ale da sa s tym robit, tak ako zaznelo : odpoved je LiFePo4 popripade drahe LTO pripadne olovo so solarnymi panelmi v kapacite ktore ho dokazu udrzat. Fakt sa priklanam k nazoru vyhodit nestrazene LiIon a nahradit LiFePo, predpokladam ze na tej lodi nemas 400kWh takze to nebude stat milion.
Matess : voda z flase by nestacila, aj keby to hned bol 200 litrovy sud. LiIon je svina svinska, vid priklady hasenia Tesly :
https://www.youtube.com/watch?v=3eFM9JJMH_0jasne, auto s 80kWh je nieco ine nez loďka s 5kWh ale princip je ten isty, proste ta svina nezhasne a nezhasne a nezhasne ani po CISTERNACH vody. Preto maju ceski [!] hasici prikaz ponorit cele elektroauto do nadoby s vodou na VIACERO DNI.
Pruser je neviditelny nepriatel - BMSko. V pripade ze jednemu clanku sibne vie so sebou strhnut dalsie, a uspesne to dovedie az do poziaru. Extremne dolezite spravne balancovanie, neprebijanie, nevybijanie pod hranicne hodnoty (respektive idealne pod 3.2V)... a obrovske bacha na zimu. Lithium sa nesmie nabijat pod bodom mrazu a uprimne, mna osobne by velmi štípalo v riti nabijat ho aj pri dvoch stupnoch nad nulou. Cim vacsi prud pouzijes, tym horsie... volaco sa moze stat. Ked nabijas 150-200mA tak v pohode, ale akonahle vykukne slnko a valíš 0.5C alebo 1C do lithia ktore ma dva stupne, tak amen tma.