Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pát lis 16, 2018 11:03 pm


Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie

Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod kyocera » čtv bře 17, 2016 7:30 am

Na základě mého včerejšího příspěvku z Ampéru 2016 v rubrice Tesla S na Amperu BVV 2014 zde

viewtopic.php?t=1745&p=52165#p52164

mě dnes napadlo, zda by to nebyl vhodný a poměrně levný aku pro ostrovní systémy.
Umím si představit, že by se dali dohromady 2 lidi a zakoupili by si tento aku 24kWh z
Nissan Leaft společně. Potom by každý získal 12kWh za poměrně příznivou cenu a mohl by
si z těch modulů ve své polovině – tedy 12kWh sám poskládat vhodné potřebné napětí 12V
nebo 24V nebo 48V.
Jaký je na to názor členů fora ?
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 618
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod ota » čtv bře 17, 2016 7:54 am

Na webu je spousta videí, jak akumulátor z Leafu rozebrat. Ony jsou to poměrně malé články- odhad 10Ah. Jsou to ale li ion články, ze kterých se 12V systém nedá udělat protože 4S baterie má 16V, což je pro většinu spotřebičů příliš.
Kolik je cenovka za ten batery pack?
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1351
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 204
 
  • 0


Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod kyocera » čtv bře 17, 2016 8:05 am

Ne jeden článek zde má určitě 60Ah./ Nesmíte si to plést s aku Tesla S /
Cenu jsem v příspěvku uvedl, ale je stejně vhodné, pokud
by ta myšlenka někoho zaujala, aby cenu ověřil i u jiného zdroje. Jinak aku 24kWh jsou
skladem ihned k dodání.
Díval jsem se ještě na odkazy níže , asi by se všechny systémové napětí neposkládaly,ale
Kapacita na článek je 60Ah. Níže na ebay nezkoumejte vůbec cenu, jen se podívejte
na možnosti zapojení , poskládání s napětím atd. a co se týče ceny prodejci uvádí ceny dvě.
Jednu vyšší, když jen aku nakoupíte a druhá cena je nižší, když kromě koupě nového aku vrátíte
starý aku 24kWh.
Ceny v ČR by se měly ověřit z více zdrojů. Já jsem uvedl cenu jen z jednoho zdroje.

http://www.ebay.com/itm/Lithium-Li-Ion- ... SwwPhWhyGa

http://www.ebay.com/itm/Lithium-Li-Ion- ... SwwPhWhyGa

výroba aku Nissan Leaft

http://www.hybrid.cz/jak-se-vyrabi-bate ... issan-leaf

No a vše další je k diskuzi. Vyplatí se nevyplatí ? Srovnání ceny s jinými aku ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 618
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod kyocera » čtv bře 17, 2016 9:19 am

Ve druhém odkazu mělo být k zapojení ještě tohle zde


http://www.ebay.com/itm/31V-Lithium-Li- ... SwDNdV47OZ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 618
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod rob.brno » pát bře 18, 2016 5:24 am

Ta cena za novou aku do Leafa byla vždy deklarována s podmínkou vrácení staré, tak pozor aby toto nebyl kámen úrazu.

Ovšem pokud není spěch třeba to se stacionárníma baterkama rozsekne během 1-2let p. Procházka z He3da, rád bych se nechal překvapit.
rob.brno
 
Příspěvky: 779
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am
Reputation: 9

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod kyocera » pát bře 18, 2016 7:37 am

Já dostál informaci, že je cena za novou a pokud se vrátí starý aku je význačná sleva při koupi nové.
Z těch informací co jsem obdržel nebylo zřejmé, že je podmínka vracet starý aku.
Proto jsem v příspěvku uvedl, že je potřeba všechny informace nezávisle ověřit z více zdrojů.
A předpokládal jsem, že se najdou členové fora, že to někde ověří z dalších zdrojů a zde zveřejní
výsledek. Nikomu tento aku a ani takové řešení nevnucuji. Jen mě napadlo, že by to mohla být další
varianta, další možná volba. Někdo si tady doma skládá a cínuje spousty malých článků do home made aku , tak
ve srovnání s home made aku se mě zdá, že použít takové 60Ah články je jednoduší volba.Stejně tak
se může ukázat, že nejlepší nabídku dá nakonec pan Procházka a myšlenky hledání všech možných
alternativ pro ostrovní aku systémy by se potom rázem ocitly ve smetišti dějin ostrovní fotovoltaiky.
Vždy je to tak, že pokud se najde nová bezkonkurenční řešení v nějaké oblasti, všichni po tom skočí
a vše ostatní je zapomenuto. Proto jsem to předložil do fora k diskuzi.
Dal jsem odkaz jak se tento aku vyrábí.
Dal jsem odkazy na ebay, ne kvůli ceně na ebay, ale že jsou tam popsány parametry těchto aku a co všechno
z toho je možné poskládat a je tam vidět jak se dají články zapojit paralenně do 120Ah systému.
Berte to tedy prosím jako další možnou variantu a jak jsem napsal, všechny důležité informace je třeba ověřit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 618
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod dracekvo » pát bře 18, 2016 7:47 am

Nečekal bych, že se na poli baterek stane něco zázračného, alespoň né do té doby, než se to začne masově vyrábět pro auta. Asi jako se čekalo na Li-titanové články a skutek utek, protože jsou nehorázně drahý.
Osobně čekám jestli se neobjeví nějaká nová technologie, která nebude založená na drahém lithiu.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno. Měnič PJ 5000W 48V od matěje na prodej
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 2018 58 tis km, nyní 60 tis km
dracekvo
 
Příspěvky: 1005
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 49

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod ota » pát bře 18, 2016 8:33 am

O recyklaci baterek něco málo vím. Výrobci e-aut a hybridů urputně vyžadují, aby se protokolárně sešrotovalo vše co se vymontuje. Jsou na to kontroly, několikastupňové audity, dozorované destrukce.
Přitom se jedná o baterky, které mají jen vyšší vnitřní odpor a auto nerozjedou. Při rozjezdu kdy teče baterkou 1000A poklesne napětí, rozsvítí se kontrolka a euto jde do servisu a baterka následně do šrotu.
Mimochodem, Lithium není drahé. Nevyplatí se ho ani separovat. Jediné co se při recyklaci použije je niklový obal a CU elektroda. Tak 20% celkové váhy. Tahle společnost co se chce chovat k přírodě ohleduplně si nechá diktovat od koncernů podmínky, které jsou v rozporu s ekologií a několikanásobným využitím přírodních zdrojů i výrobků.

Co se týká HE3DA, rád bych tomu věřil.
Spíš to ale vypadá jako grandiozní podfuk na investory. Čas od času se objeví zázračný podnikatelský záměr a lidi se na to sesypou. První co si pamatuju byl v 90 letech chov kalifornských žížal :-)
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1351
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 204
 
  • 0


Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod rob.brno » pát bře 18, 2016 10:05 am

dracekvo píše:Nečekal bych, že se na poli baterek stane něco zázračného, alespoň né do té doby, než se to začne masově vyrábět pro auta. Asi jako se čekalo na Li-titanové články a skutek utek, protože jsou nehorázně drahý.
Osobně čekám jestli se neobjeví nějaká nová technologie, která nebude založená na drahém lithiu.


Nových technologií je povícero, ale jsou většinou založeny na ještě dražších komponentech. Na Amperu zminoval J.Marušinec, že tuším na VUT dělají na Li-S aku. Podařilo se jim zvednout cyklovatelnost a energetickou kapacitu(3x), váha zůstává, mluvil o tom jako o hotové věci. Ale kolik už takových bylo.

Asi spoustě lidem by stačily i stávající technologie(netřeba až tak zázračné technologie), jen u nich srazit cenu, například lifepo za cenu olova :-)
rob.brno
 
Příspěvky: 779
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am
Reputation: 9

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod rob.brno » pát bře 18, 2016 10:07 am

kyocera píše:Ve druhém odkazu mělo být k zapojení ještě tohle zde


http://www.ebay.com/itm/31V-Lithium-Li- ... SwDNdV47OZ


Jinak úvahu o cenové nej-výhodnosti baterek z Leafa jsem tu psal už cca před půl rokem. Nejsem proti.
rob.brno
 
Příspěvky: 779
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am
Reputation: 9

Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod ota » pát bře 18, 2016 12:25 pm

Výrobci pokročilých technologií nemají zájem vyrábět moderní akumulátory levně.
Pokud by to tak bylo, byly by lithiové technologie za zlomek ceny a olověné baterie by se přestaly prodávat.
Jenže lithiovku neumí vyrobit každý. Olověná baterie se dá udělat doma v dílně a proto je u Pb baterií cena stlačená konkurencí na minimum a většina ceny je za olovo v elektrodách.
Když se změní cena olova na burze, změní se i ceny Pb baterií.
U Li nic takového není. Tam jsou změny maximálně na kursech RMB/USD/CZK.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1351
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 204
 
  • 0


Re: Vhodný a levný aku pro ostrovní systémy

Příspěvekod trud » pát bře 18, 2016 12:54 pm

Batéria do Leafu je náhradný diel.. Pochybujem ze ju predaju inak ako do auta. To by potom mohli rovno predávať jednotlivé bloky.. 24kWh za cca 5500 eur by bola dobrá cena.. Len co potom na tom Leafe stoji 25000 eur? Keď príde Bolt a Tesla 3 zo 60kWh batériou som zvedavý kam padne cena nového 24-30kWh Leafa? Na 19000? 3 ročný za 8000?
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15


Zpět na Baterie, úložiště energie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron
Reputation System ©'