Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
vanous
Příspěvky: 116
Registrován: sob říj 15, 2011 7:28 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od vanous »

čím dobíjíš teď? těmi atx zdroji?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od avatar »

ja kdyz sem to pocital tak prumerne nabijes za hodinu kolem 30 amper mas dve baterie to znamena na kazdou baterku 15-20 amper maximalne. Ten nabíjec se vypne pri plnem nabití baterek ? nebo to pak nejak omezuje ?? Nebo jak zjistits ze je nabito ? podle voltů ?

Pride mi totiz ze tu centrálu vyuzivas strasne málo co se týce výkonu co dáva a co zní beres. CO me napadlo je ze ty baterky jsou do kytek a ze ucinost tech baterii je ted na 30% cca
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

koukám že je ta druhá centrála jako skok "z bláta do louže" :eek2: .
Filipe , jaké mají parametry ti zahradní čmoudi v kůlně ? Výkon (kW , PS nebo HP) ot/min :?: .
Furt mě vrtá hlavou fláknout k tomu altík z favoritu a tak tlačit rovnou do baterek DC .
Zkoušel jsem nějakej altík na soustruhu :
1.000ot/min = neudržel vybuzené mag. pole
1.200ot/min = už udržel mag. pole a dával cca 2A
1.600ot/min = dával cca 10A

Takže regulací otáček spalováku se dá regulovat proud :yes: :yes: :yes: .

Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
JiříK
Příspěvky: 1021
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od JiříK »

Ne, není to z bláta do louže. Běžná, drobná závada v rámci běhu záruky. Kdyby se všechno kazilo tak, jak tato centrála, tak obchody zkrachují, bo nemají komu prodávat. S tím sekačkovým čmoudem to se spotřebou vyjde na stejno. Sekačka 0,7-1,3kW. Spotřeba tak 0,5-0,6 za hodinu. Altík to utáhne, pro jistotu s rezervou, tak 40-45A. Aby to nabilo tolik, co je třeba, budou nutné 2h provozu. Proč? Protože alternátor má charakteristiku U, ke konci tam bude nabíjecí proud už dost malý. Takže 2 krát 0,6l.....
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

abrams píše:Filipe , jaké mají parametry ti zahradní čmoudi v kůlně ? Výkon (kW , PS nebo HP) ot/min :?: .
Zkusim pozjistovat...
bSir
Příspěvky: 101
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od bSir »

abrams píše:Zdravím ,

mypowere ,
4,6kWh / 10L benálu :uh: ......................................................... :!:
Psal Jsi že máš starej křoviňák v kůlně harampádím sasypanej , je-li motor provozu schopnej tak ho flákni na fošnu
spolu s aternátorem a vualá je z toho málá centrála , né ? Malá spotřeba , dostačující výkon .............. :yes: :yes: .
Řekl bych že za (další) pokus by to stálo :repair: :repair: :arrow: *batt* *batt* *cloud* .

Elektronům zdar
Tento tyden by mi snad mel dorazit jeden 50ccm bzucacek a ja si rikam, dynamo nebo alternator?
Uz jsme s eprokousal k tomu, ze k tomu musi byt nejaky regulator a ze alternator se reguluje snadneji, pac s epry na rozdil od dynama reguluje jen napeti, ale ze se nouzove da regulovat i otackama...
bSir
Příspěvky: 101
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od bSir »

btw: a co palit lih?
Uz s emi podrilo vygooglit, ze je nejaky olej od shellu pro zavodni dvoutakty co se neseparuje od E85. Pac klasicky olej do dvoutaktu se s E85 proste nespoji. Akorat pri provozu ciste na E85 by s emusel asi nejak postelovat karburator - zas tak moc tomu nerozumim...
bSir
Příspěvky: 101
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od bSir »

Tak motor uz dorazil

https://plus.google.com/photos/10502367 ... 1932177729

tak ted jeste nekoho, kdo mi poradi kam co zapojit. Privod paliva jsme idetifikoval, kam se dava svicka a kde je vyfuk taky...
Pak je tam nejaka packa o ktere bych typoval ze je sytic... ale kam pripojit tahlo plynu nevim :-/
Uživatelský avatar
Martin
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od Martin »

Přívod paliva je ten hliníkový nátrubek, co vede k bílému kohoutku a hned vedle je černá gumová koncovka a tam přijde zapojit lanko plynu s bovdenem, ale musíte to rozebrat - povolit tu hliníkovou matici (takový prstýnek) co je pod tím, je tam šoupátko a jehla, ta se i se šoupátkem pomocí plynového lanka nadzvedává a pouští do karburátoru vzduch (šoupátkem) a přisává z hlavní trysky, která je pod jehlou palivo.
Ten olej - myslím, že do modelářských motorů a závodních motorů s vysokooktanovým palivem se používal ricinový olej.
Edit: to, co držíte na předposlední fotce v prstech, pod tou pružinou by mělo být šoupátko s jehlou, na poslední fotce je seřizovací koncovka pro uložení bovdenu.
bSir
Příspěvky: 101
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od bSir »

Kam prijde zapojit ten dratek co couha u dratu vedouciho ke svicce?
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od avatar »

to bude chcipak
Uživatelský avatar
Martin
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od Martin »

taky s myslím, že to bude chcípák, takže přes nějaký vypínač na kostru toho motoru.
bSir
Příspěvky: 101
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od bSir »

A chcipnuti se provadi spojenim s kostrou nebo odpojenim od kostry?
luge
Příspěvky: 751
Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
Bydliště: SK

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od luge »

Spojenie s kostrou - chcípne
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

mno .. jelikoz tu mame dalsi zimu a ja jsem na 24V a mam dobijec prekonfigurovany z 12V 30A na 24V 30A, tak asi zkusim casem co to udela se spotrebou. Dle meho nazoru by melo byti 2x rychleji dobito, protoze dobijec si vezme z centraly 2x vice energie. Otazka co na to spotreba. Asi lehce vzroste, ale myslim ze rozhodne ne 2x. Jak to tipuji ostatni?
joseff
Příspěvky: 810
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od joseff »

pri jakem napeti na baterkach budes centralu startovat?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

mam pocit ze zitra k tomu dojde .. ma byt totalne zatazeno, maji padat tragace (snezit), takze zitra pokud se dostanu lehce pod 23.9 behem dne pri bezne zatezi (NTB + nejake slabe serepeticky), tak to zapnu ... Tedka mam 24.1 ale asi jak pujdu spat a zhasnu, tak to jeste vyleze na 24.2 mozna - tak tipuju... tak uvidim co bude zitra...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

a toš mám tu výsledky z nového měření se stejnou centrálou ale dobíječ (stejný jako minule) je místo 12V 30A (360W) překonfigurován na 24V 20A (480W). Bohužel při 24V 30A mi vylítával občas jistič na centrále, možná už je vychozený a má kdo ví jaké parametry po těch letech co tam je.

takže :

1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 20A dobíjení na 24V

19.11.2012 16:25 - 18:18 - 0.8kWh - 24.0V -> 25.234V
25.11.2012 16:25 - 21:06 - 2.6kWh - 24.1V -> 25.9V
04.12.2012 19:00 - 22:54 - 2.1kWh - 23.8V -> 25.485V

Na plnou nádrž nejsem schopen doplna nabít baterky :( Možná ještě vymyslet jak protlačit těch zbylých 10A DC na 24V (+240W DC). Centrála na to myslím má, ale jistič, který teď v ní je, říká že ne. Možná můžu ještě zkusit konfiguraci dobíječe na 25A. On se dá takhle parádně nastavovat. 0 - 30A po 5A krocích a umí jak 12V, tak 24V. Vůbec jsem to o něm nevěděl, až postupem času přicházím na to co mám doma vlastně za "dělo". :repair:
SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od SJM »

Příliš velký rozdíl v efektivitě oproti provozu na 12V to není.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek