Nej pro motor je vždy prvotní palivo a další jen po úpravách.Pokud to bude ve vztahu ke klasickému vzducháči z 4-T centrály tak takto:
1.benzín
2.E85
3.LPG
4.Zemní
5.třaskavý z elektrolízy
6.dřevoplyn
Smysl ekonomický má pouze dřevoplyn,ale těžce to degraduje ta příprava a samotné čištění plynu.Pokud se použije vyvíječ s dřevem bez podílu DU(dřevěného uhlí) a to suchého do 20% vlhkosti(pod 15% se nelze dostat přírodním sušením!) a bude mít trysku z žáruvzdorného "betonu" pro vyšší teplotu(1200-1400°C),pak to pude do prvního cyklonu,druhý je ochlazovač se spomalením,třetí hrubý filtr,čtvrtý jemný,pátý ochlazovač s odvodem kondenzu(možná vodní mlha) tak na konci stejně bude nečistota a srážející se dehet vstupující do směšovače na sání motoru.A tady se to podepíše na klasickém motoru u vodítek ventilů,na samotných ventilech oblepením a zaklepáváním o sedla ventilů(jeden u našeho typu).Následně tato směs pokračuje svou negativní prací na nikasilu válce,na bočním vedení pístu,kroužcích a šup do oleje kde je klika a na druhou stranu pod výfukový ventil. Takže pokud se nevyrobí dokonalý filtr tak dávám motoru s jednodenním spouštěním po dobu půl roku tak max rok života a bude značně KO.
K tomu právě ten bonus tahání dřeva,jeho hrubé štěpkování(jemné piliny vadí!),sušení,skladování,klenbování,roztápění,čištění,sem tam výbuch

. Tak nějak tam vidím více energie vložené,než získám.A je třeba počítat s 40-50% silou motoru při použití na dřevoplyn oproti původnímu benzínu!!!!!!Koketuji s mikrokogenerací,ale pokud spalovací motor tak jednoznačně na bázi olejů(diesel) a dvě možné cesty: stabilák,nebo novější rotační čerpadlo-přímý vstřik a úprava mapy pro jiné pásmo otáček a na to ušitý DC generátor s magnety.Výhodou je účinnost,integrovaný startér,voda a robustnost co něco vydrží a hlavně ještě relativně sehnatelné palivo.