Žvanírna 2

Nezařaditelné
Miyuki
Příspěvky: 201
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

glottis píše: čtv dub 11, 2024 12:09 pm zatoulala ale ja to pochopil :) Uz to tu pocitam mesic a je dobre jsem pockal :) wltp 600km je hodn edobre cislo
Jo to je pěkně číslo, to nedám v autě na benzín a třeba motorka má tak 150 km :lol:
I kdyby to bylo v reálu kolem 400 na dálnici, tak je to moc pěkný.
Až si říkám, že je škoda, že nikam nejezdím, aby se mi takový auto hodilo.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Tesla má velký problém se vším, mimo techniky. Ať se na mě majitelé nezlobí, ale desingn je hroznej, barvy jsou úděsný...to snad nemohli vybrat horší odstíny, interiér strašný s tím giga lcd. Všichni se smějí Škodě, WV nebo francouzům, ale to je vzhledově a ergonomicky úplně jiná liga. Ale oni amíci s "dizajnem" zápasí obecně. Ty jejich pickupy jsou utrpení.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: čtv dub 11, 2024 2:47 pm Tesla má velký problém se vším, mimo techniky. Ať se na mě majitelé nezlobí, ale desingn je hroznej, barvy jsou úděsný...to snad nemohli vybrat horší odstíny, interiér strašný s tím giga lcd. Všichni se smějí Škodě, WV nebo francouzům, ale to je vzhledově a ergonomicky úplně jiná liga. Ale oni amíci s "dizajnem" zápasí obecně. Ty jejich pickupy jsou utrpení.
Puč si Enyaq na vikend, Teslu na vikend, Korejce na víkend a pak poprosím hodit sem koment.
Fakt by mě to zajímalo.
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Čekám na Pepiqa a ty nové Renaulty. :) Jinak Enyaq se mi libí ex i in, ale co tak čtu různě po diskuzích, tak mají strašný software. Korejci se mi nelíbí v jakémkoliv provedení, takže ty vůbec neřeším, ikdyby prodávali vznášedla ze Star Wars. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: čtv dub 11, 2024 2:47 pm Tesla má velký problém se vším, mimo techniky. Ať se na mě majitelé nezlobí, ale desingn je hroznej, barvy jsou úděsný...to snad nemohli vybrat horší odstíny, interiér strašný s tím giga lcd. Všichni se smějí Škodě, WV nebo francouzům, ale to je vzhledově a ergonomicky úplně jiná liga. Ale oni amíci s "dizajnem" zápasí obecně. Ty jejich pickupy jsou utrpení.
prave ... problem se vsim mimo techniky :) a treba ja si to chci koupit prave kvuli te technice a jak to vypada me sice trapi, je to hnusny ale preziju to. Enyaq/BMW/VW se mi treba libi, rad bych podporil skodovku ale nemam na to :) a pri predstave, ze jim dam o pul milionu vic, dostanu skoro vsechno horsi a jeste je nejasne, kolik stoji nahradni dily a zitra mi reknou ze updaty software uz nebudou ...
Franta2776
Příspěvky: 3114
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

DC-DC oboustranný měnič z EV udělá baterku na kolečkách

https://www.infineon.com/cms/en/applica ... 56945905-2
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: čtv dub 11, 2024 3:29 pm Čekám na Pepiqa a ty nové Renaulty. :) Jinak Enyaq se mi libí ex i in, ale co tak čtu různě po diskuzích, tak mají strašný software. Korejci se mi nelíbí v jakémkoliv provedení, takže ty vůbec neřeším, ikdyby prodávali vznášedla ze Star Wars. :D
Vidíš, třeba se jim povede Kliq, Bzuq nebo Cvaq. Uvidíme.
Za mě dyzajn je až na posledním místě.
Jen jsem chtěl říct, že radši vyzkoušet. Je pak těžké mít doma něco za 1,5 mičudy, co tě bude "srát" a zvykat si na to.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

V Americe maji jinou matematiku pro dojezd.
IMG_20240412_090544.jpg
i na zacatku clanku je 14,9kWh/100km pri 75kWh vyuzitelne baterce je psano 600km!!!
Mam jine zakladni vzdelani v matematice?
Clanek: https://fdrive.cz/clanky/cesti-zakaznic ... onem-12288
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kyocera »

Nadpis vlákna se jmenuje začátek konce elektromobility. Já tedy osobně bych si nepřál konec elektromobility a není důležité, jestli si někdy elektromobil koupím, ale důležité je, že ta možnost je tady pro všechny ostatní a Ti mladší to určitě využijí. Jen vzpomenu na můj první začátek elektropohonu před 55 roky. Bylo mně 14 roků a sehnal jsem vadný startér, který měl vadný pastorek vysunutí ozubeného kolečka , ale vlastní seriový motor startéru byl v pořádku. Otec mně zajistil vysoustružení nového předního i zadního čela s ložiskem pro rotor startéru. Tak vznikl seriový elektromotor s kartáči ale už takto upravený starter měl výstupní hřídel. Na hřídel jsem upevnil hlavu sklíčidla od vrtačky. Tedy tak, že sklíčidlo svíralo výstupní hřídel motoru ze startéru. Tento pohon jsem upevnil na přední kolo starého bicyklu. Hlava sklíčidla tlačila nyní na přední pneumatiku bicyklu . Do brašny připevněné pod štanglí kola jsem dal automobilovou startovací olověnou baterii 12V a na přední řídítka umístil vypínač. Zrychlení kola bylo neuvěřitelné a rychlost až 40km/hod. Seriový motor ze starteru s kartáči měl velký odběr a olověná baterka 12V se po 4km vybila. Přesto to byl pěkný pokus, který mně poznamenal natolik, že elektropohonům stále moc fandím a zánik elektromobilů bych si rozhodně nepřál a věřím, že se elektromobily budou stále rozvijet a nikdy nezaniknou.
Naposledy upravil(a) kyocera dne pát dub 12, 2024 9:59 am, celkem upraveno 1 x.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Franta2776
Příspěvky: 3114
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: pát dub 12, 2024 9:04 am V Americe maji jinou matematiku pro dojezd.
IMG_20240412_090544.jpg
i na zacatku clanku je 14,9kWh/100km pri 75kWh vyuzitelne baterce je psano 600km!!!
Mam jine zakladni vzdelani v matematice?
Clanek: https://fdrive.cz/clanky/cesti-zakaznic ... onem-12288

A tady máš krásný test v horách a mrazu je to jak u spalováku.Kdy jsi jel naposledy podle spotřeby ve VT průkazu??
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

NOPARasito píše: pát dub 12, 2024 9:04 am V Americe maji jinou matematiku pro dojezd.
IMG_20240412_090544.jpg
i na zacatku clanku je 14,9kWh/100km pri 75kWh vyuzitelne baterce je psano 600km!!!
Mam jine zakladni vzdelani v matematice?
Clanek: https://fdrive.cz/clanky/cesti-zakaznic ... onem-12288
Ja bych pockal, je to moc cerstve. Uz na tom screenu co mas je chyba. Ta nova Y je zadokolka, tedy RWD a ne dual motor 2WD
cipis
Příspěvky: 5169
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Já teda nevím, ale spotřebu na té své fábce mám právě podle techničáku. Dlouhodobě. A kdybych neměl těžkou nohu na plynu, tak bych měl i lepší.
Nicméně se sluší podotknout, že předchozí fábka měla hodnoty, řekněme, lehce dost optimistické :D U té jsem tu spotřebu neměl, ani když jsem se snažil/krotil.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Ja byl s peugeotem v dieslu nejniz tak o litr vic nez bylo psano. To bych snad musel jezdit z kopce a po vetru. Ale asi budou auta, kde nekecali
Franta2776
Příspěvky: 3114
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Já mám u mého dieselu napsáno 5,1L a počítač ukazuje na posledních 10000km krásných 6,5L.Většina cest do práce 25km jedna cesta.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: pát dub 12, 2024 9:58 am
NOPARasito píše: pát dub 12, 2024 9:04 am V Americe maji jinou matematiku pro dojezd.
IMG_20240412_090544.jpg
i na zacatku clanku je 14,9kWh/100km pri 75kWh vyuzitelne baterce je psano 600km!!!
Mam jine zakladni vzdelani v matematice?
Clanek: https://fdrive.cz/clanky/cesti-zakaznic ... onem-12288

A tady máš krásný test v horách a mrazu je to jak u spalováku.Kdy jsi jel naposledy podle spotřeby ve VT průkazu??
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Hm divný, ja jezdím se vším pod spotřebu udávanou výrobcem klidně i o 10% a nejsem brzda provozu.
Řekl bych 2WD a AWD(4WD) asi "Whel drive?"-> je rozdíl ne?
Jinak kdyby napsali 500km pochopím, dokonce i 650Km ve městě.
IMG_20240412_110701.jpg
Psáno v TP je 8,3L/100km (dodafka co je pořád cca.2,8tuny celkovou a v automatu)
Dle dlouhodobé psané do excelu je to rozdil cca.0,1L ukazuje palubak více.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2771
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

NOPARasito píše: pát dub 12, 2024 9:04 am V Americe maji jinou matematiku pro dojezd.
IMG_20240412_090544.jpg
i na zacatku clanku je 14,9kWh/100km pri 75kWh vyuzitelne baterce je psano 600km!!!
Mam jine zakladni vzdelani v matematice?
Clanek: https://fdrive.cz/clanky/cesti-zakaznic ... onem-12288
Zřejmě se počítá s faktem, že čtvrtinu cesty pojede Tesla model Y na laně nebo na valníku. Potřebuje ke svému provozu prostě technický doprovod. Možná má někde skrytou plachtu na zadní vítr a ještě neznáme všechna tajemství tohoto modelu.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Uvidi se co se o tom zjisti. Treba kdyby pouzili SiC polovodice (ty do ted podle me nemeli) tak se spekuluje, ze by to mohlo znamenat 10% usporu jen na tech polovodicich. Ze to bude uspornejsi nez dual motor je jasny, protoze odpadne buzeni a ztraty v prednim motoru a prevodovce. U 4 kolove LR pisou 533km. Takze pokud tam chybi motor a neco vylepsili, mohli to dohnat vys. Ujet 600km je se spotrebou 12,5. V golfu bych to dal. U nej treba pisou 230km wltp. V lete a kdyz by ridila manzelka by se dalo ujet vic. Jako jsem zvedavy na testy.

NOPARasito: jo to dava smysl s tim 2wd, 4wd, awd, rwd :) aby se v tom prase vyznalo :)
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Ty dojezdy jsou počítané i s tou 20% SOC, kvůli opotřebení baterie. To mi totiž docela vadí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: pát dub 12, 2024 11:57 am Uvidi se co se o tom zjisti. Treba kdyby pouzili SiC polovodice (ty do ted podle me nemeli) tak se spekuluje, ze by to mohlo znamenat 10% usporu jen na tech polovodicich. Ze to bude uspornejsi nez dual motor je jasny, protoze odpadne buzeni a ztraty v prednim motoru a prevodovce. U 4 kolove LR pisou 533km. Takze pokud tam chybi motor a neco vylepsili, mohli to dohnat vys. Ujet 600km je se spotrebou 12,5. V golfu bych to dal. U nej treba pisou 230km wltp. V lete a kdyz by ridila manzelka by se dalo ujet vic. Jako jsem zvedavy na testy.

NOPARasito: jo to dava smysl s tim 2wd, 4wd, awd, rwd :) aby se v tom prase vyznalo :)
Vy jste me nepochopili. Jsou tam informace 16,9kWh/100km a druha 14,9kWh/100.
Tak pri vyuzitelene baterce 75kWh selskymi pocty 500km.
Na EV6 zadokolka pisou 528km, vyuzitelna kapacita 73,6kWh a kdyz vim, ze s ni jezdim pod 14kWh/100km tak to sedi.
Kdyz napisi ze nová Tesla Y bude jezdit v prumeru 12,5kWh/100km nemam s tim problem, pokud tomu tak bude.
Ja realne umim i s Enyaqem RS na streky plne obsazenym 14,9kWh/100km a nikoli jako brzda provozu a to neberu jako efektivni aero/hmotnost auto

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek