Nová FVE - poloostrov, TČ, celková koncepce

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
khostri
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 22, 2022 10:53 am

Nová FVE - poloostrov, TČ, celková koncepce

Příspěvek od khostri »

Rád bych se zeptat na názory a poprosil o několik rad nebo tipů u plánované FVE. Předesílám, že jsem laik (ještě hůře - poučený laik), takže vím jen to, co jsem za asi 4 měsíce zjistil. Montovat to nebudu já, ale chci to mít podle sebe a nespoléhat, že montážník má vše vyřešené. Sám to montovat nemůžu, nemám ani 50tku ani jsem to nikdy nedělal.

Nastínění situace:
Aktuálně mám spotřebu elektřiny 6MWh ročně, ale bez tepelného čerpadla, které budu montovat na podzim (8kW země-voda). Buderus (přemalované IVT), včetně 180l zásobníku teplé vody.
Topím momentálně plynem, kondenzační kotel, 2 roky starý (měněný), spotřeba byla nějakých cca 19MWh ročně
Cílem je být co nejvíce soběstačný - vím, že to v zimě nepůjde, protože nesvítí (dokud nebude generátor), ale čím více tím lépe.
Otopná soustava je klasické radiátory, podlahovka jen koupelny a neregulovaná (zpátečka), vytápěná plocha nějakých 238m (včetně garáže, která se ale topí na málo).
Nechal jsem si posoudit současné radiátory na teplotním spádu 55 stupňů a je to realizovatelné s daným čerpadlem

Střecha je orientace jih (cca 15 stupňů východ), sklon cca kolem 40 stupňů. Na střechu se vejde cca 22 panelů aby byly přibližně 80cm od hromosvodu na jedné straně.

Plán FVE:
FVE na Victronech, 18 x 450 kWp panely, stringy po 6, 3x Multiplus II 3000 + 2x MMPT 150/85-TR + 4x Pylontech Us3000C (14kWh) + Cerbo GX

Dotazy: