Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pon lis 19, 2018 8:36 pm


nabíjení elektromobilu

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie

nabíjení elektromobilu

Příspěvekod mopadzi » pon srp 21, 2017 8:09 pm

řešili jste někdo DC nabíjení z 48V systému?
jde to vůbec?
kdo si hraje nezlobí

9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 14x Avancis 130W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%
mopadzi
 
Příspěvky: 460
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputation: 16

Re: nabíjení elektromobilu

Příspěvekod josse » pon srp 21, 2017 9:42 pm

Přiznám se, začal jsem přemýšlet jak dlouho ještě budu schánět použité 18650 (zanedbatelných 13440 článků, současným tempem asi 13 let :-) ), abych dokázal plně nabít Teslu přes noc. Asi bych to neřešil. Když už bych měl tolik baterek a tolik panelů, že bych si mohl dovolit 2x za týden nabít přes noc Teslu, asi by mě účinnost Axpertů v paralelním režimu tolik netrápila :-) těch 12Axpertů 48kW už by nabíjelo slušně, nebo jiný podobně výkoný měnič.

Pokud bych to chtěl zvyšovat z 48V přímo na DC nabíjení, nastudoval bych EVSE (OpenEV, https://www.openevse.com/), https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772 a pustil se do výroby měniče sám. Nevím že by se do toho někdo pustil, vše veřejné je zatím z AC nebo vyššího DC napětí, i Superchargery jsou dělaný jako moduly AC/DC a spojovaný paralelně.

Podle tohoto (http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 67890.html) Nabíječ Tesly už funguje od 85V AC to může být 90-110V DC.

Tady prodávají zvyšující měniče z nejmenšího napětí 100V: https://emotorwerks.com/index.php/compo ... er/page/17

Hmm, tak Teslu celou nabíjet nebudeme, nevěřím že na to má někdo panely+baterky. Co nějaké menší auta? vůbec bych se nebál to nabíjet přes normální měnič. Nebo nechat vyrobit na zakázku něco jako na posledním odkazu...
12x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1x Axpert MKS 48V 4000W, 188P14S 18650 (300Ah) + 210xPytlík 4Ah (14S15P 58Ah) + 4x Dual Purpose 180 Ah, https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputation: 34

Re: nabíjení elektromobilu

Příspěvekod trud » pon srp 21, 2017 9:46 pm

No neviem aký elektromobil myslíš.. Ale všetky sú napätovo úplne inde 350-500-650-800V..pri DC nabíjaní komunikuje DC nabíjačka s autom a " dohodnú" si dáky nabíjací prúd.. Komplikovane.. Radšej zo 48V spraviť 230V a nabíjať pomaly 2-3.5 kW
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: nabíjení elektromobilu

Příspěvekod ResHacker » pon srp 21, 2017 10:23 pm

Můj P106 jede na 120V :D Jinak souhlas, lepší 48V natransformovat dostatečně výkonným měničem a pak šup přes nabíječku, účinnost ani nemusí být horší, než jiné řešení (DC-DC apod.)...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 8


Zpět na Baterie, úložiště energie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'