybuju v FVE od roku cca. 1999. A i v roce 2010 jsem byl v okolí za blázna, tam jsem vizitkou pořád s čímkoliv začnu.
Holt mě stádo nezajímá.
Slyšel jsem, že jede "Mainstrem", ale po proudu umí plavat i "MRTVÉ RYBY".
Já chápu snahu o efektivitu, ale efektivita je reálně tam, kde jsou nejmenší celkové náklady.
V ČR je třeba hodně elektráren v režimu kogenerace, ale jak se dneska zateplují domy a klesá celková spotřeba teplo, tak se leckde nerazí na zajímavý problém. Přestane to ekonomicky vycházet.
Ta infrastruktura má obrovské náklady na údržbu a výsledná cena tepla je při malé spotřebě větší než lokální zdroj tepla. Navíc když to teplo může být půl roku "zdarma" na střeše.
A distribuce tepla je možná jenom do husté zástavby, jinak by to zase nedávalo smysl.

Když by se udělaly kalkulace na zachycení tepla z těch továren, co to nedělají a vybudování infratruktury na posílání toho tepla někam, tak by to teplo bylo tak drahé, že by ho nikdo nekoupitl.

S tím FVE je to trochu podobné. Dneska když má samotný panel při ceně kolem 5 kč/Wp návratnost 2-3 roky, tak to je jiná písnička, než před 10-15 lety. Když v roce 2012 to bylo kolem 50 kč/Wp a návratnost byla asi tak po 30 letech. Natož ještě dřív.
Tehdy byla instalace panelů v našich podmínkách naprostá ***** a čirý plejtvání zdrojema, který nic nepřineslo.
Jediný, k čemu to bylo tehdy dobrý je aby se z toho udělal velkej tunel a napakovalo se pár lidí. A lidi to jenom utvrdilo v tom, že je to špatný pro "obyčený lidi".

A jak přibývají panely a elektřina bývá kolem 0 i teď z jara a asi bude i na podzim, tak bude jednodušší prostě ohřívat zásobník tou elektřinou (třeba i přes tepelné čerpadlo), než se snažit uvést do provozu tu šílenost s převážením tepla, na kterou neexistuje ověřená technologie ani infrastruktura.
Dnes chalupník, když si počká koupí nové panely i za 2,5kČ/Wp.Několikrát prodával chlapík z Brna zbytky z velkých instalací na FAcebooku..Minulý týden proádával 2palety 400Wp po 1000kč/ks.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240421_092843_Chrome.jpg
Tesla 3 dalších cca 50000kč dolů.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
dzuro
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
Lokalita: Prievidza
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20kWp
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od dzuro »

Franta2776 píše: ned dub 21, 2024 9:30 am Screenshot_20240421_092843_Chrome.jpg

Tesla 3 dalších cca 50000kč dolů.
Ta cena je uz vratane DPH? Ak ano, tak je o cca 4000€ lacnejsia ako v SK konfiguratore
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Jj měla by být včetně DPH.V SK konfigurátoru se to určitě projeví během pár dnů.V USA klesla cena o 2000USD.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2718
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

To nejspíš ušetřili na těch páčkách na blinkry. :lol:
Další ušetřený díl bude nejspíš volant a bude se zatáčet na touch screenu nebo hlasovými povely... :lol:
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
glottis
Příspěvky: 2088
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Tak oni naopak zdrazili o 50k uz driv Y, tak mozna jen ladi ceny podle prodeju
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: ned dub 21, 2024 10:47 am To nejspíš ušetřili na těch páčkách na blinkry. :lol:
Další ušetřený díl bude nejspíš volant a bude se zatáčet na touch screenu nebo hlasovými povely... :lol:
Ty EV umí zajímavý věci. BMW i5 nemá páčku rekuperace pod volantem na manuální nastavení,taky ušetřili za páčku. :lol: Sílu rekuperace volí podle akruální cesty v navigaci. :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek