Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: úte dub 16, 2024 9:50 pm
Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:32 pm Takto ty bazary kapacitu baterie testují.
Za svůj středně dlouhý život jsem se naučil jen jedno. Že majitel bazaru nespí, až padne vyčerpáním, jak ve dne v noci mysli na blaho ryby, co mu přinesla prachy :lol:
JJ to jsi dával pozor :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4378
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Standardní náhrada za opotřebení vlastního automobilu, použitého při pracovní cestě.
Tj. je to vypočtené z nějakého průměru toho, co průměrné auto stojí, co vydrží, co se do něj během jeho životnosti nasype, garančky, technické, opravy, výměny, údržba, pojištění atd.

Tedy ne žádný prodej nebo tak něco, ale defacto reálné průměrné náklady na přesun autem na 1 km bez paliva.

Novou fóbii za 300 nekoupíš už pár let, spíš tak 450-550 tisíc. Za ty dva roky do ní nasypeš kolik, 50 tisíc?
fugas píše: úte dub 16, 2024 9:40 pm
cipis píše: úte dub 16, 2024 9:11 pm Oficiální cena amortizace automobilu pro rok 2024 je stanovena na 5,6 Kč/km.
Amortizace, ne palivo.
Znamená to že když koupím novou Fobii za 300k, se svým nájezdem 50k za rok, budu za dva roky při prodeji 260k v mínusu? Co to je prosím za údaj? Čísla dovedou mnoho.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1001
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Objektivně vzato, spalovák má nejdražší provoz během záruky, kdy se člověk musí nechat odírat autorizákem. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

cipis píše: úte dub 16, 2024 10:21 pm Standardní náhrada za opotřebení vlastního automobilu, použitého při pracovní cestě.
Tj. je to vypočtené z nějakého průměru toho, co průměrné auto stojí, co vydrží, co se do něj během jeho životnosti nasype, garančky, technické, opravy, výměny, údržba, pojištění atd.

Tedy ne žádný prodej nebo tak něco, ale defacto reálné průměrné náklady na přesun autem na 1 km bez paliva.

Novou fóbii za 300 nekoupíš už pár let, spíš tak 450-550 tisíc. Za ty dva roky do ní nasypeš kolik, 50 tisíc?
fugas píše: úte dub 16, 2024 9:40 pm
cipis píše: úte dub 16, 2024 9:11 pm Oficiální cena amortizace automobilu pro rok 2024 je stanovena na 5,6 Kč/km.
Amortizace, ne palivo.
Znamená to že když koupím novou Fobii za 300k, se svým nájezdem 50k za rok, budu za dva roky při prodeji 260k v mínusu? Co to je prosím za údaj? Čísla dovedou mnoho.
Ok, při pracovní cestě. To je v podstatě pronájem, kdy se zadavateli vyplatí nárazově plnit tebou zmíněné podmínky. V žádném případě to ale nereprezentuje reálné náklady na opotřebení. Jestli by tedy stala ta Fabie 560k, tak by se mi vyplatilo nechat si ji za těch 100k najetých zaplatit a mít stále zánovní auto. To by ale onen zaměstnavatel nesměl chápat, že se mu vyplatí koupit vlastní, než ho koupit mě.
Já se na to pořád dívám s ohledem na tu soběstačnost. 50k během dvou let bych do auta opravdu narvat nedokázal. Ale jestli řešíme, že jsem běžný spotřebitel, co si nechává i tankovat od pikolika, tak pak možná ano. Pokud je ale někdo takovýmto majetkem systému, pak jsou veškeré výpočty zbytečně.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2076
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

nevim jestli jsem pochopil myslenku ... ale jet s autem do servisu at autorizovaneho nebo neautorizovaneho nebo vyuzit jinych sluzeb je byt majetkem systemu?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Tak v mém světě ano. Cítil by jsi se svobodnější, kdyby ti FVE postavili na klíč? Mít pak doma krabici chráněnou PINem, který neznáš, nebo mít ve svém vlastnictví volnou ruku?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2076
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: stř dub 17, 2024 9:14 am Tak v mém světě ano. Cítil by jsi se svobodnější, kdyby ti FVE postavili na klíč? Mít pak doma krabici chráněnou PINem, který neznáš, nebo mít ve svém vlastnictví volnou ruku?
Stridac si si postavil? Pestujes si v zime zeleninu? Chodis na obedy? Peces si rohliky? kalhoty si sijes? kam az by to melo sahat? Kazdy si to vztahne na to co ma doma a umi, co? :) A kdy zto lidi delaji jinak, tak jim das nalepku majetek systemu :)

Treba s autem jezdim do pneu na prehozeni kol ale muzu si to udelat doma. Mam klic, mam hever. Stoji me to tam 20 minut casu, zaplatim 400 korun a jeste se dovim, ze si mam treba zajet na geometrii nebo ze mam foukat pneu vic. Vezmu tam sebou prcka, vidi co ta prace obnasi, muzu ho u toho hlidat. Kdyz to budu delat doma, bude mi to trvat 2 hodiny, protoze kolem nej budu behat a bat se co na nej spadne.
glottis
Příspěvky: 2076
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Tema by se dalo prejmenovat spis na "Konec zacatku elektromobility" :)

Mozna budu litovat ale videl jsem jezka -> objednana ta nova Tesla Y LR RWD

Kdyz by chtel nekdo koupit Peugeota 307SW HDi FAP na pokusy/dily/pro nepritele tak PM :)
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: stř dub 17, 2024 10:24 am
fugas píše: stř dub 17, 2024 9:14 am Tak v mém světě ano. Cítil by jsi se svobodnější, kdyby ti FVE postavili na klíč? Mít pak doma krabici chráněnou PINem, který neznáš, nebo mít ve svém vlastnictví volnou ruku?
Stridac si si postavil? Pestujes si v zime zeleninu? Chodis na obedy? Peces si rohliky? kalhoty si sijes? kam az by to melo sahat? Kazdy si to vztahne na to co ma doma a umi, co? :) A kdy zto lidi delaji jinak, tak jim das nalepku majetek systemu :)

Treba s autem jezdim do pneu na prehozeni kol ale muzu si to udelat doma. Mam klic, mam hever. Stoji me to tam 20 minut casu, zaplatim 400 korun a jeste se dovim, ze si mam treba zajet na geometrii nebo ze mam foukat pneu vic. Vezmu tam sebou prcka, vidi co ta prace obnasi, muzu ho u toho hlidat. Kdyz to budu delat doma, bude mi to trvat 2 hodiny, protoze kolem nej budu behat a bat se co na nej spadne.
Střídač jsem si nepostavil, i když jsou tu tací kteří to umí. Ani rohlíky nepeču a ve sněhu nepěstuji zeleninu. Kalhoty si nešiji, protože se to nevyplatí. Ale řeč je o autech. Reaguji na to, že má někdo amortizaci více nez 8kč na km. A proto je EV toliko exklusivní, protože tam jsem to například pro výše uvedenou i3 spočítal na pouhé 4 koruny. Uváděl jsem sadu filtru a olej, kde jsem zaplatil 2,8kkč a udělal to sám. Kdybych jel do Audi, zaplatil bych 11k a mohl bych hned říkat o korunu na km amortizace víc. Měl jsem tekoucí čerpadlo. Řekli mi 37k, protože to nikdo nedělá a každý se toho boji. Upozornil jsem pana, že drogy devastují mysl i organismus a prostě jsem to rozebral. Cena 1k za opravnou sadu a jedno dopoledne. Pokud jsi tedy v tomto směru majetkem systému, je pro tebe přínosem jezdit EV za 4-5 korun km. Ale pro mě jsou lepší moje třílitrové 3 koruny. Proto vidím všechna ta propagační videa, například, jako tendenční a celou věc považuji za fanatismus. A o tom to je.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1001
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Fugasi, ta amortizace není výmysl. Je to defakto účetní výpočet opotřebení výrobku. Nemůžeš brát v potaz, že to auto vydrží dalších 10let, ale investičně musí být odepsané za mnohem kratší dobu. Například v IT se bere maximální životnost počítače 3-4 roky. Za tu dobu se jeho cena odepíše.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jj, chápu a nehádám se o tom. Ale jestli jako soukromé osoby a majitelé osobních dopravních prostředků chceme reálný závěr, musíme uvažovat reálná čísla. Vezmi člověka neznalého problematiky a dej mu shlédnout video, kde mladý repre člověk, plný energie představuje malé městské spalovací auto. A řekne, že oficiálně uznávané náklady na jeden km jsou 5,60 a 1, 8kč na palivo. Vedle toho malé EV, kde náklady na jeden km jsou pouze v opotřebení pneumatik a náklady na palivo jsou 0,30Kč. Pořizovací cena je sice trojnásobek, ale náklady na provoz to během životnosti hravě napraví. Na papíře pravda, ve skutečnosti ne. Tu i3 z bazaru co má baterku ještě na 30-40kkm s pořizovací cenou 330k už tam nezmíní. Je jasné co si laik vybere.Ale je to v reálném životě jednoduše líbivá propaganda.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Nové ceny na levné pohybovadlo na elektřinu
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pd ... l0-M7CY-6E
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: stř dub 17, 2024 5:52 pm Nové ceny na levné pohybovadlo na elektřinu
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pd ... l0-M7CY-6E
Oproti zmíněnému BMW je to pokrok. Poloviční výkon na stejnou baterii předurčuje do výměny baterie slušným zacházením možná i velmi optimistických 200tkm. Není dobré s tím nabourat, ale s dostatečnou dávkou nadšení je to oproti tomu BMW dobrá volba, obecně vzato. Konkrétněji, máme je v práci a to fakt nechceš :D Ale to je věc osobních priorit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1001
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Mě by zajímalo, jestli ta děsně ošklivá kastle nějak zlevňuje výrobu. Renaulty mají celkem pěkný design, ale ty Dacie jsou jedna ošklivější než druhá. To nechápu.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: stř dub 17, 2024 7:07 pm
Franta2776 píše: stř dub 17, 2024 5:52 pm Nové ceny na levné pohybovadlo na elektřinu
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pd ... l0-M7CY-6E
Oproti zmíněnému BMW je to pokrok. Poloviční výkon na stejnou baterii předurčuje do výměny baterie slušným zacházením možná i velmi optimistických 200tkm. Není dobré s tím nabourat, ale s dostatečnou dávkou nadšení je to oproti tomu BMW dobrá volba, obecně vzato. Konkrétněji, máme je v práci a to fakt nechceš :D Ale to je věc osobních priorit.
Výkon 65Hp měla Fabie 1.2HTP nebo Felicie,Favorit.S tím se donedávna běžně jezdilo.
Pokud má důchodce nebo ten kdo jezdí do práce větší FV tak ušetří za palivo a servis cenu tohoto auta.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Promiň, ale neušetří nic. Vzhledem k tomu, že ta Dakota je rozvrzaný krám už jako nová, je ta cena neúměrně vysoká. Ten rozdíl v palivu se srovná někdy ve chvíli, kdy bude třeba koupit tu baterku do shnilé Dacie. Důchodce ušetří, když si koupí benzínový litr. Ten výkon v elektrice je naprosto dostačující a nedevastuje zdaleka tolik tu malou baterku. Je to začarovaný kruh, kdy otázka ekonomie provozu vždy skončí v ideálním případě šul nul. V případě tě zmíněné i3 spíš hluboko ve ztrátě.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Matess
Příspěvky: 1524
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Matess »

jedna výhoda u těch elektromobilů je v tom že ten výkon je tam prakticky vždy a hned.... když se podíváte na graf výkonu spalovací atmosféry je ten výkon tam někde ve vysokých otáčkách kde nikdo nejezdí. Takže bych všem těm kteří to nezkusili doporučil zastavit se v renaultu a domluvit si testovací jízdu a udělat si na to názor sám. S dotací do firmy to vychází velice zajímavě... Levnější nové auto snad ani nejde koupit.

Pokud ale dotace není pro mě je podle mě lepší kup například toto

https://www.tipcars.com/renault-zoe/hat ... 83551.html
Matess
Příspěvky: 1524
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Matess »

co mě na elektromobilitě nebaví je cena za elektřinu na rychlonabíječkách... to je něco co mě děsí a odrazuje.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek