Frekvenční měnič

Nezařaditelné
Pavel111
Příspěvky: 125
Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
Lokalita: Čestice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11,7
Kapacita baterie [kWh]: 43
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Frekvenční měnič

Příspěvek od Pavel111 »

Zdravím,nejsem úplný laik,pár frekvenčních měniču jsem již zapojil.Ale manželka má běžecký pás profi pro posilovny,vyrobený v USA,v ceně pomálu malého os.auta.Odešla tam asi řídící jednotka,má to problém s komunikací navzájem a tak jsem si usmyslel,že se na to vše vyprdnu a dám tam frekvenční měnič s reostatem,kde si bude regulovat rychlost.Je nám to líto vyhodit.Ale problém je,že do motoru vede 6 tlustých drátů a já nevím,jak to zapojit na měnič.Na motoru je štítek 230V 9,6A 1760 ot.Což jsem se divil,protože v Americe jedou myslím na jiném napětí.V manuálu je motor 2kW,s brzdnou silou 4kW.Je fakt,že zařízeni má magnetický spínač,co si člověk připne na tělo a pokud nestíhá a odlepí to od základny,tak se pás zastaví.Brzdnou sílu 4kW bych tomu i věřil,protože v tomto případě to vždy vyhodilo hlavní jistič v baráku.Frekvenční měnič tam určitě je,komponenty rozeznám,ale je součástí celé řídící jednotky na jedné desce a já to nedokážu oddělit. Potřeboval bych vědět,jestli se s tím někdo už setkal,jestli např.nemůžou být 2 motory v jednom atd,prostě jak ten měnič zapojit.Na mne to působí tak,že je to třífáz,kterému tři fáze z jedné fáze dělá právě frekvenční měnič.Ale proč potom 6 tlustých kabelů?Odpory cívek atd.si dokážu proměřit...ale mate mne těch 6 drátů.Třem fázím neodpovídá štítek na motoru a navíc jsou to všechno silové vodiče.Pak je tam tamozřejmě tacho,co snímá otáčky motoru a dává signál do řídící jednotky.To už jsou tenké dráty.Tacho co vím,pracuje v rozmezí 0-5V.(v CNC jsem se něco nadělal :roll: )Tacho mně však vůbec nezajímá,nepotřebuji ho.Vím,že to sem moc nepatří,ale tady je spousta odborníků,co by mohli leccos vědět.Kdyžtak to smažte.
11,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-43 kWh LiFe
sisdale
Příspěvky: 272
Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.

Re: Frekvenční měnič

Příspěvek od sisdale »

Zacal bych tim, ze bych promeril tech 6 vyvodu. Na trifazovych motorech taky byvaji vyvedeny vsechny strany vinuti pod oznacenim U, V, W a U', V' a W' proto, aby pak uzivatel mohl menit konfiguraci hvezda/trojuhelnik. Mozna je to tady to stejne, takze od kazdeho vinuti mas vyvedene oba konce. Pokud to tak bude, tak by bylo dobre zjistit jak tech 6 vyvodu je zapojeno v soucasnem buzeni, zda to nahodou neni ve hvezda zapojeni a mezifazove privadeji 230V, tedy jednotlive civky se namahaji mene. Sit v USA ma 2x 120V posunutych o 180 stupnu, takze mezi fazove delaji 240V.
8.56 kWp - orientace JJV (160st.) sklon 23 st. - PERC, 72-half cut, bifacial
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
Soban
Příspěvky: 3468
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Frekvenční měnič

Příspěvek od Soban »

Já osobně bych se pokusil opravit původní elektroniku.

Vyměnit proražené tranzistory a kondenzátory.

Jinak pokud blbne ovládání a né silová část tak budou s největší pravděpodobností vadné kondenzátory, takže vyměnit, případně změřit ESR.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek