Světlo v dáli - vodík?

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od trud »

Ja vodíku neverím v osobných autách ani trochu. Účinnosť výroby elektrolyzou, stlačenie, preprava, skladovanie. Potom tie obrovské drahé nadrze v aute, znova vodík premeniť na elektrinu.. A aj tak ma vodikove auto batériu, Toyota myslím 1.6kWh...cena jazdy na 100km je vyšia ako na benzín.. A to ten vodík vyrobili z plynu..nie elektrolyzou..Skratka benzínové a naftové autá každou generáciou zdražeju o 2-3000..elektromobily trochu zlacneju a obe technológie sa stretnú dakde na 22.. 24000...dnes je príplatok za elektromobil 12-14000...napr. Peugeot 208 GT... O 5 rokov sa rozdiel zníži na 4...-6000.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od Plazivec »

Vodík není bůh, v něj se nevěří. Auto na vodík je kompletní elektromobil, jen místo baterie využívá palivové články s vysokou účinností. Největším problémem FVE je skladování energie, můj názor je, že cesta přes baterie nevede. A vodík je jen otázka vývoje komerčně použitelné technologie.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2530
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od NOPARasito »

Plazivec píše:Vodík není bůh, v něj se nevěří. Auto na vodík je kompletní elektromobil, jen místo baterie využívá palivové články s vysokou účinností. Největším problémem FVE je skladování energie, můj názor je, že cesta přes baterie nevede. A vodík je jen otázka vývoje komerčně použitelné technologie.
Vodikova vozidla dosahuji ucinnosti cca. 40-50%(https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Palivov ... l%C3%A1nek), zivotnosti komponent, skladovani vodiku, problem!!!!
Jo jako vyroba vodiku z prebytku je ok, ale do vozidel ........(to uz princip baterii ma vice vyhod)
Klasika, pro vytvoreni alternativ, ale hlavni tahoun nikoli.(osobni nazor)
Samozrejme politicka idiocie ukaze co je pro kseft a ovcany nelepsi.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od matobabetak »

vyhoda baterii a FV je ze si to o kupis a dobijes, zo zasuvky, zo slnka... ale vodik si doma nevyrobis, bude to iste ako s benzinom a naftou... pre stat idealne da sa odmerat a zdanit :)
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od mypower.cz »

matobabetak píše:ale vodik si doma nevyrobis
jaktože ne ?

https://www.conrad.cz/p/horizon-fcjj-16 ... let-198061

Akorát je tam info: Pozor! Nevhodné pro děti do 3 let. Nebezpečí udušení drobnými součástkami! Takže pozor na to!!!!


A teď vážně: Nemyslím si, že by nemohla být dostupná technologie pro výrobu a bezpečné skladování vodíku vyrobeného z přebytků z FVE. Otázkou je samozřejmě množství. Ale že by nešel doma vyrobit vodík .. to asi nebude úplně pravda :))

Ovšem samozřejmě.. to máme bojlery, baterky, těžba krypta, výroba vodíku, nabíjení druhého nevodíkového bateriového elektromobilu, člověk aby postavil tak 4 patra panelů. Problém je že na ty 3 pod nimi nebude svítit. :D
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od Plazivec »

NOPARasito píše: Vodikova vozidla dosahuji ucinnosti cca. 40-50%(https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Palivov ... l%C3%A1nek), zivotnosti komponent, skladovani vodiku, problem!!!!
Jo jako vyroba vodiku z prebytku je ok, ale do vozidel ........
Dnešní palivové články mají účinnost již 60-70 procent, pracuje se na vývoji článků s ještě vyšší účinností. Co je na vodíku zajímavé je hustota energie na kg proti baterkám je to až 120 MJ proti 5 MJ na kg. Proto nelze s vodíkem házet flintu do žita.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvek od trud »

Dnešní palivové články mají účinnost již 60-70 procent, pracuje se na vývoji článků s ještě vyšší účinností

Nejde o účinnosť palivového článku, ale o výrobku, skladovanie a prepravu vodíku. Tam su obrovské straty, a potom to ešte prezenieme 60-70% palivovým článkom.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek