Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Takže 50kkm a 80% baterky. Po 100kkm to bude 50% , takže reálný dojezd do krámu a zpět a pořizovací cena 330kKč. To nemyslím nijak jízlivě, ale tohle je reálně prodejné za 100k, když se najde nějaký nadšenec.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Za mě, tohle nebylo reálné kupit jako nové. Ale úplně největší Faul udělal výrobce. 20kWh baterka a výkon 125kW. Za mě ani ta 42kWh v 137kW zátěži nic moc. Už tady od oka je jasné, že to bude průser.
Ale, zas: chybama se každej má učit. Někteří jsou, ale nepoučitelní.
Mimochodem degradace u Tesly má jasný důvod také. Vysoké odběry v řádech C.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak ta baterka na e-bay cca 220k. Když optimisticky uvážíme, že je na nájezd 80kkm, tak to jsou bezmála 3 koruny/km amortizace, když nabijis výhradně zdarma a pak si ji umíš nadšeně vyměnit sám. K tomu těch 330k na pořízení. To chci, kde to mají?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Ta fotka je z "AAA"
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj, ani jeden údaj pravděpodobně není pravda. Ale proto to neříkám. Spíš jako že je to městské vozítko za astronomickou pořizovací cenu. Po pouhých 50kkm neprodejné nikomu, kdo v páté třídě nespal při matice.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2577
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
to nemusi byt pravda, i3 je nejvic prozkoumane ev. Je mozne, ze bude stacit vymenit par clanku aby to ozilo. Lidi si to meni a jsou na to firmy. Ale i s 80% SOH to muze nekomu udelat jeste zajimavou sluzbu.
Mimochodem tohle je nova vec co prisla s EV. Muzu si vycist z auta, jak je na tom U spalovaku nic takoveho nemam a nema nikdo potuchy, jak s epuvodni majitel k autu choval.
Mimochodem tohle je nova vec co prisla s EV. Muzu si vycist z auta, jak je na tom U spalovaku nic takoveho nemam a nema nikdo potuchy, jak s epuvodni majitel k autu choval.
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale samozřejmě, že se dá změřit komprese motoru, podívat se do něj kamerou a podobně. Automatická převodovka má všechny ukazatele opotřebení v diagnostice také vidět.
Opotřebení se dá snadno ověřit.
Katastrofická závada samozřejmě nastat může. ale to může i u toho EV.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 3174
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Optimisticky, múj poslední spalovák má amortizaci na 210000km cca 5kč/km +3kč/km nafta a servis.Tak jsem na 8kč/km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2577
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak jasne, vse jde ale kolik to vezme casu? Dokazu to sam? Kolik me to bude stat? Je to bezny? Pisou to tam ty bazary?
Na baterii mi staci obd2 adapter a mobil a vidim vsechny clanky i pod zatezi.
Na baterii mi staci obd2 adapter a mobil a vidim vsechny clanky i pod zatezi.
-
- Příspěvky: 3174
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Na ebay nemusíš nic kupovat,servis s EV se rozjíždí.
https://www.i3upgrade.cz/cz/index.html
https://www.i3upgrade.cz/cz/index.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
-
- Příspěvky: 3174
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Doporučuji toto video,použity prismatické Lion články.Takové battery packy si tady 80% uživatelů skládá taky, včetně balancování.
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... o6zCnK887H
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Srovnáváš tuším pětkový kočár s motokárou. Navíc evidentně brutálně žravý, nebo jezdíš pořád 200km/h i ve městě s takovou spotřebou. Navíc podle všeho navštěvujes předražené služby. Jarní filtry (MANN) a olej mě vyšly na 2800. V Audi by si řekli tak 11k. To je pak jasný.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 8:16 pmOptimisticky, múj poslední spalovák má amortizaci na 210000km cca 5kč/km +3kč/km nafta a servis.Tak jsem na 8kč/km.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já vím. Jeden takový mám do auta poskládaný. Ale protože jsem magor, ne proto že by to dávalo smysl.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 8:30 pmDoporučuji toto video,použity prismatické Lion články.Takové battery packy si tady 80% uživatelů skládá taky, včetně balancování.
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... o6zCnK887H
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1593
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
O té i3 jsem vážně uvažoval před cca rokem. Už jsem měl i kontakt s Polákem, co prodával náhradní baterky. Ale majitelé tohoto auta si myslí, že jde o unikátní klenot za všechny peníze. Zkusil jsem 2 majitele a nebyla s nimi vůbec řeč, jenom samé chvalozpěvy o "úžasné úspoře, výhodnosti, ježdění zdarma". Kupoval jsem už hodně aut, ale tohle bylo, jak kupovat něco od sekty. Tak jsem EV odložil na neurčito. Teď znova pokukuju, když chce manželka vlastní auto.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale BMW majitelé jsou zvláštní sorta. Dobré je opustit značkování a říci si co chci a jakou techniku. Pak vyjde pravděpodobně úplně jiný výrobce. Samozřejmě to může být vykoupeno špatným servisem (proskolenosti).eman píše: ↑úte dub 16, 2024 8:45 pm O té i3 jsem vážně uvažoval před cca rokem. Už jsem měl i kontakt s Polákem, co prodával náhradní baterky. Ale majitelé tohoto auta si myslí, že jde o unikátní klenot za všechny peníze. Zkusil jsem 2 majitele a nebyla s nimi vůbec řeč, jenom samé chvalozpěvy o "úžasné úspoře, výhodnosti, ježdění zdarma". Kupoval jsem už hodně aut, ale tohle bylo, jak kupovat něco od sekty. Tak jsem EV odložil na neurčito. Teď znova pokukuju, když chce manželka vlastní auto.
Vzdy je to neco za neco
-
- Příspěvky: 5185
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Oficiální cena amortizace automobilu pro rok 2024 je stanovena na 5,6 Kč/km.
Amortizace, ne palivo.
Amortizace, ne palivo.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3174
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Takto ty bazary kapacitu baterie testují.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Znamená to že když koupím novou Fobii za 300k, se svým nájezdem 50k za rok, budu za dva roky při prodeji 260k v mínusu? Co to je prosím za údaj? Čísla dovedou mnoho.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Za svůj středně dlouhý život jsem se naučil jen jedno. Že majitel bazaru nespí, až padne vyčerpáním, jak ve dne v noci mysli na blaho ryby, co mu přinesla prachy
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.