Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Takže 50kkm a 80% baterky. Po 100kkm to bude 50% , takže reálný dojezd do krámu a zpět a pořizovací cena 330kKč. To nemyslím nijak jízlivě, ale tohle je reálně prodejné za 100k, když se najde nějaký nadšenec.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: úte dub 16, 2024 7:11 pm Takže 50kkm a 80% baterky. Po 100kkm to bude 50% , takže reálný dojezd do krámu a zpět a pořizovací cena 330kKč. To nemyslím nijak jízlivě, ale tohle je reálně prodejné za 100k, když se najde nějaký nadšenec.
Za mě, tohle nebylo reálné kupit jako nové. Ale úplně největší Faul udělal výrobce. 20kWh baterka a výkon 125kW. Za mě ani ta 42kWh v 137kW zátěži nic moc. Už tady od oka je jasné, že to bude průser.
Ale, zas: chybama se každej má učit. Někteří jsou, ale nepoučitelní.
Mimochodem degradace u Tesly má jasný důvod také. Vysoké odběry v řádech C.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: úte dub 16, 2024 7:29 pm Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Ta fotka je z "AAA" 🫣
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jj, ani jeden údaj pravděpodobně není pravda. Ale proto to neříkám. Spíš jako že je to městské vozítko za astronomickou pořizovací cenu. Po pouhých 50kkm neprodejné nikomu, kdo v páté třídě nespal při matice.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2577
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

to nemusi byt pravda, i3 je nejvic prozkoumane ev. Je mozne, ze bude stacit vymenit par clanku aby to ozilo. Lidi si to meni a jsou na to firmy. Ale i s 80% SOH to muze nekomu udelat jeste zajimavou sluzbu.

Mimochodem tohle je nova vec co prisla s EV. Muzu si vycist z auta, jak je na tom :) U spalovaku nic takoveho nemam a nema nikdo potuchy, jak s epuvodni majitel k autu choval.
Miyuki
Příspěvky: 201
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

glottis píše: úte dub 16, 2024 8:06 pm Mimochodem tohle je nova vec co prisla s EV. Muzu si vycist z auta, jak je na tom :) U spalovaku nic takoveho nemam a nema nikdo potuchy, jak s epuvodni majitel k autu choval.
Ale samozřejmě, že se dá změřit komprese motoru, podívat se do něj kamerou a podobně. Automatická převodovka má všechny ukazatele opotřebení v diagnostice také vidět.
Opotřebení se dá snadno ověřit.

Katastrofická závada samozřejmě nastat může. ale to může i u toho EV.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Franta2776
Příspěvky: 3174
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: úte dub 16, 2024 7:29 pm Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Optimisticky, múj poslední spalovák má amortizaci na 210000km cca 5kč/km +3kč/km nafta a servis.Tak jsem na 8kč/km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2577
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Tak jasne, vse jde ale kolik to vezme casu? Dokazu to sam? Kolik me to bude stat? Je to bezny? Pisou to tam ty bazary?

Na baterii mi staci obd2 adapter a mobil a vidim vsechny clanky i pod zatezi.
Franta2776
Příspěvky: 3174
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Na ebay nemusíš nic kupovat,servis s EV se rozjíždí.
https://www.i3upgrade.cz/cz/index.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: úte dub 16, 2024 8:18 pm Tak jasne, vse jde ale kolik to vezme casu? Dokazu to sam? Kolik me to bude stat? Je to bezny? Pisou to tam ty bazary?

Na baterii mi staci obd2 adapter a mobil a vidim vsechny clanky i pod zatezi.
Před koupí je důležité při projížďce mít OBD.
Franta2776
Příspěvky: 3174
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: úte dub 16, 2024 7:29 pm Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Doporučuji toto video,použity prismatické Lion články.Takové battery packy si tady 80% uživatelů skládá taky, včetně balancování.
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... o6zCnK887H
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 8:16 pm
fugas píše: úte dub 16, 2024 7:29 pm Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Optimisticky, múj poslední spalovák má amortizaci na 210000km cca 5kč/km +3kč/km nafta a servis.Tak jsem na 8kč/km.
Srovnáváš tuším pětkový kočár s motokárou. Navíc evidentně brutálně žravý, nebo jezdíš pořád 200km/h i ve městě s takovou spotřebou. Navíc podle všeho navštěvujes předražené služby. Jarní filtry (MANN) a olej mě vyšly na 2800. V Audi by si řekli tak 11k. To je pak jasný.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 8:30 pm
fugas píše: úte dub 16, 2024 7:29 pm Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Doporučuji toto video,použity prismatické Lion články.Takové battery packy si tady 80% uživatelů skládá taky, včetně balancování.
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... o6zCnK887H
Já vím. Jeden takový mám do auta poskládaný. Ale protože jsem magor, ne proto že by to dávalo smysl.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1593
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

O té i3 jsem vážně uvažoval před cca rokem. Už jsem měl i kontakt s Polákem, co prodával náhradní baterky. Ale majitelé tohoto auta si myslí, že jde o unikátní klenot za všechny peníze. Zkusil jsem 2 majitele a nebyla s nimi vůbec řeč, jenom samé chvalozpěvy o "úžasné úspoře, výhodnosti, ježdění zdarma". Kupoval jsem už hodně aut, ale tohle bylo, jak kupovat něco od sekty. Tak jsem EV odložil na neurčito. Teď znova pokukuju, když chce manželka vlastní auto.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: úte dub 16, 2024 8:45 pm O té i3 jsem vážně uvažoval před cca rokem. Už jsem měl i kontakt s Polákem, co prodával náhradní baterky. Ale majitelé tohoto auta si myslí, že jde o unikátní klenot za všechny peníze. Zkusil jsem 2 majitele a nebyla s nimi vůbec řeč, jenom samé chvalozpěvy o "úžasné úspoře, výhodnosti, ježdění zdarma". Kupoval jsem už hodně aut, ale tohle bylo, jak kupovat něco od sekty. Tak jsem EV odložil na neurčito. Teď znova pokukuju, když chce manželka vlastní auto.
Ale BMW majitelé jsou zvláštní sorta. Dobré je opustit značkování a říci si co chci a jakou techniku. Pak vyjde pravděpodobně úplně jiný výrobce. Samozřejmě to může být vykoupeno špatným servisem (proskolenosti).
Vzdy je to neco za neco
cipis
Příspěvky: 5185
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Oficiální cena amortizace automobilu pro rok 2024 je stanovena na 5,6 Kč/km.
Amortizace, ne palivo.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3174
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Takto ty bazary kapacitu baterie testují.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

cipis píše: úte dub 16, 2024 9:11 pm Oficiální cena amortizace automobilu pro rok 2024 je stanovena na 5,6 Kč/km.
Amortizace, ne palivo.
Znamená to že když koupím novou Fobii za 300k, se svým nájezdem 50k za rok, budu za dva roky při prodeji 260k v mínusu? Co to je prosím za údaj? Čísla dovedou mnoho.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:32 pm Takto ty bazary kapacitu baterie testují.
Za svůj středně dlouhý život jsem se naučil jen jedno. Že majitel bazaru nespí, až padne vyčerpáním, jak ve dne v noci mysli na blaho ryby, co mu přinesla prachy :lol:
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek