YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od matobabetak »

a moze s tym na cesty? treba dat na schalenie o com pochybujem ze mu prejde, je totiz zakazane menit, upravovat alebo odstranovat komponent vozidla... atd. za tie peniaze mohol kupit jazdeny elektromobil alebo nejake japonca s malou spotrebou. podla mna slepa ulicka a len reklama.
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
mobilik
Příspěvky: 2677
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od mobilik »

V Amerike mu to normálne prejde.
Tam si vedia vyrobiť doma auto a ak to ma brzdy a pas tak mu to prejde a môže jazdiť.
A u nás, dáš väčšie koleso na auto a už ti berú papiere howada...
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od Ricardo »

Docela se divím kolik místích solárníků tady je schopno tvrdit, že energie ze slunce není zadarmo. Moje 3,6 kWp FVE stála 60 tis a hypotetickou Teslu Model 3 by mi nabylo každý den na cca 80 km jízdy. To je ekvivalent cca 4 litrů benzínu, což je bajvoko 120 Kč denně (43 000 ročně, návratnost 1.5 roku). Kdyby někdo prodával mini-těžební zařízení, že by si každý mohl vytěžit 4 litry benálu denně to by mu lidi utrhali ruce, ikdyby to stálo 200 tisíc.

Z toho plyne, že efekt úspory z FVE se ve spojení s elektrovehiklem násobí. Je rozdíl jestli těch vyrobených 12kWh za den dodám do sítě za 2 kč/kWh tedy za 24 Kč nebo tím zásobuji dům (5 Kč/kWh a ušetřím 60 Kč tedy 2,5x tolik) nebo úplně nejlíp jestli si tím nabiji EV a ušetřím 5x tolik (120 Kč) za palivo. Možná kdyby tím někdo krmil těžební farmu na bitcoin nebo monero, tak ten poměr ještě mohl stoupnout.

Samozřejmě hater si najde tu nejhorší variantu, započte do toho baterypack 10x pylontech US3000, cenu Tesly X pro sebe a manželku a prohlásí, že připojení k DS + jedna zrezlá Felicie na LPG je mnohem ekonomicky výhodnější varianta. Co na to říct?
:D
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

Ano...Než se v autě odporoučely články(na jiné asi tak sto let mít nebudu...), tak jsem to tak dělal-v rámci možností..V tom výpočtu je lehká chyba.Jde to tak 3-4 měsíce v roce, když je dostatek energie.Jinak by to chtělo spíš 36kWp.Pak také ano, je třeba do toho započítat ohromné množství domácích baterek.Jinak je to pro někoho kdo dělá stálou noční, protože v čase kdy je dostatek energie auto stojí nebo jezdí mimo domov.Jedině mít auta dvě, ale zase náklady.Nebo vyměnitelný pack v autě, ale to má tuším zatím jen Renault Meghan.A i tak by to druhá sada prodražila.
Bylo fajn jezdit na slunce, ale jako nadšenec a omezeně.A to nepočítám pořízení elektromobilu oproti Feldě na LPG.Střízlivě řečeno: Nejde to.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3350
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od marko250 »

Ricardo píše:Docela se divím kolik místích solárníků tady je schopno tvrdit, že energie ze slunce není zadarmo. Moje 3,6 kWp FVE stála 60 tis a hypotetickou Teslu Model 3 by mi nabylo každý den na cca 80 km jízdy. To je ekvivalent cca 4 litrů benzínu, což je bajvoko 120 Kč denně (43 000 ročně, návratnost 1.5 roku). Kdyby někdo prodával mini-těžební zařízení, že by si každý mohl vytěžit 4 litry benálu denně to by mu lidi utrhali ruce, ikdyby to stálo 200 tisíc.

Z toho plyne, že efekt úspory z FVE se ve spojení s elektrovehiklem násobí. Je rozdíl jestli těch vyrobených 12kWh za den dodám do sítě za 2 kč/kWh tedy za 24 Kč nebo tím zásobuji dům (5 Kč/kWh a ušetřím 60 Kč tedy 2,5x tolik) nebo úplně nejlíp jestli si tím nabiji EV a ušetřím 5x tolik (120 Kč) za palivo. Možná kdyby tím někdo krmil těžební farmu na bitcoin nebo monero, tak ten poměr ještě mohl stoupnout.

Samozřejmě hater si najde tu nejhorší variantu, započte do toho baterypack 10x pylontech US3000, cenu Tesly X pro sebe a manželku a prohlásí, že připojení k DS + jedna zrezlá Felicie na LPG je mnohem ekonomicky výhodnější varianta. Co na to říct?
:D
Tak si to spočti 80km v tesle je 15-18kWh ,to vyrobí tvá FVE během 6-7hodin v létě ,je tak a to od 10-17:00hod.Jelikoš máš jen trochu baterek,tak by musela stát T3 na place a musela by být ještě ke všemu vybitá aspoň z poloviny,aby tam tekla energie,protože ke konci už tolik nevezme.Pokud tedy děláš noční 40km daleko, tak by to od května do září celkem šlo vykrýt.Ale na domácnost už nic nezbude.Já jsem typicky v práci 6-14:00hod,tak bych musel nacpat elektrony a pak poslat do auta přez noc jedině z baterky a to máš 20kWh uložit a pak nabíječka min 3-4kW do auta,ale to už nemáš za 60tKč zase.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od rottenkiwi »

Ak mám 4 kWp FVE otočenú na JZ, tak ked prídem z roboty 14:30, tak ešte do večera možem nabíjať.
To je cca. 4 kW x 0.75 x 0.9 x 0.9 = 2.5 kW do baterky.
Takže 5 až 7 kWh dobijem z FVE priamo.
Potom poskladám z 18650 cca. 10 kWh baterku za 1200 €.
A z nej dám do euta v noci ďalších 5 až 6 kWh.

Takže má 10 až 13 kWh, čo je cca. 87 km pri 0.15 kWh/ km.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne pát srp 07, 2020 4:53 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od Ricardo »

Schopní lidé hledají způsoby realizace. Lempl hledá důvody proč něco nejde. Klasika.

1) S těma dvěma autama to není vůbec špatný nápad. Když manželka je doma s děckama, ráno zajede nakoupit a přes poledne se bude auto v pohodě nabíjet. Další den se prohodí auta. Dvě auta do rodiny je standard, takže není co řešit a žádně mega baterie doma nepotřebuješ. Vlastně klidně může barák v noci živit z baterií v EV.

2) Pokud člověk bude mít Teslu, tak dojede do práce a pošle auto domů autopilotem. Nebo jej pošle vydělávat jako taxík a vydělá násobně víc. Respektive Tesla může za svůj život jejímu majiteli vydělat víc peněz než kolik je pořizovací cena. V tomto případě může být Felicie na LPG i zadarmo vlastně dost drahá.



Hlavně nezapomeňte že z jednoho litru benzínu platíte státu 12 Kč spotřební daň, pak 6 Kč DPH a za samotné palivo platíte cca 11 Kč. Holt někdo rád platí státu 40% odvody státu (daň z příjmu, zdravotní a sociální) a pak ještě z té chudé poloviny co mu zbyde koupí benál/naftu z čehož odvede dalších 60% státu. Což vlastně znamená že v případě paliva zaplatíte státu krásných 80% celkově z vašich vydělaných peněz, a pouhých 20% tvoří ono palivo. A vy tvrdíte že tohle je lepší než FVE+EV a energie zdarma? Nenechte se vysmát kluci.
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od diablo007 »

2) Pokud člověk bude mít Teslu, tak dojede do práce a pošle auto domů autopilotem. Nebo jej pošle vydělávat jako taxík a vydělá násobně víc. Respektive Tesla může za svůj život jejímu majiteli vydělat víc peněz než kolik je pořizovací cena. V tomto případě může být Felicie na LPG i zadarmo vlastně dost drahá

Ještě neznám žádného majitele který by ji posílal vydělávat ty ano? Vraťme vše na zem
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

Člověče koho nazýváš lemplem?Kolik těch aut máš?Kolik sis jich sám přestavěl?Už jsi vůbec zažil zimu s FVE?Pochopil jsi aspoň částečně pojem květen až září?Já jsem takhle jezdil a pokud na to nemáš 10-12 mega, tak to NEJDE!Tak hledej způsoby.Ale nejdřív si ještě jednou pa pořádně přečti co jsme ti výše napsali a zapracuj na pochopení textu!

EDIT:Nejradši mám ty schopný co věří na pohádky a umí jenom kecat.Ale sebevědomí ti opravdu nechybí.Jen tak dál.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od NOPARasito »

Energie je z FVE zdarma, ale to hardwarove zarizeni neco stoji :yes: (Malinko)
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od lubomirz »

:) a do něj !

Ricardo, je to trosku komplikovanejsie nez tvoja progresivna makovica dokaze v tomto momente vidiet. Fakt sa stavim ze nepoznas nikoho kto jeden jediny krat poslal Teslu domov na autopilote a fakt nepoznas jedneho jedineho komu by Tesla zarabala ako automatizovany taxik. Vsetky tieto bachorky su take zaslepenecke jak nabozenska sekta - vy Teslaci ste asi volaco načuchali, zrejme tie lepidla na plasty alebo kožu na sedackach ; a to teda nemyslim v zlom. Ked sa pozres aka je kvalita koze v TEsle a ako vyzerala koza v Audi A8, BMW7, Mercedese S a podobnych vehykloch uz v roku 2001, potom mozeme podiskutovat znovu.



>> Respektive Tesla může za svůj život jejímu majiteli vydělat víc peněz než kolik je pořizovací cena.

a teraz takto : co ked toto spravi kazdy majitel Tesly ? Co ked bude proste taky strasny pretlak Tesiel na trhu ktore by mohli/chceli jazdit, ale nemaju koho voziť pretoze nie su zakaznici ? vid priklad spalovacie taxiky Duben-Cerven 2020, Covid... koho vozili taxiky ? Dva obedy denne dochodcom, nic viac. Tesla za tri miliony kaček zrazu stoji a nezaraba, ooops ekonomicky model sa rúca.


Tvoj FANATICKY vypocet ma JEDEN JEDINY ALE ZATO HODNE PRINCIPIALNY problem : darmo kamarade vymyslas ze FVE ti vyrobi ekvivalent 35872369572 Kc benzinu... KED KAZDE ELEKTRICKE AUTO MOZES BEZ PROBLEMU NABIJAT DOMA Z ELEKTRIKY V ZASUVKE KTORA STOJI 3Kc NA KWH.

Cely ten tvoj ekonomicky model je proste postaveny na hlavu. Porovnavas neporovnatelne. KAZDE ELEKTRICKE AUTO, TESLA-NETESLA, JAZDI PRIBLIZNE ZA 18KWH/100KM CO PRI NORMALNEJ KOMERCNEJ CENE ELEKTRINY ZO ZASUVKY MAME ZHRUBA 2.5 EURA CIZE 65 Kc.

!! NEMOZES POROVNAVAT VYROBU FVE S CENOU BENZINU -- MUSIS POROVNAVAT VYROBU FVE S KOMERCNOU CENOU ELEKTRINY ZO ZASUVKY U TEBA NA BARAKU a tam to az take ruzove ako si namaloval nebude !!



Vobec neriesim spotrebu Tesly v zime (pretoze za 15kWh/100km nejazdi ani nahodou), vobec neriesim produkciu FVE v zime ... a presne ako chlapci hore namalovali, 5kWp FVE je prdlajz. Cely listopad az unor by si chodil pesi a Tesla by parkovala doma :)


Preco to proste nepovies inak, REALNE ? Preco nepovies ze ekonomicka navratnost samo-domo spravenej FVE je 5 rokov ked dokazes celorocne zozrat >85% vyrobenej energie nech uz je vyuzitie akekolvek napriklad aj do Tesly, pripadne ze navratnost komercnej FVE je 10 rokov ? To je jednoduchy a overeny fakt pri dnesnych cenach. To plati. Tesla je spotrebic ako kazdy iny, krmis ho z vyroby FVE.

FVE je infrastruktura ako kazda ina, ked to prestrelis, mas cenovu neefektivitu. Ked poddimenzujes, nedokazes krmit svoje potreby ale bolo to lacne.

A vies co si zanedbal ? Pneumatiky (kolko minies prachov ked jazdis rocne 100.000 az 150.000km ako taxi ?? ved tolko ani ZDALEKA nevyrobis dofrasa v tej tvojej uzasnej elektrarni !! mas predstavu kolko stoja 245/45/R19 Pirelli co sa obuvaju ? 175 eur KUS, takze 18.000 Kc sada styroch, a vydrzia ti 30.000km !!! pod 120 eur kus nenajdes ziadnu znacku okrem cinskych), dalsiu udrzbu a opravy, UPLNE si zanedbal KOMERCNE havarijne poistenia (vies o tom ze taxiky maju diametralne drahsie poistky nez sukromni obcania ? Tipnes si preco ?), ZVYSENY POKLES HODNOTY TESLY KTORA BUDE MAT NAJAZDENE 450.000KM AKO TAXIK A ZNICENY INTERIER V POROVNANI S ROVNAKOU TESLOU KTORA BUDE MAT 96.000KM LEBO BOLA JAZDENA SUKROMNE BEZ TAXIKU !!! Takuto drobnost si zaratal do svojej zaslepenej kalkulacie alebo ti je UPLNE jedno ze tu znicenejsiu Teslu predas po 5 rokoch o dobrych 250.000 az 350.000 Kc, cize povedzme 10.000 az 15.000 eur, lacnejsie nez tu krasnu ??? Nikto ti predsa neda za 450k km Teslu tolko penazi kolko budu stat 100-150k km !!!

Kurnik a to som este malo povedal, mozno na tych kilometroch zahucis pol miliona, teda 20.000 eur !!! Kazdy ti povie baterky koncia zaruka, nikto mi ich nevymeni, co ked sa poseru. Interier bude zniceny, to vies dobre sam aka je "kvalita" Tesly.



Jezismarja, Hurvinek valku clovece, Hurvinek valku !!!! A to este autonomna Teslataxik nikoho nezrazila a do nicoho netresla.


.
.


>> Moje 3,6 kWp FVE stála 60 tis a hypotetickou Teslu Model 3 by mi nabylo každý den na cca 80 km jízdy.

nastav si pripomienku na listopad, prosinec, leden a hocikedy v unore, dame znovu reč. To chcem vidiet ako ti KAZDY DEN vyrobi 3.6kWp zostava peknych 15kWh a donesiem dobru slivovicu aby sme ten uspech zapili spolocne !!!! Ani v Kalifornii, kamarade, ani v Kalifornii...

A v neposlednom rade by ma silno zaujimalo, ake uzasne trzby trhnes s tym taxikom ked budes jazdit 80km denne, lebo viacej ti neda FVE :) Hurvinek valku kamarade... Hurvinek valku. Mimochodom moj kamos, v cesku zaregistrovana Tesla "NORTON", hovori ze rocne zaplati vacsiu havarijnu poistku na to auto nez usetri na palive oproti Oktavii 1.9tdi ktoru teraz jazdi jeho zena. Ziadne taxi, ziadna komercia, sukromne jazdenie teda bezna cena havarijneho poistenia.

To je von : https://img.motofotky.cz/upload/images/ ... 9ed1e0.jpg


Pozri, "ASI" bude nejaky dovod preco dnes nie su vsetky taxiky autonomne Tesly. Keby to bolo take uzasne vyhodne ako to vidis, zrejme by uz davno boli... a nezachranila to nielenze "samodomo" vyroba na tvojej streche, nezachranilo to ani superchargerovanie uplne zadarmo, za nulu. Tesla so superchargerom v pohode zlajzne 150kWh denne a bude to zadarmo, uplne za nulu... ked najazdi 700km, to tvoje panely "asi" nevyrobia.
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od Ricardo »

diablo007 píše:Ještě neznám žádného majitele který by ji posílal vydělávat ty ano? Vraťme vše na zem
Autopilot má být údajně funkční do konce roku. Nikdo tomu moc nevěří, ale vzhledem k tomu že si Tesla dělá vlastní čipy pro akceleraci umělé inteligence (a ty jsou cca 20x výkonnější než to je schopná dodat Nvidia jakožto nejvýkonnější automotive dodavatel AI akcelerátorů), tak bych tomu docela věřil. Možná to budou pilovat ještě rok či dva, ale to už není podstatné. Důležité je že z auta jakožto polykače peněz se může stát vydělečná věc. To je naprosto zásadní změna hry.

Třeba si vem kolik desítek tisíc dodávek PPL, DHL aj. jezdí. Dodávka stojí 600 tis. na pět let (tedy 120 tis ročně), plat řidiče 500 tis ročně, palivo 200 tis ročně (100 tis km pri 2 Kč/km nafta). Celkem 820 tis./rok. Vem si že 2/3 nákladů máš plat člověka.

Elektro-dodávka neježe ušetří za palivo 150 tisíc ročně (100 tis km při 0,5 Kč/km ), ale hlavně ušetří půl mega náklady na plat řidiče. Teoreticky ušetří 650 tis ročně, prakticky bude stát taková Tesla dodávka 2 mega, takže ten 1,4 mega navíc si na sebe vydělá za 2,3 roku. A dost možná i dřív, protože autopilot nepotřebuje spát a může jezdit i v noci a klidně tak nahradí řidiče ve třech směnách. Za rok jsou náklady zpět a dalších 4 roky šetříš 2/3 nákladů.

V době kdy každý katuje kosty o haléře, přijde Tesla s elekto-autem a nabídne úsporu nákladů 18% na palivu.
A pak přijde s autopilotem a nabídne úsporu nákladů o dalších 61%. Tedy celkem 79% redukce nákladů. Velké společnosti ušetří miliardy. To je ekonomický masakr. Ten kdo tohle podceňuje na to těžce doplatí. Typicky automobilky jako VW a spol budou cálovat miliardy Tesle za jejich funkční autopilot, protože si nemůžou dovolit jej nemít.

Jinak já jsem pohádkám uvěřil a loni nakoupil akcie Tesly za 200 USD. Dnešní cena je okolo 1500 USD. Není špatný věřit pohádkám. Ono dost záleží na tom kdo ty pohádky povídá, jestli je to schopný člověk co něco dokázal jako třeba Elon Musk nebo nějakej lempl z místního fóra jakožto přeborník ve vymýšlení důvodů proč něco nejde.




@fugas: Nikoho jsem nejmenoval, ale když ses sám identifikoval jako lempl, já ti to vyvracet nebudu. Tady na fóru je vás překvapivě mnoho. Proč někdo kdo nevidí budoucnost v FVE a EV na toto forum vůbec leze je mi fakt záhadou. Ostatně 10-12 mega na co? To chceš odkoupit majoritní podíl v ČEZu nebo co? Ojetý Renault Zoe s 41 kWh baterií stojí kolem 380 tis Kč, k tomu si připočítej 3,6 kWp FVE za 60 tis a do půl mega máš solární ježdění zdarma. Na těch baterkách natočíš za 10 let kolem 500 tis km, takže oproti TDI s 2 Kč/km vyděláš půl mega (pomíjím další servisní náklady spalováků, protože EV má snad jen olej v diferáku). 70% zisku generují automobilky na servise a náhradních dílech. Plus ti to EV bude krmit barák, takže si opět odečti 30 tis ročně co bys dal za elektriku DS (takže za 10 let celkem 300 tis navíc do tvé kapsy). FVE na barák 8 kWp+ Axpert Max 7,2 kW s 2x 4kWp MPPT se do 120 tisíc taky vlezeš.

Kde vidíš ty utracené desítky milionů prosím tě? Naopak na tom hodně ekonomicky vyděláš. A to je pointa proč západní svět do toho masivně investuje. Sníží si rapidně náklady. Plus energetická nezávislost taky není k zahození.

No a zimní provoz je jaký problém? Prostě čtvrt roku pojedu z DS za 2 Kč/kWh což je sazba pro EV. Ano, nebudu jezdit zadarmo, ale za 0,3 Kč/km. Pořád oproti 2 Kč/km u TDI ušetřím 85% za palivo. Hledáte problémy tam kde nejsou.

A včil mudrujte. Už vidím kolik se vás zase vyrojí se svou troškou do mlýna proč zase něco nejde. Vy jste schopní mi namluvit že moje FVE žádné kWh snad ani nedává :D
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

Tak za prvé.Toho lempla jsi poslal buď jednomu, nebo oběma příspěvkům po tvém nesmyslu o násobení nákladů celým rokem.Za další, je zcela evidentní že namáš ani šajna o čem tu plkáš, nebo jsi provokatér.K žádné autoidentifikaci nedošlo.Tys nás prostě označil za lemply po té, co jsme rozporovali ten tvůj dětsky naivní nesmysl.Takže si nech ty pohádky a odpovídej!Kolik elektromobilů máš?Kolik sis jich sám přestavěl mmj. na stejnosměrné nabíjení z tvojí FVE?Máš aspoň minimální tušení kolik vyrobí těch tvých 3,6kWp od října do května?Fakt bys na to chtěl jezdit?Máš stejnou zkušenost, že si dovoluješ urážet zkušené, během té tvé argumentů prosté exhibice?To budeš asi jednu Teslu nabíjet během těch osmi hodin zimního dne, často pod mrakem.A ta druhá ti zatím bude na autopilota jezdit dročku nabitá od včerejška.Zjisti si to a pak použij ty svoje složité vzorce a povíš nám co jsi vypočítal.Tím co předvádíš pouze upozorňuješ na to, že jsi tlučhuba s nulovými zkušenostmi.Se svými erudovanými výpočty slovních úloh páté třídy se nestydíš zkoušet mluvit z patra?
Jeden takovej už tu byl.Vlastně nechápu, proč ten žůžo nápad takhle lemplům prezentuješ pane schopný.Na tak složitou úvahu ještě nikdo před tebou nepřišel, kterak měnit solární elektrony za naftu a zlepšit návratnost.Nejsi ty náhodou ekonom?Takové složité výpočty, zahrnující všechny faktory, smekám.Ještě žes nám to řekl, teď zbohatnem všichni :D
Veřejně meleš jeden nesmysl za druhým.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od dumi »

Ricardo: nejak v tom tvym kalkulu nezahrnujes tech x set tisic ridicu co prijde o praci a budou na podpore :D
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od lubomirz »

>> Jinak já jsem pohádkám uvěřil a loni nakoupil akcie Tesly za 200 USD. Dnešní cena je okolo 1500 USD.

jaaaaaaj to su tie papieriky kde Šéf krcil neveriacky ramienkami ked boli okolo 300... ze nevie a nechape preco su tak vysoko. Skoda ze sa ho volakto neopyta. To ze posledny rok idu akcie Tesly hore takym sposobom ze nikto nedokaze racionalne vysvetlit preco, to je uplne bezne na burze... inak pre mna osobne zaujimave ze fakt ti investori este nevytriezveli. Obrovsky pretlak prakticky volnych penazi, tak co s nimi. Disney uz je obohraty. Bitcoin tiez nefičí. A ozaj, Bitcoin, to bolo tiez na burze ze hore dole ?


Takto, zasadny problem s autonomnymi dodavkami ja osobne vidim v tom ze ziadne autonomne dodavky nie su. A ani buduci rok nebudu po nasich uliciach jazdit : nie su na to pravne predpisy. Koho zavres do vazenia ked autonomne déháel alebo pépédé zabije tvoje dieta ? Dodavku ? Firmu ? Co je to vlastne firma ? Jej riaditela ? Ktoreho riaditela ? CEO v Amerike ? Oblastneho namestka pre Frydek-Mystek ? Toho kretena co podpisal objednavku na tu konkretnu dodavku co rozmašírovala tvoje dieta na prechode ?

samotneho Elónika ? Alebo nezavres nikoho, ze nevadi, autonomne Tesly mozu zabijat a kaličiť ludi len tak, v pohode ? Alebo jej obmedzis osobnu slobodu ze bude moct jazdit len dvadsat metrov dopredu a dvadsat dozadu rychlostou 0.2km/h, svina jedna ? To by boli muka pre inteligenciu, co ? Ta by ale plakala...

Cize ano, tieto veci su krasne na papieri, vypocty su uzasne, dodavky ajtak nemaju co vozit v noci na tri smeny, nevadi... ale hlavne tu ziadne taketo dodavky nie su. V neposlednom rade, nie som uplne presvedceny ze v dnesnej situacii virus kriza atd je primarna vec kupovat statisice dodavok za miliony korun kus, osobne som "neprilis presvedceny" o tom ze na to firmy proste maju prachy.


Mimochodom, tie autonomne zazraky co spominas - su to produkty tejto istej firmy ?

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/te ... dit-samy-/

sa viaceri tesime na 100.01% spolahlive autonomne riadenie v tomto podani, fakt sa nevieme dockat. Spominany cesky Norton sa vy/jebal dvakrat na autopilote s tou konkretnou Teslou ktorej obrazok mas hore, jeho zena zatial iba raz pokial viem. Holt niekomu v tej kotrbe nezasvieti svetielko a je treba vela vela pokusov... len aby kvoli tomu volakto nebol na voziku alebo v drevenej bedňi. Jedna havarka bola uplne ukazkova, rovna cesta, dvanast hodin naobed, letny mesiac, viditelnost skoro dvesto kilometrov dopredu, Teslamasinka si to zapikovala do cestarov co makali na vozovke.

Pokrok a akcie Tesly smerom vzhuru nezastavis, ja viem.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od mypower.cz »

Technicka:
Ricardo píše:Jinak já jsem pohádkám uvěřil a loni nakoupil akcie Tesly za 200 USD.
Ja taky, a onehda jsem nakoupil BTC za 700E/BTC.
Ricardo píše:Dnešní cena je okolo 1500 USD. Není špatný věřit pohádkám.
Cena par mesicu na to 13000E/BTC. Neni spatny verit neuveritelnemu :D Ale jeste lepsi je umet v pravy cas prodat nez to zas padne !!! :wall:
Ricardo píše: Ono dost záleží na tom kdo ty pohádky povídá, jestli je to schopný člověk co něco dokázal jako třeba Elon Musk nebo nějakej lempl z místního fóra jakožto přeborník ve vymýšlení důvodů proč něco nejde.
Lemply bych sem netahal. To je jak bavit se o dotacich. To sem taky nepatri :))
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od dumi »

jsem asi stara skola, ale k cemu je ten parkovaci blbinec?

Podle me clovek co neumi zaparkovat nema za volantem co delat! Pak to na silnicich vypada jak to vypada...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

dumi píše:jsem asi stara skola, ale k cemu je ten parkovaci blbinec?

Podle me clovek co neumi zaparkovat nema za volantem co delat! Pak to na silnicich vypada jak to vypada...
To je bohužel proto, že řídí kde kdo...Ale na konci roku to bude kvůli autonomním TAXI, až přijde 20x rychlejší technologie, které ve chvilkách volna slintají blahem pod únorovým náporem z pole 3,6kWp.To aby uměly couvnout na štafl :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3350
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od marko250 »

Ricardo> :-) Pěší 53/11,Darkovičky zkus ke mě něco poslat,garantuji Ti,že to nedojede ke mě.Už jsem tu adresu opravoval na TomTomu,Gaerne,Openstreet i Google,do dnes ke mě nikdo nedojede k baráku a přitom je už opravená dle map.Ale všechny GPS to vedou po jiné ulici nade mnou.A to je jen kapka v moři problémů.Ale ten podstatný cos tu přinesl je výroba z 3.6kWp a spojení s EV typu T3.Už jen ta absurdita 2x T3 za 3.2mil minimálně ,protože ty levné nejsou(2.4mil),jen 4x4 s long či performance výbavou a FVE za 60tKč co to neutáhne.Když nebude ten šofér v dodávce,jak proběhne předání,už si někdy viděl naloženou dodávku přepravce?Kdo bude sledovat ty videa z dodávky a řešit přešlapy nenechavců?Co platby cash,bude vozit i půltunový vkladomat?On ten šofér není jen šofér :-) ,kupovals někdy online ledničku s přepravou?
Mám doma FVE co je v popisu a vykryji s ní 93% spotřeby domácnosti a veškeré přebytky použiji na teplo a chlad a nedokážu si představit v létě ,že bych uživil další spotřebič typu EV s 20kWh.Musel bych stavět dál panely cca.4-5kWp na JZ fasádu už leda ,aby to po 14:30hod mohlo téct, když přijedu z práce.Ale pořád nejsem ochoten dát přez milión za ojetou teslu a taky nejsem ochoten platit měsíční pronájem baterky za renaulta.Všeobecně z výběru EV mě připadá použitelná Kona(nemá 4x4),Niro (to samé),TS a T3,ale pořád je tu ta cena,mě smysl nedává.Po 400km jsou i tak všechny k ničemu,ale mě by to už i stačilo.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

rottenkiwi píše:Ak mám 4 kWp FVE otočenú na JZ, tak ked prídem z roboty 14:30, tak ešte do večera možem nabíjať.
To je cca. 4 kW x 0.75 x 0.9 x 0.9 = 2.5 kW do baterky.
Takže 5 až 7 kWh dobijem z FVE priamo.
Potom poskladám z 18650 cca. 10 kWh baterku za 1200 €.
A z nej dám do euta v noci ďalších 5 až 6 kWh.

Takže má 10 až 13 kWh, čo je cca. 87 km pri 0.15 kWh/ km.
A co když potřebuji po 14:30 někam jet, jako většina lidí potřebuje?Ta přídavná baterka se bude oproti benzínu vracet 2-3 roky, pokud nepočítám čas a úsilí strávené stavbou... Mohl bych místo toho pracovat za peníze, že.I když na ni nedojde k závadám, není to ekonomicky lukrativní, bohužel.A ekonomikou tahle diskuze začala.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek