od kodl69 » ned říj 21, 2018 10:42 am
Ty BMS už jsem montoval 3, nastavit se dá skoro všechno co potřebuješ, jenom balanční propud je hodně nízkej, a 70A nastartuje tak malou motorku, ne auto, na to potřebuješ tak 200A, takže startér zapojit přímo na články a doufat, že obsluha má trochu rozumu (vlastně nemusí, protože elektrika na vývod 30 klíčku je přes tu BMS a když poklesne napětí na některým článku, tak to stejně vypne.
Spíš vidím problém v nabíjení, alternátory dávají tak 14.4V, rozděleno na 4 články je 3.6V a to už v li-ion baterce moc elektriky nezbývá, naopak na LiFePo4 je to moc. Abrams to tuším řeší připojením alternátoru přes nějakou mega diodu, což zajistí rozumný napětí pro lifepo4, možná by se dal sehnat regulátor na nižší napětí, a nebo udělat drobnej tunning v altíku, asi tuším jak.
Na LM5110 co je v aparátu od TI jsem se díval, jde použít tuším do 96V na jedné straně a 60V na druhé, ale rozdíl napětí tam musí být. Chtěl bych to zkusit pro nabíjení - vybíjení elektro přibližovadel, jako výpomoc systému a nebo nízkoztrátový rychlonabíjení v létě. Ale není toho času.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.