Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned led 19, 2020 5:00 am


Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nezařaditelné
PředchozíDalší

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod NOPARasito » pon črc 29, 2019 10:53 am

Ja bych radsi jako prvni resil plyn, pak elektriku(tam ti to jistice v nejhorsim vybavi).
U plynu asi nee
U me by bez el. nejela vodarna ;-(. Tezko bych zacal hasit.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1751
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod diablo007 » pon črc 29, 2019 11:29 am

No jsou lidé co plyn nemaji a mají vodu z řádu ale je to individuální . Hold chtěli ho pochválit za duchapřítomnost i když to třeba nebylo úplně ideální
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2155
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod JonasPP » úte črc 30, 2019 5:29 am

diablo007 píše:http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-hyundai-explodovalo-a-rozmetalo-pulku-domu-ani-se-nenabijelo/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Nehezké sem zvědavý jestli se dozvíme i důvod proč se tak stalo

Tak toto spravi poriadny škrt v cene elektromobilov. Zlate luhove baterie,pri nich som ešte nepočul,že dačo horelo,skôr,že to nešlo.
Mix solarok - 4,9kWp papierovo -3,5kW skutočnych;
48v-Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -8kWh
24v-PCM 80A;PJ 5kW;NiCd -8kWh
12v-10A PWM;sin~300W;PB 300Wh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 792
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod dracekvo » úte črc 30, 2019 6:38 am

Ono, kdyby se mělo psát o požárech spalováků, tak v novinách není nic jiného. Je to jen o tom, že je to in, psát článek, když chytne auto na baterky.
Nedavno vydala tesla statistiku požárů na počet ujetých km. A je na tom lépe jak spalováky.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod diablo007 » úte črc 30, 2019 6:46 am

Teď se nebavíme o požáru ale píší tam o výbuchu
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2155
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod DanoP » úte črc 30, 2019 8:15 am

Ten vybuch ma znaky explozie vybusnej plynnej zmesi. Je otazka co to bolo, resp. odkial sa vzal (elektrolyza, plynova bomba, ..). Vybuch prebiehal v priestore garaze a nie (nielen pod kapotou). Na to poskodenie garaze je to auto velmi malo poskodene. Skuste si pozriet ako vyzera auto po vybuchu plastovej trhaviny pod kapotou.
1770Wp monokryštál + PIP4048MS + 10kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
DanoP
 
Příspěvky: 319
Registrován: stř črc 06, 2016 11:27 am
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod dumi » pát pro 06, 2019 8:34 am

Zajimave zjisteni, ne ze by me to prekvapovalo:


Technický guru Stefan Ramaekers ale přidal jednou zajímavou informací, která říká hodně o skutečné ekologičnosti ryzích elektromobilů.

Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít. Proto také Toyota navzdory své pozici ve světě bateriové elektromobily prakticky ignoruje.

Oněmi prvky jsou např. neodym, který je těžen způsobem zcela neohleduplným vůči životnímu prostředí v čínských dolech. Ve výsledku tak jejich ekologická stopa ani nemůže být „bezemisní“, jak se často tvrdí. Stejně jako lze Číně těžko přičíst nějaký kredit, pokud snahy o elektrifikaci neguje neekologickými způsoby těžby vzácných kovů.

Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží. Proto také Toyota říká, že její hybridy jsou „nejatraktivnějšími a nejdostupnějšími elektrifikovanými hnacími ústrojími“ v prodeji.


Zdroj:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef ... ckych-aut/
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1289
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod NOPARasito » pát pro 06, 2019 1:03 pm

dumi píše:Zajimave zjisteni, ne ze by me to prekvapovalo:


Technický guru Stefan Ramaekers ale přidal jednou zajímavou informací, která říká hodně o skutečné ekologičnosti ryzích elektromobilů.

Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít. Proto také Toyota navzdory své pozici ve světě bateriové elektromobily prakticky ignoruje.

Oněmi prvky jsou např. neodym, který je těžen způsobem zcela neohleduplným vůči životnímu prostředí v čínských dolech. Ve výsledku tak jejich ekologická stopa ani nemůže být „bezemisní“, jak se často tvrdí. Stejně jako lze Číně těžko přičíst nějaký kredit, pokud snahy o elektrifikaci neguje neekologickými způsoby těžby vzácných kovů.

Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží. Proto také Toyota říká, že její hybridy jsou „nejatraktivnějšími a nejdostupnějšími elektrifikovanými hnacími ústrojími“ v prodeji.


Zdroj:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef ... ckych-aut/

Musi proti SNIZENI SPOTREBY ropy brojit, je na to navazano 95% dalsich veci. Pokud nekoho udivuje nazor Toyoty nebo ne je to jedno, protoze je to nejvetsi chrlic prave nehorsich shitu pro planetu (hybrid vlastne ma vse spatne jak z fosilnich tak elektroaut), tak proc vubec nejake nazory vypousti do sveta.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1751
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod matobabetak » pát pro 06, 2019 6:32 pm

Podľa mňa je pravda niekde v strede. Ano na výrobu elektroauta treba vzacne kovy, ale to fosílne palivo co sa spaluje bežné v aute pri 25-30% účinnosti ak by sa spálili v elektrární a poslalo ako elektrina do auta nieje tam väčšia účinnosť? Stačí potom použiť biomasu alebo iný lokálny zdroj a autá sa nezastavia ale ako keď sa zatvorí ropovod.
A čo olej a ďalšie prevádzkové kvapaliny, náhradné diely.... Neviem ci sa dá vôbec dopátrať koľko energie ci Co2 sa vyrobí na to ci tamto
matobabetak
 
Příspěvky: 228
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod PavelR » pát pro 06, 2019 6:47 pm

Drahe kovy jsou problem jen castecne. Pokud by se recyklovalo neni s drahymy kovy problem. Pokud do elektromobilu vlozim X kg litia a jinych kovu tak po skonceni zivotnosti tam zase musim najit stejnych x kg litia. mozna v jine chemicke podobe ale stejne mnozstvi. pokud to tedy nekdo nerozstipe o stom na kusy. Kdyz jdou ziskavat kovy z rudy, proc by nemeli jit ziskavat zpet z vyrobku.
PavelR
 
Příspěvky: 2110
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod Lui » pát pro 06, 2019 6:53 pm

Ak som správne informovaný,je velmi zložité a nákladné vyčistiť to litium na znovupoužitie do akumulátorov (vysvetloval mi to jeden chemik čo sa presne o toto pokúša,ale jemu stačí 95% čistota,tým pádom to nerieši)
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh *batt* Pb , 60V 758Ah + 80Ah *batt* Lion, 5 x MPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 883
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod jahodovák » pát pro 06, 2019 6:53 pm

Protože je to dražší než vyrobit nové a to negeneruje tolik zisku,ekologie slouží jen k naplnění kapsy zbohatlíkům...
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 696
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod PavelR » pát pro 06, 2019 7:14 pm

tim padem vse jednou dojde a pujdeme vsici do kopru s takovou.
PavelR
 
Příspěvky: 2110
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod jahodovák » pát pro 06, 2019 7:20 pm

Pokud by vše šlo tak jak jde tak asi ano,ale ono je tomu tak trochu jinak..všeho je pro všechny dost ale jen pokud budou splněny podmínky k aktivaci toho systému....
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 696
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod unicast » pát pro 06, 2019 9:38 pm

jahodovák píše:Protože je to dražší než vyrobit nové a to negeneruje tolik zisku,ekologie slouží jen k naplnění kapsy zbohatlíkům...


Ale dražší to je jen proto, že prodejní cena surovin, v tomto případě tedy lithia, nepokrývá externality, které pak dotují všichni -- a to je samozřejmě špatně. Kdyby měly těžební společnosti financovat rekultivace a další náhrady škod (tedy třeba to, že někomu zničí zdroje vody apod.) tak by ta kalkulace vypadala úplně jinak.
unicast
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod NOPARasito » sob pro 07, 2019 7:20 pm

dumi píše:Zajimave zjisteni, ne ze by me to prekvapovalo:


Technický guru Stefan Ramaekers ale přidal jednou zajímavou informací, která říká hodně o skutečné ekologičnosti ryzích elektromobilů.

Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít. Proto také Toyota navzdory své pozici ve světě bateriové elektromobily prakticky ignoruje.

Oněmi prvky jsou např. neodym, který je těžen způsobem zcela neohleduplným vůči životnímu prostředí v čínských dolech. Ve výsledku tak jejich ekologická stopa ani nemůže být „bezemisní“, jak se často tvrdí. Stejně jako lze Číně těžko přičíst nějaký kredit, pokud snahy o elektrifikaci neguje neekologickými způsoby těžby vzácných kovů.

Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží. Proto také Toyota říká, že její hybridy jsou „nejatraktivnějšími a nejdostupnějšími elektrifikovanými hnacími ústrojími“ v prodeji.


Zdroj:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef ... ckych-aut/

Automobilka působící na thu od roku 1934 a neví, že pokud bude chtít dělat automobily trochu úsporné nejen kvůli technice, musí trochu popřemýšlet o aerodynamice!!!
Pár příkladů:
Toyota nebo Lexus, prašť jako uhoď:
2019 RAV4 - left front 34.png

Trochu hystorie, ale příkladné:
e1-tatra-603-02.jpg

Novodobá a né moc líbivá, ale rozhodně z aerodynamiky, kromě obutí, funkční:
5dd7f73efd9db269c1036f38.jpeg

Je to jen můj subjektivní názor, ale nemám rad když je někdo na thu třeba 90let a maže lidem med kolem huby a moc dobře ví, že je to jinak.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1751
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod vlkazajac » sob pro 07, 2019 8:03 pm

"...Automobilka působící na thu od roku 1934 a neví, že pokud bude chtít dělat automobily trochu úsporné nejen kvůli technice, musí trochu popřemýšlet o aerodynamice!!!..."

Srdce mi trhá, ale pravda musí von - nemusí ! Aerodynamika ( myslíme jej vplyv na ekonomiku prevádzky ) je pre ľudí, čo kupujú auta z podstatného segmentu, nedôležitý parameter.
Zrovnajme dobu minulú a dnešnú :
1/ V krčme hral discobox, vonku vládly Fiatky a Renaultíky s hmotnosťou 700 - 1100 kg, téma na debatu číslo jedna bola naozaj spotreba a Cx. Keď sa vyčerpala, riešili sa tuhé nápravy, panhardské tyče, McPhersony, hlavy OHV/OHC, diagonálky vs. radiálky, žlté / biele žiarovky, okrajovo páskový prehrávač v autorádiu, .....
2/ Dnes vyhrávajú pamäťové nosiče, autá povýšili na 1500 a viac kg a hoci zadky sú rovnaké ako boli v minulosti, bez crossover si spoločenská nula. Témou číslo 1 je konektivita a elektronické vybavenie auta, skoro nikto ani netuší, o čom to kecám v bode 1/.
Potom je ľahké poskytnúť zákazníkovi aj autobus s dvakrát väčším priečnym profilom, kedy už vylepšovať Cx nie je až tak zmysluplné. Každý totiž vie, že údaj o spotrebe ako aj exhalátoch sa falšujú a nie je dôvod veriť žiadnym testom hospodárnosti auta, lebo čo si pamätám, aj legendárny Automotoundsport sa pekne namočil v korupcii.

Takže tá pravda je : Trh formuje to, čo sa páči a najlepšie predáva. A spolu so snobmi spolurozhodujú aj manželky také alebo onaké, pravda... Nadšenci pre elektromobilitu uvažujú aj trochu technicky, ale v ničom vo svojej minorite nerozhodnú.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2478
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod NOPARasito » sob pro 07, 2019 8:46 pm

vlkazajac píše:"...Automobilka působící na thu od roku 1934 a neví, že pokud bude chtít dělat automobily trochu úsporné nejen kvůli technice, musí trochu popřemýšlet o aerodynamice!!!..."

Srdce mi trhá, ale pravda musí von - nemusí ! Aerodynamika ( myslíme jej vplyv na ekonomiku prevádzky ) je pre ľudí, čo kupujú auta z podstatného segmentu, nedôležitý parameter.
Zrovnajme dobu minulú a dnešnú :
1/ V krčme hral discobox, vonku vládly Fiatky a Renaultíky s hmotnosťou 700 - 1100 kg, téma na debatu číslo jedna bola naozaj spotreba a Cx. Keď sa vyčerpala, riešili sa tuhé nápravy, panhardské tyče, McPhersony, hlavy OHV/OHC, diagonálky vs. radiálky, žlté / biele žiarovky, okrajovo páskový prehrávač v autorádiu, .....
2/ Dnes vyhrávajú pamäťové nosiče, autá povýšili na 1500 a viac kg a hoci zadky sú rovnaké ako boli v minulosti, bez crossover si spoločenská nula. Témou číslo 1 je konektivita a elektronické vybavenie auta, skoro nikto ani netuší, o čom to kecám v bode 1/.
Potom je ľahké poskytnúť zákazníkovi aj autobus s dvakrát väčším priečnym profilom, kedy už vylepšovať Cx nie je až tak zmysluplné. Každý totiž vie, že údaj o spotrebe ako aj exhalátoch sa falšujú a nie je dôvod veriť žiadnym testom hospodárnosti auta, lebo čo si pamätám, aj legendárny Automotoundsport sa pekne namočil v korupcii.

Takže tá pravda je : Trh formuje to, čo sa páči a najlepšie predáva. A spolu so snobmi spolurozhodujú aj manželky také alebo onaké, pravda... Nadšenci pre elektromobilitu uvažujú aj trochu technicky, ale v ničom vo svojej minorite nerozhodnú.

Ok, vaha je jedna vec.
Takze pokud nechci zacinat vyrabet vozy, aby byly predrazene, ale lehke, tzn.vysokopevnostni ocel, tak jedine vychodisko jak "100hoven" je tim, ze zacnu ovlivnovat to co ovlivnit jako vyrobce muzu!!!
A to prave udelala Tesla a ne automobilka, ktera je na trhu 90let.
Zakaznik si jiz neutrhne od huby: aparaturu, klimatizaci, vyhrivane kde co, automaticke udelatka, plovouci podvozek atd.
Era vozitek, ktere dopravili z bodu A do bodu B za prispeni skoliózy patere, po ceste do Chorvatska 10 oprav chladiciho systemu, diky (nee bohu), ale pokroku se zlepsilo, a je to na ukor paliva. Vozy jako golf2,3 dokazaly jezdit za 4lit nafty /100km. To ano, ale bez veskerych radoby "EKO" udelatek, ktere spotrebu kapalin zvedaji. Dnes jiz mame standartem ve vozech "mocovinu" priste budemem mit jinou "...inu". (Basnicke strevo si doplni samo).
Takze vahu nikdo resit nebude!!!! A prodej vozu dle "dyzajnu" Copak je Toyota pekne auto??? Pamatuju si jak se vsichni smaly Fiatu Ducato, ze je to auto na aute, tak Toyota dela opravdove HYBRIDY a jeste k tomu neaerodynamicke.
:wall:
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1751
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod dumi » sob pro 07, 2019 9:02 pm

Nemyslel si spis Multiplu? :) dukato je dodavka :)
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1289
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvekod vlkazajac » sob pro 07, 2019 9:13 pm

A ešte si všimni závislosť veľkosti modelu s vekom. VW Golf od jednotky cez vajíčko až po dnešnú verziu je stále väčší, kombíky Berlingo, Partner,....Multipla, atď. tak isto. Technicky len limitne rastúca úroveň, tak čo Ti môžu poskytnúť, aby ťa motivovali kúpiť si ho ? No predovšetkým ten priestor, väčšie rozmery. Ale s Cx sa už moc robiť nedá, lebo predlžovať nechceme z praktických dôvodov. Je to na limitoch. Takže v súčine vyjde čelná plocha a Cx dnes asi aj horšie, ako na počiatku modelu.
Čo zaujme, to sa predáva. Tiež je módne spojenie " agresívny vzhľad ".

No právom sa výrobcovia elektromobilov správajú umiernene, čo sa týka rozmerov a hmotnosti. Tankuje sa častejšie ako do benziňáka ((
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2478
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'