Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon lis 18, 2019 12:57 pm


Baterie BTL 12-260

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Další

Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » stř říj 02, 2019 12:54 pm

Dobrý den mám 4 kousky těchto baterek na 48V systému.Baterky zatěžuji max 15A,spíše méně.Poslední dobou jim rychle padá napětí.Baterky sem násilně rozebral a zjistil že je vnich málo vody.Baterky sem dolil destilkou a zašpuntoval jak byly.Otázka zní: mám je povařit nebo jen dát zvýšené napětí ca 14,7V.
Na baterkách je napsáno:stanby 13,6-13,8V,Cykle 14,4-14,7V.Děkuji
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Vitek » stř říj 02, 2019 1:05 pm

to používáš k měniči? ty baterky jsou jako záložní zdroj, nejsou dělané na cyklické nabíjení a vybíjení... padá jim napětí protože nemají kapacitu. bud je nedobiješ doplna a nebo jsou zasulfátované. to že píšeš že je zatěžuješ malým proudem odhaduji 1/10 C tak to není jediný ukazatel že budou OK. UPS baterky jsou dobrý na udržení náboje.
takže možná je po nich to že chybí voda značí že se odpařila... tzn bud rychlý nabíjení nebo právě to cyklování.
dá se změřit hustota? umíš to ? pokud jo napoví jestli jsou zasulfátované.
nicméně AGM nebo jiné bezúdržbové jsou proto že se s nima po celý život nic nedělá...
takže dolitím destilky nic nepokazíš ale nedá se říct dle hustoty co je špatně neboť pokud jsi přelil tak muže být elektrolyt moc řidký nebo málo hustý chcete-li.
Kapacitní test tě nemine pak rozhodni co dál... může být v haji jeden článek a nebo celý jeden 12V pack…
Panely Jinko 8,8 kWp,PIP5048mk,Vytěžovač greenbono, olovo 625 Ah,victron BMV 712 smart
Vitek
 
Příspěvky: 375
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » stř říj 02, 2019 1:24 pm

Hustotu změřím,není problém.Hustotu mohu měřit jak se baterka povaří.Baterky používám u mé FV.Nabíjím na 55V a končím na 50-52V jak kdy.Jednou za čas dám napětí na 57V.De mi oto, jak sem je dolil a teť mohu hlídat elektrolit jestly je mám provařit jako autobaterku.
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod ota » stř říj 02, 2019 1:27 pm

to je AGM baterie, v ní není tekutý elektrolyt ale ve formě gelu.
Není vhodná pro cyklický provoz. Dolitím destilky se zředil elektrolyt a kapacita ještě více poklesla.
Obávám se že jsou za zenitem.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1715
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » stř říj 02, 2019 1:44 pm

Tak to je v ..... .Musím sehnat baterky.
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod mati » stř říj 02, 2019 1:47 pm

ota píše:to je AGM baterie, v ní není tekutý elektrolyt ale ve formě gelu.
Není vhodná pro cyklický provoz. Dolitím destilky se zředil elektrolyt a kapacita ještě více poklesla.
Obávám se že jsou za zenitem.


Taky si myslím , že z nich už max. vytáhneš 4,1litru - ve výkupně .

také mám špatné zkušenosti s dolíváním destilky do jiných baterek než zaplavených!

M.
2x 230Wp Schutten , 10x NexPower 145Wp ,2x Solyndra 200Wp , ETracer TR-2215 BN, Victron SmartSolar MPPT 150/35 Axpert MKS2400WPlus , OPzV 350Ah 24V, 2x200Ah 24V Winston LiFePo4
Uživatelský avatar
mati
 
Příspěvky: 160
Registrován: ned bře 03, 2013 12:11 pm
Bydliště: Paka - city

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod ota » stř říj 02, 2019 1:57 pm

Skrat píše:Tak to je v ..... .Musím sehnat baterky.


!!!HLAVNĚ UŽ ŽÁDNÉ AGM !!!!!!

Sežeň si zaplavený akumulátor z vyřazeného vysokozdvižného vozíku.
Ve skutečnosti jsou skoro zadarmo protože se prodávají ještě použitelné za cenu o trochu vyšší než je ve šrotu.
Až ti za pár let definitivně doslouží, prodáš je za nákupku, možná i se ziskem protože ceny komodit jdou setvale nahoru.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1715
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » stř říj 02, 2019 2:15 pm

Začnu schánět baterky,ale olovo dám jen jako zálohu pro případ odpojení hlavních baterek.Aby se nespálil regl.Co pořídit Lion nebo Life? Trápí mě cena ,jako každýho.Poskládat Lion nebo koupit starší Life.Co je levnější na věci okolo:
ochrany na přebití,podbití,sledování nabití článku=monitorink.Není prostor na samostatnou baterkárnu ,vše je položené u zdi v dílně.
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod PavelR » stř říj 02, 2019 2:34 pm

pokud skladat tak jedine pouzity clanky. pokud novy tak jedine hotovy akupaky - pylon ... pac z novych se skladat jiz nevyplati
PavelR
 
Příspěvky: 1988
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod volente » stř říj 02, 2019 3:33 pm

Za mne Li-Ion. Na hlídání přebití, podbití a balancování jsou mnohem jednodušší. Osobně nepoužívám ani BMS ani balancery, což je však pro mnoho lidí extrém a nikomu bych to nedoporučil. Jen z vlastní zkušenosti vím že fungují i bez těchto elektronických berliček, pouze s občasnou kontrolou.
4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 1889
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod vlkazajac » stř říj 02, 2019 7:59 pm

K tomu sa hlásim, i keď len s LiIon začínam. Závislosť napätia na stave nabitia je obrovská výhoda.

Ota zamieňa omylom technológie GEL s AGM. Nie je to to isté, gel je gel a AGM je elektrolyt nasiaknutý v sklenom vlákne.

Najlepšiu skúsenosť ( čo sa týka olova ) mám zatiaľ s batériami AGM, menovite Yuasa 1850SWL. Kúpil som ich použité a majú za sebou piaty rok prevádzky v " letnej " polovici roka. Počas tej zimnej ich skladujem na udržiavacom napätí.
Sú N E S K U T O Č N É ! ! ! ! !

https://www.yuasa.de/batterien/industri ... l1850.html

Skrat, máš problémy s násobilkou ?

Nabíjím na 55V a končím na 50-52V jak kdy.Jednou za čas dám napětí na 57V.
Na baterkách je napsáno:stanby 13,6-13,8V,Cykle 14,4-14,7V.

To sa potom nediv.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2317
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » stř říj 02, 2019 8:25 pm

55V:4=13,75V 50V:4=12,5V 57V :4=14,25V Co sem udělal špatně? Přes noc se nabijou na 54V
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod feliz navidad » stř říj 02, 2019 8:28 pm

PavelR píše:pokud skladat tak jedine pouzity clanky. pokud novy tak jedine hotovy akupaky - pylon ... pac z novych se skladat jiz nevyplati

Cena za 1kWh nové Lion 18650 Sanyo - 5166,- + bižuterie okolo. Počet cyklů 1000, 100% DOD, pokles kapacity o 15-20%
Cena za 1 kWh Pylontech - 11875,-. Počet cyklů 4500, 90% DOD, pokles kapacity neznámý
Řekl bych, že se skládat z nových pořád vyplatí.
feliz navidad
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř říj 10, 2012 7:31 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod vlkazajac » stř říj 02, 2019 8:35 pm

Skrat píše:55V:4=13,75V 50V:4=12,5V 57V :4=14,25V Co sem udělal špatně? Přes noc se nabijou na 54V


Ak baterky cykluješ, MUSÍŠ sa držať tohoto :

Na baterkách je napsáno:stanby 13,6-13,8V,Cykle 14,4-14,7V.

Každý boží deň.

Vitek, nešír fámy :

"BTL batteries are ideally suited to use in:
಺ Uninterruptible power supplies (UPSs)
಺ Telecommunications systems
಺ Fire alarm and safety systems
಺ Medical equipment
಺ Photovoltaic application
಺ Emergency lighting systems"
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2317
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » čtv říj 03, 2019 6:04 am

Tak sem je vlastně pořádně nedobíjel.Měl sem strach abych je nevyvařil.
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod KubisKV » čtv říj 03, 2019 7:46 am

vlkazajac píše:
Skrat píše:55V:4=13,75V 50V:4=12,5V 57V :4=14,25V Co sem udělal špatně? Přes noc se nabijou na 54V


Ak baterky cykluješ, MUSÍŠ sa držať tohoto :

Na baterkách je napsáno:stanby 13,6-13,8V,Cykle 14,4-14,7V.

Každý boží deň.

಺ Photovoltaic application
಺ Emergency lighting systems"


Souhlas s Otou i Vítkem. Nechci hanit olovo v jakémkoliv stavu, ale pro mě jako začátečníka bylo sice nejdostupnější, ale na provoz potřebuje velkou kázeň. To v hodně případech vede k nevhodnosti dlouhodobého použití. Lionek se začátečník bojí kvůli letovaní a stavbě bloku, ale provoz se zdá být potom jednoduší. Pokud je olovo za (skoro)cenu šrotu a je bráno jako záloha na přechodné období, je to levný a jednoduchý zdroj energie.
To je má zkušenost.
KubisKV
 
Příspěvky: 364
Registrován: pon zář 04, 2017 12:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod diablo007 » čtv říj 03, 2019 8:01 am

feliz navidad píše:
PavelR píše:pokud skladat tak jedine pouzity clanky. pokud novy tak jedine hotovy akupaky - pylon ... pac z novych se skladat jiz nevyplati

Cena za 1kWh nové Lion 18650 Sanyo - 5166,- + bižuterie okolo. Počet cyklů 1000, 100% DOD, pokles kapacity o 15-20%
Cena za 1 kWh Pylontech - 11875,-. Počet cyklů 4500, 90% DOD, pokles kapacity neznámý
Řekl bych, že se skládat z nových pořád vyplatí.

Většina testovaných starších Sanyo jsou v drsném stavu či úplně mrtvé takže já osobně bych v novotě za ně nikdy nezaplatio
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1829
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod josse » čtv říj 03, 2019 9:51 am

Moje zkušenosti taky říkají Sanyo nebrat ani nové. Samsung Panasonic, LG i noname Čína jsou OK... Je to divné ale prostě to tak vychází... Z toho co se mi dostalo do ruky. Výše platí pro 18650.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 80P14S 18650, https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » čtv říj 03, 2019 11:37 am

Zatím baterku co sem dolil a nabijím 6A ca 5Hodin naměřena hustota 75% dle plováku.Napětí aku ca 14V.Pokračuji dále a uvidí se.
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Re: Baterie BTL 12-260

Příspěvekod Skrat » čtv říj 03, 2019 11:54 am

Vzal sem druhý měřák a hustota elektrolitu je 1,24
2x195W 72 čl./MPPT XTRA 3210N/Carspa 700W mod. sin/UPS 500W sin/autobaterie 24V.Dále zatím 230W 2s4p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron 48V/375W
Skrat
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm

Další

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot], SiteExplorer [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'