Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř lis 25, 2020 2:45 pm


Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod matobabetak » čtv říj 22, 2020 12:47 am

to chce dynamo z tanku, mam z neho zvaracku a veru sa ani na max prud nezohreje poriadne, ale ta vaha :) chcem ho dorobit na trojbodový zaves na maly traktor kubotu dvojvalec ako zalozny zdroj, cokolvek co je mladsie ako 20-30r je uz tak nadimenzovane ze to vydrzi max zataz iba par minut. cim starsi stroj tym odolnejsi a spolahlivejsi
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 436
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » čtv říj 22, 2020 8:40 am

Dynamo má obvykle mizernou účinnost... Ten motor-alternátor to ale musí zvládat pořád dokola, představ si třeba takovou pěknou horskou silnici v alpách, nebo závod od semaforu k semaforu, pokud to funguje tak jak si myslím, tak by tam těch 10kW mělo jít +- trvale. A nebo u třetího semaforu elektronika řekne, že už to stačilo a je s hybridem do vychladnutí konec. Tohle asi Marko s novým autem nebude chtít zkoušet, nebo snad jo?
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5023
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod diablo007 » čtv říj 22, 2020 9:27 am

kodl69 píše:Dynamo má obvykle mizernou účinnost... Ten motor-alternátor to ale musí zvládat pořád dokola, představ si třeba takovou pěknou horskou silnici v alpách, nebo závod od semaforu k semaforu, pokud to funguje tak jak si myslím, tak by tam těch 10kW mělo jít +- trvale. A nebo u třetího semaforu elektronika řekne, že už to stačilo a je s hybridem do vychladnutí konec. Tohle asi Marko s novým autem nebude chtít zkoušet, nebo snad jo?

Nahradilo to Jeep grand Cherokee 5,7hemi a má to opět jezdit expedice do Albánie tak si myslím že to občas na prdel dostane slušně s my se dozvíme report
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3112
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod zajo » čtv říj 22, 2020 11:51 am

kodl69 píše:chyba, Z30 z konce čtyřicátejch ale prej jenom prototyp. Z35 už je čtyřválec (1956)? sedumdesátky jsou už vlastně "moderní" 5711 a pod. to už s dvouválcem v Z25 nemá nic společnýho. Ty letopočty mám z wikipedie, a asi jsou správně. Ostatně konstruktér zetoru dělal za války na leteckejch dieselech, třeba tohle : https://oldmachinepress.files.wordpress ... h-prop.jpg - jumio 205 jsem viděl na vlastní oka v Polsku.. U nás z toho vyšel Zetor, v Německu 1.9TDI potažmo W10TDI - některý konstrukční detaily použitý u TDI z toho JUMO205 jsou patrný každýmu, kdo se v tom aspoň jednou vrtal... Pro mě to taky bylo překvapení, že TDI https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _-_MAE.jpg bylo použitý už na bombardování londýna.
Ale to už jsem hodně off topic.


Co mají Zetor motory a VW W10TDI společného s JUMO 204/205/207 potažmo s JUMO 223 které jsou dieselové dvoutaktní motory s protiběžnými písty, srovnání by bylo s motory JUMO max s ukrajinskými KMDB 6TD-2 z T-84. Jinak JUMO 205 mají v technickém muzeu v Brně v řezu...je to krásný kus techniky.
Panely poly: 2,475kWp (9*275 Wp)-jih; Měnič: GoodWe GW3648D-ES; Baterky: LiFePO4 200Ah (4*PylonTech US2000B - 2,4kWh)
Uživatelský avatar
zajo
 
Příspěvky: 131
Registrován: úte kvě 30, 2017 8:29 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » čtv říj 22, 2020 1:47 pm

Mají společný to, že po válce ti stejní lidi pokračovali ve vývoji dieselů pro různý další použití. U toho zetoru je to dokonce podchycenýv historii, jumo 205 dělali licenčně někde v Praze, tuším Walter. Ostatně je to podobný jako rakety V2, mintemen, ss20, sojuz, saturn 5 - za tím dokonce stojí na začátku jeden člověk.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5023
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod zajo » čtv říj 22, 2020 3:18 pm

A´t byl Wernher von Braun jaký byl vědec a technik, tak jeden člověk ohledně raketoveho výzkunu by tohle nedokázal a byly to vše týmy které vycházely z výzkumu v Peenemünde.
Co se jedna ohledně motorů Jumo 204/205/207 tyto se vyvinuly v 1. pol 30let min. století a ve 40. letech byly za svým zenitem a více méně se používaly jen přeplňované verzi v průzkumných Ju-86 a u nás nevyráběly, ani nevyvíjely a jen se u nás benzinové motory Jumo 211 a částečně i 213 opravovaly a generálkovaly + na několika místech výráběly komponenty pro nové motory Jumo nekolika typů.
Panely poly: 2,475kWp (9*275 Wp)-jih; Měnič: GoodWe GW3648D-ES; Baterky: LiFePO4 200Ah (4*PylonTech US2000B - 2,4kWh)
Uživatelský avatar
zajo
 
Příspěvky: 131
Registrován: úte kvě 30, 2017 8:29 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod marko250 » čtv říj 22, 2020 7:07 pm

Tak poznatky z provozu,baterka má indikátor v pěti čárkách.Pokud je baterie nadopovaná plně IIIII,tak pomáhá kdykoli a dlouho dokud nedojde k polovině III.Od poloviny III už reaguje jen na silnější akceleraci a dlouhé převodové stupně,které se podtočí v nějaké chvíli.Prázdné jsem to nikdy neměl minimálně tam svítila jedna I a úplně plné IIIII je kumšt došťouchnout,protože to od čtyř dopuje hodně v různých režimech motoru spalovacího.Co je ale zajímavé, tak po prvotních 250km po dálnici v kuse domů,kdy na konci byla celková spotřeba 7.1l,nyní po klasickém skákání do práce a po městě z práce stále celková spotřeba klesá 6.4l po 500km a dojezd uvádí 320km a stále se zvětšuje každý den z práce.Na to že jsem tam po hrdlo nalil 49l to vypadá velmi zajímavě.
Ale zpět k původní myšlence doplnit druhou dobíjecí baterku,jelikoš nechci mechanicky narušit originál a nechci proudově šokovat z té nabité, tak mi zbývá sledovat stav při nastartovaném autě na svorkách originálu a dle napětí ji připojit.Originál má maximum 48V(asi 12s li-ion) a při třech čárkách jsem naměřil na svorkách 44V,ještě zkusím z nějakého dlouhého kopce dobít na pět čárek a změřit co tam skutečně je. Systém si představuji tak,že druhou baterku nabiji na 48V(12sx4V) a když origo dosáhne 46V tak se připojí přez nějaké DC relé.
Může se někdo kdo už poznal toky proudů u li-ion 18650 vyjádřit jakých proudů se dosáhne při rozdílu 48>46V (4>3.83V)?Popřípadě jaký rozdíl si mohu dovolit ,plánuji sestavit tu druhou baterku z článků Tesly S(18650-3.6Ah).Jelikoš musím koupit jeden blok s 444ks,tak velikostně nejsem omezen,jen chci z těchto článků upgradovat i baterky na el. kolech(40x4ks) co mám doma.Takže půjde klidně složit až 12s/75Ah baterka,když vejde do rezervy :-) .Takto to hrotit ale nechci.
kokpit.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2288
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod josse » čtv říj 22, 2020 7:24 pm

Já bych nedoporučoval odpojovat a připojovat za chodu, určitě tam bude colombmeter, protože jak se rychle nabíjí a vybíjí, nepůjde se spoléhat jen na napětí v odhadu SOC. Takže baterií je třeba připojit až k současné, nesmí v jedné být zapojený bočník a v druhé ne. Záleží kde to bočník má...

Ten proud bude obrovský, jestli je baterie konstruována na 10kW, pak vnitřní odpor téhle i té přidané bude zanedbatelný, takže proud bude daný rozdílem napětí a odporem kabelů nové baterky.

Když bych to dělal, nebál bych se delších kabelů ani přelévání. Sice se bude přelévat, ale originální to o malinko odlehčí a celkově to pomůže. Prostě obě paralelně, co největší se tam vejde, co nejblíže připojit.

Když zapojuju paralelně, packy, tečou tam veliké proudy a to nemám nic krátkého 25mm2... Dost to dokáže změkčit i jištění, když mám v obou pólech, je to ještě výraznější, kdybych spojil vybitou a nabitou sadu, bez pojistek, možná by i popraskaly pojistkové drátky u článků.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod marko250 » čtv říj 22, 2020 7:35 pm

To je ale problém,protože origo baterka je vyplá na kontaktech vedoucích do řídící jednotky vedle pod sedadlem a BMS je integrovaná uvnitř,včetně spínání kontaktů.Proto jsem si myslel že se napěťově přiblížené spojí i kdyby to bylo za cenu méně nabité druhé přídavné baterie.Samozřejmě mohu porušit obal originálu a najít živé póly a propojit nějak na druhou baterku,ale tam bude na 100% plošňák a žádný prostor na bastlení.Samozřejmě ztráta záruky.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2288
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod PavelR » čtv říj 22, 2020 7:36 pm

možná blbá otázka. není možné že koputer elektrohybu počítá s tím že má k dispozici XX Wh baterie. tzn vybiji xx Wh a považuji baterii za vybitou. Něco jako kdybych BMS ce neřekl že jsem přidal. Nebo tato úprava je ověřena že funguje?
PavelR
 
Příspěvky: 2491
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod marko250 » čtv říj 22, 2020 7:46 pm

Podle mě se bude hlídat jen vrchní hrana a dle spodní není přípomoc zapnuta dokud se nenabije.K nabití o jednu čárku stačí jet se zařazenou rychlostí bez plynu z mírného kopce cca 330m.K umoření to nelze stanovit ,pokaždé je situace jiná.Jestli propojení bude funkční,nebo né je na mě jako průkopníkovi,jelikoš moc dlouho toto auto s hybridem na světě není a normálního člověka by to nenapadlo.Navíc to auto opravdu nežere,v mém případě je to známá nemoc solaritýda :-) ,prostě si hraju.
Naposledy upravil marko250 dne čtv říj 22, 2020 7:52 pm, celkově upraveno 1
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2288
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod trud » čtv říj 22, 2020 7:50 pm

To tie napätia merias na baterii? Ved to musí posielať dáta na obd2.. Stačí bluetooth obd2 a sparovať s mobilom a vieš presne co to robí s napätím aj prúdom aj výkonom motorov. Skratka všetko.. Aj teplotu a napätia článkov.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 832
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod marko250 » čtv říj 22, 2020 7:56 pm

K Vitaře neznám žádnou apku která by to četla.Mám SZ Viewer A1 co umí vyčíst všechny jednotky,ale tahle tam není.Přez Torque jsem vlastně ještě nezkoušel,ale zkusím.A ano měřím to na živých kontaktech mezi baterkou a řídící jednotkou toho systému.Vlastně si mi teď vnukl nápad,vetnu tam natvrdo voltmetr a ampérmetr ať vidím kolik tam čeho leze během jízdy.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2288
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod jahodovák » čtv říj 22, 2020 7:59 pm

trud píše:To tie napätia merias na baterii? Ved to musí posielať dáta na obd2.. Stačí bluetooth obd2 a sparovať s mobilom a vieš presne co to robí s napätím aj prúdom aj výkonom motorov. Skratka všetko.. Aj teplotu a napätia článkov.

U mého hybrida jsem zkoušel dva obd2 a nějak mi to nefungovalo docela rád bych funkční adaptor i pořídil...
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 992
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod josse » čtv říj 22, 2020 11:05 pm

PavelR píše:možná blbá otázka. není možné že koputer elektrohybu počítá s tím že má k dispozici XX Wh baterie. tzn vybiji xx Wh a považuji baterii za vybitou. Něco jako kdybych BMS ce neřekl že jsem přidal. Nebo tato úprava je ověřena že funguje?
Nebo takového tam určitě je, ale něco jako plovoucí kalibrace tam bude taky. V ustálených stavech si bude nulovat coloumbmeter a pomalu bude rozšiřovat meze, protože mu nebude sedět napětí baterie, sám na to nejspíš přijde a naučí se jí používat. Můžu to tam mít kvůli ubývání kapacity, díky tomu to bude fungovat i na přidávání ale za jediný podmínky bude to napojený paralelně přímo na články. Cokoliv jiného sníží opotřebení ale nezvýší dojezd.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod kodl69 » čtv říj 22, 2020 11:56 pm

To je hodně optimistický... Spíš předpokládám jenom započítání opotřebení, tak jak to mají baterky v NB - i když v mrtvé baterce do nb vyměním články, tak už se nikdy neprobere, protože měřič kapacity už jednou řekl, že tam žádná není, a hotovo.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5023
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod josse » pát říj 23, 2020 6:15 am

Jenže u těch vysokovýkonných se nedá spoléhat na napětí, něco tam musí být zásadně jinak než to máme v domácích elektrárnách...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod trud » pát říj 23, 2020 7:30 pm

U mého hybrida jsem zkoušel dva obd2 a nějak mi to nefungovalo docela rád bych funkční adaptor i pořídil...[/quote]
Mne na yarise fungoval zatiaľ každý z AliExpressu v cene pár eur..skúsil som hádam 4....a priamo pre hybrid je appka hybrid assistant
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 832
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod jahodovák » pát říj 23, 2020 8:00 pm

trud píše:U mého hybrida jsem zkoušel dva obd2 a nějak mi to nefungovalo docela rád bych funkční adaptor i pořídil...

Mne na yarise fungoval zatiaľ každý z AliExpressu v cene pár eur..skúsil som hádam 4....a priamo pre hybrid je appka hybrid assistant[/quote]
Ono to asi nebude jen tak,našel jsem na australském foru,kde se outlandrem PHEV zabývají,že mu teprve třetí spolupracoval s apkou,PHEV Watchdog takže budu muset zkoušet dál....má se tam zobrazovat skoro vše,včetně kapacity baterie a napětí jednotlivých článků....
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 992
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvekod trud » pát říj 23, 2020 8:22 pm

To ukazuje aj hybrid assistent.Aj ampere.. Toky energii... Výkony motorov.. Otáčky. Teplotu aj napetie článkov.. Da sa aj spustiť chladenie
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 832
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot], Magpie-crawler [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'